När kom dina fördomar på skam senast?

Medlem

När jag återupptog Fallout 76 i höstas och det visade sig vara riktigt bra.

Medlem

När jag trodde att Control bara var ytterligare ett Quantum Break och dissade det totalt tills jag provade det på Xbox Game Pass fast på PC nyligen och fick spela ett av de bästa spelen jag någonsin spelat.

Jag säger bara The Ashtray Maze, världens bästa bana i ett spel, bar-none!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Tronic:

Assassin creed serien. Testade allra första spelet på ps3 när den var ny. Gillade inte de och kan inte komma ihåg varför...
Var hos syrran några veckor sen och hennes ungar spela AS Odyssey. Fick testa och jäklar va rolig de var. I fredags köpte jag Valhalla! Skit bra spel. Och jäklar va mycket jag har missat!

Det här var precis det jag var på väg att skriva. Dock inte köpt Valhalla än, men Odyssey blev jag väldigt kär i.

Medlem

Förmodligen någon gång i slutet av nittiotalet, när jag var övertygad om att det där Diablo bara var skräp.

Låt oss säga att jag hade lite fel där.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag riktigt ogillade jrpgs, sen blev jag tvingad att spela ett spel en polare valde, mot att han spelade ett av mitt val.
hans val föll på persona 4 golden som precis kommit till pc, det tog kanske 5 timmar, men sen var jag helt såld. Om utbudet vore bättre till pc skulle jag nog spela betydligt fler.

Medlem

Jag har testat diverse open world spel och aldrig fastnat. Jag blir mest stressad när det ploppar upp mer och mer saker som "skall göras". Sen fastnar man alltid med något skit på vägen till ett uppdrag som annars äntligen skulle tagit spelet framåt. Så jag har ledsnat efter ett par timmar i varenda spel av denna typ (horizon, assassin's creed odyssey, m.fl.). Däremot har jag alltid haft sjukt kul och spelat klart andra linjära spel som last of us 1&2, alla tomb raider, etc.

Min fördom var alltså att jag hatar allt som är open world och aldrig kommer gilla eller spela klart ett sånt spel. Sen testade jag Days Gone på PS5 som var gratis med PS+. Och det är ju jättebra! Har säkert plöjt ned 15h redan och är inte det minsta less. Nu kanske detta är mer linjärt än dom flesta open world men ändå... Fördom dödad!

Inaktiv

Fattade aldrig looter shooters och tyckte det var en spelgenre för folk med riktigt låg standard och för mycket fritid (för man spelar samma content om och om igen utan ett mål).
Sen kom Division 2...

Medlem

AC Valhalla. Om det är ett jätte bra spel eller inte låter jag var osagt, men jag trodde det skulle vara lika tråkigt som Odessey, men det var faktiskt bättre.

Medlem
Skrivet av nils45:

AC Valhalla. Om det är ett jätte bra spel eller inte låter jag var osagt, men jag trodde det skulle vara lika tråkigt som Odessey, men det var faktiskt bättre.

Samma lika, Odessey har jag klara av att spela i en timme, i valhalla blev det cirkus 90 timmar

Edit: Hades döda många fördomar jag hade om roguelite spel

Medlem

Minecraft, tyckte alltid att det var barnsligt osv. Tills man fick barn själv och skaffade det för att spela med dem, då fastnade man direkt. Tom så att man ibland spelar själv efter att ungarna lagt sig.

Elder Scrolls IV: Oblivion. Gillade inte rollspel innan jag testade Oblivion och vart väldigt positivt överraskad. Rollspel har jag aldrig haft tiden att sätta mig in i och lära mig alla olika system i, men Oblivion var ett enklare rollspel kändes det som eller så var det bara enklare att komma in i. Nu sitter man och väntar på nummer 6 i serien.

Medlem

Jag var under väldigt lång tid övertygad om att Souls-spelen mest var till för masochistiska galningar. Prepare to Die-versionen av DS1 till PC bekräftade mina fördomar medelst usel optimering och horribla kontroller.

Några år gick och sedan kom Dark Souls Remastered, som jag bestämde mig för att ge en chans, jag minns inte riktigt varför. Efter lite trevande och fler timmar än jag vill erkänna i Undead Burg föll jag pladask. Något bara klickade och jag lärde mig älska konceptet. Jag blev engagerad i spelet på ett sätt som jag inte hade varit på många många år och lade timmar på att läsa om loren.

Visst, några Dual Shock 4:or har fått plikta med livet längs vägen, men att spela igenom hela serien, från Demon's Souls till Dark Souls 3 via Bloodborne, är utan tvekan min starkaste och käraste spelupplevelse i vuxen ålder.

Medlem

När jag plockade hem "What remains of Edith Finch" från Epic, så tänkte jag att det såg tråkigt ut och att jag aldrig skulle ge det mer än en kvart. Knappt två timmar senare var jag helt tagen och hade upplevt den häftigaste spelupplevelsen i mitt långa liv.

Subnautica, på en god väns inrådan så skaffade jag mig spelet (långt innan det vart gratis på Epic) och efter att tittat på någon trailer så kände jag att det inte kommer vara något för mig, men jag testade det ändå. Över 200 timmar senare tycker jag fortfarande att det är en av dom bästa spelen jag spelat på länge.

Att hitta en Time Capsule är ju bara så häftigt.

Synd bara att uppföljaren var en sådan besvikelse.

Medlem

Det har aldrig hänt, snarare så förstärks de HELA TIDEN.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

I likhet med några andra inlägg i tråden så är det Subnautica för mig också. Blev "tvingad" av sonen att testa det för någon streamer spelade det och det var ju ändå Epic-gratis. Trodde inte alls det var min grej, men några veckors intensivt äventyrande senare var jag nästan beredd att lägga in på det min "topp-10-någonsin"-lista.

Medlem
Skrivet av nils45:

AC Valhalla. Om det är ett jätte bra spel eller inte låter jag var osagt, men jag trodde det skulle vara lika tråkigt som Odessey, men det var faktiskt bättre.

Skrivet av X-me:

Samma lika, Odessey har jag klara av att spela i en timme, i valhalla blev det cirkus 90 timmar

Edit: Hades döda många fördomar jag hade om roguelite spel

Så sjukt hur olika vi är. Jag tyckte verkligen motsatta. Tyckte Origins/Odyssey bjöd på mycket mer i både spel och känsla, medan Valhalla kändes ensamt och grått.

Medlem
Skrivet av Kyronius:

Jag var under väldigt lång tid övertygad om att Souls-spelen mest var till för masochistiska galningar. Prepare to Die-versionen av DS1 till PC bekräftade mina fördomar medelst usel optimering och horribla kontroller.

Några år gick och sedan kom Dark Souls Remastered, som jag bestämde mig för att ge en chans, jag minns inte riktigt varför. Efter lite trevande och fler timmar än jag vill erkänna i Undead Burg föll jag pladask. Något bara klickade och jag lärde mig älska konceptet. Jag blev engagerad i spelet på ett sätt som jag inte hade varit på många många år och lade timmar på att läsa om loren.

Visst, några Dual Shock 4:or har fått plikta med livet längs vägen, men att spela igenom hela serien, från Demon's Souls till Dark Souls 3 via Bloodborne, är utan tvekan min starkaste och käraste spelupplevelse i vuxen ålder.

Visst är det fint när man får växa som människa och spelare <3


signatur

P.L.U.R

Medlem

@Kyronius Hade precis samma syn. Men sen så testade jag DS3 förra året och blev helt kär, gick direkt till top 5 .
Jag vill tro att alla som gillar rpg-spel med fantasy som tema skulle gilla dessa.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

@Kyronius Hade precis samma syn. Men sen så testade jag DS3 förra året och blev helt kär, gick direkt till top 5 .
Jag vill tro att alla som gillar rpg-spel med fantasy som tema skulle gilla dessa.

Hoppas du hunnit köra Bloodborne, det är min personliga favorit bland Froms spel och möjligen mitt absoluta favoritspel. Kom på mig själv med sitta och tänka "satan, vad kul jag har det" medan jag spelade det. Souls-serien och ffa just Bloodborne gav mig en nytändning som gamer.

Medlem
Skrivet av Kyronius:

Hoppas du hunnit köra Bloodborne, det är min personliga favorit bland Froms spel och möjligen mitt absoluta favoritspel. Kom på mig själv med sitta och tänka "satan, vad kul jag har det" medan jag spelade det. Souls-serien och ffa just Bloodborne gav mig en nytändning som gamer.

Har ej hunnit än! Jag missade ps4 eran. Men fick ps5an av EG's utlottning. Såg att Bloodborne fanns i collection, så ska testa det när jag är klar med demon's souls


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag fastnade fullständigt för Warframe för två år sedan. Hade aldrig trott att jag skulle gilla en Game-as-service looter/shooter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar