Läckt trailer från Elden Ring cirkulerar på nätet

Robot
Läckt trailer från Elden Ring cirkulerar på nätet

Samtidigt säger anonyma källor att spelet inte släpps i år.

#elden-ring


NuZ
Testpilot

Hype!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Inge koll på hur spelutveckling går till. Men borde inte just denna bransch klara sig rätt lindrigt undan med att jobba hemifrån? Så länge en dator och internet finns?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hypen är olidlig! Snart smäller det nog!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Inge koll på hur spelutveckling går till. Men borde inte just denna bransch klara sig rätt lindrigt undan med att jobba hemifrån? Så länge en dator och internet finns?

Både ja och nej - jag tror de helst undviker att deras saker finns utspridda utanför deras egna lokaler. Det är helt för lätt hänt att något råkar "läcka".

Men annars japp


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av dTexN:

Inge koll på hur spelutveckling går till. Men borde inte just denna bransch klara sig rätt lindrigt undan med att jobba hemifrån? Så länge en dator och internet finns?

Oavsett bransch kräver det omställning, vilket leder till viss förskjutning. Sedan är det inte säkert att verksamheten blir riktigt lika effektiv trots att den här branschen kanske är bland de mest lämpliga för distansarbete. Jag skulle också tro att olika delar av företagen är olika flexibla.

Skribent
Skrivet av dTexN:

Inge koll på hur spelutveckling går till. Men borde inte just denna bransch klara sig rätt lindrigt undan med att jobba hemifrån? Så länge en dator och internet finns?

Jag har vänner som jobbar inom spelbranschen (tror jag nämnt det tidigare), och min första tanke är också att det borde fungera bra. De jobbar ju vid datorer oavsett, men problemet jag fått höra är att produktion och kreativitet går ned rejält när de sitter hemma. Det gick bra första veckorna, men tar ut sin rätt i längden. Den andra sidan på myntet är folk som bränner ut sig för att de ALLTID kan jobba då de fysiskt aldrig egentligen lämnar arbetsplatsen. Kombinationen där är inte bra och gör att projekten haltar rejält.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

HYYYYYYYYYYYYYPE!!! Ser väldigt Sekiro ut från klippet att döma. Utan tvekan det mest efterlängtade spelet just nu för min del, trots att man har fått se väldigt lite av det.

Medlem

Alltså nu jävlar blev man TAGGAD


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Testpilot

Har inte kollat på något material men ser att det kan vara fake på sina håll med.

Medlem

Gbjnqjbfnqhnfq hype!

Schreier bekräftar att det är den del av trailern han sett.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Oj oj oj! FromSoft är väl det enda spelföretag som man kan lita på nu förtiden. Väldigt taggad och ser verkligen fram emot denna titel!

Medlem
Skrivet av dTexN:

Inge koll på hur spelutveckling går till. Men borde inte just denna bransch klara sig rätt lindrigt undan med att jobba hemifrån? Så länge en dator och internet finns?

IT branschen överlag har haft rätt bra förutsättningar, både att jobba hemma och behålla jobbet, så vi som är inom den sektorn kan skatta oss rätt lyckliga vs många andra (är själv inom e-handel). Sedan är det självfallet så att det varierar från företag till företag i vilken infrastruktur man har för att kunna jobba hemifrån och framförallt kraven på säkerhet utöver möjligheterna.

Säg att du jobbar där läckor bara inte får hända osv, man har då orimligen massa lokala builds av osläppta spel m.m. på privata datorer, vissa kanske inte ens kan tillåta hemmajobb om du är inom medic/försvar eller andra liknande sektorer, eller där ni har en produkt som det är hög säkerhet runt.

För min egen del så kör jag tunnel in mot faktiska datorer som står på jobbet, dessa har sedan tillgång och annat till allt jag behöver. Kravet på att terminaldatorn jag använder ska vara något speciellt finns inte, vilket gör att jag kan använda vilka laptop eller stationär dator som helst och sedan ansluta till mitt jobb givet att jag har tunnlar, nycklar osv som behövs.

Funkar oerhört smidigt för våran del. Vi har ju redan kunnat jobba hemifrån innan men nu har det varit ganska permanent. Undantaget är självklart när vi måste justera hårdvara m.m men att koda lösningar och administrera m.m. kan lika gärna göras remote, men precis som inom andra avarter tappar man närkontakten med folk på gott och ont. Skönt att slippa jobba 40h på bygget men samtidigt tror jag inte 40h remote är bra, en balans givet roll i framtiden vore nog det allra bästa.

Medlem

Nästan klar med sista Dark Souls 3 dlc:et så det får gärna dröja några månader till

Medlem

Elden Ring Trailer Leak - här har vi den del som ska vara läckt!

