Diskutera – Bästa svenska spelutvecklaren är...

Medlem

Jag slår också ett slag för Image & Form,
anthill är en klassiker, steamworld dig spelades mecket ett tag.

Medlem

Dice ända fram till bf4, sen gick dem vilse efter det. Peak dice var nånstans mellan bf1942 och bf4.
Dice vågade testa saker och förfinade det som var bra så det blev ännu bättre.
Hade så grymt kul med alla pc battlefield spelen önskar att deras scifi bf skulle göras en efterföljare på i frostbite motorn. Dice skulle kunna sättas att kika på typ the expanse för lite inspiration och warhammer 40k.

Samt bf vietnam... det skulle vara kolasås på toppen av glassen.
Kanske om dem gjorde ett bf korea med autentisk musik?

Bf V kändes som ett steg fram o 2 steg för nära call of duty. Men ja gillade att kunna bygga sandsäckar och försvarsverk. Hoppas att dem behåller det till nästa battlefield spel.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hrm, bra fråga. Men åh, Party Land till Pinball Fantasies..

Fyfan vad många timmar jag la på Pinball Dreams och Fantasies på Amiga. Tycker fortfarande att Pinball Dreams, Fantasies och Illusions är de bästa flipperspelen som någonsin gjorts digitalt!

Minns jag lirade Pinballs Dream demot timma vis under första gymnasietiden.

Skrivet av moggen:

Skulle vilja säga Dice men sen de sålde sin själ till satan så.... Däremot vilja pusha för Image & Form Games (SteamWorld Dig)

Dice... Why, oh why, WHY?!! 🤯

Skrivet av AblacK:

Minecraft lirar man än tsm me töserna (barnen).
T.om. skapat en familjevärld där vi har varsin "hel" karta och hjälps åt. 😊

Skrivet av robbis:

Vet inte. Vågat inte testa. Spelar aldrig gamla spel. Dom är aldrig lika bra som man minns dem. Minns hur man nötte och nötte för att pressa de där sista mille sekunderna. Kunde typ varenda sväng exakt. Starta om direkt man gjorde minsta lilla miss.

Låter som när jag sj. och en polare nördade NFS1 t PS1.
Placering 1-8 (topp spotsen) låg inom 0,024 sekunder...
Och polaren lyckades plocka the big 1 medans man sj hade 2-5... 😖
Men fy fasen va kul vi hade. Synd man inte har kvar både spel och konsol (varit roligt med en printscreen på nyss nämnda score/leader board).

Skrivet av onliner72:

DICE / Mojang utan tvekan...

Synd bara att Dice sålde sin själ till Satan själv... var bland top 50.000 i mängden speltid på BFBC2 till XB360.

Men själv varit borta från gaming scenen sedan, mer eller mindre, 2011.
Blir att försöka komma tillbaka nu, då skilsmässan snart vunnit "laga kraft".

Nä, nu ni, ska jag avsluta detta inlägg och se till att trycka in nåt mellan benen...
Käk benen då alltså. 😉😁

123
Skriv svar