Circlebay Crusaders rekryterar i Albion Online!

Medlem
Circlebay Crusaders rekryterar i Albion Online!

Tjena allihopa!

Jag och en nära vän till mig har startat en guild i Sandbox MMORPG-spelet “Albion Online”, och nu söker vi främst nya spelare att bjuda in i våran gemenskap.

Anledningen till att vi lägger fokus på nya spelare är för att vi har dålig erfarenhet med människor som tagit sig långt i olika onlinespel. Ofta bjuder de in oss för att lira något, men vill inte spela med oss medan vi levlar för de är på sin karaktär med hög level. Det slutar ofta med att jag, eller min kompis, sitter själv och hela inbjudan kändes helt onödig. De vill alltså inte levla med oss för den delen är “tråkig” och tycker sedan att vi ska “boosta” våra karaktärer till nästan max level, egentligen bara skynda på så vi når deras nivå fortast möjligt. Men hur kul är det när man inte fattar något av vad som händer? Hela leveling processen är ju en egen tutorial i sig, så jag och min vän vill spela från början av spelet till slutet tillsammans med likasinnade.

Jag har spelat Albion Online tidigare, men aldrig tagit mig så pass långt att jag provat "endgame”. För att kunna växa tillsammans och upptäcka spelet som en grupp lägger jag därför fokus på dem som har allt att se fram emot precis som mig själv. Något vi alla älskar med spel och klaner/guilder är relationerna vi skapar tillsammans och därför är det min högsta prioritering.

Guilden är baserad i staden “Lymhurst” i dagsläget. Är det så att vi blir större kan det bli så att vi förflyttar oss till den så kallade "Black Zone", där allt är PvP - men vi tar ett steg i taget. Är det något du vill veta mer kring denna guild och visionerna så svarar jag gärna här på inlägget eller om du kontaktar mig på Discord: Jarefalk#6724.

Medlem
Medlem

Såg att spelet ligger som F2P på Steam.

Hur är det att spela gratis, känns det som att man är tvungen att spendera pengar i det?

Kanske kommer testa det i helgen.

Medlem
Skrivet av wololo:

Såg att spelet ligger som F2P på Steam.

Hur är det att spela gratis, känns det som att man är tvungen att spendera pengar i det?

Kanske kommer testa det i helgen.

Nej du behöver inte spendera riktiga pengar i spelet för att ha roligt. Sen det bästa är att tjänar du tillräckligt med "In-game" valuta så kan du köpa medlemskap den vägen. Samt att du får 3 dagar premium när du skapar en karaktär och kommer ur "Tutorial Island".

Medlem
Medlem
Medlem
1
Skriv svar