UFO och Aliens, finns dom? :O

Medlem

Operation Highjump är ju, minst sagt, intressant.

Robert Sepehrs kanal har väldigt intressant material bl.a om historia, mytologier, symbolik, religioner, det ockulta/mysticism m.m.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohGr:

Oj kul! Måste kolla dom också! Tack för tips!

De har fler videos som kretsar kring rymden , inte bara om annat liv men massor av smått och gott. Rekommenderas! Här finns en spellista på tuben.


signatur
Medlem

Ja. Enligt amerikaner och Kim Wilde iallafall.
Jag tycker att E.T. och Alien är coolt på film.

Medlem

Att det finns intelligent liv i andra galaxer tror jag verkligen på. Det kanske tom finns flera civilisationer i våran egen galax. Det stora problemet är ju de enorma avstånden och då är det i princip omöjligt att bevisa.

Att det flyger omkring aliens/drönare från andra raser på jorden hela tiden har jag väldigt svårt att tro på dock. En majoritet av alla ufo filmer är fejk eller har naturliga fenomen. Jag påstår dock att inte alla är fejkade utan det finns en hel del intressanta incidenter som är mer eller mindre olösta.

2 av de mer spännande är Phoenix Lights från 1997 samt The USS Nimitz incident från 2004, båda hade 100-tals vittnen.

KoP
Medlem

Någonstanns finns det säkert liv varesig det är primitivt eller intelligent, men i närheten av Jorden så tror jag inte att några utomjordiska krafter har härjat.

Skribent

Jag tror absolut att det finns liv någon annanstans i rymden, men jag tror inte att de besökt oss.

Medlem

Har ni sett "The Phenomenon"? jag såg denna för ett tag sedan och lyssnade kort därefter på JRE med Jaques Valle och Regissören James Fox. Måste nog säga att jag är fast övertygad att fenomenet är på riktigt.
Dock som vanligt alltid märkligt att det aldrig finns några riktigt bra bilder, varenda kotte går ju runt med smartphone i fickan? Men TiC-tac incidenten går ju inte att förneka förstås.

The Phenomenon:
https://www.imdb.com/title/tt13095604/

JRE:
https://open.spotify.com/episode/3cuW6TuyRnZxBNaQJeH2Ce

Medlem

Ett UFO är per definition att oidentifierat flygande objekt och kan således vara något som vem som helst har skapat, behöver inte vara utomjordingar för det. (Om jag skickar iväg en drönare förbi grannens fönster och han inte såg vad det var så är det ett UFO t ex.)

Men om man nu fokuserar på utomjordiskt liv så är jag övertygad om att det finns, både intelligent och ointelligent sådant. (Har vi inte redan funnit bakterier? Det är ju liv.) Universum är helt enkelt för stort för att det inte skulle skapats liv någon annan stans. Sedan om det är liv som här på jorden eller om det ser helt annorlunda ut, det vet man bara när man funnit det. Det är ju inte säkert att liv på andra planeter kräver samma förutsättningar som livet här på jorden. (Därav att jag stör mig på att astronomer med flera begränsar sig i sökandet efter liv i rymden genom att förutsätta att livet på andra planeter kräver samma förutsättningar som här på jorden.)

Huruvida dom har besökt oss eller inte så är jag kluven. Å ena sidan borde vi veta det, å andra sidan kan vi dels inte vara säkra på att vi har varken sinnen eller teknik att upptäcka dom och dels så har ju myndigheter hemlighållit information om det ena och det andra tidigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Å ena sidan borde vi veta det, å andra sidan kan vi dels inte vara säkra på att vi har varken sinnen eller teknik att upptäcka dom och dels så har ju myndigheter hemlighållit information om det ena och det andra tidigare.

Helt riktigt, vi vet inte riktigt. Det är det som är det fina med leva och verka. Alltid nya upptäckter.
Enkelt tankeexperiment är ju att fundera över hur t.e.x en fladdermus upplever världen, är det samma värld som våran? Om det inte är det vad är den "riktiga" världen?

Medlem
Skrivet av kelo:

Enkelt tankeexperiment är ju att fundera över hur t.e.x en fladdermus upplever världen, är det samma värld som våran? Om det inte är det vad är den "riktiga" världen?

Det är ju så med flera djur (och säkert växter) som har sinnen som vi inte har, t ex ser värme eller känner magnetfält. Jag brukar leka med tanken om att det finns fler saker som vi inte vet om, även här på jorden, för att vi varken har sinnen att märka av det eller vet om en teknik som ger oss möjlighet att direkt eller indirekt mäta det på. Vad är det som säger att växter inte känner och tänker bara för att vi inte vet om hur?

Det kanske tangerar på att vetenskap möter filosofi, men det är en av sakerna som gör att jag tycker vetenskap och nya upptäckter är så intressant - man vet ju inte vad man inte vet och man vet inte när någon skaffar ny kunskap och vad den nya kunskapen kan innebära.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Den här var riktigt bra, ny UFO dokumentär. Dr Steven Greer, Bob Lazar o massa andra.
Finns på vimeo, itunes, amazon prime o säkert massa andra ställen
Countdown To Disclosure: The Secret Technology Behind The Space Force (2021) | Official Trailer

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vad är det då för upplevelser du har haft? Sjung ut nu! Jag dömmer ingen då jag själv är koko.

Skrivet av ohGr:

Nu MÅSTE du ju bara berätta!

Haha okej då. En del av släkten och några vänner till familjen var samlade när vi var på semester. Det var kvällstid och vi satt och diskuterade UFO's och liv på andra planeter precis som vi gör här i tråden de flesta var skeptiska men det var blandade åsikter. För mig var det liksom självklart så fattade inte diskussionen riktigt. Var den yngsta där så blev uttråkad, gick och hämta en cola från kylen och gick ut på balkongen. Då såg jag dom! Tre stycken guldiga klot är det bästa sättet jag kan förklara det som. Inte samma storlek som tex en stjärna utan mycket större. De skimrade och lyste väldigt starkt, utan att det var jobbigt för ögonen. Var format som en triangel, en där uppe och två där nere lite längre isär. Fattade direkt att det inte var något från vår planet, även om jag logiskt inte visste var det var. Man kände det på sig typ. Det var en mäktig upplevelse. Kunde inte sova på hela natten sen. Just det ja, bankade på rutan och ropade på alla så att de skulle komma ut och se det. Så det var fler än mig som såg det. Men när jag hade väsnats tillräckligt, och folk nere på gatan kollade samt hela släkten på balkongen.. då stack dom. Det var som att dom sänkte styrkan på ljuset tills det försvann. Tog någon sekund. Det var klar himmel.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Då såg jag dom! Tre stycken guldiga klot

Kolla in i den här. Du har inte sett någonting, ok? Det var en väderballong.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Då såg jag dom! Tre stycken guldiga klot

Skojade lite, men seriöst, sjukt coolt!
Maila "UFO Sverige" om er upplevelse. Svensk podcast som tar upp just såna här saker.
https://www.ufo.se/index.php/om-ufo-sverige/verksamhet/uforad...
Riktigt kul att lyssna på!

FM-guru
F.d. Sisyr

Att det finns avancerat liv på annat håll i universum betvivlar jag inte, men de sjuka avstånden gör nog att mänskligheten aldrig kommer upptäcka (än mindre ha kontakt med) något sådant.

Medlem

UFO:n finns!
Min chef är ett levande bevis.

Medlem

Domstensfallet är Sveriges mest kända UFO-fall. Hans Gustafsson var min mormors bror, så jag har det i blodet

Jag har alltid fascinerats av fenomenet och varit livrädd för ljus i himlen när jag var barn, en oproportionelig skräck som tack och lov är borta nu i vuxen ålder. Fantasierna som kommer av att läsa om UFO blir väldigt starka för ett barn med stor fantasi.

Medlem

Även om jag inte tror på något av detta så är föreläsningar av Stanton Friedman rätt intressanta. De innehåller mycket skit också men han har en del bra poänger samt att hans utbildningar och anställningar är bekräftade och verkliga, vilket ofta inte är fallet hos såna här personer.
Han har t.ex. jobbat på utvecklingen av atomdrivna rymdfarkoster och elektromagnetisk framdrift.

Se gärna hans föreläsningar men varning dock för hans sätt att försöka förminska meningsmotståndare med helt missvisande argument.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Slänger in dessa sanningens ord av en av historiens, i min mening, bästa komiker och modern tids bästa tänkare:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Pyramider funna på Mars!
Byggda i ordning som de egyptiska pyramiderna!
Vad tror vi?
Kan vi hoppas på att Elon Musk är på väg dit för o utforska?

Medlem

Haha, vill bara göra en uppdatering. Jag håller på att nörda mig fullständigt i detta! Blivit medlem i UFO sverige och läst flera intressanta böcker det senaste.

Bland annat en från respekterat medium, och automatskrivare. Det vid säga kanaliserad skrift från annan entitet eller varelser än en själv.

Första boken var "The Extraterrestrial Vision: Who Is Here and Why" Måste säga att den var mycket intressant, till och med ämnet om "men in black" redogörs. Automatskrift är alltid känsligt när gäller trovärdiget och sanningshalt, men måste säga att det är helt omrimligt att författaren i min bok att skulle kunna hitta på allt detta, hon har dessutom gett ut massor med andra böcker. Vilket gör det som mer trovärdigt att hon gör en grej för att endast bli känd typ,

https://www.amazon.com/Extraterrestrial-Vision-Who-Here-Why-e...

Den andra var "American Cosmic" som gör en djupdykning UFO/Religon, technology. Mycket intressant!

https://www.amazon.com/American-Cosmic-UFOs-Religion-Technolo...

Medlem

Antarktis Underjords UFO Alien bas, intervju med han som var där!
The Antarctica underground ufo alien base interview with the navy officer who was actually there:
Video:

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kurzgesagt har massa intressanta videos kring detta.

https://www.youtube.com/watch?v=rhFK5_Nx9xY

Riktigt bra film!
I universum finns det garanterat annat liv än på jorden!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Efter att man följt detta ämne i många många år så för mig (!) Är inte detta våran planet. Blev väldigt glad att commander fravor kom ut med sin upplevelse.

Medlem

Jag förnekar inte möjligheten att intelligent utomjordiskt liv finns, men jag tvivlar på att vi är intressanta nog eller kan erbjuda något som det väsen inte redan har eller kan få tag på någon annanstans. Bild och videos är för lätt att fejka, människor ljuger eller har felaktig (eller subjektiv) tolkning, och påstådda implantat återkommer aldrig till rampljuset för genuin undersökning vilket sänker trovärdigheten.

Jag gillar ämnet i frågan och kollar själv på diverse videos och "dokumentärer" som tex. Netflix relativt nyligen släppte, men det finns för lite substans för att diskussionen ska drivas till nästa nivå. Det bästa vi kan göra är att utveckla FTL transport och kommunikation, för radio är inte tillräckligt för att kommunicera på längre avstånd för att inte nämna mängden störningar som uppkommer med den joniserad effekt utsöndrat av stjärnor, gas planeter, och konsekventa material.

Det mest pragmatiska vi har idag är antagandet av Drake's equation och Ammonia baserade bakterierna som hittades i Salt Lake River, som öppnade upp seriös möjlighet om utomjordiskt liv.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

I want to belive!


signatur

Allätare

Medlem

Statistiskt så bör det finnas aliens och om vi kan skicka advancerade farkoster till mars, så kan dom.
Förutsatt att våra farkoster är rena neandertalar raketer i jämförelse.

Om vi kan identifiera kepler planeter, så kan dom.
Etc.
Man kan hålla på teoretiskt hur mycket som helst om det här.

Dom avtäckta UFO klippen fångade av stridsflyg är ju rätt så robusta bevis på att någonting finns med mer advancerad teknologi än oss.

Tycker det känns mindre troligt att det skulle vara ding dong murica eller någon annan som innehar anti-gravity tech som tekniskt sätt kan ena hela planeten och skicka oss mot stjärnorna.

Mer troligt att det är en mer advancerad livsform.

Enl bob lazar osv så finns inte ens grundämne nr 115 som används till det på jorden.

Om vi hade kunnat så hade vi probe'at varenda jävla kepler planet vi hade upptäckt and then some.
Det är ju bara att kolla på människans natur liksom, inte fan blir vi nöjda.

Medlem

För er som är intresserade så kan jag tipsa att researcha/läsa om Rendlesham forest, Phoenix Lights och ufot på Klippdomen i Jerusalem, 2011.

Avstängd

Ja dom finns, men bara när jag knäckt en captain morgan konstigt nog


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Ja dom finns, men bara när jag knäckt en captain morgan konstigt nog

Om du öppnar en Diplomatico eller nåt så kanske nåt annat uppenbarar sig istället

Skriv svar