Sagolikt vackra Kena: Bridge of Spirits är oväntat snällt mot plånboken

Robot
Sagolikt vackra Kena: Bridge of Spirits är oväntat snällt mot plånboken

Strax över 400 kronor på Playstation 5.

#kena-bridge-of-spirits


Medlem

Väldigt trevligt med en lägre prislapp då många av nuvarande och kommande PS5 spel har ett ganska saftigt pris. Delar även jag en viss oro för att ett lägre pris speglar mindre innehåll men vi kan ju bara hoppas på att det bara är billigt
Spelet ser förövrigt helt underbart mysigt ut så det blir ett köp oavsett.

Inaktiv

Själv tycker jag att hetsen med 50-60+ h spel är lite väl. Hellre ett riktigt vackert och givande spel på 15h och 400kr.

Medlem

Nice. 400 kr är jag villig att betala. Hade fler spel haft den prislappen istället för 649-799 som många kostar nu för tiden hade jag köpt betydligt fler spel day one.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tråkigt, spelar hellre fullskaliga spel.

Budgetäventyr brukat sällan vara så imponerande.
Det är dock skillnad ifall det är en expansion eller spinn-off, då blir det extra timmar på något som redan var välutvecklat.
Tänker då på Uncharted:Lost legacy, TLOU:Left behind och Horizon:Frozen wilds.

Lite svårt att säga vad det här kommer vara för speltyp, men det behöver nog vara linjärt för att inte tunna ut budgeten för mycket.

Inaktiv
Skrivet av anon_326114:

Själv tycker jag att hetsen med 50-60+ h spel är lite väl. Hellre ett riktigt vackert och givande spel på 15h och 400kr.

Håller med, samma med filmer ibland som går över 2-2.5 timmar. Cut (out) the crap. Bra exempel är Ass Creed-spelen som är totalt sprinklade med meningslösheter för att få upp speltiden.

Medlem

Samma pris som PC-versionen då med andra ord. Bra pris.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tror inte priset spelar någon roll på spelets kvalité eller längd, flertal av de stora AAA spelen borde inte kosta mer än 300-400 kr. Detta är en indie-studio som gjort ett spel som visuellt är i klass med PIXAR/Disney film nästan. Ser så otroligt vackert ut. Tror det är ett smart knep också att sälja billigare, för de säljer förmodligen fler exemplar då och gynnar på detta i längden, dessutom behöver de inte sänka priset så snabbt då heller. Jag är helt såld på spelet, längtar till 24 augusti.

Det enda Ember Lab gjort tidigare är väl Fan-videos av Legend Of Zelda och därav främst Majoras Mask om jag inte missminner mig. Var riktigt bra kvalité på den i alla fall.

Medlem

Tänk att det alltid finns något att klaga på

Köper detta direkt för den prislappen. Blir kanske rent av min första PS5-titel, eftersom Demon Souls ligger på 800 pix och jag har PS4-juveler kvar i loggen.

Medlem

Oh, visste inte att det skulle komma till PC, det var najs!

Medlem

Skulle aldrig betala för 15h gameplay. Bortkastad tid. Har nära 2000h i Stellaris tex. Det kallar jag valuta för pengarna. Bra storybased spel? Runt 100h är lagom. Helst mer. Annars är det kort och krystat. Man vill förlora sig i nya världar, inte ta ett snabbt uppåttjack och sedan tro att man upplevt något.

Men sedan har jag ju tålamod och jag läser även böcker i långa serier så det är inte unikt för spel för min del.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Tänk att det alltid finns något att klaga på

Köper detta direkt för den prislappen. Blir kanske rent av min första PS5-titel, eftersom Demon Souls ligger på 800 pix och jag har PS4-juveler kvar i loggen.

En kebabtallrik kostar 100 pix och räcker 20 minuter, Demons Souls Remake kostar 800 pix och jag har lagt 120 timmar ca på det. För mig är det ganska värt priset. Sen kanske jag säljer det vidare när jag känner mig färdig


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Får min ps5 i veckan, kan nästan köpa de bara för att stödja utvecklarna. Gjort så med andra spel som t.ex Mutant och Hellblade och det visade sig vara riktigt bra spel.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av b0ne:

En kebabtallrik kostar 100 pix och räcker 20 minuter, Demons Souls Remake kostar 800 pix och jag har lagt 120 timmar ca på det. För mig är det ganska värt priset. Sen kanske jag säljer det vidare när jag känner mig färdig

Är det bara main story, eller har du då upptäckt allt i Demon Souls? 120 timmar är ju ganska mycket. Är spelet såpass stort?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

NuZ
Testpilot
Skrivet av b0ne:

En kebabtallrik kostar 100 pix och räcker 20 minuter, Demons Souls Remake kostar 800 pix och jag har lagt 120 timmar ca på det. För mig är det ganska värt priset. Sen kanske jag säljer det vidare när jag känner mig färdig

DS (2010) klockar jag väl över 6000h tror jag med över 1900 resets i livesplit Fortfarande långt från WR tider men ingen kunde slå mig i PVP när servrarna var uppe dock

PvP och speedruns är det bästa i souls-spel.

