Quiz – Vad kan du om 25-årsfirande Pokémon?

Robot
Quiz – Vad kan du om 25-årsfirande Pokémon?

Pokémon fyller (precis som FZ) 25 men lyckas (precis som FZ) vara ständigt aktuellt.

#fz, #pokémon, #quiz


Moderator | Testpilot

10/10. Easy.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem

1/10. Yes! Bara glad att jag misslyckats att anamma kunskap kring detta obskyra, Japanska fenomen kallat Pokemon. 😂 Ett rätt tog jag dock på slump. 😔

Medlem

9/10 Korrekta svar!

"Du lär mig och jag lär dig, Poookémoooååån!" (Fast mest lär vi av dig.)

Missade bara den om Pokémon Go (för vad är det för trams egentligen?).

Medlem

Kommer ihåg när jag "smygtittade" på tv'n i mitt rum som liten när jag lyckades få signal genom att använda NES-sladden som antenn. 9/10 rätt iaf

Medlem

Äntligen full pott!

Medlem

10/10 Korrekta svar!

"Du lär mig och jag lär dig, Poookémoooååån!" (Fast mest lär vi av dig.)

Medlem

0/10 Haha, första gången det händer.

Frilansare

2/10. Vet inte vad jag hade förväntat mig... Pokéstop för mig!

Medlem

♫ Nu tänker jag bli allra bäst... ♪

3/10

Okej kanske inte.

Medlem

2 , 1 slumprätt och videon visa sista.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

3/10. Ett av svaren kunde jag till och med utan att chansa.

Testpilot

7/10 Korrekta svar!

"Du lär mig och jag lär dig, Poookémoooååån!" (Fast mest lär vi av dig.)

Medlem

3/10. Känns ärligt talat ganska lagom.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

1/10

Kunde sista..

Kan nada om Pokemon

Medlem

Jag är nöjd med 3/10.

Medlem

3/10 på raka gissningar. Kan nada om möget

Medlem

5/10. Hade det endast ställts frågor om första generationen med Pokemons och spelen så hade det varit full pott.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

4/10.

Har stenkoll på Pokémon Red, Blue, Yellow och själva TV serien just när den kom ut i sverige. I viss mån Guld och Silver också då det var "nyaste trenden" när vi var kids. Fast när det kom började jag bli så pass gammal att annat intresserade mig istället, typ skateboarding och Jackass.

Medlem

8/10. Känns rimligt.

Jag tittade på serien och klarade ut pokemon Red som liten. La även någon hundralapp på Pokemonkort.

Nu som vuxen har den gamla originalserien, XY och lite Sun&Moon gått varmt hos mina söner. Vi har även spelat Pokemon Go. Vi har ett 30-tal pokemon plastfigurer (ifrån ett pokemon-skogsamlarset), mjuka pokebollar. En robotpikachu med stereohörsel (kan höra vartifrån du pratar och rikta huvudet mot dej, och svara). En stor pokeballkudde. Massor av pokemon- tidningar, planscher, manga. Pokemon Lets go, inklusive Pokeball plus. Vi har även besökt Pokestore 3-4 gånger i Japan.

Kort sagt.
jag borde kunna de här frågorna.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

2/10 Korrekta svar!

Jag har aldrig spelat något Pokémonspel, jag visste inte om att serien ens fanns innan Pokémon Go som någon bekant gick bananas på. Läste inte ens frågorna, klickade bara på svar. 2 rätt fick man då.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

10/10. Easy.

9/10. Svarade fel på när R/B kom till Sverige. Trodde starkt på 1998 men var tydligen 1999.

ELF
Medlem

3 av 10. Man får ju nästan skämmas då man satt som klistrad varje morgon som barn. Fast det var ju visserligen lite för nya frågor också.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

9/10. Missade på Suffix-frågan


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

7/10. Borde ha klarat frågan på när det kom till Sverige. Har fortfarande kvar mitt Pokemon red nånstans med 151 pokemon i pokedex

Medlem

10/10. Gissade rätt på Pokémon Go-armbandet, men kunde resten trots att jag lät bli att titta på klippen.

Senaste spelen jag spelade var till GBA, men spelade även online t o m den generationen, på simulatorer osv. Har löst hängt med i det övergripande, just in case att jag skulle vakna och vara 12 och Blue släpps igen.

Inaktiv

8/10
Kommer bara ihåg att jag svarade fel på tillbehöret till Pokémon Go. Sen var jag nog inte tillräckligt uppmärksam på vilken den andra var som jag svarade fel på

Medlem
Inaktiv

10/10 och kunde bara 2st, sjukt! Ska nog köra och köpa en lott eller två nu..

Medlem

3/10 Korrekta svar!
"Måste fånga fler!" (Och lära dig mer.)
____________________________________________________________
::::::::: Gick katastrofalt dåligt. Igen som förra veckan fast då hade jag botten rekordet 2 poäng. Detta är absolut en serie jag har 0 intresse av. 0..!!! Dock så kände jag att jag kunde Ryan Reynolds frågan ::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar