Outriders-demo släppt - Testa det och lämna feedback för chans att vinna fullversionen och cool merch!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Haha, visst fan.
Eftersom det är crossplay så borde ju någon form av in-game voice chat finnas helt klart.
Men Playstation måste väl ha någon inbyggd voice för er PS-ägare åtminstone?

Jo det finns men som du sa crossplay vill man ju ha för.

Medlem

Alltså det här är en av mina favorit genres, men det finns ett OTROLIGT fattigt utbud.
Just nu enligt mig är det bara Destiny 2 och The Division 2 som är hyffsat värt att spela men inte ens dom spelen lockar mig tillräckligt även fast jag verkligen vill fastna i ett Shooter/slasher looter light MMO spel igen.

Skulle man bara lyckas göra ett spel i denna stilen men där man faktiskt på riktigt lystnar på vad Community vill ha, då kan man ha en super mega hit.

Jag är villig att ge detta spelet en chans och har spelat demot.

Det jag tycker är bra är:
Loot är en MYCKET viktig del i denna typ av spel, jag gillar det jag sätt ifrån "looten" den är unik och den påverkar sin build ganska hårt tillskillnad från andra spel med en 2% upgrade osv. Looten verkar vara riktigt väl genomtänkt och känns lovande, frågan är hur det är endgame dock ?

Det jag tycker är dåligt är:
Storyn/lore känns på förhand MYCKET tunn
Även om flytet 60fps+ är viktigast så känns grafiken ganska outdated

Det jag inte kan kommentera men som är livsviktigt för denna typ av spel:
Hur är endgame ? (varierat och utmanande endgame är sjukt viktigt, world tiers är sjukt tradigt)
Blir det något PvP ? (Få in den livrädda känslan ifrån Division 1 tidiga DZ runs och ni har en vinnare)
Jag fattar inte att något liknande spel inte kör som Diablo 2, att det går att hitta SJUKT rare gear som man sedan kan byta med varandra/handla med, skapar en "under Community" inom trade inom spelet. OFFER SOJ NEED SHAKO PLX
Även boss fighter med intressanta "mechanics" är viktigt, inte bara en stor köttvägg som man ska tömma 2000 skott i (dock inga sjukt irriterande destiny 2 jump puzzles) påtal om 2000skott så är det också viktigt i denna typen av spel att man får känna sig mäktig, Som i både Division 1 och 2 där varenda fiende tar 200 headshots innan de dör...inte kul

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Alltså det här är en av mina favorit genres, men det finns ett OTROLIGT fattigt utbud.
Just nu enligt mig är det bara Destiny 2 och The Division 2 som är hyffsat värt att spela men inte ens dom spelen lockar mig tillräckligt även fast jag verkligen vill fastna i ett Shooter/slasher looter light MMO spel igen.

Skulle man bara lyckas göra ett spel i denna stilen men där man faktiskt på riktigt lystnar på vad Community vill ha, då kan man ha en super mega hit.

Jag är villig att ge detta spelet en chans och har spelat demot.

Det jag tycker är bra är:
Loot är en MYCKET viktig del i denna typ av spel, jag gillar det jag sätt ifrån "looten" den är unik och den påverkar sin build ganska hårt tillskillnad från andra spel med en 2% upgrade osv. Looten verkar vara riktigt väl genomtänkt och känns lovande, frågan är hur det är endgame dock ?

Det jag tycker är dåligt är:
Storyn/lore känns på förhand MYCKET tunn
Även om flytet 60fps+ är viktigast så känns grafiken ganska outdated

Det jag inte kan kommentera men som är livsviktigt för denna typ av spel:
Hur är endgame ? (varierat och utmanande endgame är sjukt viktigt, world tiers är sjukt tradigt)
Blir det något PvP ? (Få in den livrädda känslan ifrån Division 1 tidiga DZ runs och ni har en vinnare)
Jag fattar inte att något liknande spel inte kör som Diablo 2, att det går att hitta SJUKT rare gear som man sedan kan byta med varandra/handla med, skapar en "under Community" inom trade inom spelet. OFFER SOJ NEED SHAKO PLX
Även boss fighter med intressanta "mechanics" är viktigt, inte bara en stor köttvägg som man ska tömma 2000 skott i (dock inga sjukt irriterande destiny 2 jump puzzles) påtal om 2000skott så är det också viktigt i denna typen av spel att man får känna sig mäktig, Som i både Division 1 och 2 där varenda fiende tar 200 headshots innan de dör...inte kul

Vet inte om du har sett den tidigare men det finns en video på 13 minuter där utvecklarna förklarar just hur endgame kommer att se ut: https://www.youtube.com/watch?v=ZHMXIh0nKc4

Lite annorlunda än de flesta liknande spel eftersom det inte är Live Service.

Medlem

Spelade igenom med en polare, riktigt kul i co-op. Var roligare än jag trodde. Kanske blir ett köp,

Medlem

Lirar på Xbox Series X och tycker att Outriders är helt okej. Jag har spelat mycket Destiny -och The Division 1 och 2, samt en del Anthem. Utseendemässigt och känslan i kontrollen är tyvärr sämre i Outriders än framförallt Destiny och Anthem. I Outriders, likt The Division, så känns kontrollen klumpig och jag har ingen direkt kontakt med karaktären, känns lite fördröjd. Dock är kontrollen i The Division snäppet bättre. Utseendemässigt så ser Outriders ut att ha ett gäng år på nacken. Men det är inget som stör efter en stunds lirande.
Uppdragen i demot är väldigt linjära och inte speciellt svåra. Bosstriderna kan vara lite knepiga tills man förstår deras mekanik, då blir även de lätta.
Trotts mediokert utseende och halvtaskig styrning så har spelet en viss charm och det är roligt att testa de fyra klasserna. Utvecklarna verkar ha en sund inställning och som det känns nu så blir det ett köp.
Handlingen vet jag inte något om då jag trycker bort filmklippen. Sparar handlingen till fullversionen.

Medlem

Provat ett par timmar.

Spelat Pyro och Tanken hitills.

Det är väldigt mkt QOL grejer som är tänkt på redan från början, gång på gång blir man överraskad över hur genomtänkt det är. stort plus! Mass salvage / travelsystemet / compare stats / mycket mer som redan är där! Underbart. Free reset på ditt skilltree, närsomhelst? Helt jävla amazing! Så trött på att det ska kosta etc. Helt rätt!

Känslan i spelet är verkligen People can fly Trademark. Det är fullt ös ! Älskar att de 2 klasser jag provat hitills spelas annorlunda, tanken var skitsvår att komma in i först och framförallt innan jag hittat gear med lite bättre armor/stats :). Men jävla kul att åka upp i luften, smasha en gubbe eller två, slå på armor och kötta för att sedan backa ut med reflect skillen ! Känslan är.. där liksom.

Skönt att man satsat på flyt framför mega GFX. Märks verkligen att spelet går i 60 fps på konsol <3 (haha det är nu någon påpekar att det bara är 30 fps, men det KÄNNS iaf som 60!) Att det inte är det snyggaste spelet på marknaden spelar ingen roll.

Story ? Generic ? har skippat så mkt det går bara för att få spela så mkt som möjligt. bra att man kan skippa ALLT direkt om man känner för det . Ska gå igenom storyn och försöka suga in den på release, men initialt så bryr jag mig mindre om den och mer om att erfa och hitta ny gear och min/maxa!

Overall är jag imponerad, var sjukt skeptisk men det blev ett test. Ångrar det inte, ska tom lana på release (coronasäkert!). DET va länge sen (15-20 år sen sist?), ska bli skitkul. Om nu servrar håller på release, snälla scalea upp för mkt hellre än för lite, om det är nån feedback jag vill att Crystal Dynamics och People can fly ska ta till sig så är det att dom ska överscale istället för underscale servermässigt på release! Så INNERLIGT trött på release där det är serverbelastningsproblem initialt.
Standard "we´re sorry, we are working on increasing server capacity" från något twitterkonto på releasedagen. Please please please, viktigaste feedbacken!

Skills på klasser kändes kul. Samarbete/kommunikation känns väldigt viktigt initialt, iaf när skärmen svämmas över av mobs i multiplayer! Blir snabbt svettigt ! MKT roligt!

Items som förändrade skills ganska mkt kändes jävla nice också, Addar ett layer. Hoppas dom håller FULL rng på items så att det verkligen blir svårt att hitta en BiS och inte att man kan targetfarma items. Så jävla enkelt idag, när man kan targetfarma allting i alla spel. Ska verkligen kännas OMG när man får en perfect roll, imo

Det är väl det jag kommer på initialt. Men glöm inte servrar på release! Om det går, prescale up rather than down!

Summa sumarum : extremt positivt överraskad. Hade exakt 0 förväntningar men gillar allt jag sett hitills. Ser fram emot release!

Medlem

Jag stör mig väldigt mycket på att man inte kan binda alla knappar på pc-versionen.....jag vill kunna binda knapparna ovanför piltangenterna men nej det går inte. Kan man inte binda vilka knappar man vill på pc så är spelet borta för mig.....hoppas verkligen att det fixas till fullversionen.

Medlem

Kört outrider demon och har inga klagomål. Kan ju inte döma ut det efter en kort demo.

Skägg.
10 Chambers

Okej, vilka var sugna att lira kvällen den 8:e mars? Tanken är att vi spelar in det och släpper en video senare samma vecka. Man behöver inte vara med på bild


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilka var sugna att lira kvällen den 8:e mars? Tanken är att vi spelar in det och släpper en video senare samma vecka. Man behöver inte vara med på bild

Självklart är man på för lite coop!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilka var sugna att lira kvällen den 8:e mars? Tanken är att vi spelar in det och släpper en video senare samma vecka. Man behöver inte vara med på bild

Tar gärna chansen att testa Co-op den 8:e.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilka var sugna att lira kvällen den 8:e mars? Tanken är att vi spelar in det och släpper en video senare samma vecka. Man behöver inte vara med på bild

Jag kan tänka mig att vara på. Lirar på Xbox och har inte testat co-op i spelet tidigare under demon men det blir nog bra. Några krav på gear eller annat eller är det från scratch som gäller?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag kan tänka mig att vara på. Lirar på Xbox och har inte testat co-op i spelet tidigare under demon men det blir nog bra. Några krav på gear eller annat eller är det från scratch som gäller?

Jag tänker att man lirar från scratch, annars lär ju spelet säkert skala om man är på olika nivåer.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tänker att man lirar från scratch, annars lär ju spelet säkert skala om man är på olika nivåer.

Låter kanon!

Medlem

Har nu spelat upp alla fyra klasser till lvl 7 på både Xbox series x och ps5, konstigt nog var det bättre känsla i vapnen på ps5. Något annat jag märkt är att på xsx så finns det fysik för textil, om man går igenom textil som hänger i hangaren så flyttar det sig men på ps5 går man bara rakt igenom. Annars riktigt bra spel på båda plattformarna och blir ett köp. Har dock väldigt svårt för att bestämma klass..!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Spelat med Technomancer och Devestator, där sistnämnda var överlägset roligast! Köttigt värre. Finns det plats kvar så kan jag hänga på den 8:e!

Medlem

Kan inte sluta spela det, kan i princip inte göra mer i demot än att samla fler legendaries 😋 redan förbokat det och ska bli så kul att få fortsätta spelet den första april, sen kanske man delvis förstör sin upplevelse något när man spelat demot för mycket och samlat på sig för mycket resurser, mods och bra gear/vapen men den smällen tar jag.