Ska bli så kul att lyckas få tag i en PS5 och ganka noobs som är hariga som tusan för allt i spelet. Gärna så de förlorar allt och är tvungen att spela om riktigt jobbiga ställen som VoD 5-2 eller liknande hela tiden


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Trevlig nyhet. Det ser ut att bli ett bra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

kollade nyss trailen för detta spel, har inte hört talas om detta förut. verkar vara ett fint spel utifrån trailen.. tyckte det var lite dyrt, får köpa när det kommer på rea.

(student och över 400 kr är mycket)


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Inaktiv

Som några säger. Kan gärna ta ett kortare spel och betalar lite mindre för dom. Spel som taggar över 40 timmar + blir jag för det mesta less på före jag klarat allt i ändå. Spelade nyss Little nightmares 2, eftersom det är så kort orkade jag istället dra två varv. Med en prislapp på ca 300kr så är det klart värt pengarna. Aldrig förstått hetsen över att spel ska skryta med längd eller störst karta.

Medlem

Jag blir med orolig över priset, det ser ju sjukt AAA ut, är det super kort då eller varför så lågt pris? I fear The greeks even when they bring gifts

Medlem
Skrivet av Cortex:

Delar även jag en viss oro för att ett lägre pris speglar mindre innehåll men vi kan ju bara hoppas på att det bara är billigt
Spelet ser förövrigt helt underbart mysigt ut så det blir ett köp oavsett.

Priset är lägre på grund av mindre innehåll ser det ut som:

"When we set out to make this game, we targeted ourselves a little bit: we wanted to have the feeling of an immersive, awesome world experience, but on a smaller scale," enligt utvecklarna själva (Josh Grier på Ember Labs).
Källa

Men det spelar ingen roll, jag gör som du och köper oavsett. Men jag väntar tills jag får min PS5... någon gång.

Medlem

Det här spelet verkar hur bra som helst, bara bra att det är kortare. Zelda breath of the wild hade mycket tråkigt innehåll som alla dessa Shrines till exempel som bara var ett stort rum med ett puzzel. Jag saknade alla tema baserade tempel som fanns i de "vanliga gamla" spelen.

Medlem
Skrivet av NuZ:

DS (2010) klockar jag väl över 6000h tror jag med över 1900 resets i livesplit Fortfarande långt från WR tider men ingen kunde slå mig i PVP när servrarna var uppe dock

PvP och speedruns är det bästa i souls-spel.

Ska bli så kul att lyckas få tag i en PS5 och ganka noobs som är hariga som tusan för allt i spelet. Gärna så de förlorar allt och är tvungen att spela om riktigt jobbiga ställen som VoD 5-2 eller liknande hela tiden

Haha, fy f*n va jag hatar dig

Det är soul level och den totala obalansen som gör att jag drar mig från att spela deras spel.
Ifall man inte har alla info så är man körd och det är dåligt med förklaringar samtidigt som det finns överlägsna builds, vilket gör spelen till väldigt svåra att hantera.
Hitboxen kan också vara besvärlig att hantera.

Har spelat igenom DS 1-3 och det är ju kul med utmaning, men samtidigt så är det en del tortyr ibland.

Själv så dras jag till utmaningen, storyn och världarna, men har svårt att palla med när det känns orättvist, med dåliga/inga förklaringar och dålig balans.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Haha, fy f*n va jag hatar dig

Det är soul level och den totala obalansen som gör att jag drar mig från att spela deras spel.
Ifall man inte har alla info så är man körd och det är dåligt med förklaringar samtidigt som det finns överlägsna builds, vilket gör spelen till väldigt svåra att hantera.
Hitboxen kan också vara besvärlig att hantera.

Har spelat igenom DS 1-3 och det är ju kul med utmaning, men samtidigt så är det en del tortyr ibland.

Själv så dras jag till utmaningen, storyn och världarna, men har svårt att palla med när det känns orättvist, med dåliga/inga förklaringar och dålig balans.

