Subnautica: Below Zero ska äntligen släppas i skarp version

Robot
Subnautica: Below Zero ska äntligen släppas i skarp version

Early access-pulandet är över och om ett par månader är det dags att dyka ner i de isiga djupen.

#Subnautica-below-zero, #Unknown-worlds-entertainment, #nyhetstips


Medlem

Underbart!!!

Tror jag plockade hem det första spelet från EPIC när det var gratis och hade faktiskt inte brytt mig nämnvärt om det jag sett innan. Blev helt golvad av den upplevelsen som levererades där och plöjde igenom det med större entusiasm än många betydligt större titlar. Så underbart när man blir så pass överraskad!!!

Känslan och balanseringen i ens risktagande när man åkte runt i sin välkittade ubåt på extrema djup livrädd för att få den förstörd var magiskt bra.

Below Zero har jag lyckats hålla mig ifrån i Early Access och ser verkligen fram emot så detta var mycket goda nyheter!

Medlem

Till Switchen alltså... Även master race kan ha sina mörka stunder och jag är en av dem som har trillat dit på en Switch, hur funkar Subnautica på en sådan liten maskin? Lider det av begränsningar?

Medlem

Subnautica är ju ett av de bästa spelen någonsin, så detta är ett köp.

Medlem

Fick Early Access-versionen av en god vän när det släpptes men har inte rört det i väntan på fullversionen. Subnautica är ett av mina absoluta favoritspel på senare år trots sin enkelhet. Tror inte något annat spel har varit så jäkla SPÄNNANDE sen.. ja, jag vet inte. Oerhört bra spel.

Jag både längtar efter och fruktar Below Zero. Tycker djupa vatten är asläskiga.

Medlem

"how does it end" lootbox opens

Seriöst, väntat på fullversionen, blir ett givet köp! Första spelet var så galet bra. Synd att jag aldrig fick spela klart det i mitt första sittning. Förlorade min save vid slutet och orkade inte spela om allt grind.

Medlem

Blir att vänta på Nitrox-modden då innan det blir ett köp, annars orkar jag nog inte. Är så tråkigt med bygga/utforska spel ensam.

Medlem
Skrivet av noyart:

"how does it end" lootbox opens

Seriöst, väntat på fullversionen, blir ett givet köp! Första spelet var så galet bra. Synd att jag aldrig fick spela klart det i mitt första sittning. Förlorade min save vid slutet och orkade inte spela om allt grind.

Hur är Subnautica, typ minecraft under vattnet utan story och slut?

Medlem
Skrivet av Ringo:

Underbart!!!

Tror jag plockade hem det första spelet från EPIC när det var gratis och hade faktiskt inte brytt mig nämnvärt om det jag sett innan. Blev helt golvad av den upplevelsen som levererades där och plöjde igenom det med större entusiasm än många betydligt större titlar. Så underbart när man blir så pass överraskad!!!

Känslan och balanseringen i ens risktagande när man åkte runt i sin välkittade ubåt på extrema djup livrädd för att få den förstörd var magiskt bra.

Below Zero har jag lyckats hålla mig ifrån i Early Access och ser verkligen fram emot så detta var mycket goda nyheter!

Samma här. Trodde subanutica var typ Minecraft under vattnet.
Ser fram emot uppföljaren, har också hållt mig undan early access


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ringo:

Känslan och balanseringen i ens risktagande när man åkte runt i sin välkittade ubåt på extrema djup livrädd för att få den förstörd var magiskt bra.

Trevligt, det låter som ett spel jag borde gilla. Jag har inte spelat Subnautica ännu men är nog dags att skaffa det.

eld
Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur är Subnautica, typ minecraft under vattnet utan story och slut?

mindre minecraft, mer rust/ark.

Men progression är det som är roligast i subnautica, du bygger saker för att kunna ta dig längre ut/djupare, och hittar saker så du kan repetera, med massa story och utforskande på vägen.

Medlem

Ingen multiplayer co-op? Det var det enda som saknades från Subnautica.

Medlem

Hade aldrig testat Subnautica om det inte varit gratis hos Epic och grabben tvingade mig att testa det för någon känd streamer lirade det. Trodde inte det skulle vara min grej alls... men några timmar senare var jag tvärsåld på konceptet. Ett av de bästa spelen senaste 10 åren, kan inte ens minnas senaste gången jag fick samma känsla av äventyr. Hade inte fattat alls att det faktiskt var såpass storydrivet det ändå var.

Köpte early access-versionen av Below Zero redan då bara för att stödja utvecklarna.

Och snart äntligen dags igen då, även om jag har svårt att tro att samma sorts magi uppstår igen.

