Frogwares: "Vi har inte skapat Steam-versionen av The Sinking City. Köp den inte."

Robot
Frogwares: "Vi har inte skapat Steam-versionen av The Sinking City. Köp den inte."

Soppan kring Lovecraft-spelet blir ännu matigare.

#Frogwares, #Nacon, #The-sinking-city


Så fånigt med "More news soon.".

Om de har något att säga så kan de väl skriva det direkt istället för att låtsas vara en Tv-serie.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Så fånigt med "More news soon.".

Om de har något att säga så kan de väl skriva det direkt istället för att låtsas vara en Tv-serie.

Det kanske är så enkelt att de väntar på att bekräfta information och kunna säga fakta istället för att släppa ut obekräftade rykten.

Medlem
Skrivet av jawik:

Det kanske är så enkelt att de väntar på att bekräfta information och kunna säga fakta istället för att släppa ut obekräftade rykten.

Helt rätt - men kanske vi bättre att vänta med att säga A innan man kan säga B i det fallet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tydligen har inte Steam versionen achievments eller cloud save heller. Men priset är riktigt bra på Steam 16 Euro nu plus att då får man ha det samlat i biblioteket istället för en separat nedladdning från den där hemsidan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Så blir det när steam har 0 quality control. Vem som helst får släppa vad som helst på plattformen. Finns hur mycket skräp som helst, porr osv. Pinsamt hur det har utvecklats.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tydligen har inte Steam versionen achievments eller cloud save heller. Men priset är riktigt bra på Steam 16 Euro nu plus att då får man ha det samlat i biblioteket istället för en separat nedladdning från den där hemsidan.

Men om det visar sig att det inte är senaste versionen och har buggar så vet jag inte om jag håller med att det är bra.
Förövrigt kan ni få det runt 200kr på cdon med (epic store). Jag köpte min iofs för ett par veckor sedan och då var den nere på 120kr eller något sånt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av General White:

Så blir det när steam har 0 quality control. Vem som helst får släppa vad som helst på plattformen. Finns hur mycket skräp som helst, porr osv. Pinsamt hur det har utvecklats.

Jag ser inte riktigt problemet med det dock. De spelen ligger aldrig på första sidan eller i rekommenderat. För att de ens ska dyka upp måste man aktivt leta efter det eller vara som Jim Sterling som bara spelar sörja och får det rekommenderat.

Sen vet jag inte om porrspel inte har rätt att existera på Steam när det finns mainstream spel som har 18+ content.

Hade vem som helst inte fått släppa på Steam så är det ju också en hel del potentiellt bra spel som inte existerat idag.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Helt rätt - men kanske vi bättre att vänta med att säga A innan man kan säga B i det fallet?

I det här fallet rör det sig om rena juridiska skäl till varför Frogware inte väljer att uttala sig mer än så här. Det är redan på gränsen och konflikten är ju minst sagt infekterad.

Det finns ju också en anledning till varför nextgen-upgrade inte blev gratis också. Mer info lär komma snart i vilket fall.

Är Sinking City ett perfekt spel? Nej. Är det ett bra spel? Nja. Är det ett intressant koncept? Ja. Ser gärna fler spel som vågar slänga in lite Lovecraft.

Inaktiv

Väldigt knepigt att inte Gabe-lovers är här och försvarar Steam, dom är väldigt snabba på att hacka på Epic?

Medlem

Hade faktiskt tänkt köpa detta men det blir nog inte av p.g.a all drama


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem
Skrivet av General White:

Så blir det när steam har 0 quality control. Vem som helst får släppa vad som helst på plattformen. Finns hur mycket skräp som helst, porr osv. Pinsamt hur det har utvecklats.

Vänta va?, det är en publisher som verkar ha laglig rätt att släppa spelet, oavsett om utvecklarna inte gillar läget.

Det verkar mest vara massa rykten om att spelet är jättetrasigt.

Det enda som verkar saknas är achievements och cloud saves, men det är ju plattformsspecifika features, inte spelfunktioner.

Medlem

Det är svårt att veta vem problemen beror på.

De flesta utvecklare har inga problem med sina utgivare. Frogwares har nu lyckats ha sådana här problem med två olika utgivare vilket gör att man kan börja undra vad de sysslar med.

Det kan såklart vara "missflyt" men det ser lite underligt ut.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är svårt att veta vem problemen beror på.

De flesta utvecklare har inga problem med sina utgivare. Frogwares har nu lyckats ha sådana här problem med två olika utgivare vilket gör att man kan börja undra vad de sysslar med.

Det kan såklart vara "missflyt" men det ser lite underligt ut.

Läste om dem på wikipedia. Verkar som om det är tre utgivare se krigat med.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag ser inte riktigt problemet med det dock. De spelen ligger aldrig på första sidan eller i rekommenderat. För att de ens ska dyka upp måste man aktivt leta efter det eller vara som Jim Sterling som bara spelar sörja och får det rekommenderat.

Sen vet jag inte om porrspel inte har rätt att existera på Steam när det finns mainstream spel som har 18+ content.

Hade vem som helst inte fått släppa på Steam så är det ju också en hel del potentiellt bra spel som inte existerat idag.

Själv tycker jag det är bra att Steam slutat med sin av amerikanska kyrkliga organisationer påtvingade censur av sitt innehåll. Vill vi inte spela porrspel eller spela spel som inte har innehåll bortklippt för att det någonstans blir för vuxet, då kan vi välja att inte avaktivera 18+ filtret som kommer för-aktiverat.

Samma organisationer fick ju Sony för några år sedan att börja censurera innehåll i princip alla spel de portat till väst från Asien till sina PS konsoler.

Det är som om ECPAT skulle få fritt spelrum att bestämma vad för spel vi får spela i Sverige. (kyrklig organisation som lever på pengar från abortmotståndare och amerikanska bibelbältet) De står bakom bland annat Sveriges hårda tolkning av barnporr där familjer tekniskt sett kan åka tid för bilder på sina barn och avbildningar i spel, anime eller serietidningar som av tittaren kan tolkas inte vara nog kroppsutvecklade skall vara barnporr. Exempel är översättaren som drogs till domstol för att han jobbat med översättningar av Japansk vuxen manga. https://sv.wikipedia.org/wiki/Mangam%C3%A5let.

I Tyskland är det redan så. ECPAT har stort inflytande där så många spel får inte ens säljas där. Lång lista finns här. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banned_video_games Men det är spel som anses våldsamma, för avklädda och för vuxna. Samtidigt är det ingen censur för böcker, TV serier och filmer på samma sätt. Så spelmediet är som vanligt utsatt.

eld
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Läste om dem på wikipedia. Verkar som om det är tre utgivare se krigat med.

Självklart är det fel på alla de fyra utgivarna de krigat med!

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Väldigt knepigt att inte Gabe-lovers är här och försvarar Steam, dom är väldigt snabba på att hacka på Epic?

Varken steam eller epic har något med det här att göra. Det är Frogwares utgivare, Bigben interactive som numera heter Nacon som släppte spelet på steam. Nacon tycker att de har rättigheterna till sinking city och de har försökt att utpressa frogware till att lämna över source koden och när de inte fick det, släppte de denna bajs version av spelet på steam, vilket dom antagligen har rätt att göra till vis del.

Medlem
Skrivet av General White:

Så blir det när steam har 0 quality control. Vem som helst får släppa vad som helst på plattformen. Finns hur mycket skräp som helst, porr osv. Pinsamt hur det har utvecklats.

Va, finns det porr på Steam? Det har jag missat!
Jag har läst att det finns porr på Netflix också, men varken sett eller hittat något.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Nercis:

Varken steam eller epic har något med det här att göra. Det är Frogwares utgivare, Bigben interactive som numera heter Nacon som släppte spelet på steam. Nacon tycker att de har rättigheterna till sinking city och de har försökt att utpressa frogware till att lämna över source koden och när de inte fick det, släppte de denna bajs version av spelet på steam, vilket dom antagligen har rätt att göra till vis del.

Nu är det väl ingen "bajs" - version som är släppt så vitt jag förstår. Den innehåller alla DLC till exempel och saknar väl egentligen bara achivements (om man nu bryr sig om sådana). Däremot är det nog ganska så säkert att Frogware inte kommer att vara villiga att putsa till några buggar i den releasen. Kul spel hur som helst. Tråkigt med allt drama.

Edit: Verkar som att jag hade fel rörande DLC - Sicken jävla soppa.
Edit 2: Alla DLC utom en kosmetisk uppdatering är med enligt folk som spelat versionen på Steam.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Nu är det väl ingen "bajs" - version som är släppt så vitt jag förstår. Den innehåller alla DLC till exempel och saknar väl egentligen bara achivements (om man nu bryr sig om sådana). Däremot är det nog ganska så säkert att Frogware inte kommer att vara villiga att putsa till några buggar i den releasen. Kul spel hur som helst. Tråkigt med allt drama.

Edit: Verkar som att jag hade fel rörande DLC - Sicken jävla soppa.
Edit 2: Alla DLC utom en kosmetisk uppdatering är med enligt folk som spelat versionen på Steam.

https://youtu.be/VYTSt5oOr5g

Det som sägs i videon var lite det jag ville få fram men jag tog för givet att folk kände till all denna skit mellan Frogwares och Nacon i samma detalj som jag själv.
Jag tycker steam borde ta bort det men det ligger säkert en massa juridiskt byråkrati bakom, så Nacon får väl fortsätta sälja spelet tills det fattas ett domstolsbeslut.

eld
Medlem
Skrivet av Nercis:

Det som sägs i videon var lite det jag ville få fram men jag tog för givet att folk kände till all denna skit mellan Frogwares och Nacon i samma detalj som jag själv.
Jag tycker steam borde ta bort det men det ligger säkert en massa juridiskt byråkrati bakom, så Nacon får väl fortsätta sälja spelet tills det fattas ett domstolsbeslut.

Det konstiga i det hela är att frogware har lyckats komma i bråk med publishers flertalet gånger.

Det är mycket vanligt att det kan förekomma saker i kontrakter som inte är fördelaktigt för utvecklaren, men sånt borde ju en advokat ha gått igenom när man skriver på.

Medlem
Skrivet av eld:

Det konstiga i det hela är att frogware har lyckats komma i bråk med publishers flertalet gånger.

Det är mycket vanligt att det kan förekomma saker i kontrakter som inte är fördelaktigt för utvecklaren, men sånt borde ju en advokat ha gått igenom när man skriver på.

Ja och det kan man kanske se som lite suspekt. Fast som du sa, det är inte helt ovanligt att devs blir utan royalties osv beroende på kontraktet etc. Forgwares kanske blev missnöjda och startade alltihop eller så blev de helt enkelt lurade och vågar säga ifrån.
I det här fallet så ser det iaf ut som att Nacon har jävlats med dom, eftersom att två domstolsbeslut redan har nekat Nacon rättigheterna till att sälja sinking city och source koden. Om jag fattat det rätt, sen är det antagligen så mycket mer som inte allmänheten får se.

Medlem

Och nu är det borta från Steam - det gick fort. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar