Läckt trailer från Elden Ring cirkulerar på nätet

Iden om läckt trailer är lika dålig som "a source told Hollywood Report" ...
Klart inget "läckts" .. allt släpps med väldigt kontroll för att fånga gamers uppmärksamhet -- men kallas läckt för det gör det mer intresserat att titta på

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

Iden om läckt trailer är lika dålig som "a source told Hollywood Report" ...
Klart inget "läckts" .. allt släpps med väldigt kontroll för att fånga gamers uppmärksamhet -- men kallas läckt för det gör det mer intresserat att titta på

Det måhända vara så som du säger, men jag tror inte FromSoftware och Elden Ring behöver "fånga gamers uppmärksamhet" mer, i ärlighetens namn. Saker kan faktiskt läcka, även om en del/många säkerligen gör det med flit för att skapa hype. Sen har ju information sagts att det är en gammal build från förra året(eller ännu äldre) och FromSoftware själva inte ville släppa denna trailer då dom inte var nöjda.

Men, hur det än nu ligger till så är jag glad att vi fått något livstecken från spelet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av vamp:

Vi plockade upp två helt olika saker från den sekvensen. För det första håller jag inte med, ser inga större problem med animationen, men det som fångade mitt intresse är att hen hoppar utan att springa/sprinta, vilket tyder på en dedikerad hoppknapp precis som i Sekiro. Vad betyder det? Kanske inget, men min tolkning är att det blir betydligt mer vertikalitet i ER än i Souls.

Ja det ser helt klart ut som han hoppar med en hoppknapp ala Sekiro. Det ser även ut som dom har en sneak/smyg-funktion taget från Sekiro. Sen undrar jag hur djupt systemet kommer vara med facklan som man även ser. Det var ju en idé dom hade inför Dark Souls 2 med väldigt mörka delar där man behövde en fackla för att kunna se som skrotades p.g.a. att tekniken inte fanns där.(Om jag inte missminner mig)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

Iden om läckt trailer är lika dålig som "a source told Hollywood Report" ...
Klart inget "läckts" .. allt släpps med väldigt kontroll för att fånga gamers uppmärksamhet -- men kallas läckt för det gör det mer intresserat att titta på

Så är det ju absolut, tror att en väldigt stor andel av "läckta" trailers inte är läckta men just i detta fallet så tror jag faktiskt att den är läckt på riktigt.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ska försöka förklara vad det är med FROM som är så fantastiskt. Jag var väldigt sent in på FROM spelen faktiskt, jag trodde spelen var svåra bara för att folk skulle känna sig coola för att dom klarat dem, att de var svåra bara för sakenskull, något coola gamers kunde benchmarka sig med och sen kunna säga "GIT GOOD jag klarade Bloodborne!" Jag testade Bloodborne när spelet kom eftersom alla sa att det var så fantastiskt och konstigt nog så tyckte jag det var skit tråkig gameplay och att det var ganska fult...Sen lät jag det gå fram till början av 2020, tänkte för mig själv "det kan ju inte vara en slump att FROM spelen har en så besatta fans" så jag valde att testa Dark souls 3, tyckte det var sådär första timmen eller två, men så tänkte jag för mig själv igen "Final fantasy spelen är ju pisstråkiga första timmarna men blir ju episka sen" så jag gav det någon timme till....sen var det kört, sedan dess har jag kört igenom samtliga FROM spelen förutom Sekiro (som jag lustigt nog har dömt ut på samma sätt som jag gjorde med Bloodborne tidigare som jag nu älskar, ska ge Sekiro en rejäl chans till och jag lär ju få fel där också) Men iaf, för att försöka förklara vad som är så bra med FROM spelen. Nu spelar jag Nioh spelen, väldigt många rankar Nioh 2 på samma nivå som FROM´s bästa spel, och visst...Nioh spelen är bra, men jag kan tycka att jämföra Nioh och From spelen beskriver ganska perfekt vad det är som gör FROM så förbannat bra. Nioh har nog egentligen bättre gameplay/combat än from spelen och kanske mer teknisk imponerande grafik...MEN det som gör FROM så sinnesjukt unika och överlägsna är lixom ta Dark souls 1 som ett exempel, det är ett ganska gammalt spel idag, med grafik från PS2/PS3 eran, Nioh2 är ju egentligen betydligt mycket snyggare...men det är lixom inte det, FROM är så ruggit vassa på design, miljöerna och musiken lixom, själva atmosfären i deras spel är så ruggig så hemsk, känslan i spelen är helt överlägset allt annat. Hur musik och design lixom klaffar helt perfekt...I Nioh kan man gå på en brygga och se ett pirat skepp nere i hamnet och tänka "rätt snyggt" i Dark souls öppnar man en dörr ut till en balkong på ett kusligt slott och få se utsikten över dalen och blir helt jävla slagen, det är så mäktigt det är svårt att förklara men FROM är MÄSTARE på design/arkitektur/ljud/musik och atmosfär och mystik, du lever dig in i FROM spel på en helt annan nivå än "vanliga" spel.
Nioh är det närmaste jag kommit till FROM känslan, men det är ändå hästväg ifrån tycker jag

håller med i allt förutom att nioh har bättre gameplay. rent tekniskt så kanske man kan säga det då det har olika stances och mer variation, men känslan är inte alls lika bra tycker jag. är väl en smaksak dock.

