Ps5 Latecy problem

Medlem
Ps5 Latecy problem

Några fler som har problem på ps5an med latency? Jag har stor skillnad mellan ps4 och ps5. Med samma inställning på tv och lan. Problemet kanske har varit där hela tiden(haft ps5 sen i början av februari) men jag tänkte inte jätte mycket på det förens för någon vecka sedan. Sonen klagade på att han inte kunde spela Fortnight ordentligt och jag hade problem med Apex. I singel player spel så märks det inte så mycket. Men i Apex tex så sticker den upp till latency 60. Vilket inte känns så skönt. Har game mode och ingen motion flow. Har internet via lan funkar underbart till ps4an 80d/20u. Så nu spelar jag på ps4an igen iaf Apex.

jbx
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Några fler som har problem på ps5an med latency? Jag har stor skillnad mellan ps4 och ps5. Med samma inställning på tv och lan. Problemet kanske har varit där hela tiden(haft ps5 sen i början av februari) men jag tänkte inte jätte mycket på det förens för någon vecka sedan. Sonen klagade på att han inte kunde spela Fortnight ordentligt och jag hade problem med Apex. I singel player spel så märks det inte så mycket. Men i Apex tex så sticker den upp till latency 60. Vilket inte känns så skönt. Har game mode och ingen motion flow. Har internet via lan funkar underbart till ps4an 80d/20u. Så nu spelar jag på ps4an igen iaf Apex.

Märkligt, jag upplever tvärtom, både ps5 och XsX är fruktansvärt snabba och smidiga. Låter verkligen som en TV-inställning, provat återställa TVn och gör om?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

Kan det vara så att ni har den i rest mode ?

Testa att starta om ps5:an och se om det blir bättre. Det har hänt mig ibland om den varit igång för länge

Medlem

Tvn fungerar perfekt med ps4an. Upptäckte att usb sladden jag prövade igentligen bsra var för ladd. Ps5an registrerar inte ens den sladden. Prövade en annan och nu funkar det perfekt. Så tills jag kommer på hur tvn eller ps5an ska ställas in så kommer jag använda usb kabel till ps5an.

Medlem

Någon nämnde på Youtube att det kan vara så att ps5an kan ha blue tutte problem. Och att någon annan enhet kan störa latency. Uppdaterar här när jag kommer på någon bättre lösning.

Medlem

Jag har kollat på 20-30 Youtube videos om just detta och olika inställningar på just min tv sony x900h. Men inte fått klarhet vad der kan vara. Kan möjligen vara så att min soundbar ändrade något på tvn som inte går att se direkt.

Medlem

Om någon har frågor så har jag samlat ihop en hög med svar om latency. Lösningar som fungerade för andra men inte mig.

Medlem

Jag har hittat en lösning som många säger är bra. Och det är att stänga av Vsync(eller sätta på auto kanske räcker) på tvn X900h.

1
Skriv svar