Epic Games köper Fall Guys-studion Mediatonic

Robot
Epic Games köper Fall Guys-studion Mediatonic

Ett halvår eller så för sent?

#fall-guys


Medlem

Stackars devolver...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Stackars devolver...

Devolver hann ju ändå tjäna sin avans på 10 miljoner sålda pc-ex


signatur
Medlem

Dom köper nog studion för talangen /tech inte för spelet skulle jag tror primärt,
Tror också spelet kommer släppas gratis på epic så småningom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gnällkuk
Skrivet av Notumforce:

Dom köper nog studion för talangen /tech inte för spelet skulle jag tror primärt,
Tror också spelet kommer släppas gratis på epic så småningom.

Min tolkning är att det blir live service och f2p, det fanns ju ett segment i deras FAQ om f2p där det kort konstaterades att det inte fanns någon ny information kring detta. Epic har ju onekligen gjort det ganska bra med Fortnite så de ser nog en potential här med.

Men, det är klart att avsikten kan vara något annat - men jag lutar mest åt att de vill stöpa om Fall Guys till en Fortnite-light.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny

Jag tycker fortfarande Fall Guys är skitkul! Förmodligen är jag också en utdöende art...


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Notumforce:

Dom köper nog studion för talangen /tech inte för spelet skulle jag tror primärt,
Tror också spelet kommer släppas gratis på epic så småningom.

Ja, det låter rimligt, att det blir gratis.


signatur
Medlem

Hoppas att det blir F2P på Epic Games Store då, för då blir det att spela en hel del Fall Guys!

Medlem

Dröjer inte länge innan det plockas ner från Steam då med andra ord.

Inaktiv

Jag kan tänka mig att prova spelet när det kommer gratis på Epic. Tycker det ser rätt kul ut att spela nån match men inte tillräckligt för att jag ska länga pengar på det hehe

Medlem

Blir väl ännu en Epic exklusivitet för att visa alla att Steam har monopol på marknaden....


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Men spelet Fall guys ägs väl fortfarande av devolver? Så Epic lär inte kunna plocka ner från Steam och göra det till F2P.

Medlem

Fall Guys 2 gjort i Unreal istället för Unity snart?

Ett spel av denna typ är beroende av täta och regelbundna uppdateringar. Studion var nog lite för liten för att klara av en sådan här dundersuccé så lite mer muskler bakom kan nog vara bra.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Dröjer inte länge innan det plockas ner från Steam då med andra ord.

Skrivet av Maddox:

Blir väl ännu en Epic exklusivitet för att visa alla att Steam har monopol på marknaden....

Valve släpper bara sin spel på Steam så varför skulle inte Epic göra något liknande med deras spel?

Medlem
Skrivet av Thane:

Valve släpper bara sin spel på Steam så varför skulle inte Epic göra något liknande med deras spel?

Vilka spel har Valve plockat ner från andra plattformar? Vad Epic gör med Mediatonic i framtiden är deras beslut, men att plocka bort existerande spel från andra plattformar är bara ett dick move.

Medlem
Skrivet av Thane:

Valve släpper bara sin spel på Steam så varför skulle inte Epic göra något liknande med deras spel?

För att Valve direkt finansierat eller utvecklat sina exklusiva spel för sin egna plattform precis som EA gjorde med Origin eller Ubisoft med Uplay. Epic köper spel och gör dem exklusiva till deras butik.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

1
Skriv svar