The Last of Us II sätter rekord i Bafta-nomineringar

Medlem
Skrivet av matt76:

Vart säljer de Collectors edition för 299kr? (senast jag såg låg den på 1490kr som lägst)

Collector's editions är naturligtvis dyrare än vanliga spelet, jag refererade till att de rear ut båda versionerna och att den vanliga kostar 299kr.

Medlem

Dålig jämförelse i alla fall, med tanke på att de flesta spel (särskilt då vid generationsväxlingar) sjunker i pris 6-10 månader efter släppdatum. Exempelvis Red Dead Redemption 2 som kostade nära 600 kr vid release, kostade 300kr 3-4 månader senare.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av D1versity:

Måste vara ett otroligt poppis spel när det finns collector's editions kvar i hundratals ex som de rear ut och säljer ut non collector's för 299:- redan

Hoppas de har "The Rock" att spela Abby iallafall till filmadaptionen.

Naah du fattar inte det är bara en högljud minoritet som hatar spelet! Att detta superpopulära spel gick på rea nästan bara en vecka efter release för att butiker inte kunde få kopior sålda är för folk älskar spelet så mycket!
Och det är bara att kolla på metacritics för att se vad folk generellt sett tycker om spelet.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Naah du fattar inte det är bara en högljud minoritet som hatar spelet! Att detta superpopulära spel gick på rea nästan bara en vecka efter release för att butiker inte kunde få kopior sålda är för folk älskar spelet så mycket!
Och det är bara att kolla på metacritics för att se vad folk generellt sett tycker om spelet.

Du vet att spelet hade typ 70000st röster på metacritic innan det knappt va släppt.
Ett gäng kränkta människor som sett lite spoilers och sen gett dåligt betyg utan grund.

Sett många som klankat ner på spelet på diverse forum och när man frågat om dom spelat det så visar det sig att ungefär 98% inte ens har spelat det och många inte ens ägt en ps4.

Så man kan inte lita på metacritic.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Du vet att spelet hade typ 70000st röster på metacritic innan det knappt va släppt.
Ett gäng kränkta människor som sett lite spoilers och sen gett dåligt betyg utan grund.

Sett många som klankat ner på spelet på diverse forum och när man frågat om dom spelat det så visar det sig att ungefär 98% inte ens har spelat det och många inte ens ägt en ps4.

Så man kan inte lita på metacritic.

SJälvklart så är userreviews "fel" om det inte stödjer vad du tycker. ÄVEN fastän dem tar bort "fel" reviews är har det ett skitbetyg. Om hundratusentals personer tycker att ett spel är dåligt och om en majoritet ger det dåliga betyg så är det inte en högljudd minioret, det är helt enkelt vad folk tycker om spelet.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

SJälvklart så är userreviews "fel" om det inte stödjer vad du tycker. ÄVEN fastän dem tar bort "fel" reviews är har det ett skitbetyg. Om hundratusentals personer tycker att ett spel är dåligt och om en majoritet ger det dåliga betyg så är det inte en högljudd minioret, det är helt enkelt vad folk tycker om spelet.

Nä user reviews är typ alltid fel sätt att kolla på metacritic då vem som helst kan ge spelet en röst utan att ha spelat det.

Du får kolla på ställen där filk behöver spela spelet för att kunna ge röst.
Samt om det nu skulle vara så dåligt varför har den vunnit så många game of the year vinster framröstad utav spelare?

Har du spelat spelet eller bara sett nån spoiler?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Om hundratusentals personer tycker att ett spel är dåligt och om en majoritet ger det dåliga betyg så är det inte en högljudd minioret, det är helt enkelt vad folk tycker om spelet.

Ett spel som tar upp mot 30 (?) timmar att spela hade ett par timmar efter det släppts fler negativa betyg än vad andra storspel har betyg totalt efter ett år.

Spider-man som jag tror är det exklusiva spel som sålt bäst till till PS4 har för närvarande 6654 användarbetyg.

Last of Us 2 som släpptes nästan två år senare och inte sålt lika mycket har 152250 användarbetyg.

Det ordnades kampanjer på diverse forum och sociala medier där folk uppmanades att skapa så många konton som möjligt för att ge spelet dåliga betyg.

Att det ska va så svårt för vissa att acceptera att de flesta som spelat detta spel tycker att det är bra?

Medlem
Skrivet av Margy:

Ett spel som tar upp mot 30 (?) timmar att spela hade ett par timmar efter det släppts fler negativa betyg än vad andra storspel har betyg totalt efter ett år.

Spider-man som jag tror är det exklusiva spel som sålt bäst till till PS4 har för närvarande 6654 användarbetyg.

Last of Us 2 som släpptes nästan två år senare och inte sålt lika mycket har 152250 användarbetyg.

Det ordnades kampanjer på diverse forum och sociala medier där folk uppmanades att skapa så många konton som möjligt för att ge spelet dåliga betyg.

Att det ska va så svårt för vissa att acceptera att de flesta som spelat detta spel tycker att det är bra?

Men det är ok när folk ger spelet 10/10 efter 10min när det släpps? Det kvittar vad du säger för en stor majoritet helt enkelt gillar inte spelet vilket skäl det än är, det går alltid att skylla på att det är kränkta människor eller whatever som hatar det men i slutändan gillar helt enkelt inte "pöbeln" detta spel.
Cyberpunk 2077 fick 10/10 och kallades mästerligt här på FZ pga att det hade en bra narrativ berättelse och att storyn va bra, fastän den tekniska biten va mer än usel. Varför är det då fel att folk kan ge ett spel 1/10 om den narrativ berättelse- och storyn är usel?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men det är ok när folk ger spelet 10/10 efter 10min när det släpps?

Nej, det är det inte. Detta brukar dock inte förekomma i någon större skala.

Skrivet av mobmoben:

Varför är det då fel att folk kan ge ett spel 1/10 om den narrativ berättelse- och storyn är usel?

Det är såklart inte fel att lägga EN sådan röst om man spelat och verkligen tycker så.

Då den enorma majoriteten av rösterna kommer från folk som inte spelat detta spel samt röstat en enorm mängd gånger så måste du väl hålla med om att användarbetyget inte motsvarar "verkligheten"?

Medlem
Skrivet av Margy:

Nej, det är det inte. Detta brukar dock inte förekomma i någon större skala.

Det händer ju hela tiden, det är ju bara att kolla på Cyberpunk 2077. Folk gav det 10/10 innan dem ens spelat spelet.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Det kvittar vad du säger för en stor majoritet helt enkelt gillar inte spelet vilket skäl det än är, det går alltid att skylla på att det är kränkta människor eller whatever som hatar det men i slutändan gillar helt enkelt inte "pöbeln" detta spel.

Fast det vet du inte. Du vet vad du och några andra tycker, men den enorma majoriteten hänger inte på spelsidor. Vi vet inte vad de tycker, begagnatmarknaden säger om spelet var bra eller inte. Finns det massvis med kopior begagnat att köpa, så var det inget vidare.

Skrivet av Margy:

Ett spel som tar upp mot 30 (?) timmar att spela hade ett par timmar efter det släppts fler negativa betyg än vad andra storspel har betyg totalt efter ett år.

Spider-man som jag tror är det exklusiva spel som sålt bäst till till PS4 har för närvarande 6654 användarbetyg.

Last of Us 2 som släpptes nästan två år senare och inte sålt lika mycket har 152250 användarbetyg.

Det ordnades kampanjer på diverse forum och sociala medier där folk uppmanades att skapa så många konton som möjligt för att ge spelet dåliga betyg.

Att det ska va så svårt för vissa att acceptera att de flesta som spelat detta spel tycker att det är bra?

Fast det vet du inte. Du vet att de flesta som röstat på spelsidor tyckte om det.

Skrivet av Margy:

Då den enorma majoriteten av rösterna kommer från folk som inte spelat detta spel samt röstat en enorm mängd gånger så måste du väl hålla med om att användarbetyget inte motsvarar "verkligheten"?

Har du bevis på att den enorma majoriteten röstat en enorm mängd ggr? Att folk röstat som inte ens har en PS4a eller spelat spelet är klart och bevisat. Ditt andra påstående känns som ryckt ur luften dock.


signatur

I drank what?

Skrivet av Jonny Myrén:

Jag tycker nog att det är ganska välförtjänt, men framförallt är det kul att det gått så bra för Ghost of Tsushima. Verkligen en av förra årets roligaste överraskningar för min del.

Ghost of Tsushima var fantastiskt. Hoppas på många uppföljare! Särskilt kul var det att japanerna själva uppskattade spelet och var imponerade tydligen. Kan även tipsa om att det finns en dokumentär serie på Netflix i sex delar om Samurajernas historia just nu. Dock inget om Tsushima eftersom det är ca 300 år före den tidsperiod som Netflix serien handlar om.

Medlem

Jag tycker verkligen spelet förtjänar varenda pris det kan få. Riktigt bra upplevelse för egen del.

Ställer mig dock lite oförstående till hur man kan lägga så pass mycket vikt vid vad andra tycker, Metacritic eller inte.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Djupt spel? Såg inte mycket mer än "We're the good guys - you're the bad ones!" "Nowellyeahmaybe!" spel slut.

Djupet i ett spel är väl relativt. Detta spel var en bergochdalbana av känslor och tankar för mig med jämförelse med alla andra hjärndöda spel som finns. Vad tycker du är ett spel med bättre djup? Och sen är slutet är bara en del av spelet, det finns många fler poänger som du missat snappa upp. Det är det synd att en del gamers har svårt att släppa att de inte tyckte om ett spel och gå vidare.. Finns säkert spel som passar dom. Dock tråkigt att inte tycka om ett spel pga. en huvudkaraktär dör (hört om konsekvenser?), en karaktär som är både kvinna och biff (wTf?!?), ett lesbisk par (ELLIE VAR STRÄJT I ETTAN) eller att hon inte gick igenom med sin hämnd (Oj, spelet hade visst lite djup ändå i jämförelse med andra titlar).

Otroligt roande när folk blir kränkta över att ett spel fått otroligt många priser och kommer med massa konspirationsteorier.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Naah du fattar inte det är bara en högljud minoritet som hatar spelet! Att detta superpopulära spel gick på rea nästan bara en vecka efter release för att butiker inte kunde få kopior sålda är för folk älskar spelet så mycket!
Och det är bara att kolla på metacritics för att se vad folk generellt sett tycker om spelet.

Hahha det är känt att flera tusen troll som du röstade ned spelet innan det ens släppt på Metacritic pga. att storyn inte utvecklades som dom ville enligt läckorna. Stackars, känsliga människor! Deras Joel var inte superhjälte :'(

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zevile:

Djupet i ett spel är väl relativ. Detta spel var en bergochdalbana av känslor och tankar för mig med jämförelse med alla andra hjärndöda spel som finns. Vad tycker du är ett spel med bättre djup?

Nu var det inte mig du frågade, men Spec Ops: The Line som jag nämnde på föregående sida är ett bra exempel. Underbart spel. Eller underbart och underbart, likt TLOU 2 är det en rätt deprimerande upplevelse.

Kan för övrigt inte påstå att jag själv tycker TLOU 2 har mycket djup heller. Men ett bra spel är det.

Dex
Medlem
Skrivet av mobmoben:

SJälvklart så är userreviews "fel" om det inte stödjer vad du tycker. ÄVEN fastän dem tar bort "fel" reviews är har det ett skitbetyg. Om hundratusentals personer tycker att ett spel är dåligt och om en majoritet ger det dåliga betyg så är det inte en högljudd minioret, det är helt enkelt vad folk tycker om spelet.

Så du väljer helt enkelt att ignorera dom stora dreven som var på olika sociala medier som gav spelet låga betyg innan dom ens hade spelat det? Ok gillar att du länkar till personer som har gett ett annat spel positiva betyg innan dom har spelat det är fel, men du har inte ens kommenterat att det är fel på det stora "drevet" som var mot Last of Us 2 innan release.

Men framför allt är det kul du inte ens har kommenterat dom personer i denna tråden som har sagt att spelet har vunnit över 100 olika priser som har röstats fram av spelarna. Om nu majoriteten av spelarna inte gillar spelet som du säger hur kan det då vinna så många priser som röstas fram av spelare??

Skribent
Skrivet av Espresso_Bengt:

Ghost of Tsushima var fantastiskt. Hoppas på många uppföljare! Särskilt kul var det att japanerna själva uppskattade spelet och var imponerade tydligen. Kan även tipsa om att det finns en dokumentär serie på Netflix i sex delar om Samurajernas historia just nu. Dock inget om Tsushima eftersom det är ca 300 år före den tidsperiod som Netflix serien handlar om.

Bra tips! Den ska testas till morgongröten.

Medlem

Man behöver inte spela klart ett spel för att veta att det är kasst.
Last of us 2 har bland de sämsta storyn jag upplevt i ett spel.
Men å andra sidan så tycker ju folk att Last Jedi är en bra film så förväntar mig nästan att folk skulle svälja det med hull och hår.
Men måste ju endå beundra Abbys plan. Jag ska traska över hela USA under en zombie apocalyps för att leta efter en kille som jag vet förnamnet på som kanske befinner sig i det området. What could possibly go wrong?
Eller när en höggravid kvinna beger sig ut på patrull My Body My Choice!
Nejdu lilla gumman det är det INTE du utsätter de andra för risk så du stannar hemma tills barnet är fött.
Bah vem bryr sig om logik viktigaste är propaganda

Medlem

Grattis antar jag, sen om jag tycker dom förtjänar att vinna nåt? njaaa tveksam men så är jag knappast kvalificerad för att sitta i bafta juryn .

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har du bevis på att den enorma majoriteten röstat en enorm mängd ggr? Att folk röstat som inte ens har en PS4a eller spelat spelet är klart och bevisat. Ditt andra påstående känns som ryckt ur luften dock.

Hur och varför ska jag bevisa detta?

Folk uppmanades på diverse forum och sociala medier att recensionsbomba spelet. Det fick cirka 12000 negativa röster under några timmar efter att det gick att börja rösta. Det är uppenbart för (i stort sett) alla att spelet recensionsbombats extremt mycket på Metacritic.

Jag tror att även du är fullt medveten om detta men de som vill använda användarbetyget som ett argument för att hävda att folk inte gillar spelet vill inte erkänna detta utåt.

Medlem

Att denna lättkränkta högljudda minoritet har sådan e-energi fortfarande är imponerande


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Uschh .. fattar inte att det fick så bra kritik. Storyn var ju sämre än ettan och Abby var en bedrövlig karaktär att behöva spela med, hon var bara jättetråkig och okarismatisk. De långa tillbakablickarna var ibland så pass långa att de tog bort mitt fokus helt från main storyn, lite som tv4 förr när dom bröt för reklam och nyheter i 15 - 30 min mitt i en spännande film. Hade mycket hellre velat se en fortsatt story mellan Ellie och Tommy.

Sen var spelet alldeles för långt för det innehållet som fanns. De sista timmarna tänkte jag hela tiden -men heregud tar det aldrig slut någon gång- Då vet man att man inte tycker att det är en fantastisk story LOL !

Hoppas på att del 3 fångar mig mera om den kommer.

Medlem

I loppet sv TLOU2. så har jag insett en sak, det finns så kallade ”snowflakes” i båda lägren. Dom som klagar på att folk är lättstötta är själva extremt lättstötta mot det dem inte gillar. Sluta kasta sten i glashus, visst spelet var inte för dig och handlingen kanske inte passa din världssyn, sån är det ibland, släppt det och gå vidare.

Kul för Naughty Dog och ser fram emot framtida äventyr!

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur och varför ska jag bevisa detta?

Folk uppmanades på diverse forum och sociala medier att recensionsbomba spelet. Det fick cirka 12000 negativa röster under några timmar efter att det gick att börja rösta. Det är uppenbart för (i stort sett) alla att spelet recensionsbombats extremt mycket på Metacritic.

Jag tror att även du är fullt medveten om detta men de som vill använda användarbetyget som ett argument för att hävda att folk inte gillar spelet vill inte erkänna detta utåt.

