Doom 3 släpps till PSVR redan denna månad

Robot
Doom 3 släpps till PSVR redan denna månad

Kolla in trailern – blir du tillräckligt rädd?

#doom-3-vr-edition, #playstation, #vr


Medlem

Coolt! Blir att lira detta när PSVR2 kommer

Medlem

Har spelat det på quest 2. Mer komiskt än skrämmande.

Medlem

Funkar aim controllern tro? Funkar hur bra som helst i Doom VFR Den kontrollen höjer vissa spel betydligt

Medlem

Anser att DooM 3 är det bästa i serien med sin mörkare mer skräckinriktade väg. Men de flesta verkar inte hålla med mig här.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Har spelat det på quest 2. Mer komiskt än skrämmande.

Det där är en moddad version som någon privatperson gjort

Denna är officiell och anpassad för vr så är något helt annan

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det där är en moddad version som någon privatperson gjort

Denna är officiell och anpassad för vr så är något helt annan

Äsch, jag tror inte det kommer vara någon större skillnad faktiskt. En snabb cash grab med lite finare effekter och låg upplösning troligtvis. Man kan ju alltid hoppas att de piffar upp det men det verkar osannolikt.

Medlem

Härliga nyheter!
Hade ingen aning om att det var på gång.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det där är en moddad version som någon privatperson gjort

Denna är officiell och anpassad för vr så är något helt annan

Det stämmer att det är en modd (man för över Steam versionen till headsetet) men den är inte färdig helt vad jag vet.
Det är inte vem som helst som gjort den.
Det är DrBeef so även gjort Quake 1, Quake 2, Half life och RTCW spelbara i full VR på Quest.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan tillägga att det är en fantastisk mod med överraskande effekter som dynamisk ljussättning etc på quest 2.
Det enda problem jag stött på är att i teraktion med paneler, knappar etc är lite tjötig och oresponsiv.
Tom spegelbilder visar ens karaktärs armrörelser!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Anser att DooM 3 är det bästa i serien med sin mörkare mer skräckinriktade väg. Men de flesta verkar inte hålla med mig här.

Håller med dig! 3an var ju grymt bra, man fick liksom se när hela basen gick under, när demonerna breached the gate of hell. Istället för att demonerna är redan där och dom pratar om det bara. Lite mer av 3an stil och action berikat precis som i doom 2016. På tal om någon läskigt, har ni tagit er ut på havet i speley valheim, där kan du prata om något läskiga stunder. ^^

Medlem
Skrivet av PontusT:

Funkar aim controllern tro? Funkar hur bra som helst i Doom VFR Den kontrollen höjer vissa spel betydligt

Funkar ju riktigt kass i DOOM VFR. Blev så besviken på det spelet. Men detta ska ju spelas med Aim såklart! Läste att de som jobbat med denna porten gjort ett annat spel som ska funka bra med Aim (Evasion)

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Funkar ju riktigt kass i DOOM VFR. Blev så besviken på det spelet. Men detta ska ju spelas med Aim såklart! Läste att de som jobbat med denna porten gjort ett annat spel som ska funka bra med Aim (Evasion)

Aim-kontrollen ser lite halvmysig ut. Har aldrig fått spela med en sån men däremot en gun-stock.
Jag gissar att det är nå liknande? Men man kan inte"frigöra" händerna med aim-kontrollen om man ska skjuta pistol eller kasta granater?

Gun stock måste man ju montera ihop och kanske även printa själv medans aim är mer färdig produkt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Aim-kontrollen ser lite halvmysig ut. Har aldrig fått spela med en sån men däremot en gun-stock.
Jag gissar att det är nå liknande? Men man kan inte"frigöra" händerna med aim-kontrollen om man ska skjuta pistol eller kasta granater?

Gun stock måste man ju montera ihop och kanske även printa själv medans aim är mer färdig produkt

Ja den är najs i tex Farpoint. Men man är låst till knapparna på Aim. Finns ett spel jag vet har support för kombo med Aim och Move.
Har varit intresserad av gunstock till Q2 men har inte tillgång till printer så har kollat på Forcetube eller mag-starter. Vad kör du med?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Ja den är najs i tex Farpoint. Men man är låst till knapparna på Aim. Finns ett spel jag vet har support för kombo med Aim och Move.
Har varit intresserad av gunstock till Q2 men har inte tillgång till printer så har kollat på Forcetube eller mag-starter. Vad kör du med?

Jag har ingen Gun stock själv men har provat en från mamutvr för länge sen med Pavlov.

Det kändes bra men den är svinigt dyr att köpa, kollade deras hemsida $179 skulle dom ha.

Funderar på att hitta nån att köpa av som kan printa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har ingen Gun stock själv men har provat en från mamutvr för länge sen med Pavlov.

Det kändes bra men den är svinigt dyr att köpa, kollade deras hemsida $179 skulle dom ha.

Funderar på att hitta nån att köpa av som kan printa

Ja priset gör att jag har varit lite försiktig. Sen åker man ju på tull och moms för det verkar inte finnas några lösningar inom EU vad jag sett.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Ja priset gör att jag har varit lite försiktig. Sen åker man ju på tull och moms för det verkar inte finnas några lösningar inom EU vad jag sett.

Just mamutvr är svenskt så dör är det inget till,jag har köpt grips därifrån.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Funkar ju riktigt kass i DOOM VFR. Blev så besviken på det spelet. Men detta ska ju spelas med Aim såklart! Läste att de som jobbat med denna porten gjort ett annat spel som ska funka bra med Aim (Evasion)

För mig va det tvärtom, visst spelet va lite kort. Men annars tyckte jag vfr va riktigt röjigt och svinkul, och för mig funkade som controllern klockrent i det spelet
Men tack för tipset, Får kolla in evasion

Medlem
Skrivet av Molotov:

Just mamutvr är svenskt så dör är det inget till,jag har köpt grips därifrån.

Vad bra! Kanske ska skaffa mig en Apto mono. Hittar inga omdömen på den dock.

EDIT: Såg att Protube skickar från Frankrike så det är ju inom EU också. Hade fått för mig att de fanns i US.

Skrivet av PontusT:

För mig va det tvärtom, visst spelet va lite kort. Men annars tyckte jag vfr va riktigt röjigt och svinkul, och för mig funkade som controllern klockrent i det spelet
Men tack för tipset, Får kolla in evasion

Tror inte Evasion fick så bra betyg men kanske värt att kolla upp
Jag hade bitvis väldigt kul i DOOM VFR. Men gillade inte att vapnet vaggade/skakade kraftigt när man rörde sig i spelet även om man höll Aim helt stilla. Om man bortser från kontrollerna och det gigantiska vapnet som satt på ens ena axel så var det underhållande.

Skribent
Skrivet av brunnlake:

Ja den är najs i tex Farpoint. Men man är låst till knapparna på Aim. Finns ett spel jag vet har support för kombo med Aim och Move.
Har varit intresserad av gunstock till Q2 men har inte tillgång till printer så har kollat på Forcetube eller mag-starter. Vad kör du med?

Vilket spel kör med kombon? Pratade med en kompis om att det skulle vara nice i tex Firewall and en Move skulle kunna fungera som pistol...ha den i ett hölster eller liknade så man kan dra den snabbt när skotten tar slut i huvudvapnet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vilket spel kör med kombon? Pratade med en kompis om att det skulle vara nice i tex Firewall and en Move skulle kunna fungera som pistol...ha den i ett hölster eller liknade så man kan dra den snabbt när skotten tar slut i huvudvapnet.

Honor & Duty: D-Day. Har för mig den endast var online men man kanske kan spela mot botar med. De började lägga till fordon och det snackades om flygplan och single player kampanj för nåt år sen men jag tror antalet spelare sjönk drastiskt kort tid efter release så nu vet jag inte. Läste att det var ett gäng på reddit som spelade för någon vecka sen så det går säkert att få ihop matcher.
https://www.youtube.com/watch?v=GMXY51JJLmg

Skribent
Skrivet av brunnlake:

Honor & Duty: D-Day. Har för mig den endast var online men man kanske kan spela mot botar med. De började lägga till fordon och det snackades om flygplan och single player kampanj för nåt år sen men jag tror antalet spelare sjönk drastiskt kort tid efter release så nu vet jag inte. Läste att det var ett gäng på reddit som spelade för någon vecka sen så det går säkert att få ihop matcher.
https://www.youtube.com/watch?v=GMXY51JJLmg

Tack!! Ska kolla in spelet


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar