Xbox-chef dementerar Elden Ring-rykten: "Det kommer inte att ske"

Robot
Xbox-chef dementerar Elden Ring-rykten: "Det kommer inte att ske"

Aaron Greenberg vill ge folk rimliga förväntningar.

#elden-ring, #xbox


Skribent

ELLER så lägger han ut en dimridå för att sänka förväntningarna och sen BOOM, en trailer vid nästa event

Medlem

Ryktas inte Elden Ring till alla shower nu? 😅 Och har ryktats till alla under hela förra året

Medlem

Gissar på att spelet har börjats om några gånger under utvecklingen, dom borde ha haft nånting att visa vid det här laget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Gissar på att spelet har börjats om några gånger under utvecklingen, dom borde ha haft nånting att visa vid det här laget.

Förmodligen en viss GRRM som glömt bort att skriva igen.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

eld
Medlem
Skrivet av Shadee:

ELLER så lägger han ut en dimridå för att sänka förväntningarna och sen BOOM, en trailer vid nästa event

Ni hörde det här först, elden ring kommer visas!

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Gissar på att spelet har börjats om några gånger under utvecklingen, dom borde ha haft nånting att visa vid det här laget.

Det tror jag inte. Skulle jag gissa är det i slutfasen och finslipas. Jag tror dock att det har blivit försenat, vilket kanske är bra för ytterligare finputs.

Även Jeff Grubb(känd för att ha lite kontakter) har sagt att det med största sannolikhet kommer nyheter "inom ett par månader om allt går som planerat", detta var i januari.

Sen sa även Phil Spencer för Xbox att han har "testat spelet en hel del".

Samt för ett par dagar skrev Jason Schreier detta(även han har sina källor, känt sen tidigare):


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kollar man fromsoftwares releaselista så har nästan alla deras spel släppts 28feb. Fåtal i mars.
Så det borde bli av snart eller nästa år? 🙁 Något måste ha gått fel


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Microsoft inväntar ok från konkurrerensmyndigeten, men eftersom Japan inte direkt konkurrerar med företaget borde affären kunna genomföras.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Microsoft inväntar ok från konkurrerensmyndigeten, men eftersom Japan inte direkt konkurrerar med företaget borde affären kunna genomföras.

Vad menar du?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Vad menar du?

Bill Gates köper ö i Asien, rispudding och tentakelporr blir Microsoft exklusivt framöver.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Bill Gates köper ö i Asien, rispudding och tentakelporr blir Microsoft exklusivt framöver.

Ok kul för puddingen och tentaklerna.

Nyheten handlar om trailer för Elden Ring, hängde inte riktigt med bara.

Medlem

Förstår inte hypen över ett spel man inte sett ett smack om. Hoppas att det blir något dock såklart.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ok kul för puddingen och tentaklerna.

Nyheten handlar om trailer för Elden Ring, hängde inte riktigt med bara.

Okej inga tentakler, antar det blir massa floppiga snoppar istället, vore annars slöseri att sammarbeta med George R. R. Martin.

Skribent
Skrivet av marsson90:

Förmodligen en viss GRRM som glömt bort att skriva igen.

Hahaha, made me laugh XD

Kommer snart fram att han sitter i en stuga i skogen och har börjat skriva en prequel till Elden Ring, som tar vid flera 1000 år innan spelet. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Elden ring är hypeat för att FROM SOFTWARE hitills bara gjort masterpiece spel.

Jag älskar dock vad dom gör med Elden ring, ingen releasedate = vi släpper det när vi är klar = inget Cyberpunk fiasko

Dock hade dom kunnat visa lite grejer nu och antingen så är det en genialisk marknadsföringsstrategi eller så har dom stött på patrull och fått reboota spelet ett par gånger. Jag tror på det första.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Elden ring är hypeat för att FROM SOFTWARE hitills bara gjort masterpiece spel.

Jag älskar dock vad dom gör med Elden ring, ingen releasedate = vi släpper det när vi är klar = inget Cyberpunk fiasko

Dock hade dom kunnat visa lite grejer nu och antingen så är det en genialisk marknadsföringsstrategi eller så har dom stött på patrull och fått reboota spelet ett par gånger. Jag tror på det första.

Kanske ska vänta tills du ser något av spelet, hoppas att inte investerarna startar blåslampan och att fansen inte börjar skrika om att det ät för mycket förseningar och att släppa NU!!!

Medlem

Stoppa pressarna! Lägg UT! Nu åker vi! (Om det nu stämmer )

A LEAKED ELDEN RING TRAILER IS BEING CIRCULATED ONLINE!

"The video, which has been seen by VGC but cannot be shared for legal reasons, is labelled as ‘Bandai Namco confidential’ and shows a significant amount of off-screen footage, from what appears to be a planned gameplay trailer for the From Software title.