Medlem

fan kanske skulle köpt när den var billigare, nu dubbla priset. subnautica är ju för jävla grymt spel. atmosfären ju djupare man går är oslagbar. man halvt pissar ner sig varje gång man kommer 100 meter längre ner


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Hade aldrig testat Subnautica om det inte varit gratis hos Epic och grabben tvingade mig att testa det för någon känd streamer lirade det. Trodde inte det skulle vara min grej alls... men några timmar senare var jag tvärsåld på konceptet. Ett av de bästa spelen senaste 10 åren, kan inte ens minnas senaste gången jag fick samma känsla av äventyr. Hade inte fattat alls att det faktiskt var såpass storydrivet det ändå var.

Köpte early access-versionen av Below Zero redan då bara för att stödja utvecklarna.

Och snart äntligen dags igen då, även om jag har svårt att tro att samma sorts magi uppstår igen.

ja samma här, hittade det slumpmässigt när det var nytt och okänt, men vilket Jävla spel alltså. ett av dom bästa någonsin tycker jag


signatur

//monster

Medlem

för alla som inte testat så nära på Kräver jag att ni gör det, kan inte nämna ett enda annat spel som kommer i närheten av det Subnautica lyckas med. antingen gillar man inte alls, eller så tycker man det är bland det bästa någonsin


signatur

//monster

Medlem

Inte testat första spelet Subnautica, har det någon sammankoppling med det nya? Eller är det lika bra att vänta på Below Zero?

Medlem

Originalet ligger på min topp tio över bästa spelen så ska definitivt testa detta!

Medlem

Alltså släpps det här spelet snart så prioriterar jag om min spellista, i vad och vilken ordning jag ska spela

Startade upp Subnautica och mitt gamla save och fick feeling


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Coolt vill gärna spela det på ps5an!!!

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Alltså släpps det här spelet snart så prioriterar jag om min spellista, i vad och vilken ordning jag ska spela

Startade upp Subnautica och mitt gamla save och fick feeling

Lite avundsjuk på dig! Jag klarar aldrig av att ta upp gamla saves, måste starta om det ifall det gått mer än ca 3 månader.

On topic: kommer lätt att införskaffa detta, antagligen inte dag 1 men älskade den första!

CEO
Medlem

Läste en recension och tror jag bibehåller min känsla av Subnautica

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Lite avundsjuk på dig! Jag klarar aldrig av att ta upp gamla saves, måste starta om det ifall det gått mer än ca 3 månader.

On topic: kommer lätt att införskaffa detta, antagligen inte dag 1 men älskade den första!

Jag har klarat ut det så det gamla savet är precis innan det slutar.
Startade mest upp det för att kolla och påminna mig hur det var eftersom jag inte kört spelet på säkert 2år.
Inte ofta jag spelar om story spel men det här kan man starta upp om man vill bygga lite eller åka runt och utforska


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Subnautica var en fantastisk upplevelse trots usel prestanda (PS4).

Lite orolig över att kryddan som nyhetens behag innebär kommer att saknas här, men är samtidigt väldigt pepp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur är Subnautica, typ minecraft under vattnet utan story och slut?

Det finns en story eller rättare sagt mysterium om planeten man har hamnat på och genom att lösa den nå slutet. Genom att alltid utforska och våga ta sig djupare så hittar man nya ledtrådar som tar en närmare svaret. Det är hel del överlevnad genom att crafta och bygga baser. Helt klart värt det om du gillar såna spel
Skulle inte säga att man har lika stor frihet i byggandet som i minecraft, utan man samlar resurser och bygga bitar, typ korridorer och rum osv.

Medlem

men spänningen i när man går djupare är enorm, man börjar vid ytan mer lr mindre, sen kommer par hundra meter ner, då blir det nojigt, sen plötsligt är det kilometrar ner, och kan ta bokstavligen halvtimme att ta sig upp till ytan igen. väldigt utsatt, atmosfäriskt och läskigt, utöver kul basbyggande. otroligt speciellt spel tycker jag. har dock inte kört klart hela, vet alltså inte hur djupt man faktiskt kommer än. men skall ta reda på det nu!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Inte testat första spelet Subnautica, har det någon sammankoppling med det nya? Eller är det lika bra att vänta på Below Zero?

Ne du behöver inte ha spelat första. Main story är helt separat från varandra. Men du bör spela första ändå för det är mer av det goda

Medlem

Tillägg:
1:an är bra mycket varmare. (gissar 2an är bra ändå ).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det ser härligt ut! Subnautica är ett av de bästa spel jag spelat. Makalöst fin balans i nerv och bibehållet sug att fortsätta genom hela spelet.

Det händer ibland att jag hoppar in i min sista save för att hälsa på mina cuddlefish och åka runt lite. Jag har medvetet hållit mig ifrån Below Zero för att inte förstöra upplevelsen, men snart blir det ett köp!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Inte testat första spelet Subnautica, har det någon sammankoppling med det nya? Eller är det lika bra att vänta på Below Zero?

Nej på båda frågorna.
Det är inte lika bra att vänta på below zero.
Första Subnautica måste upplevas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar