Doom Eternal drog in 3,8 miljarder kronor på 9 månader

Robot
Doom Eternal drog in 3,8 miljarder kronor på 9 månader
Medlem

Välförtjänt, riktigt bra spel. Otroligt bra optimerat är det oxå.

Medlem

Hur många ex. har det sålt?

eld
Medlem
Skrivet av lasselason:

Hur många ex. har det sålt?

Inte hälsosamt att vara besatt av ex, ibland måste man gå vidare!

Medlem

Haft otroligt skoj i båda spelen 😊 lär det blir ett tredje spel! Woop!

Medlem
Skrivet av eld:

Inte hälsosamt att vara besatt av ex, ibland måste man gå vidare!

Hehe😄😄

Medlem

När man hör sånt här förstår man att det bara är en massa BS att spelindustrin behöver lootboxes för att det har blivit för dyrt att producera spel.

Ja det är dyrt, ett AAA spel kostar typ vad en blockbuster film kostar men ett spel tjänar in 5gg mer än en film.

Redaktör
Skrivet av jehuty:

När man hör sånt här förstår man att det bara är en massa BS att spelindustrin behöver lootboxes för att det har blivit för dyrt att producera spel.

Ja det är dyrt, ett AAA spel kostar typ vad en blockbuster film kostar men ett spel tjänar in 5gg mer än en film.

Företagande handlar om att tjäna pengar, då är lootlådor och andra intäktsvägar helt naturliga. Det handlar väldigt lite om att det "behöver" göras, i alla fall för de stora. Samtidigt finns massor av företag med spel som inte alls säljer bra, då kan det handla om överlevnad. Att några går bra säger inget om hur det går för de flesta andra.


signatur
Medlem

Välförtjänt, jag tycker 2016 är ett mer passande spel i Doomiverse , men Eternal är ett fantastiskt spel och tekniken bakom är helt sjukt bra som vanligt. MG gör Wolfenstein rättvisa och ID har levererat Doom, kan vi nu få en reboot på Quake också tack

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Företagande handlar om att tjäna pengar, då är lootlådor och andra intäktsvägar helt naturliga. Det handlar väldigt lite om att det "behöver" göras, i alla fall för de stora. Samtidigt finns massor av företag med spel som inte alls säljer bra, då kan det handla om överlevnad. Att några går bra säger inget om hur det går för de flesta andra.

Jag förstår att det handlar om att maximera vinsten men dom försöker få det se ut som att det är ett onödigt ont för överlevnaden av spelindustrin.

Skribent
Skrivet av heady89:

Välförtjänt, jag tycker 2016 är ett mer passande spel i Doomiverse , men Eternal är ett fantastiskt spel och tekniken bakom är helt sjukt bra som vanligt. MG gör Wolfenstein rättvisa och ID har levererat Doom, kan vi nu få en reboot på Quake också tack

Skulle det inte komma ett nytt Quake? Visades på E3 för något år sen? Mer likt Quake 3 dock...men å andra sidan har Quake aldrig varit storydrivet, utan mer kötta i balanserad DM. 2an och 4an hade story, men de utvecklades väl också av Raven Software, så får väl ses lite som sidospår.


signatur

"Writer and Fighter"

Pansarknekt

Är det nåt lir som ska gå brao så är det detta.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag tänker att detta kanske sålt en fjärdedel av vad Animal Crossing sålt och ändå kostar fyra ggr så mycket att utveckla. Tänk på vinstmarginalen på Animal Crossing om detta drog in 3.8 miljarder på 9 månader, det bör ju vara astronomiska vinster. Jag vet såklart inte vad det kostar att utveckla dessa spel men det är en känsla jag har, har även googlat men hittar inga uppdaterade Doom siffror men det hade sålt 3 miljoner digitala exemplar så säg att det kanske sålts 7-8 miljoner då, Animal Crossing hade sålt 32 milj senast siffror presenterades.

Medlem

Jag kanske är för gammal, men jag tycker allt vapenbytande är enormt störande. Förstår tanken att vilja variera gameplay, men för mig blir det lite overwhelming. Blir för stort fokus på det så annat i spelet tappar fokus.

Medlem

Föredrog nog faktiskt Doom 2016, men har haft kul i Doom Eternal med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Skulle det inte komma ett nytt Quake? Visades på E3 för något år sen? Mer likt Quake 3 dock...men å andra sidan har Quake aldrig varit storydrivet, utan mer kötta i balanserad DM. 2an och 4an hade story, men de utvecklades väl också av Raven Software, så får väl ses lite som sidospår.

Du syftar säkerligen på Quake Champions? Finns ute och har funnits ute ett bra tag, fortfarande i utvecklingsfas men jag är hyfsad aktiv och spelar.

Medlem

Det var inte lika bra som föregångaren men bra!

Medlem

Det var inte lika bra som föregångaren men bra!

1
Skriv svar