Medlem

Efter att ha testat det lite är jag besviken. Först tog det en evighet innan man faktiskt fick göra något utan man måste genomlida en lång del som bara är cinematic, gå, cinematic, gå, cinematic, gå, prata med folk i dialoger som var väldigt blandade och gå lite till. Bra att man kan hoppa det i nästa genomspelning, men det kommer aldrig bli någon sådan. Striderna när man väl kom till dem kändes väldigt väntade, det har gjorts och det har gjorts bättre förut var känslan jag fick. Blev fort uttråkad. Dialogerna och framförallt kameran i dialogerna är under all kritik, krystat och en kameraman som behöver gå och kissa så han hoppar upp och ner.

Miljöerna är snygga och spelet flyter väldigt bra på min laptop dock, så det ska det ha plus för. Gillar man den här typen av spel väldigt mycket kan det säkert vara kul, men känns som det finns bättre alternativ där ute.

Det ska dock sägas att jag har testat det själv, jag kan tänka mig att det är bra mycket roligare om man är flera och då kanske de nackdelar jag tagit upp inte känns så stora. Behöver ni en kropp till imorgon ställer jag gärna upp, vore intressant att se hur det är i co-op.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Efter att ha testat det lite är jag besviken. Först tog det en evighet innan man faktiskt fick göra något utan man måste genomlida en lång del som bara är cinematic, gå, cinematic, gå, cinematic, gå, prata med folk i dialoger som var väldigt blandade och gå lite till. Bra att man kan hoppa det i nästa genomspelning, men det kommer aldrig bli någon sådan. Striderna när man väl kom till dem kändes väldigt väntade, det har gjorts och det har gjorts bättre förut var känslan jag fick. Blev fort uttråkad. Dialogerna och framförallt kameran i dialogerna är under all kritik, krystat och en kameraman som behöver gå och kissa så han hoppar upp och ner.

Miljöerna är snygga och spelet flyter väldigt bra på min laptop dock, så det ska det ha plus för. Gillar man den här typen av spel väldigt mycket kan det säkert vara kul, men känns som det finns bättre alternativ där ute.

Det ska dock sägas att jag har testat det själv, jag kan tänka mig att det är bra mycket roligare om man är flera och då kanske de nackdelar jag tagit upp inte känns så stora. Behöver ni en kropp till imorgon ställer jag gärna upp, vore intressant att se hur det är i co-op.

Kan ju inte garantera att spelet är för dig men låter som att du ska ge det lite mer tid, tutorialdelen är hemsk och skrämmer nog bort många men när spelet väl drar igång är det kul, sen tycker jag inte riktigt det stämmer att spelet är som alla andra, ser ut som en vanlig covershooter men ska absolut inte spelas så, attack är bästa försvar och det som ger health, dessutom korta cooldowns på alla skills så de bör också spammas. Kan också bekräfta att spelet blir roligare i co-op... Som spel oftast är 😋

Medlem
Skrivet av laban005:

Kan ju inte garantera att spelet är för dig men låter som att du ska ge det lite mer tid, tutorialdelen är hemsk och skrämmer nog bort många men när spelet väl drar igång är det kul, sen tycker jag inte riktigt det stämmer att spelet är som alla andra, ser ut som en vanlig covershooter men ska absolut inte spelas så, attack är bästa försvar och det som ger health, dessutom korta cooldowns på alla skills så de bör också spammas. Kan också bekräfta att spelet blir roligare i co-op... Som spel oftast är 😋

Kanske får bli att spela vidare lite ikväll eller imorgon då! Menade inte covershooters direkt utan mer att så långt jag spelat kändes det som ett sämre Destiny/Anthem. Men kanske blir annorlunda om man spelar lite till. Får ge det en andra chans helt enkelt, men om jag var dem skulle jag kasta hela början av spelet och göra om den totalt.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Kanske får bli att spela vidare lite ikväll eller imorgon då! Menade inte covershooters direkt utan mer att så långt jag spelat kändes det som ett sämre Destiny/Anthem. Men kanske blir annorlunda om man spelar lite till. Får ge det en andra chans helt enkelt, men om jag var dem skulle jag kasta hela början av spelet och göra om den totalt.

Ok då förstår jag, jag gillar det och tycker det har tillräckligt egna grejer för att stå på egna ben, väldigt olika klasser och mängder av mods och skills som gör att spelglädjen att testa olika builds kommer bli kul, väldigt fritt i hur man bygger eller t o m bygger om sina builds, samt hur mycket som kretsar kring anfall och abilities tror jag främst är orsaken till varför jag gillar det så mycket. Men säger inte att du kommer falla för det, vill bara inte du ska ge upp på det för tidigt och ifall du inte riktigt kommit in i hur spelet bör spelas 😊

Medlem

+ Spelidén är bra
+ Full fart i kombat
+ Abilities som faktiskt gör något
+ Många fiender på en gång

- Grafiken var ok. Inget jag direkt fick någon "wow" känsla över
- Var en hel del motion blur på vilket jag vill kunna stänga av. Stänger alltid av det och depth of field
- Coversystemet när det ibland inte fungerar alls
- Kan ej ducka eller hoppa
- AI, speciellt då den har olika stadier av att vara ok, dum och dummare

Finns lite att fixa/slipa på men med abilities så var det ändå väldigt underhållande och jag gillar konceptet.
Så det kan absolut bli bra men är i min mening inte färdigt ännu.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Vet inte om du har sett den tidigare men det finns en video på 13 minuter där utvecklarna förklarar just hur endgame kommer att se ut: https://www.youtube.com/watch?v=ZHMXIh0nKc4

Lite annorlunda än de flesta liknande spel eftersom det inte är Live Service.

Tack, mjo personligen har jag väl lite svårt att förstå hur ett sånt här spel ska fungera utan "live service"
Stor chans att man hittar sina ULTIMATE BiS builds och sen finner sig i ett "jahapp vad ska jag göra nu då?"

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tack, mjo personligen har jag väl lite svårt att förstå hur ett sånt här spel ska fungera utan "live service"
Stor chans att man hittar sina ULTIMATE BiS builds och sen finner sig i ett "jahapp vad ska jag göra nu då?"

Tja, för mig som har ganska begränsad speltid är det väldigt lockande att kanske kunna anse mig "klara av" en looter-shooter. Nu vet jag inte om jag kommer att ta mig hela vägen dit men att reda ut samtliga explorations på World Tier 15 får väl ändå anses vara slutet på spelet varpå man kan lägga det åt sidan och gå vidare med livet. Enligt utvecklarna är det ju ca 30-40 timmar för att klara av kampanjen, ett tjugotal till för att reda ut explorations och ännu en bra stund om man vill lyckas min-maxa sin gear och ta sig hela vägen. Kommer det sedan en expansion eller något liknande efter ett halvår kan man kanske kolla in den också men ett spel med ett tydligt mål eller slut medför förhoppningsvis att man inte behöver behandla det som ett andra heltidsjobb för att inte ramla bakom de som gör så.

Medlem

Vapen balans.
1.Autoshotgunnen gör inte tillräcklig skada med hur mycket ammo den konsumerar finns där något sätt att få ammo eller liknande som vi ej sätt, annars bör där vara högre skada på automatiska shotgunnen men mindre mag.

2. Bas skadan på assault riflen är för låg och % scalingen är fel, märks tydligt när du spelar och testar body shots och sedan head shot/weakshot.

Sen testar du med en smg. weakpoint/headshot skadan gör för tok för lite skada. assault rifle är alltid jack of all trades och försöker vara det i detta med, men siffrorna på headshot/weakshot och body shoot på medium avstånd är på tok för låga oftast assaultrifles dröm avstånd, fixa genast tack!

glömt men har för mig där inte är en knapp till byta sida vilken axel du tittar i third person fixa genast tack!

Pyro:s ability som gör fiender till living bombs detonationstid är på tok för lång och gör att den detonerar ca 3 sec efter dom dött och detta gör att många fiender går ur zonen explosionen händer, om inte du vill stå och äta bly och ta på tok för mycket onödig skada.

om balans kräver att skadan sänks på abilityn, må vara så hellre flytande action gameplay än abilities som är ortodoxa/klyddiga.

fixa vendors och events i världen, under demon så träffar du bara på vendor i staden och varje gång du går i ett område är den desamma varför inte slänga in X chans till X mobs spawnar med högre droprate som raremobs i diablo exempelvis.

Lägg gärna in events som försvara X i X tid klarar du det får du en kista, eller varför inte en tillfälig vendor att köpa extra spännande prylar ifrån?

fixa så du kan strafe sprinta! jösses detta är något utav det drygaste som fanns i gamla shooters där du bara kunde sprinta och hade animation på frammåtknappen.

Fixa så sidelades strafe gör att du sidesteppar eller at du kan sprinta diagonallt, vilket skulle resultera i bättre movement vilket det varit mycket klagomål på.

Ge oss mer variation på vapen, inte bara legendaries utan ge us burst på vissa assaultrifles(varför inte på en sniper)

ge alla vapen en substat roll, där exempelvis en common sniper can få aftershock, vilket resulterar att varje gång du skjuter avfyras 1 tillskott direkt efter.

Ge oss intressantare talent träd istället för % dmg med X vapen, givetvis kan dessa existera men det är för mycket sådant.
Lägg in istället talent som gör att du tar 10% mindre skada frammifrån men bakifrån tar du 30% mer skada.

din magazin storlek ökar med 300% men du laddar om 300% slöare.

dina crits/weakspot damage gör 100% mer skada men du gör 75% mindre skada med vanliga träffar.

Du kan equipa ett till primary weapon i ditt holster, men du rör dig 10% slöare.

status effects på din fiende gör att du gör 10% mer skada per element som påverkar denna fiende dvs 4 element, eld el frys poison så gör du 40% mer skada.

skrev snabbt rörig text bra feedback men rörig text om någon orkar räta ut det ta gärna åt dig äran och vinst om du vill vill bara se dessa saker fixade/gjorda i spelet för göra det ett bättre spel även om det är riktigt kul och bra redan finns där alltid saker man kan förbättra

Medlem
Skrivet av Deekar:

Men seriöst, hur jobbigt är det då?😆

Håller med.... Han är nog en av dessa som har svårt för flera launchers också, jobbigt röra armen och klicka sedan skriva


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kul spel, men bättring krävs och tror starkt att dem kommer åtgärda dem större problemen vi upplevde i demot, ser fram emot släppet, justja barn numer 2 kommer också, ser fram emot kunna spela detta när pengar finns och tiden, rip gaming.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har lirat demot , och gillade demot samt är ute efter ett nytt roll spel. Ska nog ge spelet ett chans

Medlem

Kommer inte ur den första campsiten innan spelet krashar.

Har testat två gånger, och tankat nya grafikdrivare innan test nummer två.

Kanske testar på konsol någon dag, men spelet verkar inte gilla min dator alls.

För klen?

Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz 4.00 GHz
Nvidia GTX1070


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Kommer inte ur den första campsiten innan spelet krashar.

Har testat två gånger, och tankat nya grafikdrivare innan test nummer två.

Kanske testar på konsol någon dag, men spelet verkar inte gilla min dator alls.

För klen?

Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz 4.00 GHz
Nvidia GTX1070

Bör funka med de specsen, har själv i7-6770k med en GTX 1060.
Testa installera redistributables, de finns i spelets installationsmapp.

Exempel:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\OUTRIDERS Demo\Engine\Extras\Redist\en-us

Skriv svar