Less på alla 30GB uppdateringar av CoD WZ

Medlem
Less på alla 30GB uppdateringar av CoD WZ

Jag lirar bara SP. Men har några favvobanor i CoD MWF, som jag brukar gå in och köra ibland. För någon vecka sedan, skulle jag dra ett lir i nån halvtimme tänkte jag. Tjii fick jag, 30+ GB uppdatering krävdes! Uppdaterade, för framtiden såklart och gjorde något annat.

Nu en vecka senare, med vetskapen om att jag precis uppdaterat dom där jä*la 30+ Gigabyten. Så tänkte jag dra ett snabblir, på en favvobana!!! Näää, då ska skiten uppdateras igen med 28,8 GB. Vad är det för jä*la klappmongon som gjort en så värdelös spelmotor. Så 30GB måste laddas ner, varje gång det kommer en uppdatering?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Har inte med motorn att göra utan har med hur de komprimerat filerna. Uppdateringen kommer inte ta upp 30gb på din disk utan den måste tanka hem varenda fil som uppdateringarna är i och byta ut dem. Uppdateringen kanske, i det stora hela, bara är några hundra mb stora. Men på grund av att de inte kan bara öppna och lägga till de filerna så måste du tanka hem hela den filen igen.

Detta är ett problem med warzone med när du kan få sådana uppdateringar flera dagar i rad. Men med tanke på vilka hastigheter större delen av världen har på sina nät så kommer nog inte utvecklarna bry sig så mycket.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Har inte med motorn att göra utan har med hur de komprimerat filerna. Uppdateringen kommer inte ta upp 30gb på din disk utan den måste tanka hem varenda fil som uppdateringarna är i och byta ut dem. Uppdateringen kanske, i det stora hela, bara är några hundra mb stora. Men på grund av att de inte kan bara öppna och lägga till de filerna så måste du tanka hem hela den filen igen.

Detta är ett problem med warzone med när du kan få sådana uppdateringar flera dagar i rad. Men med tanke på vilka hastigheter större delen av världen har på sina nät så kommer nog inte utvecklarna bry sig så mycket.

Ok, tack för svar. Surt bara, att behöva tanka så mycket för så lite då Om du förstår vad jag menar! Nån har ju klantat sig, någonstanns i utvecklingen där! Sen går det ju inte fortare än 32-33 MB/s att ta hem heller, så det tar ju över 10 minuter. Och jag har bara någon kort stund att spela.

Går det inte att bara ha SP? Och kanske slippa det där eländet? Har för mig att jag bara instalerade SP, i Black ops: Cold war?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Ok, tack för svar. Surt bara, att behöva tanka så mycket för så lite då Om du förstår vad jag menar! Nån har ju klantat sig, någonstanns i utvecklingen där! Sen går det ju inte fortare än 32-33 MB/s att ta hem heller, så det tar ju över 10 minuter. Och jag har bara någon kort stund att spela.

Går det inte att bara ha SP? Och kanske slippa det där eländet? Har för mig att jag bara instalerade SP, i Black ops: Cold war?

Jag tror du kan välja vilka delar du vill installera/avinstallera när du är inne i spelet går du till options/general
Där kan du välja att ta bort multiplayer helt tror ja 👍 sen e de speciellt med Warzone då de envisas med att vilja uppdatera hela spelet på ca 180 GB och gnäller självklart på för lite utrymme trots att jag vet att där är plats för själva uppdateringen på "30" GB NÄR och HUR fixar man detta? Samt att kör man som jag multi i MW är det fan omöjligt att bli av med Warzone?
I normala fall tar MW kanske 89gb men Warzone fläskar iväg på över 120gb och konstanta uppdateringar, smått tröttsamt...

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Jag tror du kan välja vilka delar du vill installera/avinstallera när du är inne i spelet går du till options/general
Där kan du välja att ta bort multiplayer helt tror ja 👍 sen e de speciellt med Warzone då de envisas med att vilja uppdatera hela spelet på ca 180 GB och gnäller självklart på för lite utrymme trots att jag vet att där är plats för själva uppdateringen på "30" GB NÄR och HUR fixar man detta? Samt att kör man som jag multi i MW är det fan omöjligt att bli av med Warzone?

Ah ok testar direkt! Återkommer!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Jag tror du kan välja vilka delar du vill installera/avinstallera när du är inne i spelet går du till options/general
Där kan du välja att ta bort multiplayer helt tror ja 👍 sen e de speciellt med Warzone då de envisas med att vilja uppdatera hela spelet på ca 180 GB och gnäller självklart på för lite utrymme trots att jag vet att där är plats för själva uppdateringen på "30" GB NÄR och HUR fixar man detta? Samt att kör man som jag multi i MW är det fan omöjligt att bli av med Warzone?
I normala fall tar MW kanske 89gb men Warzone fläskar iväg på över 120gb och konstanta uppdateringar, smått tröttsamt...

Done!!! nog för att jag hade några TB ledigt, men den reclaimade drygt 65GB, till ledigt

STORT TACK

Hoppas den slutar med de ständiga 30GB´s uppdateringarna nu bara


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Bäst av allt var ju att man slapp "installing shaders MP" först. Sen när man valde campaign "installing shaders campaign" eller om det stod SP. Nu går det igång på en gång, utan denna skit

Synd att tiden inte räckte till att spela nu bara Inte utan skiljsmässa alla fall


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Gäller att man har hyffsat snabbt fiber i dessa tider

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Gäller att man har hyffsat snabbt fiber i dessa tider

Fibern är snabb här. Men när det bara tankar ner med 32-33 MB/s (256-264 Mb/s) Så är det ju inte den egna fibern, som sätter gränserna. Utan servern du tankar ifrån, tyvärr


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Fibern är snabb här. Men när det bara tankar ner med 32-33 MB/s (256-264 Mb/s) Så är det ju inte den egna fibern, som sätter gränserna. Utan servern du tankar ifrån, tyvärr

Varsågod 👍Ja de e fan drygt, ps-store exempelvis är såååå segt 2021 och nu rullar nextgen ut men man ska fortfarande nöja sig med den snigel hastigheten😱

Medlem
Skrivet av kallandes:

Bäst av allt var ju att man slapp "installing shaders MP" först. Sen när man valde campaign "installing shaders campaign" eller om det stod SP. Nu går det igång på en gång, utan denna skit

Synd att tiden inte räckte till att spela nu bara Inte utan skiljsmässa alla fall

Vad är detta för en fru som inte accepterar din hobby?
Du får kontra med att hon får skaffa en hobby också!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Vad är detta för en fru som inte accepterar din hobby?
Du får kontra med att hon får skaffa en hobby också!

Nä var väl med glimten i ögat jag skrev så. Men det är mycket att göra hemma, när man har familj. Tvätta, lämna/hämta barn i skola, laga mat, diska, städa, tömma kattlåda, handla, natta barn mm. Som man ju måste hjälpas åt med


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

1
Skriv svar