Nintendo påminner om att Super Mario 3D All-Stars snart slutar säljas

Medlem
Skrivet av lasselason:

Girigt ja, det stöter vi ju på överallt, det är ju inte unikt för Nintendo.

Vill påstå att detta är unikt för Nintendo. Kan inte minnas en liknande kampanj.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Som många andra så förstår jag inte varför de begränsar tillgängligheten av spelen.
Jag gillar Nintendo men kan tyvärr inte hålla med om allt de gör.
Hoppas dock att det finns någon bra tanke bakom det, att spelen återsläpps någon annanstans istället, men det är väl inget man ska hoppas på.

Jag trodde faktiskt att själva samlingspaketet skulle försvinna och sen ersättas av att spelen börjar säljas separat. Vilket jag nog hade blivit glad av då jag inte är så intresserad av tex Mario 64 då jag spelat det spelet tillräckligt. Hade nog plockat upp Sunshine för att ge det en till chans och sen Galaxy möjligtvis då jag älskar det spelet


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vill påstå att detta är unikt för Nintendo. Kan inte minnas en liknande kampanj.

Nej det är möjligt, jag menar att girigheten inte är unik för Nintendo, alla företag skulle använda deras prissättning om de kunnat men det kan de allra flesta inte för då säljer de inte sina spel, det behövs en prissänkning efter ett tag för att spelet ska fortsätta sälja. Nintendo fortsätter sälja många av sina spel under lång tid till fullpris, även om det kommer ett antal reor på eshopen varje år. Sen vet jag inte om det är girigt att ta bort ett spel från sortimentet, de torde ju förlora pengar på det?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nej det är möjligt, jag menar att girigheten inte är unik för Nintendo, alla företag skulle använda deras prissättning om de kunnat men det kan de allra flesta inte för då säljer de inte sina spel, det behövs en prissänkning efter ett tag för att spelet ska fortsätta sälja. Nintendo fortsätter sälja många av sina spel under lång tid till fullpris, även om det kommer ett antal reor på eshopen varje år. Sen vet jag inte om det är girigt att ta bort ett spel från sortimentet, de torde ju förlora pengar på det?

Köper ditt tänk.

Står dock fast vid att detta är utanför den ramen.

Tidsbegränsat, varför? Det är en billig samling, låt fans köpa för överpris hur länge de vill?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Köper ditt tänk.

Står dock fast vid att detta är utanför den ramen.

Tidsbegränsat, varför? Det är en billig samling, låt fans köpa för överpris hur länge de vill?

Ja det håller jag med om.

12
Skriv svar