Valheim-häng i eftermiddag - Calle lirar med Sweclockers

Robot
Valheim-häng i eftermiddag - Calle lirar med Sweclockers

Den stora frågan - hinner fjunisarna på Swec odla ett skägg på några timmar? Start klockan 16:00!

#valheim


Inaktiv

Kommer kika in på streamen om jag är hemma vid 16 Har just klockat in 40 timmar och är inte less än.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Kommer kika in på streamen om jag är hemma vid 16 Har just klockat in 40 timmar och är inte less än.

Kul! Blir ingen långkörare, stänger nog av vid 1730


signatur
Medlem

Säkert ett kul spel men refundade efter ca 1 timmes spelande. Att bygga ett jävla hus var ju helt omöjligt. Byggandet var 100% frustration så gav snabbt upp. Spelet för övrigt verkade vara rätt kul.

Medlem

Just byggande är jättekul o inte så jobbigt i detta spel ju 😅 men innan man lär sig hur det snappar ihop o lite kontroll för byggande är det nog jobbigt.

Medlem

Ni som fastnat för valheim, vad är grejen? Vad fastnade ni för? Har kikat på en hel del olika gameplay samt kikar på denna i skrivande stund, men det klickar inte riktigt för mig. Vad har jag missat? Tycker det ser ut som vilket survival-spel som helst (fast med vikingar).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Ni som fastnat för valheim, vad är grejen? Vad fastnade ni för? Har kikat på en hel del olika gameplay samt kikar på denna i skrivande stund, men det klickar inte riktigt för mig. Vad har jag missat? Tycker det ser ut som vilket survival-spel som helst (fast med vikingar).

Ja, det krävs väl att man gillar survival-genren, annars har man inte så mycket att hämta. Jag fastnade för hur mysigt det var (är så extremt trött på alla hundratals generiska zombie-spel) och att det är så välpolerat redan. Känns som att de kommer kunna skapa ett riktigt bra survival-spel till slut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, det krävs väl att man gillar survival-genren, annars har man inte så mycket att hämta. Jag fastnade för hur mysigt det var (är så extremt trött på alla hundratals generiska zombie-spel) och att det är så välpolerat redan. Känns som att de kommer kunna skapa ett riktigt bra survival-spel till slut.

Provade ark förut, men tycker det var för grindy, men eftersom det har dinosaurier så var det svårt att hålla sig borta. Provade också Grounded, vilket var lite kul i början, men tröttnade efter några timmar. Håller med dig om zombiespelen där. Ja, det är kul att det går bra för dom, men än så länge är jag inte övertygad.

Om man lyckas få ihop ett gäng att spela med så kanske man kan ge det en chans.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Provade ark förut, men tycker det var för grindy, men eftersom det har dinosaurier så var det svårt att hålla sig borta. Provade också Grounded, vilket var lite kul i början, men tröttnade efter några timmar. Håller med dig om zombiespelen där. Ja, det är kul att det går bra för dom, men än så länge är jag inte övertygad.

Om man lyckas få ihop ett gäng att spela med så kanske man kan ge det en chans.

Det är helt klart mycket grinding om man vill bygga mycket, men det är absolut inget måste.

Jag har enbart spelat solo än så länge och det funkar utmärkt, det verkar tyvärr finnas en hel del problem med lagg när man är flera som spelar och jobbiga FPS drops när man byggt lite för mycket.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar