"Åh nej." Snart kan du inte köpa eller hyra filmer via Playstation Store

Robot
"Åh nej." Snart kan du inte köpa eller hyra filmer via Playstation Store
Medlem

Har ett par Bamse-filmer, Bilar och LOTR:Extended Trilogin


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

Jag valde nej men är osäker på om jag hyrde Final Fantasy XV filmen via PS. Filmen var klart sevärd så för er som uppskattar JRPG och inte sett den, rekommenderas.

Men ingen jätte förlust för mig i varje fall.

Medlem

Aldrig använt den tjänsten så ingen förlust för mig

Medlem

De har varit tidiga med några filmer efter biorelease samt att de oftast varit billigare att hyra därifrån än via Apple, Viaplay eller dylikt. Tror att tjänsten försvann i bruset. Gemene man har inte vetat om det. Har hyrt därifrån många ggr.

Medlem

Aldrig från sony men Google film brukar jag hyra från lite då och då. Blir rätt dyrt om man ska ha massa tjänster för 99kr månad

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medeltidsman 🧔

Hoppsan. Blir @Loevet upprörd nu?


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Kommer ihåg när man kunde köpa filmer i UMD format till Playstation Portable, det va tider det. XD

Medlem

Trist. Hyrt den vägen några ggr. Håller faktiskt riktigt bra ljud o bild, framförallt ljudet och de har haft mkt filmer som inte finns o tillgå via streaming tjänsterna.
Så ja det var en tråkig nyhet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag visste inte ens om att man kunde hyra film där!

Medlem

Detta är varför jag fortfarande köper film på DVD/blu-ray, att köpa film digitalt känns fortfarande inte helt framtidssäkert. Medan spel man köper på Steam troligtvis kommer finnas kvar resten av livet, eller åtminstone känns det som så.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Detta är varför jag fortfarande köper film på DVD/blu-ray, att köpa film digitalt känns fortfarande inte helt framtidssäkert. Medan spel man köper på Steam troligtvis kommer finnas kvar resten av livet, eller åtminstone känns det som så.

Hyra digitalt gör jag gärna men inte köpa. Ska jag äga filmen får det allt vara på fysiskt media.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hade gärna sett att de lanserar Bravia Core på PS5.
Jag tror att det finns en marknad för filmer i blu-ray liknande kvalité fast för streaming.

Jag hade gärna sett att filmer som är inspelade med till exempel högre FPS eller andra mindre vanliga förbättringar görs tillgängliga också.
Känner knappt något behov av att se till exempel Gemini man nu på Netflix eftersom att den inte visas som filmskaparen har tänkt att den ska ses.

Gillar inte att det skalas ner och komprimeras så mycket nu, varken med film eller spel.

Bravia Core på Sonys hemsida

Jag vill se mer FPS experiment, speciellt nu när de nya konsolerna och nya tv apparater stödjer 120Hz.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Klorixx:

Hoppsan. Blir @Loevet upprörd nu?

Någonstans i mitt innersta inre visste jag att Sony tillhandahåller filmer på konsoler, men har aldrig använt tjänsten. Så nej, hur chockerande det än må vara är jag helt oberörd av detta faktiskt


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Känns la lite meh... Who cares, och som nån skrev ovan om nån ny bravia core tjänst. Googlade snabbt och kände bara meh, why liksom? Det är ju typ som att man tror att man ska kunna ta marknad av Netflix, Apple, Amazon, disney, hbo för att nämna några ledande aktörer... Lär ju inte hända, speciellt inte av Sony... Iofs så e dom rätt bra på att göra bra saker som ligger efter i tiden så vem vet.. Kanske kan skapa en tjänst som bara erbjuder nysläpp av UMD filmer...

Medlem

Nu har jag series x och hyr ibland via xbox store. Skulle inte vilja att det försvann men överlever utan. Annars hyr jag mest via viaplay och SF anytime.

Medlem

Jag har ingen Playstation. Men jag minns när man kunde hyra en videobox tillsammans med sin VHS-film från videoteket. Det var tider det. När jag var på Konsum häromdagen och tittade i filmhyllan så frågade jag var boxarna fanns och expediten bara tittade på mig. Hon tyckte jag skulle gå men jag kände mig mäkta kränkt och vägrade lämna butiken innan någon förklarat för mig hur kassetterna får plats i de där platta lådorna.

Numera måste jag tydligen handla på Ica.

Avstängd

Attans bananer!

Medlem

Ingen vågar ju ha betalkortet kopplat till Sonys online-tjänster, så förstår att dom inte går bra.
Hoppas inte Xbox tar bort det iaf, filmer brukar ofta komma upp där månader innan Blu-ray release.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av jawik:

Jag har ingen Playstation. Men jag minns när man kunde hyra en videobox tillsammans med sin VHS-film från videoteket. Det var tider det. När jag var på Konsum häromdagen och tittade i filmhyllan så frågade jag var boxarna fanns och expediten bara tittade på mig. Hon tyckte jag skulle gå men jag kände mig mäkta kränkt och vägrade lämna butiken innan någon förklarat för mig hur kassetterna får plats i de där platta lådorna.

Numera måste jag tydligen handla på Ica.

https://i.imgur.com/LKrM7vF.png

Ha! Jag gjorde faktiskt en liknande sak bara för ett par månader sedan. Jag frågade de på hemmakväll om man kunde hyra videobox.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Ac3 Toni:

Ingen vågar ju ha betalkortet kopplat till Sonys online-tjänster, så förstår att dom inte går bra.

Varför vågar ingen det?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Har ett par Bamse-filmer, Bilar och LOTR:Extended Trilogin

Nej!! Bamsefilmerna... borta.. för alltid

Skämt åsido, men filmer som man tidigare köpt borde förhoppningsvis finnas kvar tänker jag spontant?

Medlem
Skrivet av Checker:

Varför vågar ingen det?

Nu var ju detta 10 år sedan, men jag antar att han refererar till detta:
Eurogamer on Sonys läcka

Tror och hoppas att det fungerar bättre nu.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nu var ju detta 10 år sedan, men jag antar att han refererar till detta:
Eurogamer on Sonys läcka

Tror och hoppas att det fungerar bättre nu.

Ja, det får en hoppas, hade nästan helt glömt bort det där. Redan 10 år sedan det hände... Man börjar bli gammal

Jag har PayPal kopplat till det men använder 2FA för allt där det går med kod/app och inte SMS då det inte anses säkert (säkrare än inget men inte tillräckligt)


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag visste inte ens om att man kunde hyra film där!

Samma här. Streamingtjänster och torrentsiter ger mig det jag behöver, i den ordningen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av memorycard:

Nu har jag series x och hyr ibland via xbox store. Skulle inte vilja att det försvann men överlever utan. Annars hyr jag mest via viaplay och SF anytime.

Japp, brukar vara min go-to när jag och tjejen ska hyra/köpa film. Ofta rabatter plus att samlar man Microsoft Rewards poäng så är det perfekt. Blir som ett litet återköp.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Samma här. Streamingtjänster och torrentsiter ger mig det jag behöver, i den ordningen.

Jag har Netflix och Disney+, det räcker för mig alt så köper jag en film som jag verkligen vill ha på DVD eller Blu ray

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hade gärna sett att de lanserar Bravia Core på PS5.
Jag tror att det finns en marknad för filmer i blu-ray liknande kvalité fast för streaming.

Jag hade gärna sett att filmer som är inspelade med till exempel högre FPS eller andra mindre vanliga förbättringar görs tillgängliga också.
Känner knappt något behov av att se till exempel Gemini man nu på Netflix eftersom att den inte visas som filmskaparen har tänkt att den ska ses.

Gillar inte att det skalas ner och komprimeras så mycket nu, varken med film eller spel.

Bravia Core på Sonys hemsida

Jag vill se mer FPS experiment, speciellt nu när de nya konsolerna och nya tv apparater stödjer 120Hz.

Aldrig hört talas om men kikade in på länken där. Låter intressant. Kanske kommer de på något vis sammankoppla det här med playsation, ps5 om inte annat.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Nu var ju detta 10 år sedan, men jag antar att han refererar till detta:
Eurogamer on Sonys läcka

Tror och hoppas att det fungerar bättre nu.

Troligtvis. Men då kan man ju även säga att ingen vågar köpa en Xbox idag på grund av rrod och över 50% failure rate.

Orsaken till att hela PSN var nere så lång tid för 10 år sedan var ju för att Sony byggde om PSN att bli säkrare. Attackerna var snabbt stoppade.

Skulle dock gärna höra från honom/henne själv.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

12
Skriv svar