hur som helst, ang. spel som återskapar "from känslan" så borde du testa hollow knight och salt & sanctuary om du inte redan gjort det. hollow knights "world building" är nog det som kommer absolut närmast imo. gäller bara att ignorera det faktum att det är 2d-souls istället för 3d.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ja det ser helt klart ut som han hoppar med en hoppknapp ala Sekiro. Det ser även ut som dom har en sneak/smyg-funktion taget från Sekiro. Sen undrar jag hur djupt systemet kommer vara med facklan som man även ser. Det var ju en idé dom hade inför Dark Souls 2 med väldigt mörka delar där man behövde en fackla för att kunna se som skrotades p.g.a. att tekniken inte fanns där.(Om jag inte missminner mig)

Du hade ju en sådan etapp i Dark Souls 1, Tomb of Gigants. Tyckte det funka bra där med fackla.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ska försöka förklara vad det är med FROM som är så fantastiskt. Jag var väldigt sent in på FROM spelen faktiskt, jag trodde spelen var svåra bara för att folk skulle känna sig coola för att dom klarat dem, att de var svåra bara för sakenskull, något coola gamers kunde benchmarka sig med och sen kunna säga "GIT GOOD jag klarade Bloodborne!" Jag testade Bloodborne när spelet kom eftersom alla sa att det var så fantastiskt och konstigt nog så tyckte jag det var skit tråkig gameplay och att det var ganska fult...Sen lät jag det gå fram till början av 2020, tänkte för mig själv "det kan ju inte vara en slump att FROM spelen har en så besatta fans" så jag valde att testa Dark souls 3, tyckte det var sådär första timmen eller två, men så tänkte jag för mig själv igen "Final fantasy spelen är ju pisstråkiga första timmarna men blir ju episka sen" så jag gav det någon timme till....sen var det kört, sedan dess har jag kört igenom samtliga FROM spelen förutom Sekiro (som jag lustigt nog har dömt ut på samma sätt som jag gjorde med Bloodborne tidigare som jag nu älskar, ska ge Sekiro en rejäl chans till och jag lär ju få fel där också) Men iaf, för att försöka förklara vad som är så bra med FROM spelen. Nu spelar jag Nioh spelen, väldigt många rankar Nioh 2 på samma nivå som FROM´s bästa spel, och visst...Nioh spelen är bra, men jag kan tycka att jämföra Nioh och From spelen beskriver ganska perfekt vad det är som gör FROM så förbannat bra. Nioh har nog egentligen bättre gameplay/combat än from spelen och kanske mer teknisk imponerande grafik...MEN det som gör FROM så sinnesjukt unika och överlägsna är lixom ta Dark souls 1 som ett exempel, det är ett ganska gammalt spel idag, med grafik från PS2/PS3 eran, Nioh2 är ju egentligen betydligt mycket snyggare...men det är lixom inte det, FROM är så ruggit vassa på design, miljöerna och musiken lixom, själva atmosfären i deras spel är så ruggig så hemsk, känslan i spelen är helt överlägset allt annat. Hur musik och design lixom klaffar helt perfekt...I Nioh kan man gå på en brygga och se ett pirat skepp nere i hamnet och tänka "rätt snyggt" i Dark souls öppnar man en dörr ut till en balkong på ett kusligt slott och få se utsikten över dalen och blir helt jävla slagen, det är så mäktigt det är svårt att förklara men FROM är MÄSTARE på design/arkitektur/ljud/musik och atmosfär och mystik, du lever dig in i FROM spel på en helt annan nivå än "vanliga" spel.
Nioh är det närmaste jag kommit till FROM känslan, men det är ändå hästväg ifrån tycker jag

Tack för detta!
Okej, så vi har världen/världsbygget, design både till miljö och musik. Kul att få en inblick i det av andra! Tekniskt, tänker DS3 och BB, är inte super? Tänker främst speltekniskt.

Jag har ju dömt ut spelen som ”hardcore”, kan det stämma?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Du hade ju en sådan etapp i Dark Souls 1, Tomb of Gigants. Tyckte det funka bra där med fackla.

Jo, eller helst Sunlight Maggot-hjälmen. ^^

Men Dark Souls 2 skulle göra något speciellt eller fördjupa det systemet, minns inte riktigt hur, men skrotat blev det iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jo, eller helst Sunlight Maggot-hjälmen. ^^

http://i.imgur.com/CDRWBeC.jpg

Men Dark Souls 2 skulle göra något speciellt eller fördjupa det systemet, minns inte riktigt hur, men skrotat blev det iallafall.

Haha ja den hjälmen ska tydligen ha funkat mkt bättre, men efter ca 5 genomspelningar så lyckades jag aldrig få tag på den, var väl nån sidequest med Solaire om jag inte missminner mig.

Medlem
Skrivet av Theade:

Tack för detta!
Okej, så vi har världen/världsbygget, design både till miljö och musik. Kul att få en inblick i det av andra! Tekniskt, tänker DS3 och BB, är inte super? Tänker främst speltekniskt.

Jag har ju dömt ut spelen som ”hardcore”, kan det stämma?

Jag tänker så här. Design, ljud, atmosfär, världen, egentligen allt som krävs för ett spel får 5 av 5 från mig, medans gameplay som du nämner får 4 av 5. Det är verkligen inte dålig gameplay i souls spelen men det är inte just gameplayet som gör spelen så fantastiska.

12
Skriv svar