Godast till kaffet?

Medlem

Utöver biscotti är spettekaka en favorit. Räcker med en liten bit och eventuellt en klick vaniljglass för att mätta sötsuget
Perfekt till kaffet.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Har du vaknat på fel sida sängen idag eller är du alltid så upplyftande 🤣

Nej men på riktigt, söt kola? Kola ÄR bokstavligt talat bara socker. Socker är sött. Det blir som dött lik eller "see with one's eyes".

Skrivet av Jonkan:

Ååh gud kaffeost! Alldeles för länge sedan och inte ofta nog! Gravt underskattad!

En sak jag tycker alla kaffedrickare, de som dricker de svart, ska prova om de inte redan gjort det, fyll favoritkoppen/muggen med kaffe, ta en slurk, känn smaken, prova sen sätta en nypa salt i kaffet och smaka igen. Nu snackar vi små mängder, börja lite o öka succesivt om ni inte känner skillnad i början. Kul grej, klart bättre än med socker i min mening, inte så vanligt heller så man kan bli en snackis på kafferasten/fikat på stan, eller vid bordet hemma.

Ha inte salt i, ditt blodtryck kommer tacka dig. Undvik tillsatt salt.

Medlem

Ingen som nämnt tårta?
Inget går upp mot en riktigt god tårtbit till kaffet.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Mandelkubb & Dammsugare!

Skrivet av Jonkan:

Ååh gud kaffeost! Alldeles för länge sedan och inte ofta nog! Gravt underskattad!

En sak jag tycker alla kaffedrickare, de som dricker de svart, ska prova om de inte redan gjort det, fyll favoritkoppen/muggen med kaffe, ta en slurk, känn smaken, prova sen sätta en nypa salt i kaffet och smaka igen. Nu snackar vi små mängder, börja lite o öka succesivt om ni inte känner skillnad i början. Kul grej, klart bättre än med socker i min mening, inte så vanligt heller så man kan bli en snackis på kafferasten/fikat på stan, eller vid bordet hemma.

Jag brukar ha lite salt i kaffet när jag behöver värma det igen. Brukar bli bättre än att bara värma.

Skribent

Idag blev det en bulle med mandelflarn på till kaffet för min del.

123
Skriv svar