Mobilt bredband idag?

Medlem
Mobilt bredband idag?

Hej svejs i 010010101100 skogen, Sökte på forumet hittade gamla trådar om mobilt bredband och spela online (cs, dota, wow, eq etc etc) tänkte kolla hur det fungerar idagens läge?

är lite sugen på http://www.tre.se/templates/BroadbandShop/BroadbandPage.aspx?..., men jag vet ju att jag ALDRIG kommer upp i dom hastigheterna men om det skulle kunna gå att spela wow i raid utan problem, eller left 4 dead med den.. i en storstad alltså typ GBG eller Stockholm?

eller finns det en bättre operatör?, måste nog tyvärr ha mobilt bredband hedan efter bara för den där JÄVLA finanskrisen... får flytta dit jobben finns som en finsk"#%&/(!!! men men..

någon som har några bra tips som är "upp to date" dvs? hittade bara trådar som va gamla 6m+

/Matte


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Inaktiv

Att spela "twich" spel är bara att glömma med trådlös uppkoppling i min mening, men WoW funkar att spela, dock osäker hur det är när man raidar, risken finns att det kan bli problem där med...

Medlem

Min polare raidade i WoW med 3G bredband på semestern. Gick bra för det mesta tills det började regna borta vid hans husvagn då han helt plötsligt försvann mitt under Instructor Rastafari (eller vad han nu hette) medan han var på mind controll tjänst.
Kan ju tillägga att han satt mitt ute på nån kampingplats vid ett buskage och inte i nån storstad

00a
Medlem

Hemma använder vi mobilt bredband då det är det enda som är tillgängligt för oss och utvecklingen har definitivt gått framåt. vi använder ice.net och tre hemma och de funkar båda bra. brorsan använder ice.net och hastigheten ligger på ca 1,5 ner och 0,5 upp. tre ligger på 3,2 ner och 0,3 upp. brorsan har vigt sitt liv till wow och spelar 24/7, han säger inte så mycket men jag antar att det funkar. spelar l4d på mitt tre och det funkar riktigt bra faktiskt:)

Medlem

3 har nuförtiden begränsad antal GB du får ladda ned; det är 20Gb som är max sedan stryper de hastigheten så att det inte går att använda. Så bränner du de på de första dagarna av månaden får du gå och vissla och titta på korna till nästa period börjar... De här bolagen håller aldrig vad de lovar...

Medlem

Har kört lite WoW med Telias mobila bredband, ligger på +300ms hela tiden, så inte att rekommendera!
Hastigheten pendlar runt 1-1.5 mbit ner och 0.05-0.2 mbit upp


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av depthless:

3 har nuförtiden begränsad antal GB du får ladda ned; det är 20Gb som är max sedan stryper de hastigheten så att det inte går att använda. Så bränner du de på de första dagarna av månaden får du gå och vissla och titta på korna till nästa period börjar... De här bolagen håller aldrig vad de lovar...

jasså?, endå står det ju på deras sida att betala 249 kr i månaden surfa etc hur mycket du vill. :S ...


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av Bohica:
Skrivet av depthless:

3 har nuförtiden begränsad antal GB du får ladda ned; det är 20Gb som är max sedan stryper de hastigheten så att det inte går att använda. Så bränner du de på de första dagarna av månaden får du gå och vissla och titta på korna till nästa period börjar... De här bolagen håller aldrig vad de lovar...

jasså?, endå står det ju på deras sida att betala 249 kr i månaden surfa etc hur mycket du vill. :S ...

Dom har väl Agda 75 år som läser sina barn och barnbarns mail och aftonbladet en gång om dagen som målgrupp. Då är verkligen 20Gb "hur mycket du vill".

Medlem

fan va värdelöst finns det någon som har fri trafik å endå fungerar bra?, menar skulle jag formatera om datan å tanka ner everquest 2 från steam igen så e jag uppe i 17 gig redan där....


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

00a
Medlem

sålänge man inte tankar tunga filer utan bara spelar, surfar m.m. så räcker 20gb.

Medlem

Är det tills månads slutet "spärren" gäller eller? så att den 25 varje månad kan jag tanka min porr


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

1
Skriv svar