Haha sjukt rättvisa spel. Man dör om man gör fel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha sjukt rättvisa spel. Man dör om man gör fel

Inte kul de första 300 timmarna

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Inte kul de första 300 timmarna

Kul att träffa invaders iaf eller invadera små harar och sabba deras framsteg Älskar deleveling bossen också. Gör mitt jobb enklare att sabba för folk


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lite orättvist att jämföra det med Zelda. Zelda är en spelserie som är svår att mäta sig med. Jag trodde att vi lärt oss att inte vara för hypade på spelsläpp efter CP2077

ZF
Medlem
Skrivet av krislevin:

Är det bara main story, eller har du då upptäckt allt i Demon Souls? 120 timmar är ju ganska mycket. Är spelet såpass stort?

Spelplanen på ett schackbräde är inte så stor heller, men det är en del som får ut mycket speltid ändå.

Det är lite så DS funkar också. Utöver att det finns otroligt mycket detaljer att gräva ner sig i då.

Men själva kärnspelet varar i 30 minuter, enligt vissa.

Medlem
Skrivet av b0ne:

En kebabtallrik kostar 100 pix och räcker 20 minuter, Demons Souls Remake kostar 800 pix och jag har lagt 120 timmar ca på det. För mig är det ganska värt priset. Sen kanske jag säljer det vidare när jag känner mig färdig

Återigen dock: alla gillar inte kebabtallrik, men det är väl bra att det finns bra kebab även om portionerna är små? Köp två i så fall, om priset ändå är 50% av vad du blir mätt på?

Min poäng är att ena dagen är det rabalder över att spelen har blivit för långa, i nästa veva blir den trailer som fått mest buzz från senaste svepet skit när det avslöjas att priset är 50% av nypriset som blivit etablerat för PS5. Det rimmar inte riktigt.

I slutändan är det bra om det släpps både korta, medellånga och långa spel. Givetvis bör priset reflektera längden i viss mån, vilket det också oftast gör. Jag har inte alltid haft den bästa spelupplevelsen i de spel som klockar in på >100 timmar. Ibland, påfallande ofta faktiskt, känns 75% av den tiden ändå mest som transportsträcka. Gå dit, hämta det, grinda det, åk dit etc etc.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Återigen dock: alla gillar inte kebabtallrik, men det är väl bra att det finns bra kebab även om portionerna är små? Köp två i så fall, om priset ändå är 50% av vad du blir mätt på?

Min poäng är att ena dagen är det rabalder över att spelen har blivit för långa, i nästa veva blir den trailer som fått mest buzz från senaste svepet skit när det avslöjas att priset är 50% av nypriset som blivit etablerat för PS5. Det rimmar inte riktigt.

I slutändan är det bra om det släpps både korta, medellånga och långa spel. Givetvis bör priset reflektera längden i viss mån, vilket det också oftast gör. Jag har inte alltid haft den bästa spelupplevelsen i de spel som klockar in på >100 timmar. Ibland, påfallande ofta faktiskt, känns 75% av den tiden ändå mest som transportsträcka. Gå dit, hämta det, grinda det, åk dit etc etc.

Att 75% spelet var transportsträcka har väl med spelets kvalité att göra och inte att spelet har en viss längd.
Jag har spelat väldigt långa spel och får ofta Sidequesta en hel del bara för att få en så komplett upplevelse som möjligt.

Men nu för tiden så upplever jag att det verkar vara rätt många som bara vill bli klara med spelen och inte uppskattar resan/världen lika mycket.
Jag förstår ju journalister som vill ha kortare spel eftersom att det är besvärligare att klara av många spel och att det blir besvärligare att recensera längre spel.

Så för mig så ser det väldigt tråkigt ut framöver ifall speltiden för lokalt spelade spel kommer sjunka en hel del, vilket vissa aktörer vill.
Skulle GTA, Elder Scrolls eller liknande spel sjunka till 12-15 timmer så skulle det vara sjukt tråkigt framöver.

Medlem
Skrivet av ZF:

Spelplanen på ett schackbräde är inte så stor heller, men det är en del som får ut mycket speltid ändå.

Det är lite så DS funkar också. Utöver att det finns otroligt mycket detaljer att gräva ner sig i då.

Men själva kärnspelet varar i 30 minuter, enligt vissa.

Javisst är det så. Man kan verkligen njuta av allt, om man tillåter sig själv att utforska. Ok, låter intressant. Sugen på att köpa ps5:an. 30 minuter???? Hahaha, ja, då har jag inte ens kommit ur main menu.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar