PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kul. Men den tog slut medan jag fyllde i betalningsinfon

Medlem
Skrivet av maq777:

Kul. Men den tog slut medan jag fyllde i betalningsinfon

Samma här


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Var det bara den digitala varianten som blev tillgänglig en kort stund?

Medlem
Skrivet av Mackan76:

Var det bara den digitala varianten som blev tillgänglig en kort stund?

Ja

Medlem

Samma sak som på CDON skulle betala hade tagit slut då

Medlem

Fick precis ett mail att Digital Edition fanns att beställa från Webhallen! 😃 Jag hann lägga en beställning, och i orderkvittensen står det att den finns i lager.

Hoppas verkligen att lagersaldot inte var en miss från deras sida 👍

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Fick precis ett mail att Digital Edition fanns att beställa från Webhallen! 😃 Jag hann lägga en beställning, och i orderkvittensen står det att den finns i lager.

Hoppas verkligen att lagersaldot inte var en miss från deras sida 👍

Hoppas inte för de är fortfarande i lager i detta nu.
KÖP FOLK!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Jag gick in på Webhallens hemsida precis och tittade på mitt konto. Under "Mina beställningar" finns min Playstation 5-bokning från september 2020 och där står det plötsligt "Finns att hämta". 😮

Dags att ta en tur till Webhallen... 😋

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Fick precis ett mail att Digital Edition fanns att beställa från Webhallen! 😃 Jag hann lägga en beställning, och i orderkvittensen står det att den finns i lager.

Hoppas verkligen att lagersaldot inte var en miss från deras sida 👍

Fick inget mejl från dem trots att jag registrerade mig för det för flera månader sedan... Suck


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Samma för mig

Skrivet av marsson90:

Fick inget mejl från dem trots att jag registrerade mig för det för flera månader sedan... Suck

Medlem
Skrivet av marsson90:

Fick inget mejl från dem trots att jag registrerade mig för det för flera månader sedan... Suck

Skrivet av steelbeat:

Samma för mig

Usch vad tråkigt 😥. Det gällde ju bara Digital Edition, och i mitt fall registrerade jag mig för att ta emot en notis för ca 2-3 veckor sedan.

Det känns i alla fall som att det börjar släppa på lite mer nu, hos flera olika leverantörer, så jag hoppas verkligen att det blir er tur snart 👍🙂 Håll ut!

Medlem

Jo precis kan ju hoppas de men de största problemet är att de ofta släpper maskiner när man jobbar.
och mobil får ja inte ha me mig när ja jobbar

Skrivet av Swe_Downhill:

Usch vad tråkigt 😥. Det gällde ju bara Digital Edition, och i mitt fall registrerade jag mig för att ta emot en notis för ca 2-3 veckor sedan.

Det känns i alla fall som att det börjar släppa på lite mer nu, hos flera olika leverantörer, så jag hoppas verkligen att det blir er tur snart 👍🙂 Håll ut!

Eventuellt får jag min konsoll imorgon, pratat med en ansvarig för lagret på mediamarkt. För vissa ordrar ska det tydligen ha blivit en bugg, vilket gjort att de ordrarna inte kunnat komma in i kösystemet på riktigt. Förklarar dock inte varför de ringde mig i söndagskväll. Hoppas att jag får den imorgon åtminstone🙏 Är det fler som beställt digital från MM? Jag beställde den 27/9.

Medlem

Det ser ut som att det går att köpa standard edition på Mediamarkt. Finns i alla fall en köp knapp!

Medlem
Skrivet av Jacoby_s:

Det ser ut som att det går att köpa standard edition på Mediamarkt. Finns i alla fall en köp knapp!

Jag testade men kom bara till kassan. Där fastnade det och stod att jag hade slutsålda varor i varukorgen. Vet inte om det var något fel eller om det faktiskt har gått beställa idag.

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Eventuellt får jag min konsoll imorgon, pratat med en ansvarig för lagret på mediamarkt. För vissa ordrar ska det tydligen ha blivit en bugg, vilket gjort att de ordrarna inte kunnat komma in i kösystemet på riktigt. Förklarar dock inte varför de ringde mig i söndagskväll. Hoppas att jag får den imorgon åtminstone🙏 Är det fler som beställt digital från MM? Jag beställde den 27/9.

Yes jag har bokat den 25/9 digital edition. Fick det här mailet att den skulle komma v11-12. Kul ändå att du får den! Fick du ett mail att den var påväg också? Sa Lagerchefen det själv att kö systemet hade strulat?

Inaktiv

Tycker scalperingen borde sluta någongång. Kan på något sätt förstå hetsen när det är en nysläppt enhet men nu börjar den ju vara några månader gammal. Betala ockerpris för något som funnits ute ett tag och fortfarande i produktion förstår jag inte logiken bakom.

Medlem

Detta var ett väldigt intressant reportage av Polygon om subkulturen som bildats kring att få tag på en PS5:

https://www.polygon.com/2021/3/1/22298268/the-hunt-playstatio...

Lyckades själv få tag på en DE efter massivt F5:ande på CDON i slutet på november. Har dock två kompisar som inte har möjlighet att försöka. Sitter därmed på en amazon-bokning från 20/11 samt nu en CDON-bokning från i torsdags förra veckan.

För er som fortfarande jagar kan jag definitivt även rekommendera Sweclockers forumtråd ”PS5 ordrar och orderstatusar”. Mycket aktivitet där om när det väl är drops.

Ska bli skönt att släppa detta hehe. Aldrig haft gamblingproblem, men det lyfts upp i artikeln som en jämförelse och jag känner igen mig i det.

Skrivet av Hartrobert:

Yes jag har bokat den 25/9 digital edition. Fick det här mailet att den skulle komma v11-12. Kul ändå att du får den! Fick du ett mail att den var påväg också? Sa Lagerchefen det själv att kö systemet hade strulat?

Jag har också fått mailet om v. 11-12. Men sen har dem fått in fler mini-ordrar eller liknande, allt är högst luddigt när jag pratat med dem. Men det där med buggen var det chefen som nämnde. Buggen hade anmälts för en månad sen till deras IT-avdelning men ingenting hade gjorts, det gällde min beställning och eventuellt fler lät det som.

Men har dem inte ringt dig? Beror kanske på vilket varuhus du ska hämta din på eller om du får den hemskickad men oavsett borde du fått din innan min. Ring och snoka lite, säg att du har fått reda på att folk som beställt efter redan fått sin.

Skrivet av Hartrobert:

Yes jag har bokat den 25/9 digital edition. Fick det här mailet att den skulle komma v11-12. Kul ändå att du får den! Fick du ett mail att den var påväg också? Sa Lagerchefen det själv att kö systemet hade strulat?

Nej jag har inte fått ett Mail att den är påväg just nu, dem ska försöka fixa det ”tekniska felet” idag och ordna en PS5:a. Risken är dock hög att jag får vänta tills v. 11-12.

Medlem
Ps5

Ska precis hämta ps5 de på Webhallen Hötorget sthlm. Beställde 9/17.

SoL
Medlem

Kunde precis lägga till en ps5 i varukorgen på mediamarkt när jag hunnit fylla i mina uppgifter stod det att den inte fanns i weblager. När jag gick tillbaka för att lägga till den i kassan igen, stod det fullbokad

Medlem

Mediamarkt har en bug, så bli inte glada om ni lyckas lägga något i väskan där. Mer info finns i sweclockers ps5 tråd.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Testade att boka på mm. Man kunde lägga i kundvagn men man tog sig inte vidare i kassan. Försöka duger......inte

Medlem

På Webhallens sida står det just nu att fler än 10 Digital Edition är på väg in, så ni bör nog hålla ögonen öppna och kanske rent av lägga en beställning redan nu.

Den som jag beställde igår har skickats i alla fall, så jag är superlycklig 😍😃 Hoppas den hinner fram till helgen.

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

På Webhallens sida står det just nu att fler än 10 Digital Edition är på väg in, så ni bör nog hålla ögonen öppna och kanske rent av lägga en beställning redan nu.

Den som jag beställde igår har skickats i alla fall, så jag är superlycklig 😍😃 Hoppas den hinner fram till helgen.

vart kan du se detta?? är där nu men kan inte se någon sådan information..

Medlem
Skrivet av malle8398:

vart kan du se detta?? är där nu men kan inte se någon sådan information..

Hmm, de hann nog ändra direkt efter jag skrev. Såhär såg det ut precis innan:

https://photos.app.goo.gl/WCDSeKZwNZjNip479

Medlem

Blir smått förbannad när man ser sådant på blocket
https://www.blocket.se/annons/skane/playstation_5__ps5__helt_...

Medlem

Elgiganten sa nyss på deras youtube live att nästa vecka tisdag blir det uttlotning standard edition och dem sa att det är deras största leverans hittils inte hundratals utan tusentals 👍😀😀

Medlem
Skrivet av steelbeat:

Blir smått förbannad när man ser sådant på blocket
https://www.blocket.se/annons/skane/playstation_5__ps5__helt_...

Man kan väl tänka sig att den marknaden är supermättad snart så att de får sälja, förhoppningsvis, till underpris så de går med förlust...

Skriv svar