Apex Legends växer på Steam - Slog nytt rekord i februari

Robot
Apex Legends växer på Steam - Slog nytt rekord i februari

Respawns Battle Royale hade tagit en fjärdeplats om inte Valheim hänt.

#apex-legends, #battle-royale


Medlem

Konstigt då hur alla i ens bekantskapskrets tycks ogilla/hata Apex. Ingen vill spela med mig.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Konstigt då hur alla i ens bekantskapskrets tycks ogilla/hata Apex. Ingen vill spela med mig.

Samma här! Spelar mycket Apex, men träffar aldrig på någon svensk. Kan maila dig mitt PSN-namn

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Konstigt då hur alla i ens bekantskapskrets tycks ogilla/hata Apex. Ingen vill spela med mig.

Woop woop! itsnuz på Xbox eller PS (PC är för töntar) och samma balla groda som här Crossplay och Discord appen på Xbox funkar ju hyggligt så platform spelar ingen roll. Slöspelar Apex ibland på helgerna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

CEO
Medlem

Där ser man hur problematiskt det är med alla dessa egna plattformar som påverkar deras försäljning och användning. Även om dom förvisso hade en succé i början ändå. Samtidigt är det positivt att dom utmanar Steams dominans men det är jobbigt för spelarna att ha konton överallt, uppdateringar, synka med friends och allmänna problem med varje plattform.

Medlem

Jag lirar så ofta jag kan. Är mitt nr1 slöspelar-spel. Papilu7 heter jag

Avstängd

Riktigt dåligt spel tbh

Medlem
Skrivet av General White:

Riktigt dåligt spel tbh

Utveckla gärna. Varför tycker du det? Är bara nyfiken, tänker inte argumentera emot.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Utveckla gärna. Varför tycker du det? Är bara nyfiken, tänker inte argumentera emot.

De som inte jag gillar är att matchmakingen inte verkar existera ,möter på för bra motstånd hela tiden
Litar mycket warzone och där möter man mer likasinnade

Medlem

Av alla spel jag spelat de senaste 5 åren så är det detta och Xcom 2 jag kontinuerligt återkommer till.
Jag är inte särskilt duktig, men känslan av att vinna, eller komma top 3, i en ranked battle med typ 4-5 kills är grym! 😊

Medlem
Skrivet av chrille79:

De som inte jag gillar är att matchmakingen inte verkar existera ,möter på för bra motstånd hela tiden
Litar mycket warzone och där möter man mer likasinnade

Ja, EA är inte direkt kända för att ha bra servers, Jag har försökt söka rankade matcher flera gånger utan Crossplay men då är det omöjligt att hitta matchar, men så fort man väljer Crossplay så verkar jag ändå bara hamna i lag med PS4/PS5 spelare så antingen är alla andra lag PC-spelare / Xbox-spelare eller så är deras matchmaking trasigt, vilket inte skulle förvåna mig.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Utveckla gärna. Varför tycker du det? Är bara nyfiken, tänker inte argumentera emot.

Avskyr själva estetiken, mer än så vågar jag inte säga. Sen är BR helt enkelt inte min grej. Hur själva vapnen ser ut och låter är dock rätt bra, hade uppskattat om de hade en mer renodlad, old school AFPS game mode.

Sen generellt, F2P med MT = hej då.

1
Skriv svar