EU Valet - Ligg inte på sofflocket!

Medlem
EU Valet - Ligg inte på sofflocket!

Jag såg inte någon liknande post förutom fusk med valsedlar så jag tänkte jag drar igång en post (nästan stickyvarning)

Om ni som jag är oroliga över var EU och därmed vårat land är på väg - gå och rösta.

Vissa tror att EU valet är ett litet skitval som inte leder någonvart. Det är ruskigt fel - EU har större slagkraft än vår egen regering så länge vi är med!

Ni visar inte ert missnöje genom att stanna hemma så som vissa personer i våra ledande tidningar påstår.
De enda som tjänar på det är våra etablerade partier och jag har sedan 4-5 år tillbaka fått en växande avsky för dem då de tar steg för steg i riktning mot våra rättigheter. SJÄLVKLART har vi alla SKYLDIGHETER men våra RÄTTIGHETER väger tyngre.

Jag säger inte vad ni ska rösta på utan det är ert val, bara ni faktiskt rakryggade GÅR OCH GÖR DET.

Ps. det här är inte någon "öj jag vill tanka ner vad som helst gratis och jag skiter i allt" tråd.
Det är en "jag vill inte ha samhälle som har Gestapo" tråd. Så vänligen håll den därefter

Medlem

Kan någon skicka lite information om plus och minus gällande valen för någon som haft absolut 0% koll alls

tillexempel varför ska jag rösta nej och vad händer då, varför ska jag rösta ja vad blir bättre vad blir sämre, utan att propagera just för det valet ni själva tycker

lite oberoende länkar kanske

Medlem

ghül: Du röstar inte "ja" eller "nej". Du röstar på parti och/eller kandidat du vill ska representera Sverige (och/eller din regio) i EU-parlamentet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ghoül, tyvärr vet inte partierna det riktigt själva. De säger det de tror du vill höra för de är sugna på den där guld lönen på 120k+ i månaden. Du måste bedömma vem du vill skämma bort mest med den lilla information du får i dagstidningarna. De är tyvärr inte oberoende så den info du får är grovt filtrerad.

Medlem

oj vad jag har absolut för lite koll på dagens politik haha
jag skyller på dator spel för min frånvaro och allmäna kunskap
och sen mitt väldigt låga intresse alls för politik

Så då får jag luska fram information någon snuskgubbe och hans parti och se vem jag tycker representar bäst, jobbigt läge haha

Medlem

Eller en tant.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Eller en tant.

Nej, nej, nej. Inga tanter!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Medlem

V ska man ju dock inte rösta på.
Men annars var det bra


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Redan röstat på PP, får man se hur det går, sista undersökningen så låg dom på 6.0%

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Redan röstat på PP, får man se hur det går, sista undersökningen så låg dom på 6.0%

Behövs 4,1 % för att komma in va?


signatur

Rawr

Medlem

Jag har redan förtidsröstat på PP

Medlem

Ska gå och rösta på PP. Inge snack om saken, övervakning samhället måste stoppas!

Medlem
Skrivet av Jühan:

Ska gå och rösta på PP. Inge snack om saken, övervakning samhället måste stoppas!

Betalar du mer kontokort?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Tror inte det var just den "övervakningen" han syftade på.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Jühan:

Ska gå och rösta på PP. Inge snack om saken, övervakning samhället måste stoppas!

Betalar du mer kontokort?

Låser du dörren när du går på toaletten?

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Jühan:

Ska gå och rösta på PP. Inge snack om saken, övervakning samhället måste stoppas!

Betalar du mer kontokort?

Svar: Ja det göra jag.

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Jühan:

Ska gå och rösta på PP. Inge snack om saken, övervakning samhället måste stoppas!

Betalar du mer kontokort?

Svar: Ja det göra jag.

Om du verkligen vill slippa övervakning så ska du ju inte heller använda betalkort.

Verkar lite "tomt" engagemang.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Jühan:

Ska gå och rösta på PP. Inge snack om saken, övervakning samhället måste stoppas!

Betalar du mer kontokort?

Svar: Ja det göra jag.

Om du verkligen vill slippa övervakning så ska du ju inte heller använda betalkort.

Verkar lite "tomt" engagemang.

Nu är det såhär att jag använder kontokort därför att jag tycker det är mycket smidigare än att använda kontanter. Grejen är ju det att det är bara min bank som ser mina transaktioner, polisen får ju inte gå in där och titta som dem vill och inte några andra heller för den delen, utan endast vid brottsmisstanke.

Däremot tycker jag att internet ska vara och förbli fritt utan övervakning. Dem enda som kan få gå in och begära ut personuppgifter är polisen och inga andra, där med basta. Lobbyorganisationer har fanemig inte ett skit med det att göra!

Medlem

Nu är det jäkligt nära grabbar... glöm inte!

Medlem

Om ni är smarta (EU-kritiska vill säga ) så sitt inte hemma som protest! Rösta EU-kritiskt som protest! Det ger mycket mer.

Junilistan är ett hett tips.

Medlem

För ta och bakfyllerösta imorgon, även fast jag inte är insatt (politik, åsikter, a sith cares not about these things) så skall jag dit och göra en ansträngning, kanske blir blankt, vem vet!


signatur
1
Skriv svar