Hur är ditt problem. Varför är för att du påstår det är fakta, då bör du kunna presentera faktan. Annars är det en åsikt, som är lika giltig som "Majoriteten ogillade spelet".

Dina andra punkter har jag redan sagt, det är bevisat att folk recensionsbombat som inte ens spelat spelet. Däremot, din kommentar att den enorma majoriteten röstat en enorm mängd ggr är hörsägen, som bäst. Det är din åsikt, eller magkänsla. Men du kan inte bevisa något. Så presentera inte det som fakta.


signatur

I drank what?

Medlem

Välförtjänt då detta spel var riktigt bra på alla punkter.

Jag undrar vad ni som klagar på storyn vilka spel är det som är bättre? Har jag missat nåt superbra spel med bättre story ljud o grafik?


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Välförtjänt då detta spel var riktigt bra på alla punkter.

Jag undrar vad ni som klagar på storyn vilka spel är det som är bättre? Har jag missat nåt superbra spel med bättre story ljud o grafik?

Med tanke på det är subjektivt, kanske har du, kanske inte. Själv föredrar jag Days Gone eller God of War för storyn, vilken dag som helst. Spider-Man har fan en bättre story.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Man behöver inte spela klart ett spel för att veta att det är kasst.
Last of us 2 har bland de sämsta storyn jag upplevt i ett spel.
Men å andra sidan så tycker ju folk att Last Jedi är en bra film så förväntar mig nästan att folk skulle svälja det med hull och hår.
Men måste ju endå beundra Abbys plan. Jag ska traska över hela USA under en zombie apocalyps för att leta efter en kille som jag vet förnamnet på som kanske befinner sig i det området. What could possibly go wrong?
Eller när en höggravid kvinna beger sig ut på patrull My Body My Choice!
Nejdu lilla gumman det är det INTE du utsätter de andra för risk så du stannar hemma tills barnet är fött.
Bah vem bryr sig om logik viktigaste är propaganda

Om TLoU2 har "bland de sämsta storyn i ett spel" du upplevt så undrar jag hur många spel du kört. Många spel har knappt ens en story och ytterligare många, på andra sätt trevliga, spel har en story som på sin höjd kan jämföras med hemmagjord c-action.

Washington till Wyoming är en bra bit, men långt ifrån hela USA. Den enda staten som ligger mellan dessa är Idaho. Massachusetts till Wyoming (som Joel och Ellie fördades mellan) är sisådär tre, fyra gånger så lång sträcka.

Att Mel beger sig ut på patrull med den magen är galet. Enda någorlunda rimliga förklaringen jag kan komma på är att de inte hade någon annan sjukvårdare tillgänglig, men med tanke på hur mycket folk WLF har så känns det osannolikt.

Medlem

Varför blir folk så kränkta pga. att man inte gillar detta spel? Alltid samma sak angående detta spel att om man inte gillar det är man ett troll och allt hat och alla user reviews det har fått gäller inte då detta inte är "riktiga" spelare. Sen att alla som säger detta inte har några bevis för deras påstående gör bara saken värre.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Varför blir folk så kränkta pga. att man inte gillar detta spel? Alltid samma sak angående detta spel att om man inte gillar det är man ett troll och allt hat och alla user reviews det har fått gäller inte då detta inte är "riktiga" spelare. Sen att alla som säger detta inte har några bevis för deras påstående gör bara saken värre.

För att det är tröttsamt att höra alla haters hela tiden. Folk kan inte acceptera att spelet är bra.

Du vet själv om att spelet har blivit sönder bombat men vill inte erkänna det. Fanns massa nyheter om det. Samt metacritic ändrade om tid innan man kunde lämna betyg pågrund av det.

Om du nu hatar spelet så mycket så släppt det och gå vidare annars sök hjälp om du inte kan det. Är inte normalt att hata ett spel fortfarande efter 8 månader.

Har heller inte fått svar om du spelat spelet eller om du är som alla andra man pratat med som läst spoilers och bestämmer sig hata för det är populärt att göra det.

Skriv svar