Outriders-demo släppt - Testa det och lämna feedback för chans att vinna fullversionen och cool merch!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deekar:

Men seriöst, hur jobbigt är det då?😆

Inte så jobbigt om ett företag gör det. Desto jobbigare om alla gör det. Ett beteende som bör beivras, kan även jag tycka.

Har dock inget intresse av Outriders, så i detta fall hade jag inte testat spelet oavsett.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

fick aldrig jag upp

Troligen redan länkat ditt Square enix konto, jag loggades in automagiskt. Spelade bara 1h igår så återkommer med feedback.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Inte så jobbigt om ett företag gör det. Desto jobbigare om alla gör det. Ett beteende som bör beivras, kan även jag tycka.

Har dock inget intresse av Outriders, så i detta fall hade jag inte testat spelet oavsett.

Äh, tycker bara folk gnäller för minsta lilla motgång vad det än är:) Vill man testa ett spel så är det absolut inte jobbigt. Ger man upp redan där så är man nog inte sugen för fem öre från första början.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Men seriöst, hur jobbigt är det då?😆

Jätte då jag inte vill ha en massa konton hux flux. Men jag gråter inte. Hade jag varit supertaggad så hade jag väl skaffat ett. Jag tycker bara det är en dum grej att införa när spelet ändå redan ligger på Steam.

Sorry för offtopic. Nu kilar jag iväg och låter er som testat diskutera spelet istället.

Väl mött!

//Gröten

Medlem

Uppdatera Nvidia drivarna och nu flyter det inte alls lika bra som igår med äldre drivar.
Märkligt

Medlem

Blev positivt överraskad, från att inte ha varit intresserad av spelet har jag det nu på min radar och ett inköp eller en preorder ligger inte långt borta (fast borde kanske vänta och se om jag vinner någonting här på fz!).

Storyn är spännande nog för att jag ska vilja se hur den utvecklar sig även om den nog inte vinner någon Oscar. Väldigt många koncept som kastas på en - insurgents, altared, captains, gäng som gömmer sig i staden m.m. som jag hoppas förklaras lite djupare framöver. Ganska få karaktärer jag tycker om hittills, de flesta verkar vara r-hål.

Grafiskt är det snyggt och flyter väldigt bra för mig (spelar på Xbox SeX). Inga dippar ens i de mest kaotiska av strider och laddtider som är så pass korta att jag inte hinner läsa tipsen på laddskärmarna. Närbilderna under cutscenes lämnar dock lite mer att önska emellanåt, framförallt minns jag att kvinnan som samlar på jordiska reliker såg fenomenalt sliten ut när kameran fokuserade på henne. På tal om kameran borde någon ge den stackars kameramannen en tripod eller medicin mot hans Parkinson.

Vapnen ger bra feedback men jag skulle önska lite mer bas och ooomph i ljudet. Min första AR och SMG lät väl helt okej men när jag den sista timmen körde uteslutande med hagelgevär saknade jag tryck i ljudet som inte alls återspeglade det slafsiga utrotande som ägde rum på skärmen.

Lite beroende på klass är spelet en blandning av Remnant, Gears of War och Warframe skulle jag säga. Alla de färdigheter jag låst upp hittills är spännande och användbara i olika situationer och att kombinera med rätt vapentyp är väldigt tillfredsställande. Jag har själv kört helt utan cover hittills då jag spelar som Trickster och har hittat gear som boostar min teleport och mitt MO är därför att teleportera in bakom fienden som då får en automatisk slow och en hagelsalva i ryggen. Jag har därefter en AoE-slow som påverkar såväl fiender som kulor under en ganska lång tid samt en melee som även den applicerar AoE-slow. Oerhört trevligt att teleportera in och hålla en grupp på 5-7 fiender helt oförmögna att agera mot mig medan jag plockar ner dem en och en. Återstår att se hur det fungerar i co-op då jag endast spelar solo hittills. Får se om jag provar på en annan klass i morgon som är bättre på längre håll för att se hur cover-mekaniken känns.

Ett stort plus för mig som många kanske ser som något negativt är att spelet verkar vara ett klassiskt början-till-slut-spel. Jag gillar personligen inte spel som Destiny, Anthem, PoE, Warframe eller The Division där målet är att fortsätta spela samma saker om och om igen. Jag har spelat alla dessa men brukar lägga ner så fort jag når kampanjens slut och om jag har förstått Outriders rätt har man 35-40 timmars spelande framför sig med viss möjlighet att köra missions igen om man så önskar, men utvecklarnas tanke är inte att man ska nöta det i år framöver (om de inte ändrat sig på den punkten nyligen eller gör det efter release baserat på försäljning och feedback).

Efter en komplett genomspelning av demot med maxlevel uppnådd får det dock 3,5-4 / 5 papperspåsar på huvudet.

Medlem

Kört igenom Demot med 2 Classer nu! Trickster och Devistator. Båda var väldigt roliga, Trickster körde jag solo och tyckte om den för de va en snabb klass och tålde inte allt för mycket skada så man var tvungen att förflytta sig mycket vilket jag antar det är skaparnas tanke med classen. Devistatorn körde jag Co-op med min bror som spelade Thechnomancer. Den combon var väldigt OP! Jag kunde i princip hoppa in och bara kötta allt medans min bror stod bak med turrents och sköt och heala. Men det var ett väldigt ös och riktigt kul!

Saker jag stört mig på i spelet är:
Cutscenes, ljudet i dialoger ligger osynk och det är ett väldigt fult gap mellan cutscene och gameplay. Blir inte alls sammanhängande.
Kartan är ganska dålig. Man ser inte så bra på den. Liksom rörig. Man skulle vilja ha en tydlig punkt och en pil där man är och vilken riktning man står i.
Servrarna har laggat en del när vi spelat Co-op. (Misstänker att de jobbar hårt med servrarna redan.)
Man kan inte hoppa! Det hade lyft spelet så mycket om man kunde hoppa!! Ofta man fastnar vid stenar och skit som man inte kan hoppa över eller upp på som blir ett störande moment när man är stressad.

Saker jag gillar med spelet:
Fast Travel och laddningstider är sjukt snabba och smidiga! (Spelar på PS5)
Det är ett högt tempo och mycket ös vilket jag gillar skarpt.
Combaten över lag känns smooth och skön aim.
Mycket loot
Bra musik
Alla classer känns roliga!
Inte stött på några buggar alls i själva gameplayet.

Det märks att dom fortfarande har en del att jobba på innan release och jag antar det kommer komma en fet Day One patch. Men jag är hoppfull! Jag har haft fruktansvärt kul med demot!
Över lag ett bra demo! 4/5 solar. Hade önskat mer content😂

Medlem

Lite cheesy, lite tekniskt begränsat (kanske inte är senaste build vi spelar?) men har riktigt kul med det. Vet inte om kravet var att spela den 8e för att kunna vinna spelet? Jag är intresserad av att vinna spelet men kan tyvärr inte den 8e 😕

Medlem
Skrivet av PontusT:

Testat på ps5 en timme och avinstallera skiten.. usch vilken dynga!!

Samma som mig.
Kändes väldigt b, inget för mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Gears of Destiny positivt överraskad men OMG Shaky cam i cut scens måste bort.
Devs har redan skrivit på twitter att dom tittar på de men dom får se hur mycket de går att att gör. Något av de värsta jag sett tröttar ut ögonen snabbt
Spela 2 timmar inga problem med connect eller krascher flyter på grymt bra än så länge får see hur resten ser ut.

För lite mer settings får till AppData\Local\Madness\Saved\Config\WindowsNoEditor
och lägg till i engine.ini
[SystemSettings]
r.MotionBlurQuality=0
r.SceneColorFringeQuality=0
r.FastBlurThreshold=0
r.BlurGBuffer=0

Också sagt at cut scens inte kommer vara capade till 30 fps i release och att de kommer mer video options tex Blur
Ett litet minus är FOV bara går up till 90

Medlem

Jag kommer köpa det. Efter demot med vänner så kände vi det var dags för ett sådant spel.
Men det finns många saker som jag störde mig på, mina vänner är nog lite mer förlåtande.

Jag hoppas innerligen att det är en tidig beta version vi har fått spela.
Krascher verka vara avsevärt mindre solo än med party. Med party så kraschar spelet lite hur som helst, menyer, join party etc.
Spelet har även kraschat 50% av gångerna när jag väljer exit game.

Saknar open world - varför ska man ut i menyer för att spela om story. Gör man inte det är kartan tom.

Kartan i sig kunde visat var sina team mates finns. Men jag förstå så är kartan mer ett "mission board"

Crouching - känns så clunky. Kan inte ens ta mig runt kanter smidigt i crounching som i Division.

Cut -scenes. Känns som det är mer cut scenes än action ibland. Och där kommer även som jag skrev i början saknandet av open world.

Grafiken känns bra - men i vissa stunder horribelt. Jag hade gärna sett att man kunde ha ändrat till first person view. Just nu känns avståndet till gubben man spelar på lite märklig och jag har ändå dragit ut på field of view till max.

Men ja jag kommer nog köpa det för jag saknar ett shooter looting i livet just nu.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Kört igenom Demot med 2 Classer nu! Trickster och Devistator. Båda var väldigt roliga, Trickster körde jag solo och tyckte om den för de va en snabb klass och tålde inte allt för mycket skada så man var tvungen att förflytta sig mycket vilket jag antar det är skaparnas tanke med classen. Devistatorn körde jag Co-op med min bror som spelade Thechnomancer. Den combon var väldigt OP! Jag kunde i princip hoppa in och bara kötta allt medans min bror stod bak med turrents och sköt och heala. Men det var ett väldigt ös och riktigt kul!

Saker jag stört mig på i spelet är:
Cutscenes, ljudet i dialoger ligger osynk och det är ett väldigt fult gap mellan cutscene och gameplay. Blir inte alls sammanhängande.
Kartan är ganska dålig. Man ser inte så bra på den. Liksom rörig. Man skulle vilja ha en tydlig punkt och en pil där man är och vilken riktning man står i.
Servrarna har laggat en del när vi spelat Co-op. (Misstänker att de jobbar hårt med servrarna redan.)
Man kan inte hoppa! Det hade lyft spelet så mycket om man kunde hoppa!! Ofta man fastnar vid stenar och skit som man inte kan hoppa över eller upp på som blir ett störande moment när man är stressad.

Saker jag gillar med spelet:
Fast Travel och laddningstider är sjukt snabba och smidiga!
Det är ett högt tempo och mycket ös vilket jag gillar skarpt.
Combaten över lag känns smooth och skön aim.
Mycket loot
Bra musik
Alla classer känns roliga!
Inte stött på några buggar alls i själva gameplayet.

Det märks att dom fortfarande har en del att jobba på innan release och jag antar det kommer komma en fet Day One patch. Men jag är hoppfull! Jag har haft fruktansvärt kul med demot!
Över lag ett bra demo! 4/5 solar. Hade önskat mer content😂

Bra rec. Men önskst mer contents i en demo?

Medlem
Skrivet av denza:

Bra rec. Men önskst mer contents i en demo?

Nja alltså va ironisk med mer content😆 kanske inte va så tydligt. De är kul så jag vill ha mer nu!

Medlem
Skrivet av laban005:

Lite cheesy, lite tekniskt begränsat (kanske inte är senaste build vi spelar?) men har riktigt kul med det. Vet inte om kravet var att spela den 8e för att kunna vinna spelet? Jag är intresserad av att vinna spelet men kan tyvärr inte den 8e 😕

Efter att ha spelat betydligt mer måste jag bara säga att det är skitkul! Kan bli årets sleeperhit för mig tror jag, riktigt positivt överraskad. Förstår om det inte är för alla och som jag och många sagt så är det en del problem och brister men jag hoppas att folk ger det en ärlig chans. Tutorial och början är segt, undermåligt, cheesy och kassa cutscenes men när väl spelet drar igång och man hittat "sin" klass och förstått att man ska använda sina abilities för att heala bl a så är soelet riktigt kul. Tror många avfärdar det som "just another looter shooter" men tycker verkligen det har sin egen unika take och kan tillföra nåt till genren, jag hoppas spelet lyckas sälja hyfsat och får sin spelarbas 💕

Medlem
Skrivet av laban005:

Efter att ha spelat betydligt mer måste jag bara säga att det är skitkul! Kan bli årets sleeperhit för mig tror jag, riktigt positivt överraskad. Förstår om det inte är för alla och som jag och många sagt så är det en del problem och brister men jag hoppas att folk ger det en ärlig chans. Tutorial och början är segt, undermåligt, cheesy och kassa cutscenes men när väl spelet drar igång och man hittat "sin" klass och förstått att man ska använda sina abilities för att heala bl a så är soelet riktigt kul. Tror många avfärdar det som "just another looter shooter" men tycker verkligen det har sin egen unika take och kan tillföra nåt till genren, jag hoppas spelet lyckas sälja hyfsat och får sin spelarbas 💕

Ja hitta sin klass jag ville vara trickster med Sniper >_< gillar inte riktigt armor look på dom andra

Medlem
Skrivet av Busko:

Ja hitta sin klass jag ville vara trickster med Sniper >_< gillar inte riktigt armor look på dom andra

Technomancer utan sniper för mig (den absolut mest naturliga men har fan kul med alla klasser) 👍🏼

Medlem

Man skulle spara sin progress i demot till fulla spelet.... vad exakt då?
Var väl för kort för att man vill spara nåt alls.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Man skulle spara sin progress i demot till fulla spelet.... vad exakt då?
Var väl för kort för att man vill spara nåt alls.

Level, world tier, loot och resurser tror jag, allt som har med karaktärerna att göra alltså och story progress också.

Medlem

Kul, kort sagt. Har spelat igenom demot med Trickster och Pyromancer (Så här långt).

Flyter på hur bra som helst i 4K med ett 2080Ti och det är det inte alla nya spel som gör.

Ganska så buggfritt, en krasch till windows och en sekvens med ljudbugg på 6 timmar. Men annars ovanligt smärtfritt.

Bra att man får skapa sin egen karaktär, gillar sådant skarpt. Hade dock velat ha lite flera valmöjligheter. Plus också för att man kan ändra utseendet inne i spelet.

Lite väl skakig kamera i mellansekvenserna som flera andra har nämnt och motion blur måste gå att stänga av för den är hemsk!
Lite mera konsekvent cover system hade varit behövligt, nu dyker det upp murar här och där som det inte går att ta skydd bakom.

Skönt med ett spel som "bara" är klassisk tajt co-op där man kan få tag på den bästa utrustningen utan att behöva ägna sig åt pvp eller tolvmanna raider.

Det blir ett köp. Kul att få mörsa med vännerna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det verkar som spelet kan vara småtrevligt, skulle gärna se mer av de färgglada miljöerna och världen. Kände att leveldesignen var lite sådär emellanåt, man hade inte riktigt koll på vart man kunde "hoppa" eller gå, samt att utforskande ofta slutade i en tom återvändsgränd. Det var också riktigt onödiga cutscens för öppnande av dörrar med mera, och karaktärerna var rent allmänt svåra att tycka om eller identifiera sig med. De bra grejerna var ens färdigheter, samt vapnen som verkar kunna öppna upp för riktigt roliga spelsätt. Blir intressant att följa vad det blir av med det här.

Medlem

Trist nog inte jätteimpad av demot men kört en hel del nu. Spelmomenten är helt ok tom ganska bra, bossfighterna är riktigt kul och gillar klasserna.

Men herregud alla cutscenes, det mesta känns så B och bitvis är det för mycket i början är det ju cuscene som slutar ger laddskärm sen cutscene sen laddskärm var nära att bara lägga ner där.
Karaktärerna känns tomma och trista ens egen karaktär känns mest osympatisk och korkad, verkar mest försöka framställas som tuff och bad-ass men blir mest kalkon och b-film av det. Samma med karaktären som skriker ”kurwa” stup i kvarten. När allt annat är på engelska känns det mest barnsligt.

Sen de små cutscenes de har i missions sabbar så mycket. Hade en där det är cutscene när man går in genom en port, i cutscene har man inga vapen o ingen hjälm. Så ser ut som man tar av allt i 10 sekunder för att gå genom dörren sen på med allt igen... ingen som spelat igenom det kan ju tycka sånna cuts är bra.

Lipsyncen glappar ibland slutar tom läppar röra sig. Spelar med subtitles på oftast, de hänger sällan med utan halkar runt och försvinner.

Känns opolerat, ville gilla det och gillar spelmomenten men allt annat sänker det helt.

Kan tyvärr inte 8:e.

Medlem
Outstriders

Jag har börjat att spela Outstriders och finner det väldigt beroende framkallande. Detta är ett spel jag definitivt kommer att spendera mycket tid med att spela framöver. Det verkar vara precis min typ av spel.
Förhoppningsvis kommer det inte att bli allt för repetitivt så att man fort tröttnar på att spela.

Medlem

Nu har jag spelat 3 av 4 klasser på min Xbox Series X och måste säga att det är en bra mix av Destiny 2 och Gears. Jag har spelat en hel del Destiny 2 och gillar upplägget med lite special krafter i olika klasser och att det är så lätt att komma in för att få lite action. Gears referensen till spelet handlar om att man inte kan rusa rakt in utan att ha lite taktik vilket man oftast kan göra i Destiny 2, man måste alltså vara lite taktisk men har ändå lätt action att komma in i som är väldigt underhållande. Tycker de har lyckats bra med de olika klasserna då det faktiskt blir lite annorlunda spelstil beroende på klass och med att demot slutar på lvl 7 så hinner man inte utforska trädet något men tror det kommer ge klasserna det där lilla extra. Har inte sett det tidigare i spel men att man nu kan hoppa fram och tillbaka i quest linjen tycker jag främjar coop på ett riktigt bra sätt, även om en person har kommit längre så kan de hoppa tillbaka och fortfarande få rewards för att göra om uppdrag. Själva storyn i spelet är väl inget de kommer bli kända för men i dessa spel så är det mer triggerfingret jag vill använda än hjärtat ändå så den funkar. Jag är inte direkt förtjust hur de har gjort med sina cutscene med skakig kamera och ibland helt onödiga när de ska bara öppna en dörr i början av ett uppdrag, kanske behövs för last gen konsolerna..? Spelade ihop med en kompis som sitter med PS5, var inga problem med att ansluta till varandra och spela ihop men det tråkiga var att vi inte hade voice chat då jag satt på Xbox Series X och om vi handlade i butikerna samtidigt kraschade det på PS5an, dock inte när jag höll i sessionen.

+
Lätt att komma in i action
Går inte bara springa rakt in, krävs lite taktik
Massa loot
Mycket att skjuta på
Roliga klasser
Intressanta och roliga abilities
Crossplay!

-
Skakig bild i cutscene
Storyn kommer inte vinna många hjärtan men helt ok

Betyg 4/5 - Det blir ett köp om jag inte vinner här


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tja vad säger man? Det var rätt snyggt - men det känns som det fattas något. Lite irriterande mellansekvenser med skakig kamera och en story som var väl sådär. Väldigt väloptimerat spel, men det kändes lite som en railshooter (kanske bara nu i början den gör det). Jag spelade väl en 2 timmar (solo).

Jag hoppas verkligen det går bra för dom med spelet, men det var inget som tilltalade mig. Lite som ett Anthem utan möjligheten att flyga. (inte riktigt, men nästan)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Laddade hem - möttes av ett meddelande att jag måste skaffa ett SquareEnix-konto - Avinstallerade.

Seriöst? Skaffa ytterligare ett konto för att testa ett DEMO. Trams

Behövde inte jag göra.

Medlem

Lira nån timme eller två igår. Storyn är ju ren skräp, men resten är helt OK. Kan bli att man köper för att ha nåt att ta sig igenom.

Medlem

Tänkte på en sak när jag spelade Co-op med brorsan. De fanns ingen voice chat i spelet. Hoppas innerligt att de finns vid release???

Inaktiv
Skrivet av Deekar:

Tänkte på en sak när jag spelade Co-op med brorsan. De fanns ingen voice chat i spelet. Hoppas innerligt att de finns vid release???

Discord.
Teamspeak.
Mumble.
Steams egna voice.

Medlem

Ps5 här. Finns faktiskt folk som lirar konsol;)

Inaktiv
Skrivet av Deekar:

Ps5 här. Finns faktiskt folk som lirar konsol;)

Haha, visst fan.
Eftersom det är crossplay så borde ju någon form av in-game voice chat finnas helt klart.
Men Playstation måste väl ha någon inbyggd voice för er PS-ägare åtminstone?

Skriv svar