The Last of Us II sätter rekord i Bafta-nomineringar

Robot
The Last of Us II sätter rekord i Bafta-nomineringar

Playstation-spel dominerar inför galan om tre veckor.

#bafta, #the-last-of-us-part-ii


Medlem

Varken förvånande eller förtjänat.

Medlem

Högljudd kritik från en liten minoritet kan ju tillägas. Herregud vilket bra jävla spel och värdig fortsättning till föregångaren!

Medlem

Mycket välförtjänt! Ser så oerhört mycket fram emot att återvända till detta i 60 fps på PS5:an.

Medlem

Det har legat inplastat bredvid tvn sen december. Jag vill så gärna spela det men andra spel kommer alltid i vägen 😖😵

Medlem

Japp, fantastiskt spel. Storyn i föregångaren känns så oerhört endimensionell i jämförelse.

Medlem

Utifrån vad jag läst och sett så är det Mycket välförtjänt. Inväntar dock PS5 patchen innan jag packar upp min Collectors Edition ,som köptes under BF, och upplever äventyret på egen hand.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

NuZ
Testpilot

Inte så otippat kanske


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Inväntar spänt en PS5 version. Borde ju dyka upp under H1 i alla fall kan jag tycka.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Är The Last of Us 2 'Oscar Bait'?

Dvs något välgjort och "värdigt" men som egentligen är ganska intetsägande.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är The Last of Us 2 'Oscar Bait'?

Dvs något välgjort och "värdigt" men som egentligen är ganska intetsägande.

Haha definitivt inte. Det är ett väldigt djupt spel med många bra poänger. Värt att utveckla ditt påstående?

Medlem

Spelar det just nu och ÄLSKAR det 😁 helt fantastiskt mörkt och välgjort spel.

Edit: precis klarat det och HELVETE vilket bra spel! Helt slut.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är The Last of Us 2 'Oscar Bait'?

Verkligen, verkligen inte.

Medlem

Välförtjänt! GOTY 2020.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FelixenS:

Varken förvånande eller förtjänat.

Lite så. Svider lite att detta är så omåttligt populärt när ett spel som Spec Ops: The Line aldrig var i närheten av att generera samma intresse. Nämner just det eftersom det finns en hel del likheter; relativt simpelt gameplay enligt välprövad formula, stort narrativt fokus med dystra teman och en "are we the baddies?"-protagonist - fast mycket mer välskrivet & designat i Spec Ops fall än TLOU 2.

Medlem

Ganska bra spridning om man tittar på nomineringarna. Många bra titlar jag spelat och flera jag är nyfiken på är med. För den som vill ha speltips tycker jag nomineringarna är intressantare än vinnarna. Det senare kan alltid, och kommer alltid, att diskuteras livligt. Det överlåter jag åt andra då jag är upptagen med att spela

Hoppas på att få se Total War Warhammer 3 nominerad till British Game och Valheim till Evolving Game till nästa år.

Medlem

Sooo, Stunning and brave...

Inaktiv
Skrivet av zevile:

Högljudd kritik från en liten minoritet kan ju tillägas. Herregud vilket bra jävla spel och värdig fortsättning till föregångaren!

Tänk om det är tvärtom? Högljudda hyllningar från en liten minoritet? hmmm

Medlem

Fantastiskt spel!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zevile:

Högljudd kritik från en liten minoritet kan ju tillägas. Herregud vilket bra jävla spel och värdig fortsättning till föregångaren!

Skrivet av anon_306295:

Tänk om det är tvärtom? Högljudda hyllningar från en liten minoritet? hmmm

Tycker det är rätt löjligt att förringa oliktänkande över huvud taget, oavsett om vi pratar folk som gillar eller ogillar TLOU 2 (eller något annat).

Medlem
Skrivet av zevile:

Haha definitivt inte. Det är ett väldigt djupt spel med många bra poänger. Värt att utveckla ditt påstående?

Djupt spel? Såg inte mycket mer än "We're the good guys - you're the bad ones!" "Nowellyeahmaybe!" spel slut.


signatur

I drank what?

Skribent

Jag tycker nog att det är ganska välförtjänt, men framförallt är det kul att det gått så bra för Ghost of Tsushima. Verkligen en av förra årets roligaste överraskningar för min del.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tänk om det är tvärtom? Högljudda hyllningar från en liten minoritet? hmmm

Vore konstigt isåfall då den har nästan 100 vunna game of the year vinster framröstat utav spelare.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är The Last of Us 2 'Oscar Bait'?

Dvs något välgjort och "värdigt" men som egentligen är ganska intetsägande.

Du vet inte vad "oscar bait" betyder om du använder det på det här sättet.

Inaktiv
Skrivet av Neverwild:

Vore konstigt isåfall då den har nästan 100 vunna game of the year vinster framröstat utav spelare.

Har du någon källa till det?

Medlem

Årets tråkigaste spel, karaktärerna var så trista att jag fick akut ögoncancer.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har du någon källa till det?

https://www.gameawards.net/2020/09/2020.html (readers choice: 105)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Redaktör
Skrivet av anon_306295:

Har du någon källa till det?

Det har vunnit minst 91 Årets spel-utmärkelser där läsare röstat.


signatur
Medlem

Måste vara ett otroligt poppis spel när det finns collector's editions kvar i hundratals ex som de rear ut och säljer ut non collector's för 299:- redan

Hoppas de har "The Rock" att spela Abby iallafall till filmadaptionen.

Medlem

Vart säljer de Collectors edition för 299kr? (senast jag såg låg den på 1490kr som lägst)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skriv svar