"Åh nej." Snart kan du inte köpa eller hyra filmer via Playstation Store

Medlem
Skrivet av Checker:

Troligtvis. Men då kan man ju även säga att ingen vågar köpa en Xbox idag på grund av rrod och över 50% failure rate.

Orsaken till att hela PSN var nere så lång tid för 10 år sedan var ju för att Sony byggde om PSN att bli säkrare. Attackerna var snabbt stoppade.

Skulle dock gärna höra från honom/henne själv.

Nu vet jag inte om det handlar om en minoritet som hörs mycket, men det verkar finnas en del som är skeptiska till att köpa konsoler vid lanseringen på grund av RROD och andra barnsjukdomar i alla fall.

Själv så hoppas jag att garantin skyddar för barnsjukdomar, men jag känner mig inte helt säker.
Det stoppade mig dock inte ifrån att köpa PS5 så fort som möjligt.

Sony var ju rätt så hatade under den perioden också, så viljan att förstöra för dem och hur klumpigt detta sköttes var ju riskfaktorer.
Nu så bör dem ha lärt sig från misstagen och har ett mycket bättre anseende, så risken för liknande händelser bör vara mycket minde.
Allmän datasäkerhet är nog också högre.

Har hyrt film där några gånger och har upplevt att bild och ljud har varit bättre än andra tjänster. Nu va de ett tag sen jag hyrde film överhuvudtaget tackvare alla andra streaming tjänster.

Medlem

"Sony ser inte längre poängen."

85% röster att det aldrig använt tjänsten, haha.

Inte konstigt dock, man får sitt content från alla andra stora bolag.

Spotify för musik (räcker för mig)

Netflix/Disney+ och Youtube för all video.

Medlem

Vilket är ljudformaten och filmkvaliteten ? 2.0 eller 5.1 , HD 720p eller 1080p ?
Såg att man kunde välja SD eller HD.

Medlem
Skrivet av FarbrorBosse:

Vilket är ljudformaten och filmkvaliteten ? 2.0 eller 5.1 , HD 720p eller 1080p ?
Såg att man kunde välja SD eller HD.

5.1 och 1080p i HD aldrig hyrt SD så har ingen aning om vad som gäller där.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar