PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Ps5 disc konsol säljs nu på blocket för inköps pris för den som är intresserad. Den finns tydligen i stockholm.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/playstation_5__disc_e...

Okej, så MediaMarkt från kungens kurva ringde mig nyss. Självklart missade jag samtalet men det är just från MM i kungens kurva jag ska hämta upp mitt PS5. Vad tror ni, har dem goda nyheter? Har någon annan vart med om att dem har ringt upp er?

Hoppet väcktes nu, försökte ringa upp men dessvärre så var växeln stängd. Men det blir till att ringa direkt vid öppning imorgon.

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Okej, så MediaMarkt från kungens kurva ringde mig nyss. Självklart missade jag samtalet men det är just från MM i kungens kurva jag ska hämta upp mitt PS5. Vad tror ni, har dem goda nyheter? Har någon annan vart med om att dem har ringt upp er?

Hoppet väcktes nu, försökte ringa upp men dessvärre så var växeln stängd. Men det blir till att ringa direkt vid öppning imorgon.

Hur gick det?

Skrivet av BLund14:

Hur gick det?

Inte fått något svar änsålänge... Ringt till deras kundtjänst tre gånger för att be dem koppla mig direkt till butiken. I butiken svarar dem inte och kundtjänsten har ingen aning. Funderar nästan på att åka upp och prata med dem, helt sjukt att det verkar vara enda sättet att få tag på dem 😂 Tycker fortfarande att det är konstigt att dem ringt, följt det mesta om PS5-haveriet men inte läst om någon som blivit uppringd, hoppas på positiva nyheter 🙏

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Inte fått något svar änsålänge... Ringt till deras kundtjänst tre gånger för att be dem koppla mig direkt till butiken. I butiken svarar dem inte och kundtjänsten har ingen aning. Funderar nästan på att åka upp och prata med dem, helt sjukt att det verkar vara enda sättet att få tag på dem 😂 Tycker fortfarande att det är konstigt att dem ringt, följt det mesta om PS5-haveriet men inte läst om någon som blivit uppringd, hoppas på positiva nyheter 🙏

Jag blev uppringd av MediaMarkt då min PS5 var redo att hämtas.

Missade också samtalet men fick mail senare.

Medlem

Nu fick jag en notis via Postnords app om att ett paket från CDON är på g. Tyvärr beställde jag en Thermos igår från dem så jag hoppas att det inte är den 😂

Skrivet av Robin1986:

Jag blev uppringd av MediaMarkt då min PS5 var redo att hämtas.

Missade också samtalet men fick mail senare.

Hoppas, hur lång tid tog det innan du fick ditt Mail?

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Hoppas, hur lång tid tog det innan du fick ditt Mail?

Fick det inte många minuter efter samtalet. Men de kanske är lata i kungens kurva.

Jag tror den är där.

Åk och kolla!

Medlem
Skrivet av Roskildekille:

Nu fick jag en notis via Postnords app om att ett paket från CDON är på g. Tyvärr beställde jag en Thermos igår från dem så jag hoppas att det inte är den 😂

Jag fick en notis i postnordappen också om att ett paket är registrerat från CDON och jag har inte beställt någon Thermos 😄. PS5 kommer nog snart ska vi se.

Skrivet av Robin1986:

Fick det inte många minuter efter samtalet. Men de kanske är lata i kungens kurva.

Jag tror den är där.

Åk och kolla!

Imorgon bär det av, ut på äventyr för att hitta min älskade!

Inaktiv
Skrivet av Roskildekille:

Nu fick jag en notis via Postnords app om att ett paket från CDON är på g. Tyvärr beställde jag en Thermos igår från dem så jag hoppas att det inte är den 😂

Bara att gå in och kolla under mina beställnkngar på cdon så ser du vad som är skickat.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Bara att gå in och kolla under mina beställnkngar på cdon så ser du vad som är skickat.

Ja precis. Men det var några timmar där statusen på ordern hos CDON var oförändrad. Men nu är den skickad och ska levereras imorgon. Om gud vill.

Medlem

Min order på CDON står det bara behandlas på 😐

Medlem

Glädjande att läsa att PS5 börjar skickas ut till er nu 😃🙂. Själv har jag fortfarande inte ens fått lägga en order någonstans, vilket retar mig.. Jag fattar att de inte kan garantera ett leveransdatum, men låt mig välja en återförsäljare att ställa mig i kö hos, så jag slipper sitta o peppra F5 och kan istället vänta på min tur i lugn o ro.

Medlem

Iphonehome verkar hoppas på att få in PS5 sista mars, det ska bli spännande att se hur det blir med den saken.
Avvaktar med att beställa.
Jag har inte så bråttom.

https://iphonehome.se/playstation/playstation-5-dualsense-3d-...

Medlem

Amazon.se har dragit pengar och förbereder att skicka min ps5 DE. Beställd 20 nov.

Medlem
Skrivet av Swexus:

Amazon.se har dragit pengar och förbereder att skicka min ps5 DE. Beställd 20 nov.

Härligt!

Fick ”betalning nekad”-mailet tidigare under kvällen där jag ombads uppdatera betalningsinformation (kort). Gjort detta och verifierat med bank-id (Handelsbanken), dock inget reserverat belopp ännu..

Därmed är status oförändrad.. reserverades pengar direkt för dig/status uppdaterades? Vilken tid fick du bekräftelsemail på din beställning (jag hade 20:34)?

Medlem
Skrivet av MLundin:

Härligt!

Fick ”betalning nekad”-mailet tidigare under kvällen där jag ombads uppdatera betalningsinformation (kort). Gjort detta och verifierat med bank-id (Handelsbanken), dock inget reserverat belopp ännu..

