Google och Terraria-skaparna är sams – spelet kommer till Stadia trots allt

Robot
Google och Terraria-skaparna är sams – spelet kommer till Stadia trots allt

Mysteriet med de låsta Google-kontona är löst.

#Re-logic, #Stadia, #Terraria, #nyhetstips


Medlem

hela grejen var väl definitionen av ett så kallat "temper tantrum" av utvecklaren.

Medlem
Skrivet av superlim:

hela grejen var väl definitionen av ett så kallat "temper tantrum" av utvecklaren.

Han var tuff och arg - men inte tillräckligt för att vilja förlora en massa pengar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Han var tuff och arg - men inte tillräckligt för att vilja förlora en massa pengar!

ja, det blir ofta lite tråkig stämning när man är tuff på twitter men vaknar upp dagen efter och inser att man skrivit på ett kontrakt med världens största företag som har en division med fler jurister anställda än vissa eu-länder har medborgare.

eld
Medlem
Skrivet av superlim:

hela grejen var väl definitionen av ett så kallat "temper tantrum" av utvecklaren.

Nu ska vi inte kasta sten i glashus, hur länge hade du hållt sig lugn om tex. Ditt internet gick ner, i flera veckor utan att support svarade?

Medlem

Han gjorde helt rätt. Och han fick ju som han ville, sina konton tillbaka. Hade inte funkat för oss vanliga dödliga, Google hade ignorerat oss.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

Han gjorde helt rätt. Och han fick ju som han ville, sina konton tillbaka. Hade inte funkat för oss vanliga dödliga, Google hade ignorerat oss.

Ja lite så är det faktiskt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av eld:

Nu ska vi inte kasta sten i glashus, hur länge hade du hållt sig lugn om tex. Ditt internet gick ner, i flera veckor utan att support svarade?

Skrivet av Waliant:

Han gjorde helt rätt. Och han fick ju som han ville, sina konton tillbaka. Hade inte funkat för oss vanliga dödliga, Google hade ignorerat oss.

Exakt. Vi alla hade gjort samma i den situationen.

Medlem

det är nog lite tidigt att lägga banning av konton i händerna på AI. har ju hänt flera andra youtube konton också.
detta visar ju också att man helst inte ska lägga alla äggen i en och samma korg. alltid bra att ha backup på olika konton osv.

sen var det ju tråkigt att Stadia teamet fick ta skiten i media när det var Google som klantat sig, men aja, tur att det löste sig.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Exakt. Vi alla hade gjort samma i den situationen.

Jag hade nog personligen kontaktat stadia-teamet innan jag genomgick full härdsmälta på twitter.

Medlem
Skrivet av superlim:

Jag hade nog personligen kontaktat stadia-teamet innan jag genomgick full härdsmälta på twitter.

Ha så kul o snacka med bottar

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Ha så kul o snacka med bottar

du tror alltså att hans affärskontakter hos stadia är bottar? måste vara den första utvecklaren som skrivit ett spelkontrakt med en ai!

Medlem
Skrivet av superlim:

Jag hade nog personligen kontaktat stadia-teamet innan jag genomgick full härdsmälta på twitter.

Jag vill minnas att de försökte kontakta Google och Stadia i flera månader, även genom okonventionella sätt, utan svar. De var inte arga över att Google inte svarat dem på en dag. Det var en hel del buildup.

Medlem
Skrivet av superlim:

Jag hade nog personligen kontaktat stadia-teamet innan jag genomgick full härdsmälta på twitter.

För det första så väntade han i tre veckor innan han skrev twitterinlägget som du kallar härdsmälta (vilket det inte var, särskilt med tanke på vad han gick utan).

För det andra så försökte han komma i kontakt med Google på alla möjliga sätt, men blev alltid till slut hänvisad tillbaka till en supportsida. Så ingen hjälp fick han.

Jag tycker gott att du kan försöka sätta dig in i andras personers sits innan du sprider sånt här gift på internet.
Att gå utan mobil, bankkort eller sitt huvudsakliga mailkonto för inkomst och konversationer och lagring i TRE VECKOR är ingen liten grej när man möter vägg av icke-hjälp.

eld
Medlem
Skrivet av MuminPappan:

detta visar ju också att man helst inte ska lägga alla äggen i en och samma korg. alltid bra att ha backup på olika konton osv.

Jo fast backup är ju till för att förhindra förlust, det är inte till för att ersätta din dagliga pipeline om den havererar, och tanken är ju att den ska fungera igen.

I detta fall var det just problemet att det tog många veckor att gå tillbaka till den punkten.

Medlem
Skrivet av Genki:

För det första så väntade han i tre veckor innan han skrev twitterinlägget som du kallar härdsmälta (vilket det inte var, särskilt med tanke på vad han gick utan).

För det andra så försökte han komma i kontakt med Google på alla möjliga sätt, men blev alltid till slut hänvisad tillbaka till en supportsida. Så ingen hjälp fick han.

Jag tycker gott att du kan försöka sätta dig in i andras personers sits innan du sprider sånt här gift på internet.
Att gå utan mobil, bankkort eller sitt huvudsakliga mailkonto för inkomst och konversationer och lagring i TRE VECKOR är ingen liten grej när man möter vägg av icke-hjälp.

Men vi vet ju inte alls av vilken anledning han blev avstängd, kan mycket väl vara så att han har rätt, men det framgår ju ingenstans.
Att mobilisera twitterföljare och på så vis få rätt för att alternativet är en ännu större pr-katastrof är väl också ett gift.

eld
Medlem
Skrivet av superlim:

Men vi vet ju inte alls av vilken anledning han blev avstängd, kan mycket väl vara så att han har rätt, men det framgår ju ingenstans.
Att mobilisera twitterföljare och på så vis få rätt för att alternativet är en ännu större pr-katastrof är väl också ett gift.

Vi kan anta rätt snabbt att han inte brytit mot några regler då de fixade det rätt snabbt när de märkte att det hänt.

Google har inte så många anställda att de manuellt kan hålla kolla på alla miljarder google konton som existerar, en stor del av allt är automatiserat och det är därför det även kan uppstå glitchar via dessa system som får folk avstängda.

Vad annars ska man göra än att ropa tills de hör?

ZF
Medlem
Skrivet av MuminPappan:

det är nog lite tidigt att lägga banning av konton i händerna på AI. har ju hänt flera andra youtube konton också.
detta visar ju också att man helst inte ska lägga alla äggen i en och samma korg. alltid bra att ha backup på olika konton osv.

sen var det ju tråkigt att Stadia teamet fick ta skiten i media när det var Google som klantat sig, men aja, tur att det löste sig.

Inte särskilt mycket poäng med backuper av Google-konton. (Eller andra social media som Twitter) Eftersom verifierade konton är viktigt när du är i en såpass offentlig position med mycket följare kontakter osv så blir backupkonton nästan lika meningslösa som att blanda ihop faxen med dokumentstrimlaren ändå.

Nu kanske en annan tjänsts verifierat konto hjälpte ge uppmärkasmhet, men det kunde like gärna varit Twitter som slutat funka. Och nästa gång kanske det är det, då blir det inte lika lätt att få PR-sympatier genom att gapa om livets orättvisor via Google+ liksom..

Så det kanske är på tiden att rätten till även elektriska kommunikationer regleras i lag istället för TOS.

Medlem

Jag hoppas killen väljer att ha sin mail, moln-lagring osv hos andra än Google framöver.

Avstängd
Skrivet av Waliant:

Han gjorde helt rätt. Och han fick ju som han ville, sina konton tillbaka. Hade inte funkat för oss vanliga dödliga, Google hade ignorerat oss.

Precis detta. Det krävs en potentiell förlust på många miljoner dollar för att Google ska lyssna. Helt rätt agerat av Andrew från början och är glad att han gick tillbaka sina konton. Alla vi andra då?

Jag uppmanar folk att aldrig nyttja Googles tjänster,. åtminstone inte göra sig beroende av dem.

1
Skriv svar