Final Fantasy 7 Remake ingår i Playstation Plus!

Robot
Final Fantasy 7 Remake ingår i Playstation Plus!

Testa det hyllade rollspelet genom din prenumeration.

#playstation, #playstation-plus


Medlem

Aldrig kört ett FF spel 🙃 kanske dags att prova

Avstängd

*Final Fantasy VII-2, om jag får be.

Medlem

Blir att testa sugen!

Och en heads up, claima Control! Går fortfarande just nu. Ett av de bästa spel jag spelat på senaste tiden. Next gen är inkluderat. Älskar Ahti! ...och Ashtray Maze 🤯😊

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Och en heads up, claima Control! Går fortfarande just nu. Ett av de bästa spel jag spelat på senaste tiden. Next gen är inkluderat.

Är det verkligen sååååå bra? Jag claima den för ett tag sen men inte pallat spela det ännu. Såg nån trailer och såg lite B ut smaken är som baken. Men jag borde alltså testa?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det verkligen sååååå bra? Jag claima den för ett tag sen men inte pallat spela det ännu. Såg nån trailer och såg lite B ut smaken är som baken. Men jag borde alltså testa?

Hade rätt låga förväntningar själv. Men drog ner det i brist på annat. De har fått till något som jag inte känts på länge. Tyngden i pistolen. Kul gunplay tycker jag. Storyn, underfundigt skruvat och spännande. Det är lite RPGigt att man måste läsa mycket dokument, filmer, dialoger för att pussla ihop en del själv. Om man har skip torrets på allt. Då kan nog spelet falla. Smaken är som baken men för min del så tryckte titeln på precis rätt tangenter i det jag uppskattar med spel. Finns en period där det känns lite repetitivt. Känns som att utvecklaren vill att spelaren skall vaggas in i något för at sedan bli ett för mig oväntat crescendo.

Ge det ett par timmar blir bra ganska snabbt.
Det är det värt.

Medlem

Något som många missar som är bra att veta även om det står i bannern.

This means that the only way to access the Yuffie Episode is to buy Final Fantasy VII Remake Intergrade on PS5 or,
if you own a PlayStation 4 version of Final Fantasy VII Remake and a PlayStation 5, upgrade your version of the game – but you will still need to purchase the Yuffie Episode separately if you upgrade.

PS+ versionen är PS4 versionen och går ej att uppgradera alls senare i sommar.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Något som många missar som är bra att veta även om det står i bannern.

This means that the only way to access the Yuffie Episode is to buy Final Fantasy VII Remake Intergrade on PS5 or,
if you own a PlayStation 4 version of Final Fantasy VII Remake and a PlayStation 5, upgrade your version of the game – but you will still need to purchase the Yuffie Episode separately if you upgrade.

PS+ versionen är PS4 versionen och går ej att uppgradera alls senare i sommar.

Det känns ju ändå helt okej. Att de ens släpper spelet på PlayStation Plus känns galet trevligt, känns lite off att be om en gratis uppgradering.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Riktigt najs, en av anledningarna till att jag till sist kompletterade PC:n med en PS4.

Slår ett slag för Remnant som också är gratis nu, jag hade inga förväntningar alls men gillade det skarpt!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det känns ju ändå helt okej. Att de ens släpper spelet på PlayStation Plus känns galet trevligt, känns lite off att be om en gratis uppgradering.

Håller helt med i det, men du vet hur internet fungerar
Både på reddit och på PS bloggen vart folk arga och tyckte det var dåligt.

Är själv sugen på att spela, har det på skiva (PS4) så frågan är om jag ska göra det nu eller vänta tills man får upgrade.
Nästan värt att vänta, kommer ju inte hinna spela nu ändå med unge på väg om några veckor.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Blir att testa sugen!

Och en heads up, claima Control! Går fortfarande just nu. Ett av de bästa spel jag spelat på senaste tiden. Next gen är inkluderat. Älskar Ahti! ...och Ashtray Maze 🤯😊

Dammit. Köpte PS+ nu för att göra detta men verkar som att det uppdaterades till de nya spelen nu kl 12
Nåja..

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Dammit. Köpte PS+ nu för att göra detta men verkar som att det försvann från + nu kl 12 för jag får upp att det kostar.

Sorry!
😕
Jag kollade när jag postade. Då låg det där.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Sorry!
😕
Jag kollade när jag postade. Då låg det där.

Jag har vetat om det ett tag men inte fått tummen ur bara. Har väntat på PS+ rea men det kommer ju aldrig någon
Nu kommer det garanterat en rea till påsk bara för att jag betalade fullpris. Drog ut på tiden genom att jag kollade på billigare alternativ.

Medlem

Jag lirade aldrig FF7-Remake förra året då det kom ut så mycket annat skoj under våren/försommaren. Sitter på en PS5 nu och kan inte bestämma mig för om jag ska spela det gratis nu via PS-plus, eller vänta tills Intergrade kommer i sommar. Vad hade ni gjort om ni inte spelat det tidigare? Hoppat på gratiståget nu eller pungat 799 spänn för 60 fps och lite saftigare grafik om några månader?

Avstängd
Skrivet av Jeybee:

Jag lirade aldrig FF7-Remake förra året då det kom ut så mycket annat skoj under våren/försommaren. Sitter på en PS5 nu och kan inte bestämma mig för om jag ska spela det gratis nu via PS-plus, eller vänta tills Intergrade kommer i sommar. Vad hade ni gjort om ni inte spelat det tidigare? Hoppat på gratiståget nu eller pungat 799 spänn för 60 fps och lite saftigare grafik om några månader?

Spela det inte alls och försök hålla uppe drömmen vid att faktiskt "är" en remake.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Spela det inte alls och försök hålla uppe drömmen vid att faktiskt "är" en remake.

Haha. Kan ju tillägga att, och det här vågar man ju knappt säga, jag aldrig har lirat originalet. Så jag kommer inte blir besviken på saker som att Remaken inte är trogen originalet etc. Om det är det du syftar på.

Medlem

Nedladdningen är igång.

Detta ska bli spännande att prova.

Avstängd
Skrivet av Jeybee:

Haha. Kan ju tillägga att, och det här vågar man ju knappt säga, jag aldrig har lirat originalet. Så jag kommer inte blir besviken på saker som att Remaken inte är trogen originalet etc. Om det är det du syftar på.

Inget att skämmas över. Men det kan vara svårt att förstå vad som händer då detta är en uppföljare till originalet. Spelet i sig är extremt kvalitativt på många ställen, förutom en del partier som dragits ut lite väl långt, så spela på och njut ändå. Rekommenderar svårighetsgraden Normal, som för det mesta är väldigt välbalanserad och ger nästan varje strid en kreativ och rolig utmaning. Dina första timmar ihop med Tifa och Aerith kommer för övrigt bestå som några av dina finaste minnen för resten av livet. Men spela för bövelen på japanska. Engelsmännen slaktar spelet.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Dina första timmar ihop med Tifa och Aerith kommer för övrigt bestå som några av dina finaste minnen för resten av livet. Men spela för bövelen på japanska. Engelsmännen slaktar spelet.

Haha
Har inte spelat ett enda Final Fantasy (testade nåt demo på PS3) men är ganska säker på att detta inte stämmer in på alla som spelar spelet.

1
Skriv svar