Därmed är status oförändrad.. reserverades pengar direkt för dig/status uppdaterades? Vilken tid fick du bekräftelsemail på din beställning (jag hade 20:34)?

20.39 fick jag min bekräftelse 😊

Medlem
Skrivet av Swexus:

20.39 fick jag min bekräftelse 😊

Ok! Nu hade pengar reserverats och status ändrats för mig 🙂😊

Medlem

Hämtade precis ut PS5 som jag beställde från CDON förra veckan. Levererat med PostNord. 😁

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Hämtade precis ut PS5 som jag beställde från CDON förra veckan. Levererat med PostNord. 😁

Samma här. Stor och tung maskin

Medlem

Nu har örnen landat! Kom precis hem med min nya ps5 beställd från CDON förra veckan. Nu kommer jag avboka min hos komplett (bokad 2020-06-08) och hos Ginza (bokad 2020-12-05). Ska nog för första gången i mitt liv även testa Demon's souls.

Medlem

Inte ja heller

Skrivet av Swe_Downhill:

Glädjande att läsa att PS5 börjar skickas ut till er nu 😃🙂. Själv har jag fortfarande inte ens fått lägga en order någonstans, vilket retar mig.. Jag fattar att de inte kan garantera ett leveransdatum, men låt mig välja en återförsäljare att ställa mig i kö hos, så jag slipper sitta o peppra F5 och kan istället vänta på min tur i lugn o ro.

Medlem
Skrivet av BLund14:

Iphonehome verkar hoppas på att få in PS5 sista mars, det ska bli spännande att se hur det blir med den saken.
Avvaktar med att beställa.
Jag har inte så bråttom.

https://iphonehome.se/playstation/playstation-5-dualsense-3d-...

Var försiktig med detta! jag såg också att dom skulle få in 30mars men någonting kändes fel med detta företag så har kollat upp dom lite och det finns nästan ingen information att tillgå. Enligt iphonehomes hemsida ska dom ha 4 anställda men kollar men upp dom på allabolag.se så står det bara 1 anställd och det är samma person som äger företaget. det står också att dom sysslar med fisk, skaldjur och livsmedel men också djur mat m.m. Men det står ingenting om försäljning av elektronik eller liknande.
man kan heller inte söka på iphonehome för då får du 0 resultat man måste söka på NORDIC SALES TRADING LIMITED. (filial UK)
Sen verkar adressen inte stämma heller då det står på företagets sida under: kontakta oss att dom finns på Nordic Sales & Trading Limited Folkungagatan 132 11630 stockholm, men kollar man på allabolag.se så får du en adress till södertälje istället (gillestigen 151 52 Stockholm)

Jag säger inte att det är ett bluff företag men jag känner att allt för många röda flaggor har poppat upp efter att jag börjat kolla upp dom så det blir dessvärre ingen beställning från mig där.

Om jag har fel ang företaget var så snäll och rätt mig efterbehov.

Var försiktiga där ute, låt inte behovet övergå förståndet.

Skrivet av Supermanbatman:

Okej, så MediaMarkt från kungens kurva ringde mig nyss. Självklart missade jag samtalet men det är just från MM i kungens kurva jag ska hämta upp mitt PS5. Vad tror ni, har dem goda nyheter? Har någon annan vart med om att dem har ringt upp er?

Hoppet väcktes nu, försökte ringa upp men dessvärre så var växeln stängd. Men det blir till att ringa direkt vid öppning imorgon.

Efter allt för många samtal så har jag fått reda på att mitt (plus många fler) PS5 fanns i butik på söndagen när dem ringde. Eftersom jag inte svarade ringde dem nästa person i kön. Vad ska man säga, här har man haft gott tålamod i ett par månader i tron att MM åtminstone följer ett kösystem. Men svarar man inte på en SÖNDAGSKVÄLL när dem ringer, då kan dem inte visa lite tålamod och maila personen i fråga... Så nu är det krig, väntar för närvarande på ett samtal från nån form av chef för det varuhuset så får se hur det här spelas ut....

Inaktiv

Såg också det där på iphonehomes men vågade fan inte lägga en beställning där. Bolaget känns "off" på något sätt. Kan hellre vänta i någon extra månad på en ps5.

Skägg.
10 Chambers

Oktober-ordrar hos Webhallen för DE verkar vara på gång nu, enligt säkra källor (okej, det var Gustav).


signatur
Medlem

Ibland får man upp hoppet för mänskligheten.

Fick ett privat mess på facebook.
Han ville sälja ett ps5 disk.
Lite scary hur ett random kille hör av sig. Förklaringen var att han läst ett inlägg i en FB grupp där jag jag lyckats klicka till mig ett ps5 på netonnet men att den var slut vid betalning.

Efter bestämt möte idag så har grabben numera ett ps5.

Han är lycklig men 6000kr fattigare.

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Efter allt för många samtal så har jag fått reda på att mitt (plus många fler) PS5 fanns i butik på söndagen när dem ringde. Eftersom jag inte svarade ringde dem nästa person i kön. Vad ska man säga, här har man haft gott tålamod i ett par månader i tron att MM åtminstone följer ett kösystem. Men svarar man inte på en SÖNDAGSKVÄLL när dem ringer, då kan dem inte visa lite tålamod och maila personen i fråga... Så nu är det krig, väntar för närvarande på ett samtal från nån form av chef för det varuhuset så får se hur det här spelas ut....

Stå på dig och vill dom inte samarbeta så får du gå till ARN och säga att du återkommer med ärende nummer.

Kanske inte hjälper att få en nu men då får du en nästa omgång och kanske kompensation för hur dåligt dom skött det.

Skriv svar