Pågående spamattack

Redaktör
Skrivet av Klorixx:

Om man skickat ett snarlikt PM nyligen.. blir man automatiskt klassad som bot då eller hur funkar det?

... frågar åt en vän.

Hälsa din vän att...

Hej,

Nej.

Mvh


signatur
Medlem

Fan, det var alltså fejk... Dx


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aletheides:

Som kompensation för det stora skada på jobb och liv som den här stora nedstängningen av FZ samhället har haft så förväntar jag mig att @Carl Johansson-Sundelius kompenserar alla FZ samhällets medlemmar med ett kärleksfullt PM vardera efter vi blivit färdigvaccinerade mot Kina viruset!

När alla är vaccinerade blir det fest!


signatur
Inaktiv

Spam Spam Spam Spam, Spam Spam Spam Spam, Lovely spam, Wonderful spam,

Tack för den låten på hjärnan resten av dagen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har olika begränsningar (går inte in i detalj på dem) för att förhindra spam men när de nu använde gamla, redan etablerade konton är det svårare att värja sig. Och på tal om de där robotkollarna, fick denna för någon vecka sedan... wtf liksom.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1427057?key=58baf4d0d99dce0cb20...

Din vän är välkommen att kontakta mig via de vanliga kanalerna. Flamingo på altanen, röd lampa i fönstret.

Då blir det ju verkligen svårare att undvika om kontona redan finns. Fast i mitt fall skulle en begränsning av att först skriva ett antal inlägg i forumet undvika pm:et (Användarkontot hade noll skrivna inlägg)

Robotkollarna kan vara riktigt spännande att se. Vilken groda är rät?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lagers:

Då blir det ju verkligen svårare att undvika om kontona redan finns. Fast i mitt fall skulle en begränsning av att först skriva ett antal inlägg i forumet undvika pm:et (Användarkontot hade noll skrivna inlägg)

Robotkollarna kan vara riktigt spännande att se. Vilken groda är rät?

Ja, det är ju alltid en avvägning mellan att skydda sig mot idioter och göra sajten så smidig som möjligt för de som faktiskt använder den.

Vilket rät groda är rätt...


signatur
Medlem

Attans, ni kom på mig! Jag som tyckte att jag var diskret


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marsson90:

Attans, ni kom på mig! Jag som tyckte att jag var diskret

Det blir skamvrån på en gång!

För övrigt - varför är den äckliga köttprodukten burkskinka så orimligt dyr. Ibland kan jag få nostalgiska minnen till varma mackor med burkskinka, ananas och mycket ost. Men en burk brukar ju kosta 50-60 spänn!?


signatur
Medlem

Ni menar jag statte upp handukshållare i onödan?

Medlem

Jag känner en bot som heter qweeliciouz, qweeliciouz heter hon, och hon vill spamma spamma mig så håååårt,

Medlem

Fick inte av frugan...


signatur

🐖💨💩

Medlem

Rövhattar som vill knulla? I'm game!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cortex:

Rövhattar som vill knulla? I'm game!

😳

Skrivet av Tronic:

Fick inte av frugan...

Är hon medlem på FZ?

Skrivet av Sapiens:

Ett spam jag skulle klicka direkt på är inte "Vill du knulla" utan "Vill du att jag fixar alla de där sakerna du skjuter upp till morgondagen?".


signatur
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Just där runt 1998-99 brukade vi roa oss med att skriva upp våra kompisars mejladresser på olika mejlprenumerationer. Jag minns än i dag hur jag varje vecka fick Swazi News i min inkorg och detsamma gällde förstås mina vänner. Hur intressant som helst, naturligtvis.

Hehe. Brings me back. Fick hem lite bantningsprenumerationer i riktiga posten som polare drygat på mig.

Annars brukade vi gå in på P-sidor i spara bilder på nån jätte dase o posta till varandra elektroniskt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har också fått såndadär hot-mail, men dom vart oftast tomma.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett spam jag skulle klicka direkt på är inte "Vill du knulla" utan "Vill du att jag fixar alla de där sakerna du skjuter upp till morgondagen?".

En annan behöver inte bry sig om jobb längre, ska snart få ett stort arv från en nigerisk prins...
😎💰💰💰😎

Tur att pengar kommer in, kan behövas i skadestånd, att göra helikoptern framför chefen är tydligen inget lagligt sätt att säga upp sig...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

En annan behöver inte bry sig om jobb längre, ska snart få ett stort arv från en nigerisk prins...
😎💰💰💰😎

Tur att pengar kommer in, kan behövas i skadestånd, att göra helikoptern framför chefen är tydligen inget lagligt sätt att säga upp sig...

Jag hade godtagit den metoden och stämt in i en tandemrotor.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag hade godtagit den metoden och stämt in i en tandemrotor.

https://i.makeagif.com/media/4-24-2016/1sJHld.gif

Härligt med folk som kan lyfta bort onödiga hind-er...

...ok jag går ut nu.

Medlem

Men tänk om folk verkligen vill knulla. Det tänkte ni inte på va?


signatur

1338 - One Step Above

Gnällkuk

Oansvarigt att komma med förslag om att ligga i dessa pandemitider! Är dock besviken på att jag inte fått något förslag, min avatar borde ju genererat flertalet förslag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem
Skrivet av Sapiens:

En annan behöver inte bry sig om jobb längre, ska snart få ett stort arv från en nigerisk prins...
😎💰💰💰😎

Tur att pengar kommer in, kan behövas i skadestånd, att göra helikoptern framför chefen är tydligen inget lagligt sätt att säga upp sig...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Förbannat... Önskar jag hade sett det här lite tidigare. Jag hade ju redan börjat diskutera skilsmässa med frugan. Har sagt åt henne att yngre kvinnor på FZ är ute efter mig.

Du menar (den) yngre kvinnan? Singular ej plurar. 🙂

Medlem

Är det ett led i mot-attacken att stänga ned meddelandefunktionen? Jag möttes av följande när jag skulle gå in där:

"Du är redan inloggad som Kago1316, men saknar de behörigheter som krävs för att komma åt den efterfrågade sidan."

Hur ska jag nu veta om (när) jag vinner den fina Acer-datorn i tävlingen?

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Är det ett led i mot-attacken att stänga ned meddelandefunktionen? Jag möttes av följande när jag skulle gå in där:

"Du är redan inloggad som Kago1316, men saknar de behörigheter som krävs för att komma åt den efterfrågade sidan."

Hur ska jag nu veta om (när) jag vinner den fina Acer-datorn i tävlingen?

Ja:

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För att ni som inte har fått PM inte ska känna er orättvist behandlade har vi stängt av PM för alla.

(eller så är det för att förhindra fler just nu, men säg inte det till någon).

(Det står även under rubriken på förstasidan.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Mitt 2 timmars Teams-möte gick väldigt mycket fortare tack vare denna tråd. Tack!


signatur

Submission is for the weak

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Härligt med folk som kan lyfta bort onödiga hind-er...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/US_Army_1...

...ok jag går ut nu.

En ménage à trois för möp:ar!

Skrivet av MulletDeluxe:

Men tänk om folk verkligen vill knulla. Det tänkte ni inte på va?

Vi försöker generellt att särskilja dessa två intressen och fokusera på ett av dem här på sajten

Skrivet av trickeh2k:

Oansvarigt att komma med förslag om att ligga i dessa pandemitider! Är dock besviken på att jag inte fått något förslag, min avatar borde ju genererat flertalet förslag.

De hade nog nöjts sig med att sno dina kontouppgifter och dra - helt pandemisäkert alltså.

Skrivet av Kago1316:

Är det ett led i mot-attacken att stänga ned meddelandefunktionen? Jag möttes av följande när jag skulle gå in där:

"Du är redan inloggad som Kago1316, men saknar de behörigheter som krävs för att komma åt den efterfrågade sidan."

Hur ska jag nu veta om (när) jag vinner den fina Acer-datorn i tävlingen?

Du har genomskådat oss!


signatur
Medlem

1997 i rubriken 1998 i texten, nu blir man totalt förvirrad, är alla botar här? 🤣

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stevenbivenh:

1997 i rubriken 1998 i texten, nu blir man totalt förvirrad, är alla botar här? 🤣

Vår egen recaptcha - grattis du är inte en robot!


signatur
Medlem
Skrivet av Stevenbivenh:

1997 i rubriken 1998 i texten, nu blir man totalt förvirrad, är alla botar här? 🤣

They are on to us!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skriv svar