In-Game Purchase enkät

Medlem
In-Game Purchase enkät

Tjenare gott folk! Jag behöver er hjälp.

Jag är en student som läser till Games User Researcher på Högskolan i Skövde.
Jag håller på att undersöka spelares attityder till In-Game Purchase.

Ditt deltagande är frivilligt och du har rätt till att avbryta när du vill under studiens gång. Dina svar kommer att behandlas anonymt och kan inte spåras tillbaka till dig. Jag uppskattar din hjälp som bidrar till mitt kommande examensarbete.

Enkäten tar cirka 3-5 minuter att genomföra.

Klicka på länken för att delta.
[Stängd - tack för svar!]

Tackar i förhand!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Medlem

Fan, hade fel på vilken världsdel jag är ifrån. Hoppas jag har chans att vinna ändå.

Medlem

Haha

Vad konstigt, får titta på det!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

https://i.ibb.co/MhjkQSf/Screenshot-20210304-163033.png

Fan, hade fel på vilken världsdel jag är ifrån. Hoppas jag har chans att vinna ändå.

Då sitter vi i samma båt! Överväger att flytta och försöka igen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Då sitter vi i samma båt! Överväger att flytta och försöka igen.

Haha! Va?
Vad är det som händer?

Det verkar inte uppstå för mig.
Händer detta under eller efter ni har skickat in enkäten?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Haha! Va?
Vad är det som händer?

Det verkar inte uppstå för mig.
Händer detta under eller efter ni har skickat in enkäten?

Efter. Man får liksom ett "facit".

Medlem

Oki. Jag måste gjort något fel när jag skapade enkäten.
Men svaren kommer in iaf, det är det viktigaste.
Det börjar komma grafer och statistik på hur många som svarat.

Jag delar med mig av resultatet om 2 veckor när insamlingen avslutas.

Ett stort tack till alla som deltar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Självklart så hjälper jag till och det var väldigt enkelt och gick snabbt. Men som övriga så får jag tyvärr också flytta från Europa


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Tjenare,

Nu har enkäten erhållit 41 svar!
Enkäten är öppen tills nästa vecka och sedan blir svaren publika!

Tack för all hjälp!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Medlem

Fick fel svar på val av land och mest spelade spel denna månaden. Tråkigt att man ska behöva svika dig såhär Hanzo..

Medlem

Tick 51 svar!

Tack för svaren!

Skrivet av Lirilesh:

Fick fel svar på val av land och mest spelade spel denna månaden. Tråkigt att man ska behöva svika dig såhär Hanzo..

Haha!
Jo, enkäten lever sitt egna lilla liv där med poängräkningen.
Jag vågar dock inte försöka mig på att ändra något i designen nu.
Jag är rädd att enkäten nollställs eller går sönder, bäst att låta vara.
Det har också blivit en kul grej, många som skojar om det.

Jag kanske kan försöka skapa med riktiga frågesport-frågor nästa gång?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Varsågod!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Frilansare

Haha fick också "fel/avdrag" för Europa. Diskriminering!

Medlem

Här kommer resultatet!

- Resultatet ska tas med en nypa salt.
- Studien har låg generaliserbarhet.

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vRWOO4nWfWDWW...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

Grymt, det är kul med siffror Det var ändå en del som lagt 500+ spänn på in game-grejer.

Medlem

Här är slutresultatet (n=147).

Efter presentationen igår så tillkom helt plötsligt 10 stycken nya svar. Dessutom kom alla svar ifrån en grupp som jag behövde svar ifrån. Det är nästan så att jag undrar om inte min lärare eller någon i klassen bumpade enkäten för att hjälpa mig med demografin.

Analys

Man kan se på första raden att det är främst är kosmetiskt innehåll som anses accepterat i alla de fyra spelsammanhangen. Ett undantag är Singleplayerspel som är pay-to-play, där råder det delade åsikter om det ska säljas kosmetiska föremål. Därefter, när det gäller spelsammanhanget "free-to-play" så är åsikterna delade kring visst innehåll in-game purchase. De gula tabellerna är det innehåll som det råder delade åsikter om. Därefter anses mer eller mindre, allt annat än kosmetiskt som icke accepterat, i synnerhet i multiplayer spel.

Grönt = majoriteten accepterar
Gult = delade åsikter
Rött = majoriteten accepterar inte

Största överraskningen

En överraskning är helt klart att de flesta är negativa till kosmetiska lootlådor i pay-to-play multiplayer. När de många verkar vara positiva till spelet Overwatch och dess loot lådor. Kanske hade resultatet sett annorlunda ut ifall man gav overwatch som exempel?

En annan överraskning är att Ease-of-Life inte är mer accepterat. Det kanske är samma problem där. Att man saknar ett konkret exempel?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar