Wandavision-snack

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Är det sagt hur många avsnitt det blir denna säsong?

På IMDB står det 9 avsnitt, så fyra kvar om det stämmer.

Nu börjar det verkligen hända grejer. Ska bli spännande att se hur det utvecklas.

Extra kul förresten när de...

...läste meddelandet på skärmen. Såg väldigt bekant ut den datorn. 😊

Skägg.
10 Chambers

Fattade inte alls att det var brorsan från Fox-versionen av syskonen. Men det öppnar ju upp för spännande grejer, får vi äntligen mutanter i MCU?


signatur
Fragtjuv

Jag har sett episod 6 nu och jösses det här lär bli en spännande avslutning. :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skrivet av joelthor100:

Jag har sett episod 6 nu och jösses det här lär bli en spännande avslutning. :).

Ja det kan bli spännande.. hoppas lite på Dr.Strange kommer in i sista avsnittet och e med för Wanda ska ju vara med i Strange 2 in the Multiverse of Madness, och det passar in på serien


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Fragtjuv
Skrivet av Snake Plissken:

Ja det kan bli spännande.. hoppas lite på Dr.Strange kommer in i sista avsnittet och e med för Wanda ska ju vara med i Strange 2 in the Multiverse of Madness, och det passar in på serien

Jag har även sett ett rykte om att den kontakten som Monica pratar om är Reed Richards a.k.a Mr Fantastic. Och det hade ju varit riktigt spännande om de kunde på få till den karaktären någon gång.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Fragtjuv

Okej. Det var avsnitt 7 och serien fortsätter att överraska och imponera. Två avsnitt kvar och det lär bli en spännande avslutning.

Att de fick med Agatha Harkness hade jag verkligen inte räknat med. Men nu så ser jag ju ledtrådarna de la ut. Det var ju något märkligt med Agnes tidigt i serien men jag borde anat något i förra veckans avsnitt när hon var utklädd till häxa under Halloween.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Okej. Det var avsnitt 7 och serien fortsätter att överraska och imponera. Två avsnitt kvar och det lär bli en spännande avslutning.

Att de fick med Agatha Harkness hade jag verkligen inte räknat med. Men nu så ser jag ju ledtrådarna de la ut. Det var ju något märkligt med Agnes tidigt i serien men jag borde anat något i förra veckans avsnitt när hon var utklädd till häxa under Halloween.

Ja, det var intressant utveckling!

Jag kan säga att jag hade inte koll på Agatha Harkness sedan tidigare, mina Marvel-kunskaper är lite begränsade på den fronten. Men jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt!

Medlem

Apropå avsnitt 7, ni missade väl inte...

... post credit-scenen?

Fragtjuv
Skrivet av Nemo:

Apropå avsnitt 7, ni missade väl inte...

... post credit-scenen?

Nejdå. Jag såg allt den också


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nemo:

Apropå avsnitt 7, ni missade väl inte...

... post credit-scenen?

Det gjorde jag!

Har scrollat igenom de tidigare, långa creditsen på jakt efter just sånt men detta var väl den första? Om avsnittet: fortsätter att vara kul, ska bli intressant att se hur de två sista blir. Westview verkar ju bli grogrunden för ”mutanter” och förhoppningsvis en segway för fler karaktärer som varit bundna till Fox.


signatur
Medlem

Avsnitt 8 var fantastiskt bra. Äntligen fick vi se...

...hur Vision hamnade i Wandas Westview.

Och både Wanda och Agatha Harkness hade intressanta bakåtblickar.

Och inte bara det...

... för det börjar dra ihop sig ordentligt nu!

Det vi fick se i post credit-scenen tyder på magnifik sammandrabbning i finalen.

Avsnittet hade förresten en del intressanta referenser till MCU, mm. En bra genomgång finns här.

Fragtjuv

Ja. Det kommer blir grymt spännande nästa vecka!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent

Känns som jag inte riktigt fattar Haywards motivation. Först var det att dem ville komma åt Visions kropp, men nu verkar det som att Wanda aldrig tog kroppen men istället skapade Vision själv från kaosmagi och att Hayward fejkade detta?!. Och nu när de har möjligheten att driva Visions kropp, vad händer när han går in i sfären?! Många frågor...


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Känns som jag inte riktigt fattar Haywards motivation. Först var det att dem ville komma åt Visions kropp, men nu verkar det som att Wanda aldrig tog kroppen men istället skapade Vision själv från kaosmagi och att Hayward fejkade detta?!. Och nu när de har möjligheten att driva Visions kropp, vad händer när han går in i sfären?! Många frågor...

Bra frågor...

Det som motiverar Hayward ser främst ut att vara Cataract-projektet som går ut på att återuppväcka Vision i form av ett vapen, vad jag kan se.

Eftersom Hayward hela tiden haft Visions kropp så vet han att den Vision som finns i Westview inte kan vara äkta. Samtidigt vet han inte exakt hur denna nya Vision skapats, men han anar väl att Wanda har med det att göra. I Haywards ögon är Wanda en terrorist så hans plan är antagligen att skicka in Vision som han fått igång för att förgöra henne. Samtidigt vet han att Wandas Vision kommer att stå i vägen så det ska bli intressant att se vad Hayward och hans vita Vision kommer att hitta på.

Undrar vad Agatha kommer att göra? Hon är ju mitt i smeten och hon har ingen aning om att Haywards vita Vision kommer att göra entré. Inte Wanda heller för den delen. Så det är upplagt för trubbel...

Fragtjuv

Ja. Många frågor men tror vi får många svar i sista avsnittet!

Jag funderar också på Agatha har agerat i det här. Wanda skapade alltihop och Agatha vill komma åt hennes kaosmagi(?) men var hon en del av planen från början glad hon in på rent flax? Känner mig lite trög här men jag har kanske missat något.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Ja. Många frågor men tror vi får många svar i sista avsnittet!

Jag funderar också på Agatha har agerat i det här. Wanda skapade alltihop och Agatha vill komma åt hennes kaosmagi(?) men var hon en del av planen från början glad hon in på rent flax? Känner mig lite trög här men jag har kanske missat något.

Baserat på hennes dialog i senaste avsnittet så känns det som hon upptäckte detta ur ren slump sen ville hon lista ut hemligheten genom att spela en sidokaraktär och att hon planterade (F)iedro där. Men något jag inte fått svar på är den där jävla hägern? Varför kunde hon inte kontrollera den?!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Men något jag inte fått svar på är den där jävla hägern? Varför kunde hon inte kontrollera den?!

Haha, det skulle jag också vilja veta!

Med tanke på att Wanda inte kunde påverka storken alls med sin magi så måste det vara en av de mäktigaste varelserna som existerar.

Ett rykte jag läste är att storken är i själva verket skulle vara Mephisto. Han behärskar ju shapeshifting och är tillräckligt kraftfull för att ruska av sig Wandas magi så visst, det skulle väl kunna vara han. Om det nu var Mephisto så kanske det var hans verk på något sätt att Wanda blev gravid, han dök ju upp som stork trots allt. Men vad skulle han ha för agenda i övrigt och varför smyger han omkring i form av ett djur? Så det känns tveksamt. Hur som helst, jag hoppas vi får veta allt om storken finalen!

Medlem

nu har jag även sett denna. den började starkt och underhållande men gick över mer och mer till generisk action. tråkigt.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

12
Skriv svar