Nintendo påminner om att Super Mario 3D All-Stars snart slutar säljas

Robot
Nintendo påminner om att Super Mario 3D All-Stars snart slutar säljas

Vad är det för beteende? Kulturförstörare.

Visst att de kanske har rätt att förstöra det är äger, men kulturförstörare oavsett.

Medlem

Fult sätt för att få folk att köpa paketet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

FOMO och FUD är dåliga affärsstrategier, verkar bara desperat -.-

Medlem

Otroligt dåligt. Och det var inte ens bra versioner av spelen, kunde ha piffat upp det och haft 60 fps standard iaf.

Medlem

Usch! Nintendo har verkligen fallit fritt fall i mina ögon, vad är det som händer med deras priser på spel! och att släppa gamla spel för 599 kr? och nu detta? Aldrig mer en nintendo konsol, BOTW och Mario Odessy var värt det, MEN att släppa småspel, remakes, och annat gammalt för samma pris? Jag har fått nog.

Medlem

De ägnar sig väl inte åt mikrotransaktioner iallafall? Sen är det ju så att efterfrågan är som den är, det är stora bolag vi pratar om, det finns en affärsstrategi såklart. Folk tar det personligt, sluta köpa deras produkter om det känns bättre. Sony sänker ju sina spelpriser ganska kort efter release av en anledning, för att blåsa liv i försäljningen, Nintendo behöver inte det, så är det. Sen är ju andrahandsvärdet på Nintendos produkter väldigt hög så det betyder att du som konsument kan få tillbaka en stor del av inköpspriset. Detta är min uppfattning om saken. (Jag känner att upplägget runt Mario 3d Allstars suger jag med, men jag förstår det ur ett monetärt perspektiv)

Medlem

Tycker att detta är skräp. Väldigt konstigt och direkt girigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hade dom uppdaterat spelen lite mer hade jag kunnat köpa detta paket pga jag inte ägde någon Nintendo när det begav sig, men dom säljer bara gammal skåpmat i "ny förpackning".

Testpilot

Nintendo förstår inte själva att det här kommer bara göra att folk piratar deras spel.

Medlem

Man kan ju kritisera beslutet men spelet lär väl ändå vara ett av alla andra Nintendo-spel som kostar tusenlappar att få tag på om ett par år.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tycker att detta är skräp. Väldigt konstigt och direkt girigt.

Girigt ja, det stöter vi ju på överallt, det är ju inte unikt för Nintendo.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Man kan ju kritisera beslutet men spelet lär väl ändå vara ett av alla andra Nintendo-spel som kostar tusenlappar att få tag på om ett par år.

Ja, andrahandsvärdet är ofta väldigt högt på Nintendospel. Det är det inte på de flesta utvecklares spel.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fult sätt för att få folk att köpa paketet.

Jag var helt inställd på att köpa paketet tills jag såg tidsexklusiviteten. Efter det bojkottade jag hela grejen totalt. Tänker inte uppmuntra den finansmodellen alls.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag var helt inställd på att köpa paketet tills jag såg tidsexklusiviteten. Efter det bojkottade jag hela grejen totalt. Tänker inte uppmuntra den finansmodellen alls.

Det kan jag förstå. Det kommer väl trots allt sälja 15 miljoner, också förståeligt då det är fantastiska spel som har ett historiskt värde.

Medlem

Att det är bråttom att köpa något brukar vanligtvis förvarna om att det är lur...
Kommer aldrig acceptera nintendos märkliga sätt att behandla sina klassiker på.
Varför kan vi inte bara få köpa äldre spel och lira på en nyare konsol annat än i undantagsfall?
De släpper x titel till konsol a och tar maxat betalt i 6 år. När konsol b släpps glöms spelet bort. Jag antar att det är för att de inte vill att gamla spel ska konkurrera med nyare men kom igen!
Nintendo känns som att de inte respekterar spelhistoria och fansens önskningar. Fast det kanske de gör? Dock inte lika mycket som att vinstmaximera enligt sin märkliga logik som de aldrig vågat utmana.
Gamla japanska gubbar alltså...

Medlem

Ser inte någon som helst anledning till att göra såhär mer än att försöka pusha folk till köp pga FOMO. Tänker låta bli att köpa detta av ren princip, riktigt jäkla fult enligt mig.

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Att det är bråttom att köpa något brukar vanligtvis förvarna om att det är lur...
Kommer aldrig acceptera nintendos märkliga sätt att behandla sina klassiker på.
Varför kan vi inte bara få köpa äldre spel och lira på en nyare konsol annat än i undantagsfall?
De släpper x titel till konsol a och tar maxat betalt i 6 år. När konsol b släpps glöms spelet bort. Jag antar att det är för att de inte vill att gamla spel ska konkurrera med nyare men kom igen!
Nintendo känns som att de inte respekterar spelhistoria och fansens önskningar. Fast det kanske de gör? Dock inte lika mycket som att vinstmaximera enligt sin märkliga logik som de aldrig vågat utmana.
Gamla japanska gubbar alltså...

Nintendos VD är under 50, han var runt 45 när han tillträdde. Så inga gamla japanska gubbar nu iallafall. Jag uppmanar alla att sätta sig in i företagsekonomiska beslut, detta är inte unikt för Nintendo. Alla företag har ett vinstdrivande tänk, ibland kan det vara att framstå som givmilda och sänka priser på sina produkter men befinner de sig i en position där de kan ta högre priser så gör alla det, det är investerare som har både krav och insikt som behöver resultat. Jag känner att Nintendo gör exakt det som man kan förvänta sig av ett företag av den magnituden, histori och även den enorma försäljningsframgång de just nu har.

Medlem

Samma taktik som Disney gjorde (eller gör fortfarande vet inte) med sina filmer. Dom la en film i sitt "Disney vault" så det gick inte att köpa det tills dom "öppnade" upp den igen.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tycker att detta är skräp. Väldigt konstigt och direkt girigt.

Håller med om att det är konstigt, men skulle inte kalla det girigt. Dom skulle ju tjäna mer pengar om samlingen var tillgänglig under en längre tid istället för att vara tidsbegränsad.

Medlem

Nintendo kan fara o flyga dit pepparn gror, det har jag sagt i många generationer men lik förbaskat när ett nytt Zelda- eller Metroid spel kommer så sitter jag där med nya Nindendo maskinen...

Medlem

Äh Nintendo kommer alltid vara Nintendo. Nintendo är lite som mobiltelefånernas Apple. Inovativa, egna och framförallt dyra. Så är det med allt finns alltid ett finlirar märke 😁 höhö där fick jag allt till det

Medlem

Jag har alltid tänkt att Japaner är lite förskonade av den så kallade "corporate greed" pga att de har sådan arbetsmoral.

Jag hävdar att allt gott vill arbeta för sig och allt ont vill lata sig och inte tillföra något.

Detta brukar yttra sig i när för många "greeders" kommer in i en organisation så går det rätt så fort utför, på samma sätt som när något inovativt företag skapar en inovations, så går företaget långsamt ifrån att kunna vara inovativ och drivande till att verka underhållande och vinstmaximerande, vilket driver bort både den kreativa talangen samt kunderna.

De ser det nog inte, men de skjuter sig själva i foten något åh det grövsta.

Ingen kommer tycka synd om dem när de höga på sina höga hästar gör en Wii U blunder igen.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Sunshine är inget jag känner att jag behöver spela och Galaxy och Galaxy 2 finns att köpa till Wii U. 400 för bägge galaxy-spelen (+ en hundring extra för Mario 64 om man känner för det).

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Håller med om att det är konstigt, men skulle inte kalla det girigt. Dom skulle ju tjäna mer pengar om samlingen var tillgänglig under en längre tid istället för att vara tidsbegränsad.

Hur ruttet det än må vara så håller jag med här. Att de slutar sälja spelet gör ju att de tjänar mindre pengar på längre sikt. Däremot kommer andrahandsvärdet på spelet skjuta i höjden, men det tjänar N själva inte så mycket på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte nog med att de förlorar på det så dessa spel inte ens "uphottade".
De körs emulerade i vissa fall, har buggar och fungerar sådär. Finns ett par videos om det.

Att de inte släppte dessa med 720p/60 i alla fall är i min mening ganska illa.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Inte nog med att de förlorar på det så dessa spel inte ens "uphottade".
De körs emulerade i vissa fall, har buggar och fungerar sådär. Finns ett par videos om det.

Att de inte släppte dessa med 720p/60 i alla fall är i min mening ganska illa.

Jag är osäker på om jag missförstår dig nu eller vad du menar med "upphottat", men de är ju det? Sunshine och Galaxy körs i 1080p i dockat läge respektive och nu i 16:9, medan Super Mario 64 är i 720p istället och bevarar sin 4:3 ratio. Stort hopp från originaluplösningarna!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Kontot avslutas

Som många andra så förstår jag inte varför de begränsar tillgängligheten av spelen.
Jag gillar Nintendo men kan tyvärr inte hålla med om allt de gör.
Hoppas dock att det finns någon bra tanke bakom det, att spelen återsläpps någon annanstans istället, men det är väl inget man ska hoppas på.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Freakon:

Tycker att detta är skräp. Väldigt konstigt och direkt girigt.

De flesta bolag är väl giriga på sitt sätt.
Men förstår egentligen inte det med begränsningar.
Visst de tjänar kanske mer på kort sikt men hur skulle det ha blivit på lång sikt är frågan?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

De flesta bolag är väl giriga på sitt sätt.
Men förstår egentligen inte det med begränsningar.
Visst de tjänar kanske mer på kort sikt men hur skulle det ha blivit på lång sikt är frågan?

Så är det.

Delar din frågeställning.

Företag får gärna tjäna pengar, här tycker jag dock att modellen är trist.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar