Ultima-skaparen Richard Garriott har varit på havets botten

Robot
Ultima-skaparen Richard Garriott har varit på havets botten

Lord British har varit i rymden, också. Ultimat äventyrare.

#lord-british, #richard-garriott


Medlem

Äkta legend. Önskar bara någon värdig kunnat ta över hans arv efter Ultima serien. Många av dagens spel känns stela och "döda" jämfört med Ultima serien (framförallt 6-8) och dess NPC'er som verkade levande med sina dagliga rutiner

Avstängd

Jag trodde han likt mig nått botten rent emotionellt, besviken när det var bokstavligen.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Äkta legend. Önskar bara någon värdig kunnat ta över hans arv efter Ultima serien. Många av dagens spel känns stela och "döda" jämfört med Ultima serien (framförallt 6-8) och dess NPC'er som verkade levande med sina dagliga rutiner

Jag fick en del Ultima VII-vibbar av Divinity: Original Sin (ettan, alltså).

Googlade snabbt och jag är inte ensam om den slutsatsen: https://ultimacodex.com/2013/12/divinity-original-sin-goes-wh...

Medlem

En sann legend! Han gör helt rätt i att göra saker som detta! Älskar hans spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade jag haft cash hade jag åkt ner dit och lämnat världens största dildo i 😉😉


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Hade jag haft cash hade jag åkt ner dit och lämnat världens största dildo i 😉😉

Trump?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett föredöme. Han tar det här med social distansering på allvar!

Medlem

Någon mer än jag här på FZ som ägnar en del av fritiden åt Geocaching?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Frilansare
Skrivet av DitroX:

Någon mer än jag här på FZ som ägnar en del av fritiden åt Geocaching?

Nästa hållplats, Marianergraven!

Frilansare
Skrivet av RiddarKatig:

Ett föredöme. Han tar det här med social distansering på allvar!

Gud vad härligt det hade varit att kunna sitta i en liten kapsel, på havets botten eller i omloppsbana, och spela spel, läsa, snooza hur man vill. Bara för en vecka eller så. Men helst riskfritt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Gud vad härligt det hade varit att kunna sitta i en liten kapsel, på havets botten eller i omloppsbana, och spela spel, läsa, snooza hur man vill. Bara för en vecka eller så. Men helst riskfritt.

Usch, får mig bara att tänka på boken Starfish. Hint; där var det inte riskfritt.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nästa hållplats, Marianergraven!

Ja det hade varit något!
Det finns många cacher i Sverige som är svåråtkomliga, bland annat denna. Dock inte i alls samma nivå som den ni nämner om ovan.

https://www.geocaching.com/geocache/GCHVV2_deathwish?guid=e2f...


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Känner att jag missat något när det gäller djuphavsforskningen, senast jag hörde hade vi inte minsta chans att ens sänka ner något obemannat så djupt utan att det skrynklades ihop totalt av trycket, det var dock ca 20 år sen, jag har nog lite catch up att göra

Edit: Hade uppenbarligen dålig koll, det är ett (litet) antal bemannade farkoster som varit nere (typ 4pers i 4 farkoster) , och den första redan 1960! Garriot är den femte!

Trycket där nere är som att ha ett ton på varje kvadratcentimeter!

ELF
Medlem

Jag tänker alltid på filem Freddy Got Fingered när jag ser den (artikel) bilden. Han är så sjukt lik Tom Green i just den filmen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av DitroX:

Någon mer än jag här på FZ som ägnar en del av fritiden åt Geocaching?

Starta en tråd!
Skriv lite kort om vad geocaching är, hur man kommer igång, vad som är så roligt och kanske en liten anekdot om när du hittade en riktigt rolig/intressant plats med hjälp av geocaching. Ett par meningar om varje bara.

Har du tur får du lite svar i tråden av likasinnade och kanske lyfter redaktionen fram den på ettan så ännu fler medlemmar ser den och du får ännu fler svar.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Starta en tråd!
Skriv lite kort om vad geocaching är, hur man kommer igång, vad som är så roligt och kanske en liten anekdot om när du hittade en riktigt rolig/intressant plats med hjälp av geocaching. Ett par meningar om varje bara.

Har du tur får du lite svar i tråden av likasinnade och kanske lyfter redaktionen fram den på ettan så ännu fler medlemmar ser den och du får ännu fler svar.

Absolut! Kan fila fram en tråd så småningom.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Vilken snubbe! Saknar gamla goa Ultima Online tiderna :’-)

Medlem

Åh spelade Ultima Online i 2003/2004 med två kompisar, med macron och allt möjligt minade vi norr om staden och pvpade mot folk vid bron sydväst om staden! Sicka minnen det väcker!

Megadelux
Skrivet av Laddemannen:

Åh spelade Ultima Online i 2003/2004 med två kompisar, med macron och allt möjligt minade vi norr om staden och pvpade mot folk vid bron sydväst om staden! Sicka minnen det väcker!

An ex Por ! Kal Vas Flam ! In nox ! Och så lite healing. An nox. In Vas Mani ! Jo jag lirade en hel del på Europa-shardet jag med. Slutade ungefär när Order/Chaos kom. Strax efter trammel/Felucca. Satt på modem på den tiden..

Medlem
Skrivet av renod:

An ex Por ! Kal Vas Flam ! In nox ! Och så lite healing. An nox. In Vas Mani ! Jo jag lirade en hel del på Europa-shardet jag med. Slutade ungefär när Order/Chaos kom. Strax efter trammel/Felucca. Satt på modem på den tiden..

Paralyze, flamestrike, poison. Cure poison, greater heal. De besvärjelserna sitter visst mycket djupare rotade än de tyska verb man pluggade vid samma tidpunkt.

Medlem
Skrivet av renod:

An ex Por ! Kal Vas Flam ! In nox ! Och så lite healing. An nox. In Vas Mani ! Jo jag lirade en hel del på Europa-shardet jag med. Slutade ungefär när Order/Chaos kom. Strax efter trammel/Felucca. Satt på modem på den tiden..

100% i magery och swordsmanship

Medlem
Skrivet av renod:

An ex Por ! Kal Vas Flam ! In nox ! Och så lite healing. An nox. In Vas Mani ! Jo jag lirade en hel del på Europa-shardet jag med. Slutade ungefär när Order/Chaos kom. Strax efter trammel/Felucca. Satt på modem på den tiden..

Nästan 100% säker på att Order/Chaos fanns med från start. Tammel kom långt senare när bristen husplats blev för stor. Sedan var denna combo inte illa. An Ex Por, Vas Ort Flam, Corp Por/Kal Vas Flam och till sist equipa en hillebard och avsluta.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Nästan 100% säker på att Order/Chaos fanns med från start. Tammel kom långt senare när bristen husplats blev för stor. Sedan var denna combo inte illa. An Ex Por, Vas Ort Flam, Corp Por/Kal Vas Flam och till sist equipa en hillebard och avsluta.

Trammel var väl inte främst pga brist på husplats utan för att tilltala alla tunnhudade nybörjare som då kunde slippa PK:are och PvP. Känns dock som att den uppdelningen var början på slutet.
Har också för mig Order/Chaos kom efter, där du kunde få silvermynt och skapa speciella ingots med Order/Chaosrustningar.

Megadelux
Skrivet av Ibenaben:

Nästan 100% säker på att Order/Chaos fanns med från start. Tammel kom långt senare när bristen husplats blev för stor. Sedan var denna combo inte illa. An Ex Por, Vas Ort Flam, Corp Por/Kal Vas Flam och till sist equipa en hillebard och avsluta.

Trammel o fel var innan Order/Chaos. 100%. För jag satt somsagt på modemtiden och när det var enorma fighter så pallade inte mitt 56k modem på den tiden. Därför jag slutade.

Medlem

Tror ni förväxlar Chaos/Order med factions. Vill minnas att det fanns med från start. Men det är 25 (?) år sedan så jag kan ha fel.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Rent free

Medlem
Skrivet av Shadee:

Starta en tråd!
Skriv lite kort om vad geocaching är, hur man kommer igång, vad som är så roligt och kanske en liten anekdot om när du hittade en riktigt rolig/intressant plats med hjälp av geocaching. Ett par meningar om varje bara.

Har du tur får du lite svar i tråden av likasinnade och kanske lyfter redaktionen fram den på ettan så ännu fler medlemmar ser den och du får ännu fler svar.

Nu finns en tråd uppe! Dock blev den inte så kort, dock finns det en TLDR.

https://www.fz.se/forum/trad/443693-geocaching-en-modern-skat...


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag spelade Ultima VI i gymnasiets datorsal. Vi satt tre kompisar och ritade kartor, skrev ner dialogledtrådar och letade saker att kombinera ihop. Älskade att man skrev början på ordet man ville prata om - hade man tur fick man info av personer genom att fråga om ord de inte pratat om men ändå hade info om. Det kändes som ett revolutionerande spel när det kom både grafiskt och på detaljnivån.

Medlem
Legends of Ultima

Jag kör Legends of Ultima, en version av Legends of Aria.

Det är som gamla UO, men dock med en annan karta för tillfället.
De arbetar på en ny karta för att få det att se ut som det gjorde förr.

älskar adrenalin kicken man får när det dyker upp någon med rött namn i en dungeon

12
Skriv svar