Playstation 5 utnyttjas mer i del två av Final Fantasy VII-remaken

Robot
Playstation 5 utnyttjas mer i del två av Final Fantasy VII-remaken
Skribent

Tycker mig se hela KH-grejen igen...spinoffs och konstigheter innan "riktiga" delarna släpps. Ja jag vet, det är inte samma team som gör mobilspelet och allt annat, men tittar vi historiskt så har Nomura haft väldigt svårt att hålla ihop kakan. "Snart" i hans värld kan ju vara om 2 år...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Min fråga är, måste de lägga resurser på skräp till mobilen som ingen har varken frågat efter eller vill ha?!
Läste att han har många bollar i luften, men varför inte fokusera på det folket så vill ha istället då? Sluta mjölka mobilskräp!!

Medlem
Skrivet av PontusT:

Min fråga är, måste de lägga resurser på skräp till mobilen som ingen har varken frågat efter eller vill ha?!
Läste att han har många bollar i luften, men varför inte fokusera på det folket så vill ha istället då? Sluta mjölka mobilskräp!!

Mobil står ju dock för mer än hälften av spelbranschens omsättning nuförtiden. Jag tycker inte heller om det, men det vore direkt oansvarigt som företag att säga nej till en så stor marknad.

Yuffie DLC:t kan bli intressant dock, hoppas de i alla fall utnyttjar lagringsprestandan någorlunda så man slipper level design som begränsas av en 5400 RPM hårddisk.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Testpilot
Skrivet av PontusT:

Min fråga är, måste de lägga resurser på skräp till mobilen som ingen har varken frågat efter eller vill ha?!
Läste att han har många bollar i luften, men varför inte fokusera på det folket så vill ha istället då? Sluta mjölka mobilskräp!!

Bara för att du inte vill ha det, innebär inte att det är många andra som vill. I Japan är mobilspelande otroligt vanligt dessutom.

Nomura ska heller inte vara regissör för andra delen utan han fokuserar nog på Kingdom Hearts nu.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Bara för att du inte vill ha det, innebär inte att det är många andra som vill. I Japan är mobilspelande otroligt vanligt dessutom.

Nomura ska heller inte vara regissör för andra delen utan han fokuserar nog på Kingdom Hearts nu.

Oavsett tycker jag att det är lite märkligt att annonsera en massa sidoprojekt, men inte något alls om FFVII R episod 2...annat än "snart". De har ju sagt att resterande episoder ska gå mycket snabbare, spelmotorn är ju redan klar och allt det där...men nu börjar man ju undra.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot
Skrivet av Johlor:

Oavsett tycker jag att det är lite märkligt att annonsera en massa sidoprojekt, men inte något alls om FFVII R episod 2...annat än "snart". De har ju sagt att resterande episoder ska gå mycket snabbare, spelmotorn är ju redan klar och allt det där...men nu börjar man ju undra.

Det gäller väl att fylla tiden mellan episoderna med mindre spinoff spel för att hålla intresset uppe. Bra för affärerna och andra mindre team som gör dessa mobilspel.

Ja, en del saker borde gå snabbare men pandemin hindrar nog en hel del samt att del två troligen blir mer expanderad (egen gissning). Det kommer när det kommer, finns gott om annat att spela under tiden

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Det gäller väl att fylla tiden mellan episoderna med mindre spinoff spel för att hålla intresset uppe. Bra för affärerna och andra mindre team som gör dessa mobilspel.

Ja, en del saker borde gå snabbare men pandemin hindrar nog en hel del samt att del två troligen blir mer expanderad (egen gissning). Det kommer när det kommer, finns gott om annat att spela under tiden

Jo visserligen sant, men de kan ju i alla fall nämna något för de har väl ändå påbörjat episoden? Folk vill ju veta hur det går och hur de tänkt med episod 2. Spelmotorn är ju som sagt redan färdig och de borde ju nu vara en sådan bra bit in i projektet att det i alla fall går att visa någon bild eller en teaser.

I normala fall så är jag med på att spel släppts när de släpps, men just när det gäller episoder tycker jag de borde vara mer transparanta just för att man lämnar spelarna i en cliffhanger.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Längtar redan till att hela spelet släpps. Det kommer heta ff7 remake remake och släppas till PS6. Can't wait

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Bara för att du inte vill ha det, innebär inte att det är många andra som vill. I Japan är mobilspelande otroligt vanligt dessutom.

Nomura ska heller inte vara regissör för andra delen utan han fokuserar nog på Kingdom Hearts nu.

Vi drar en omröstning och kollar vart siffrorna hamnar.

Testpilot
Skrivet av Johlor:

Jo visserligen sant, men de kan ju i alla fall nämna något för de har väl ändå påbörjat episoden? Folk vill ju veta hur det går och hur de tänkt med episod 2. Spelmotorn är ju som sagt redan färdig och de borde ju nu vara en sådan bra bit in i projektet att det i alla fall går att visa någon bild eller en teaser.

I normala fall så är jag med på att spel släppts när de släpps, men just när det gäller episoder tycker jag de borde vara mer transparanta just för att man lämnar spelarna i en cliffhanger.

Det är redan bekräftat att de jobbar på del två. Jag är lika nyfiken som du men jag skulle tro att del två kommer 2023 med tanke på att Ever Crisis kommer nästa år. Det är återigen en enkel gissning dock. Tyvärr blir det lätt så att ju längre tiden går desto mer stiger förväntningarna och till slut blir det orimligt att möta dem oftast. Vi får se vad det landar den här gången.

Skrivet av PontusT:

Vi drar en omröstning och kollar vart siffrorna hamnar.

På FZ? Klart att majoriteten vill ha storspelen men spinoffs fyller sin funktion menar jag. Sedan är det dumt att utgå ifrån vad du som individ vill ha. Om jag fick "bestämma" hade spel som Fortnite aldrig funnits, men det finns ju en efterfrågan för den typen av spel hos andra.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det är redan bekräftat att de jobbar på del två. Jag är lika nyfiken som du men jag skulle tro att del två kommer 2023 med tanke på att Ever Crisis kommer nästa år. Det är återigen en enkel gissning dock. Tyvärr blir det lätt så att ju längre tiden går desto mer stiger förväntningarna och till slut blir det orimligt att möta dem oftast. Vi får se vad det landar den här gången.

På FZ? Klart att majoriteten vill ha storspelen men spinoffs fyller sin funktion menar jag. Sedan är det dumt att utgå ifrån vad du som individ vill ha. Om jag fick "bestämma" hade spel som Fortnite aldrig funnits, men det finns ju en efterfrågan för den typen av spel hos andra.

Jag tror också på tidigast 2022, men antagligen 2023.
3 år är ändå rätt lång tid, beroende på hur många delar det blir.
Jag tycker inte heller om när de visar spelen för tidigt, helst så vill jag nog till och med veta så lite som möjligt.

Lite kul nu att Square går ifrån att vägra att göra FF7 uppdatering/remake till att gå all in istället och satsa på det, antagligen för hela 2020-talet.

FF7 grafikdemot till PS3 var smärtsamt för många fans under lång tid.

Tror du verkligen att ett mobilspel påverkar release datumet för FF7:R2?
FF16 tror jag dock kommer påverka, så det kanske kommer nästa år och sen FF7 året efter det.
Det kanske blir så de gör framöver, att släppa FF7 vartannat med uppföljarna.

Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Jag tror också på tidigast 2022, men antagligen 2023.
3 år är ändå rätt lång tid, beroende på hur många delar det blir.
Jag tycker inte heller om när de visar spelen för tidigt, helst så vill jag nog till och med veta så lite som möjligt.

Lite kul nu att Square går ifrån att vägra att göra FF7 uppdatering/remake till att gå all in istället och satsa på det, antagligen för hela 2020-talet.

FF7 grafikdemot till PS3 var smärtsamt för många fans under lång tid.

Tror du verkligen att ett mobilspel påverkar release datumet för FF7:R2?
FF16 tror jag dock kommer påverka, så det kanske kommer nästa år och sen FF7 året efter det.
Det kanske blir så de gör framöver, att släppa FF7 vartannat med uppföljarna.

Känslan är att de planerade för remake under en väldigt lång tid. Tror att FFXV och KH III gjorde att det drog ut på tiden lite grann. Minns också tech demot men på den tiden fick jag aldrig upp några rejäla förhoppningar.

Nja, lite osäker själv om mobilspelen påverkar episode två, framförallt då eftersom Ever Crisis verkar vara lite games as a service upplägg på det. Som du säger är det troligare att 16 blockar även om det är olika team så kan de nog inte släppa de under samma år.

Det intressanta med episode två är att den kan bli helt enorm eftersom vi nu lämnar Midgar, intressant att se hur de löser allt.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Det är redan bekräftat att de jobbar på del två. Jag är lika nyfiken som du men jag skulle tro att del två kommer 2023 med tanke på att Ever Crisis kommer nästa år. Det är återigen en enkel gissning dock. Tyvärr blir det lätt så att ju längre tiden går desto mer stiger förväntningarna och till slut blir det orimligt att möta dem oftast. Vi får se vad det landar den här gången.

Eller så dör hajpen helt...det är en sak med en uppföljare, men när de delat upp en remake i episoder så känner jag att 2023 är nog gränsen för mig, för sen tror jag att jag slutar bry mig om spelet. Mest för att vi då tittar på ett spel som släpps i episoder under ett tidsspann på 10 år (räknat på att varje del tar 3 år och då 3 episoder). Då kan jag hellre gå tillbaka till originalet om jag vill uppleva spelet igen.

I mitt huvud får nog inte episoder ta mer än ett år, annars blir det väldigt utdraget och jag tappar intresset. Sen är det ju förstås så att vad vi egentligen fått i första episoden är bara "introt" så det är egentligen nu i episod 2 spelet börjar, därav jag kan ha lite överseende. Men jag tror inte det talar till spelets fördel om detta blir en utdragen historia.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Känslan är att de planerade för remake under en väldigt lång tid. Tror att FFXV och KH III gjorde att det drog ut på tiden lite grann. Minns också tech demot men på den tiden fick jag aldrig upp några rejäla förhoppningar.

Nja, lite osäker själv om mobilspelen påverkar episode två, framförallt då eftersom Ever Crisis verkar vara lite games as a service upplägg på det. Som du säger är det troligare att 16 blockar även om det är olika team så kan de nog inte släppa de under samma år.

Det intressanta med episode två är att den kan bli helt enorm eftersom vi nu lämnar Midgar, intressant att se hur de löser allt.

Nu så har jag inte spelat FF7:R än, men som jag har förstått det så utspelar det sig bara eller nästan bara i Midgar.
Om man ska följa gamla FF7 så är det en rätt lång bit kvar innan spelet öppnar upp sig på riktigt, vi är väl då inte ens halvvägs in på första skivan och FF7 var väl ganska linjärt fram till en bra bit in på andra skivan typ?

Det var länge sedan jag spelade FF7 så jag kan ha fel, men jag tror i alla fall att det var en bra bit in i spelet innan det öppnade upp sig på riktigt.

Om jag kommer ihåg rätt så är det nog troligare att det nog blir i del 3(eller i värsta fall 4) det öppnar upp sig, ifall de kommer ha med open world(vilket skulle vara tråkigt ifall de inte hade).

1
Skriv svar