En del tror att trailern är från förra året och ganska utdaterad. FromSoft ska inte ha varit nöjda med trailern därav släpptes den inte.

Men jag gissar att det är denna vi kommer få se snart, fast uppdaterad och bättre då.

Detta spel lär man nog lägga "ett par" timmar på. Jag är lite orolig för häststriderna dock, det är nog svårt att lyckas få riktigt bra och kul. Vi får väl se om FromSoftware lyckas på den punkten, jag litar på dom.

Förövrigt ser det ju jäkla fint ut av det suddiga och lilla vi får se. Det ser mycket större och öppnare ut än tidigare titlar(som dom sa att det skulle vara). Då gäller det bara att få till den öppna världen utan att den blir tråkig likt många andra open-world spel oftast blir.(Jag tror inte detta är ett fullt "open-world"-spel dock) Musiken låter även som den är i toppklass som det brukar vara i deras spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

SoL
Medlem

Får direkt flashback till läckt gameplay av project beast som sen blev fantastiska bloodborne

Medlem

Utan att riskera att bli digitalt halshuggen...
Vad är det ni ser fram emot mest? Jag har inte satt mig in i detta spel. Vet att GRRM är med på ett hörn.

Är det story, tekniken, grafiken, systemen eller elementen? Vad räknas det till för genre?

Jag vill få ett grepp om vad spelet har att erbjuda, eller vad ni tror/vet att det kommer erbjuda.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Inge koll på hur spelutveckling går till. Men borde inte just denna bransch klara sig rätt lindrigt undan med att jobba hemifrån? Så länge en dator och internet finns?

Jag jobbar med spel och tycker det är ganska dåligt, det är en klar försämring och jag hoppas verkligen inte detta blir den nya verkligheten -> gå till kontoret, jobba där = bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Theade:

Utan att riskera att bli digitalt halshuggen...
Vad är det ni ser fram emot mest? Jag har inte satt mig in i detta spel. Vet att GRRM är med på ett hörn.

Är det story, tekniken, grafiken, systemen eller elementen? Vad räknas det till för genre?

Jag vill få ett grepp om vad spelet har att erbjuda, eller vad ni tror/vet att det kommer erbjuda.

Hejsan,

Det är ju nästakommande "souls-spel" från from software. Min absoluta favorit-spelutvecklare. Har tagit platinum i bloodborne och demons souls remake, samt varvat alla andra souls-spel. Förstår du hur sugen jag är på detta?

G A L E T


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Måtte striderna påminna mer om Dark Souls än om Sekiro eller Bloodborne!

Medlem
Skrivet av Theade:

Utan att riskera att bli digitalt halshuggen...
Vad är det ni ser fram emot mest? Jag har inte satt mig in i detta spel. Vet att GRRM är med på ett hörn.

Är det story, tekniken, grafiken, systemen eller elementen? Vad räknas det till för genre?

Jag vill få ett grepp om vad spelet har att erbjuda, eller vad ni tror/vet att det kommer erbjuda.

jag förväntar mig inte att majoriteten spelnördar ska förstå eller gå med på hypen, men det finns en mindre klick av oss som spelat igenom alla soulsspelen + bloodborne otaliga gånger under det senaste decenniet. jag har även gått tillbaka ännu längre i fromsofts katalog och spelat igenom deras gamla king's field-serie, enbart för att jag inte kan få nog av fromsofts världar. det faktum att GRRM är en del av elden ring är det absolut minst intressanta med hela spelet imo. jag vill bara ha mer och nytt från fromsoftware. min hype behöver inte berättigas av detaljer, det räcker med att ett nytt spel är i görningen.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag förväntar mig inte att majoriteten spelnördar ska förstå eller gå med på hypen, men det finns en mindre klick av oss som spelat igenom alla soulsspelen + bloodborne otaliga gånger under det senaste decenniet. jag har även gått tillbaka ännu längre i fromsofts katalog och spelat igenom deras gamla king's field-serie, enbart för att jag inte kan få nog av fromsofts världar. det faktum att GRRM är en del av elden ring är det absolut minst intressanta med hela spelet imo. jag vill bara ha mer och nytt från fromsoftware. min hype behöver inte berättigas av detaljer, det räcker med att ett nytt spel är i görningen.

Snyggt! Så det är alltså världen, världsbygget som tilltalar dig? Du får gärna för min del gå in på lite detaljer! 😄


signatur

Niet.

Medlem

Elden Ring - All 4 Leaked Trailer Clips - nytt!

!!!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Elden Ring - All 4 Leaked Trailer Clips - nytt!

https://www.youtube.com/watch?v=oATfvo9Tmq0

!!!

Ser härligt ut! Man hör att det inte verkar ha inträtt för mycket glättighet i projektet. Men lite riskabelt när man ser hur studsig karaktären ser ut när han hoppar här: https://youtu.be/oATfvo9Tmq0?t=78

Medlem
Skrivet av Theade:

Utan att riskera att bli digitalt halshuggen...
Vad är det ni ser fram emot mest? Jag har inte satt mig in i detta spel. Vet att GRRM är med på ett hörn.

Är det story, tekniken, grafiken, systemen eller elementen? Vad räknas det till för genre?

Jag vill få ett grepp om vad spelet har att erbjuda, eller vad ni tror/vet att det kommer erbjuda.

Ska försöka förklara vad det är med FROM som är så fantastiskt. Jag var väldigt sent in på FROM spelen faktiskt, jag trodde spelen var svåra bara för att folk skulle känna sig coola för att dom klarat dem, att de var svåra bara för sakenskull, något coola gamers kunde benchmarka sig med och sen kunna säga "GIT GOOD jag klarade Bloodborne!" Jag testade Bloodborne när spelet kom eftersom alla sa att det var så fantastiskt och konstigt nog så tyckte jag det var skit tråkig gameplay och att det var ganska fult...Sen lät jag det gå fram till början av 2020, tänkte för mig själv "det kan ju inte vara en slump att FROM spelen har en så besatta fans" så jag valde att testa Dark souls 3, tyckte det var sådär första timmen eller två, men så tänkte jag för mig själv igen "Final fantasy spelen är ju pisstråkiga första timmarna men blir ju episka sen" så jag gav det någon timme till....sen var det kört, sedan dess har jag kört igenom samtliga FROM spelen förutom Sekiro (som jag lustigt nog har dömt ut på samma sätt som jag gjorde med Bloodborne tidigare som jag nu älskar, ska ge Sekiro en rejäl chans till och jag lär ju få fel där också) Men iaf, för att försöka förklara vad som är så bra med FROM spelen. Nu spelar jag Nioh spelen, väldigt många rankar Nioh 2 på samma nivå som FROM´s bästa spel, och visst...Nioh spelen är bra, men jag kan tycka att jämföra Nioh och From spelen beskriver ganska perfekt vad det är som gör FROM så förbannat bra. Nioh har nog egentligen bättre gameplay/combat än from spelen och kanske mer teknisk imponerande grafik...MEN det som gör FROM så sinnesjukt unika och överlägsna är lixom ta Dark souls 1 som ett exempel, det är ett ganska gammalt spel idag, med grafik från PS2/PS3 eran, Nioh2 är ju egentligen betydligt mycket snyggare...men det är lixom inte det, FROM är så ruggit vassa på design, miljöerna och musiken lixom, själva atmosfären i deras spel är så ruggig så hemsk, känslan i spelen är helt överlägset allt annat. Hur musik och design lixom klaffar helt perfekt...I Nioh kan man gå på en brygga och se ett pirat skepp nere i hamnet och tänka "rätt snyggt" i Dark souls öppnar man en dörr ut till en balkong på ett kusligt slott och få se utsikten över dalen och blir helt jävla slagen, det är så mäktigt det är svårt att förklara men FROM är MÄSTARE på design/arkitektur/ljud/musik och atmosfär och mystik, du lever dig in i FROM spel på en helt annan nivå än "vanliga" spel.
Nioh är det närmaste jag kommit till FROM känslan, men det är ändå hästväg ifrån tycker jag

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ser härligt ut! Man hör att det inte verkar ha inträtt för mycket glättighet i projektet. Men lite riskabelt när man ser hur studsig karaktären ser ut när han hoppar här: https://youtu.be/oATfvo9Tmq0?t=78

Vi plockade upp två helt olika saker från den sekvensen. För det första håller jag inte med, ser inga större problem med animationen, men det som fångade mitt intresse är att hen hoppar utan att springa/sprinta, vilket tyder på en dedikerad hoppknapp precis som i Sekiro. Vad betyder det? Kanske inget, men min tolkning är att det blir betydligt mer vertikalitet i ER än i Souls.

Medlem

Tänk på att det är en läckt trailer, att spelet inte ser färdigt ut beror nog på att det inte är färdigt och att trailern inte skulle släppas ?

Medlem

Om man bara tittar på trailern där.
Det där sönder fallna slottet, så typiskt FROM alltså, får ju känslan bara av att titta på det att det är sjukt ruggigt.
Medans man i spel som försöker efterlikna FROM som tex Nioh, "jaha en lite trasig fiskeby eller ett random brinnande samuraij tempel...jaha"

12
Skriv svar