The Sinking City piratades av... utgivaren?!

Robot
The Sinking City piratades av... utgivaren?!

Spelet borta från Steam för andra gången.

#frogwares, #nacon, #the-sinking-city


Medlem

Någonstans, djupt nere i havet, sitter Cthulhu, död men drömmande, och skrockar så mjölken sprutar ur näsan åt att alla, PRECIS ALLA Lovecraft-spel får problem/blir dåliga.

Det är synd.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Någonstans, djupt nere i havet, sitter Cthulhu, död men drömmande, och skrockar så mjölken sprutar ur näsan åt att alla, PRECIS ALLA Lovecraft-spel får problem/blir dåliga.

Det är synd.

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth var väl ändå ganska trevligt vill jag minnas

Gnällkuk

Intressant att man gått igenom så mycket skit bara för att återpublicera ett högst mediokert spel?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av pinky:

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth var väl ändå ganska trevligt vill jag minnas

Japp det var det och tyckte inte det här spelet var direkt dåligt heller. Synd bara med alla turer o duster kring det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag skulle köpa spelet igår kväll via Steam och hade klickat i det i min varukorg o sedan lät jag datorn stå på inatt för att fortsätta idag då varukorgen plötsligt var tom. Gick in o checkade Google för att se vad som hänt o läste strulet.
Gick in nyligen på Kinguin och köpte spelet via en handlare där för 170 spänn. Tankade ner spelet till Steam och testade snabbt och det var iaf inga problem för de som äger en nyckel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Frilansare

Så himla bisarr historia. Glöm inte att läsa min recension av spelet!
https://www.fz.se/recension/280258-the-sinking-city

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Så himla bisarr historia. Glöm inte att läsa min recension av spelet!
https://www.fz.se/recension/280258-the-sinking-city

hehe den minns jag! Du sätter bra ord på mkt av spelet även om jag själv inte led lika hårt som du Har spelat betydligt sämre spel genom åren även om det här def inte var det bästa spelet denna utvecklare gjort.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Intressant att man gått igenom så mycket skit bara för att återpublicera ett högst mediokert spel?

Räcker väl att några få köper spelet så har dom tagit igen dom pengarna. Fast kan ju bli en dyr historia om dom nu behöver betala rättsliga kostnader.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Någonstans, djupt nere i havet, sitter Cthulhu, död men drömmande, och skrockar så mjölken sprutar ur näsan åt att alla, PRECIS ALLA Lovecraft-spel får problem/blir dåliga.

Det är synd.

Bloodborne?

Medlem

Äe såna här svinerier ska inte tolereras! Hoppas att Nacon blir riktigt ordentligt ditsatta nu, följer med spänning.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Bloodborne?

Bloodborne är lika mycket Lovecraft som Event Horizon. Lånar några koncept men inte så mycket mer.

Medlem
Skrivet av justabit:

Bloodborne är lika mycket Lovecraft som Event Horizon. Lånar några koncept men inte så mycket mer.

Hädare! Event Horizon är Warhammer 40K!

Medlem
Skrivet av justabit:

Bloodborne är lika mycket Lovecraft som Event Horizon. Lånar några koncept men inte så mycket mer.

Hela grundstoryn går ju ut på Great Ones. Allt däremellan är också kraftigt inspirerat av Lovecraft. Hade det hetat Lovecraft i titeln så hade nog inte många faktiskt skrikit högt. Lovecraft har ju många delar som går att tolka också (ja, jag har läst allt). Gubben var ju helt galen, på många sätt. Knappast det vi kan klassa som en ”god” människa enligt traditionellt synsätt men samtidigt fascinerande.

Men vi kan vara överens om att inte se det på samma sätt

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, om det stämmer så är det ju helt bisarrt.

Och om det är en lögn så är det nästan lika konstigt (och underhållande)...

Medlem

Fick mig att tänka på när för ~15 år sedan eller när det nu var, när en officiell patch till ett spel använde sig av ett no-cd crack. Kommer dock inte ihåg vilket spel det var.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Fick mig att tänka på när för ~15 år sedan eller när det nu var, när en officiell patch till ett spel använde sig av ett no-cd crack. Kommer dock inte ihåg vilket spel det var.

Eller som när Nintendo (!!!) laddar ner piratade ROM från Internet och säljer på officiella Virtual Console.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Intressant att man gått igenom så mycket skit bara för att återpublicera ett högst mediokert spel?

Jag tyckte det var rätt bra faktiskt. Jag gillade det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bigben Interactive aka Nacon är ett rent ut sagt vidrigt företag, riktiga tjuvar. Tennis World Tour debaklet är ett tydligt bevis på det. Snodde våra pengar och drog sig ur några månader efter en riktig buggig release, spelet var inte ens klart på långa vägar, för att året därpå släppa Tennis World Tour 2, och lämna alla som köpte 1:an i sticket.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag tyckte det var rätt bra faktiskt. Jag gillade det.

Samma här, det var långsamt ja visst, men stämningen var utmärkt. Däremot så hade jag svårt för båtfärderna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Joewson:

Gubben var ju helt galen, på många sätt. Knappast det vi kan klassa som en ”god” människa enligt traditionellt synsätt men samtidigt fascinerande.

Håller med. Dock så vill jag påpeka att Lovecraft som alla av oss var en produkt av sin tid och sin uppväxt. Min uppfattning om det jag har läst om honom verkar han mest ha varit en ängslig och orolig man. Rädd för det mesta. Xenofobin är bränslet till mycket av Cthulhu mythosets faror. Om han varit 100% välljusterad och normal så hade han nog aldrid drömt upp Chtulhu.

Är mindre intresserad av att diskutera om folk i förr är goda och onda. För vi vet knappt i modern tid vem som är det. Om hundra år hur kommer folk se på våra kändisar? Våra länder? Våra statsmän. På oss?

Oavsett om det var med avsikt eller inte så vidrör hans verk den väldigt riktiga existensiella ångesten vi alla kan känna. Att vi är obetydliga i unversums kalla ögon och att viss kunskap gör oss mer ont än gott.
Han är urfadern till den kosmiska skräcken och det är det som är najs med honom.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Hullken:

Hädare! Event Horizon är Warhammer 40K!

FOR CHAOS!


signatur

I drank what?

1
Skriv svar