I Pokémon Legends: Arceus tar Pokémon till sist klivet till en öppen värld

Robot
I Pokémon Legends: Arceus tar Pokémon till sist klivet till en öppen värld
Medlem

Pokémon Legends: Arceus ser hemskt ut, varför de ens övervägde att visa en trailer i det skicket är förbluffande. Switchen är definitivt kapabel till mycket mer än det där.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Pokémon Legends: Arceus ser hemskt ut, varför de ens övervägde att visa en trailer i det skicket är förbluffande. Switchen är definitivt kapabel till mycket mer än det där.

Måste tyvärr hålla med. Ser inte ut att hålla den kvalité man har blivit vad vid.

Medlem

Legends såg då horribelt ut på alla sätt och vis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förstår inte hypen kring pokemon generellt alltså, och även detta spelet, ser fruktansvärt dåligt ut.

Medlem

Förlåt till er fan av Pokémon med detta ser fruktansvärt ut

Medlem

Är spelet till Nintendo 64 eller har jag missat något?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

ELF
Medlem

Jag kollade inte på videon för Legends i fullskärm först och kunde inte förstå vad folk klagade på förutom att det kanske var lite lätt glest, men det ska ju vara gulligt.
Sen kollade jag i fullskärm och förstår vad ni menar att det ser ut som N64. Det är ju antingen inte full upplösning eller så vill de ha en mer retro look på det. Men det hade ju defenitivt sett bättre ut med en högre upplösning.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Siial:

Är spelet till Nintendo 64 eller har jag missat något?

Ja du missade nog de första två sekunderna i videoklippen

Medlem

Låg upplösning, smetiga texturer, gles level design, trist ljussättning och animationer som ser ut att gå i typ 10 FPS. Japp, det här kommer sälja som smör precis som alla andra Pokémonspel.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte hypen kring pokemon generellt alltså, och även detta spelet, ser fruktansvärt dåligt ut.

Barn och nostalgiska spelare har Pokémon. Ungdomar och äldre har COD. Typ så.

Jag vet inte om de försöker med ett PR-trick där trailern är fasansfullt dålig med fps drops och allt så att de kan lansera ett rätt "meh"-slipat spel ändå men som kontrastmässigt ser flera gånger bättre ut.

Medlem

När inte ens trailern kan hålla en bra frame rate så blir man ju orolig. Fast det är ju Game Freak så kan inte förvänta sig så mycket, dom har alltid varit undermåliga när det kommer till det tekniska. Önskar att någon annan studio kunde få försöka sig på Pokemon istället för det där trötta gänget som fortfarande verkar utveckla spel till 3DS.

Medlem
Skrivet av yoohahn:

Ja du missade nog de första två sekunderna i videoklippen

Nej alltså, jag trodde bara att de hade fått in fel intro..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Arzei:

Låg upplösning, smetiga texturer, gles level design, trist ljussättning och animationer som ser ut att gå i typ 10 FPS. Japp, det här kommer sälja som smör precis som alla andra Pokémonspel.

Ja, det verkar ju som att det kommer sälja som smör om man kollar på videon genom youtube..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Siial:

Ja, det verkar ju som att det kommer sälja som smör om man kollar på videon genom youtube..

https://i.imgur.com/sDNlXaZ.png

https://i.imgur.com/Rhuzf58.png

Haha fatta hur låg ribban är om detta kan bli det bästa pokemon spelet någonsin

Inaktiv

Åh fy f*n i h*lvete! Hade låg förväntingar efter läst kommentarerna här innan jag starta videon och tänkte ni överdrev och att grafik inte är allt men det såg riktigt jädrans dåligt ut rent grafiskt. Hackigt och smetigt. Usch och fy.

Medlem

Kul. Jag hade aldrig en DS, så Pearl/Diamond var de första Pokémonspelen jag aldrig spelade. Hade varit roligt att pröva på det. Inte spelat något sedan dess heller, även om jag spelat om de gamla.

Minns med fina minnen striderna man hade online med simulatorerna, och att ett par kompisar bestämde sig för att skapa en ny competitive kanal som tydligen fortfarande finns kvar (Smogon). Tydligen är Diamond/Pearl omtyckta och vore kul att se om de lever upp till hajpen.

Medlem

Såg otroligt lamt och livlöst ut.

Medlem

Pokemon Red & Blue var tider det. Och animerade tv-serien med första & andra generationen likaså, but that's it. ;P

Medlem

Tyckte pearl/Diamond trailern var bättre än legends.

Medlem

Grafiken är inte allt tänker jag. Hellre att frameraten är hög än att grafiken är bra, fast detta verkar ju inte få någotdera.

Det jag störde mig mest på dock var variationen av miljöer. Alla scener i trailern såg ut att vara från samma område. Gräs, buskar, och träd..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag hoppas att utvecklingen befinner sig i ett tidigt skede, typ pre-alpha, för både grafik och prestanda såg förfärligt ut. Man undrar ju hur de tänkte när de bestämde sig för att visa upp detta?

Här såg det ändå helt okej ut.

Men direkt efter så såg det återigen skit ut.

Ett Pokemon-spel som är helt open world hade varit riktigt grymt, så jag hoppas verkligen att de finpolerar grafiken, och framför allt optimerar spelet bättre.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att utvecklingen befinner sig i ett tidigt skede, typ pre-alpha, för både grafik och prestanda såg förfärligt ut. Man undrar ju hur de tänkte när de bestämde sig för att visa upp detta?

Här såg det ändå helt okej ut.
https://i.imgur.com/xbd8cfl.png

Men direkt efter så såg det återigen skit ut.
https://i.imgur.com/iNNLC7y.png

Ett Pokemon-spel som är helt open world hade varit riktigt grymt, så jag hoppas verkligen att de finpolerar grafiken, och framför allt optimerar spelet bättre.

Det är ju nintendo, blir inte bättre än sådär.

1
Skriv svar