Aliens: Fireteam utannonserat

Robot
Aliens: Fireteam utannonserat

Peppra xenomorpher som vore det 1986.

#aliens-fireteam, #nyhetstips


Medlem

Ser lite lagom styltigt ut, men det horde-spel tenderar ju att vara roliga. Så gör de det bra så kan det bli kul.

Medlem

Är det bara hälften så kul som AvP så blir jag nöjd


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Av någon anledning så tycker jag att 3rd person var ett konstigt val, hade på något sätt känts mycket mer rätt och naturligt med 1st person.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Av någon anledning så tycker jag att 3rd person var ett konstigt val, hade på något sätt känts mycket mer rätt och naturligt med 1st person.

Jepp. Fortfarande småsugen men förstaperson känns ju givet för ett spel som detta.

(För övrigt så är Aliens världens bästa film.)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Av någon anledning så tycker jag att 3rd person var ett konstigt val, hade på något sätt känts mycket mer rätt och naturligt med 1st person.

Men va fan! Först nu insåg jag att jag suttit och sett på en 3rd person..usch..det var ju mindre kul


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser otroligt stelt ut, alltså lärde de sig inget efter Colonial Marines ? Isolation var fenomenalt och nu går man och gör något som ser otroligt B och stelt ut igen. Kolla bara på animationerna på soldaterna och xenosarna, hela jäkla modellen roterar ju vid minsta riktningsbyte. AVP-2010 hade betydligt mer dynamiska och följsamma Aliens.

Jag är ett stort fan av IP:t och drömmer också om att spel likt andra filmen men detta fick mig snarare att hålla för ögonen igen, men jag hoppas jag har fel och att det är både underhållande och tekniskt kompetent. Känns dock som att det anspelar typ 0 på att ens försöka vara läskigt.. fail.

Skribent

Ser väl sådär ut. Men jag vill verkligen att vi får ett riktigt bra Aliens-spel någon gång. Helst ett där en spelare får sitta i "kommandobilen" med tillgång till kartor och annan information för att hjälpa de som är ute i fält. Känns som att det skulle göra sig jäkligt bra i VR, komplett med skakiga hjälmkameror.

Medlem

Håll Gearbox långt borta från det här.

Medlem

Till skillnad från några föregående talare blev jag glad att det var 3rd person. Ser riktigt kul ut, i stil med World War Z ser det ut att vara.


signatur

I drank what?

Medlem

Blev pepp först en stund sen besviken. Visst, kan säkert vara ett kul spel, och de blöta texturerna ser "rätt" ut men annars jävligt stelt. Plus att de visar enbart action. Aliens ska ju vara en härlig blandning av skräck och action där aliens är skitfarliga, inte left 4 dead där man mejar ner horder (enligt min åsikt då).

Hade hellre sett ett coop-spel som hämtar mycket från GTFO där man behöver planera och tänka och det verkligen kan skita sig snabbt men med lite mer story och variation och annat, i Aliens-universumet då. Kanske med ännu mer skräck-vibbar. Skräck-coop är så jävla roligt.

Nåja, kanske blir kul! Hoppas på att bli positivt överraskad.

Avstängd

Ser mycket bättre ut än Aliens Colonial Marines skiten, ointresserad av co op.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Konceptet är ju perfekt för IPt men man blir ju alltid oroad.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hoppas dom jobbar på animationerna innan dom släpper det, istället för ödlor eller liknande som de ser ut som i filmerna när dom rör sig, skumpar dom omkring som hundar, ser väldigt skummt ut.

Medlem

Trodde xenomorpherna skulle vara intelligenta, inte bara bilda köttmur pga antal.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Trodde xenomorpherna skulle vara intelligenta, inte bara bilda köttmur pga antal.

Kolla Aliens (2an då). Mycket köttmur blir det. De verkar ha mer "vinn med överlägset antal" tankegång när de är många, och när de är solo är de bara sluga.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Kolla Aliens (2an då). Mycket köttmur blir det. De verkar ha mer "vinn med överlägset antal" tankegång när de är många, och när de är solo är de bara sluga.

De är väl olika typer av Aliens också har jag för mig? Finns ju soldater (de i 2an) och sen de som är lite smartare (den i 1an och 3an), de verkar ju leva som ett myrsamhälle med olika roller.

Men ja tycker ändå det ser ok ut om man ser det för vad det är. Horde-läger med Aliens i co-op, I am down!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

(För övrigt så är Aliens världens bästa film.)

Amen to that brotha!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Kolla Aliens (2an då). Mycket köttmur blir det. De verkar ha mer "vinn med överlägset antal" tankegång när de är många, och när de är solo är de bara sluga.

Borde se den igen, det var alldeles för länge sen.

Medlem

Så man har 5 olika klasser att spela som.
betyder det att det är Coop för (upp till) 5 spelare?

Medlem

Så länge Gearbox inte har med saken att göra, så är jag hoppfull!

ELF
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ser väl sådär ut. Men jag vill verkligen att vi får ett riktigt bra Aliens-spel någon gång. Helst ett där en spelare får sitta i "kommandobilen" med tillgång till kartor och annan information för att hjälpa de som är ute i fält. Känns som att det skulle göra sig jäkligt bra i VR, komplett med skakiga hjälmkameror.

Försäljningen av vuxenblöjor skulle ju skjuta i höjden.

Men hoppas att det åtminstone kan komma något som ligger i samma liga som AvP 1, >>>2<<< och 3.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Av någon anledning så tycker jag att 3rd person var ett konstigt val, hade på något sätt känts mycket mer rätt och naturligt med 1st person.

Ja, eller uppifrån som alien swarm. Men just det där läget med gubben framför som skymmer sikten är jag lite allergisk emot.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Bättre de gör ett nytt skräck spel av Alien

Medlem
Skrivet av Johlor:

De är väl olika typer av Aliens också har jag för mig? Finns ju soldater (de i 2an) och sen de som är lite smartare (den i 1an och 3an), de verkar ju leva som ett myrsamhälle med olika roller.

Men ja tycker ändå det ser ok ut om man ser det för vad det är. Horde-läger med Aliens i co-op, I am down!

Aliens var inte så uttänkt på den tiden. De var bara drottning, soldater och facehuggers. Den i 1an var en soldat. Alla olika typer kom i spelen. 3an samma sak, den är annorlunda för den kom från en hund, inte en människa. För övrigt talar vi inte om 3an. Jag är ganska säker på att Aliens finns i 1, 2, 4.


signatur

I drank what?

Medlem
1
Skriv svar