The video leak represents the first significant update on Elden Ring since it was announced in June 2019, and the first time anyone has seen gameplay outside of its publisher or developer.

“I can only imagine what drives you to seek the Elden Ring,” a narrator says in the trailer. “I suppose you can’t be talked into turning back. Very well then!”

The gameplay footage then shows a montage of familiar Souls-style melee combat, boss battles against a fire-breathing dragon and a large, sword-wielding foe, and a glimpse at horseback combat in a large, open environment.

"

https://www.videogameschronicle.com/news/a-leaked-elden-ring-...

Även kopplat till bilden från Jason Schreier jag länka ovan:

"This is what I meant when I said there’s tangible evidence we’ll see it soon:"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1366374770196021255

Edit:

Schreier verkar även sett videon -

"The leaked Elden Ring footage I've seen is blurry, angled, and only part of the trailer, so I don't think it'd be a terrible idea to just wait for the real thing"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1366379238597787654


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Stoppa pressarna! Lägg UT! Nu åker vi! (Om det nu stämmer )

A LEAKED ELDEN RING TRAILER IS BEING CIRCULATED ONLINE!

https://www.videogameschronicle.com/news/a-leaked-elden-ring-...

Även kopplat till bilden från Jason Schreier jag länka ovan:

"This is what I meant when I said there’s tangible evidence we’ll see it soon:"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1366374770196021255

Kikar på det där just nu. Om någon sett en länk kan den ju skicka PM maila mig eller så.


signatur
Medlem

Det här lät ju lite tråkigt dock, om det nu stämmer. Måtte det inte bli 2022.

"I understand Elden Ring's development has (unsurprisingly) been significantly disrupted by the pandemic. Like so many big-budget games in production right now, it's unclear if it will make it out this year. One source told me they were fully expecting it to release in 2022."

https://twitter.com/AndyPlaytonic/status/1366373675512049667


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kikar på det där just nu. Om någon sett en länk kan den ju skicka PM maila mig eller så.

Kollar febrilt på alla kända(och okända) sidor! Ingen framgång ännu hehe.

Men det lutar ju verkligen som att det kommer en trailer väldigt snart. Senaste ryktena är nu under mars.

Kanske är länkat till Bandai Namcos trademark till "BANDAI NAMCO NEXT". En egen show som dom ryktas ha, där det med största sannolikhet kommer visas spel.

https://www3.wipo.int/branddb/en/showData.jsp?ID=EMTM.0183650...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Managor:

Förstår inte hypen över ett spel man inte sett ett smack om. Hoppas att det blir något dock såklart.

Håller med. Vi såg ju vad som hände med Cyberpunk nyligen. Jag sitter lugnt i båten och inväntar recensioner.

Medlem
Skrivet av Managor:

Förstår inte hypen över ett spel man inte sett ett smack om. Hoppas att det blir något dock såklart.

För deras nästintill klanderfria mästerverk dom tidigare har släppt. Samt att den information vi har blivit givna låter helt fantastiskt hittills. Har man spelat deras tidigare spel(och gillat det man spelat då) så förstår man nog hypen.

Skrivet av Lirilesh:

Håller med. Vi såg ju vad som hände med Cyberpunk nyligen. Jag sitter lugnt i båten och inväntar recensioner.

Det är ändå en stor skillnad på hur Cyberpunk visades upp och hypades till oändligheten. Här gör ju FromSoftware rätt och håller tyst tills dom är säkra på produkten, som dom brukar göra. Dock är ju detta det längsta vi har fått vänta på någon information.

Visst, Elden Ring kan floppa och vi som väntat kommer bli lika besvikna likt dom som väntat på Cyberpunk, men jag litar på FromSoftware tills jag blir bevisad motsatsen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Håller med. Vi såg ju vad som hände med Cyberpunk nyligen. Jag sitter lugnt i båten och inväntar recensioner.

Jag håller egentligen med er, men nu snackar vi FROM SOFTWARE (BARA gjort GotY titlar de senaste 10åren) tillsammans med RR Martin, det är ju typ omöjligt att inte bli upphetsad likt en 6åring innan julafton gånger 1337 ?

Men vem vet, lustiga saker har hänt ihop med RR Martin förut (sista säsongen av Got...) Men jag är fortsatt super hype!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Kollar febrilt på alla kända(och okända) sidor! Ingen framgång ännu hehe.

Men det lutar ju verkligen som att det kommer en trailer väldigt snart. Senaste ryktena är nu under mars.

Kanske är länkat till Bandai Namcos trademark till "BANDAI NAMCO NEXT". En egen show som dom ryktas ha, där det med största sannolikhet kommer visas spel.

https://www3.wipo.int/branddb/en/showData.jsp?ID=EMTM.0183650...

Justja, bakar in det där om Bandai Namco Next, tack!


signatur
1
Skriv svar