Godast till kaffet?

It's not a lake, it's an ocean

Beror på tillfälle. En pepparkaka är självskriven i juletid och absolut godast till en svart kopp kaffe (med dopp). Övriga tider på året fungerar både en vanlig kanelbulle och en muffins. Mazarin ska inte underskattas heller.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En snus till morgonkaffet så är man hemma!

Medlem

Kanelbulle är ju en klar vinnare men man ska inte underskatta en mazarin eller en catalan.

KANEL-bulle är viktigt. Sånt där vaniljbullehittepå gills inte!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Gnällkuk
Skrivet av Kleptomaniac:

1. Snus / cigarr
2. Whisky
3. Mandelkubb

edit:
4: norrländsk kaffeost

Vad är detta? Aldrig hört talas om.

Skrivet av Soulless:

Dehär med att doppa i kaffet....Det blir ju massa äckelsmulor i kaffet då...

Doppa saker i dryck gör bara småbarn. Man tar en tugga av man man nu förtär och sedan en mun kaffe!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har precis upptäckt att chokladrån till kaffet är något som alla måste uppskatta, testa å se!

Medlem

Hägges chokladkaka är aldrig fel, om man nu inte gillar att baka själv... 😋

Medlem

Snus är godast till kaffet! Tyvärr fått sluta, iaf tillfälligt, pga tandläkarsaker. När det är över ska jag njuta av en god göteborgs till kaffet!

Fram tills dess åker kaffet ner utan tillbehör 99% av gångerna. Förutom sen vinter som nu, då det är semla som gäller!

Skribent

I de här tiderna så är det semla som gäller. En lättsmält chokladbit, typ Pigall fungerar också eller mjuka bakverk.

Edit: Eller en banan! Kaffe + banan var min frukost tre år i sträck under högskoletiden

Inaktiv
Skrivet av Shadee:

I de här tiderna så är det semla som gäller. En lättsmält chokladbit, typ Pigall fungerar också eller mjuka bakverk.

Edit: Eller en banan! Kaffe + banan var min frukost tre år i sträck under högskoletiden

Ursäkta off topic men har en äldre kollega som fick skörbjugg när han läste, tror det var bara spaghetti han levde på men kan ha varit nudlar. Helt sjukt, skörbjugg.. på 1900-talet i Sverige!

Bra historia dock!

Medlem
Skrivet av Shadee:

I de här tiderna så är det semla som gäller. En lättsmält chokladbit, typ Pigall fungerar också eller mjuka bakverk.

Edit: Eller en banan! Kaffe + banan var min frukost tre år i sträck under högskoletiden

Äpple passar konstigt nog bra till kaffe!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av anon_326114:

Ursäkta off topic men har en äldre kollega som fick skörbjugg när han läste, tror det var bara spaghetti han levde på men kan ha varit nudlar. Helt sjukt, skörbjugg.. på 1900-talet i Sverige!

Bra historia dock!

Haha, skörbjugg har jag och kompisarna skämtat om hela uppväxten men har aldrig hört talas om någon som faktiskt haft det

Skrivet av Soulless:

Äpple passar konstigt nog bra till kaffe!

Bra tips! Ett stort grönt Granny Smith som man äter med kniv. Måste provas.

Inaktiv
Skrivet av Ghost Writer:

En sådan där lagom smörig croissant!

Jag kan ändå uppskatta att du länkade till Wikipedias sida om croissanter utifall någon inte vet vad det är

Mitt bidrag till tråden är "Wienerbullar". Dock heter de tydligen Wienerbröd men jag tycker det är idiotiskt för det är inte Wienerbröd utan Wienerbröd som är bakat som en bulle. Finns en frysdisken på ICA. Hade gärna visat bild men om man söker på Wienerbröd får man tyvärr bara fram bilder på Wienerbröd. Wienerbröd.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

All choklad gifter sig bra med kaffe, den söta kolan med jordnötterna ger ett extra uns av njutning. Testa ta en fredagskaffe med en snickers vetja, du kommer inte bli besviken!

Det är väl en lövtunn chokladhinna över palmoljegegget? Den beska/basiska kolan och jordnötshacket är således inte "ett extra uns" utan hela skiten.

Skrivet av trickeh2k:

Vad är detta? Aldrig hört talas om.

Doppa saker i dryck gör bara småbarn. Man tar en tugga av man man nu förtär och sedan en mun kaffe!

Rinner det inte ut om man först har en tugga av någonting och sedan fyller hela munnen med kaffe?

För att besvara frågan: Tobak eller ingenting, möjligtvis sprit. Trodde godisåldern passerats hos vuxna.

Medlem

Här har vi svaret


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Nää. Ätpinnar

Om du missade det så var det där med kniv och gaffel en referens till ett Seinfeldavsnitt

Medlem
Skrivet av kingzla:

Det är väl en lövtunn chokladhinna över palmoljegegget? Den beska/basiska kolan och jordnötshacket är således inte "ett extra uns" utan hela skiten.

Rinner det inte ut om man först har en tugga av någonting och sedan fyller hela munnen med kaffe?

För att besvara frågan: Tobak eller ingenting, möjligtvis sprit. Trodde godisåldern passerats hos vuxna.

Har du vaknat på fel sida sängen idag eller är du alltid så upplyftande 🤣


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Snus!
Men även pepparkaka sitter fint ihop med kaffet.

Medlem

Kanelbulle, choklad som är mellan mörk och ljus. Snickers skall jag prova. Snickers är för övrigt favoriten.
Men ja, en god espresso eller cuppochino är mmmhhmmm

Mandelkubb och/eller choklad!

Medlem

Croissant! Men viktigaste är gott kaffe! ☕

Medlem

Morgonsol :')


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Snus är ju för uppenbart för att ens nämna.

När det gäller sötsaker är givetvis dammsugare det enda rätta.

Medlem

En saftig kanelbulle är nog bäst ändå nu när jag funderar på det. Kanske ett wienerbröd.

Medlem

drömtårta och kaffe är nog min favorit

Inaktiv
Medlem

Som snusare så går inget upp mot en kopp kaffe och en prilla.

På andraplats kommer helt klart en riktigt bra chokladboll. Jag är barnsligt förtjust i chokladbollar. Klassiska sådana. Inte såna där monsterbollar som man ser nuförtiden utan såna små man åt som barn.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad är detta? Aldrig hört talas om.

En ost med gnisslig konsistens. Skära i kuber. Halv kopp med kaffe (kokhett kok-kaffe), fyll upp resten med kaffeost, socker är valfritt. Rör om, låt osten smälta i botten, drick kaffet och käka sen osten med sked.

Gör-gött!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

1. Snus / cigarr
2. Whisky
3. Mandelkubb

edit:
4: norrländsk kaffeost

Ååh gud kaffeost! Alldeles för länge sedan och inte ofta nog! Gravt underskattad!

En sak jag tycker alla kaffedrickare, de som dricker de svart, ska prova om de inte redan gjort det, fyll favoritkoppen/muggen med kaffe, ta en slurk, känn smaken, prova sen sätta en nypa salt i kaffet och smaka igen. Nu snackar vi små mängder, börja lite o öka succesivt om ni inte känner skillnad i början. Kul grej, klart bättre än med socker i min mening, inte så vanligt heller så man kan bli en snackis på kafferasten/fikat på stan, eller vid bordet hemma.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Djungelvrål kan vara riktigt gott till kaffe.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

123
Skriv svar