Nyversioner av GTA-spel skulle bli mer än simpla portar, menar Take-Two-vd:n

Robot
Nyversioner av GTA-spel skulle bli mer än simpla portar, menar Take-Two-vd:n
Medlem

Vill inte ha nån Remaster utan ett nytt GTA.
Om det så är ett 80-tals Vice City så ingen remaster men ett nytt spel i den settingen, behöver inte kalla det remaster.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sluta upp med mjölkandet nu och lägg all fokus på att få klart gta 6 nu. Det är vad alla vill ha.

Medlem

Nu börjar de prata om remasters/remakes m.m, så vi kan nog vänta oss att det kommer då med någon gång.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ny remaster av ett gammalt GTA spel gör att man kan lägga in ett nytt online läge i det spelet

Medlem

Har alltid tyckt det var bortkastat att skapa en sån enorm och detaljerad värld bara för en singleplayerkampanj. GTA4 gjorde i min mening helt rätt med Gay Tony och Lost and Damned.

GTA5-världen hade ju potential för liknande expansioner varannat år i minst 10 år. Likaså med RDR2.

Istället är det mjölkkon som med sina mikrotransaktioner som drar in mest pengar med minst ansträngning som får ligga i fokus.

Visst är det logiskt, men det är även djupt tragiskt att kasta bort potentialen på det viset.

Medlem

Hade jag varit rockstar så hade jag gjort ett fristående singleplayer äventyr som utspelade sig under havet på en övergiven undervattensbas. Det enda sättet att komma dit är med ubåten. Mysterie med lite skräckinslag och lite nya vapen, bla harpun. Hade gladeligen betalat en tvåhundring för 3-4 timmar mer singleplayer i gta v världen fast med lite nya fräscha infallsvinklar men istället släpper de bara nytt skit till onlinedelen. Har inte lagt en krona på det men har spelat kampanjen 2 ggr.

Medlem

Skulle gärna ha en remake av GTA 3, har inte kört det och grafiken är så ful med dagens mått mätt så vill inte spela det som det ser ut nu.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Nu börjar de prata om remasters/remakes m.m, så vi kan nog vänta oss att det kommer då med någon gång.

Jag hade gärna sett att GTA V släpps några fler gånger. Skönt att kunna spela först på datorn sen på kylskåpet när man går till köket och sedan återuppta sessionen på badrumsvågen medans man tömmer tarmen.

Inaktiv

Hade gärna sett en remake på Vice city, av den simpla orsaken att det ser ut som crap i dagens läge och att jag inte spelat det. Skulle vara perfekt.
Fast mest av allt vill jag ha Bully 2 från RS, dom måste lära sig att göra roliga spel med satir igen.

Medlem

Har sagt det många gånger tidigare men drar det igen. Gillar inte remasters men det finns 1 spel som jag sjukt gärna vill ha en remaster på (helst remake) och det är mästerverket GTA 4 från 2008. Där fick R* till magi ut i fingerspetsen. Fantastiskt bra äventyr med den bästa protagonisten ever, Niko Bellic. Ett mörkt och mognare GTA något jag personligen vill ha i spel. Och den tyngre körkänslan och fysiken var så fantastiskt roligt och leka loss med o tämja de många olika bilarnas hästkrafter o sladda omkring i.

Eftersom R* inte kommer göra en sådan rolig bilfysik igen så är det en av mina absoluta önskningar i spelsläpp. Putsad grafik men behåll körkänslan o släpp spelet igen till PlayStation 4 och PlayStation 5. Jag skulle verkligen gråta av glädje om det skulle ske. Sån kärlek har jag för Grand Theft Auto 4. Guds gåva till mänskligheten.
_________________________________________________________________
** Jag hoppas av hela mitt hjärta att R* inför GTA 6 implementerar 2 olika fordonsfysiker i spelet likt Mafia serien har. Där har man ju "Arcade" (GTA 5) or "Simulator" (GTA 4). Så kommer det tyvärr knappast bli men det är en av mina högsta önskningar i spelindustrin då bilkörningen i open-world spel är så pass viktig. Att få ett val skulle göra så många fler gamers nöjda.

** De äldre GTA-spelen som kom före GTA 4 kräver ju totala remakes då de utvecklades till antika format som PlayStation X och PlayStation 2. Svårt att putsa till en gammal B-korv.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Tänkte säga GTA 4.
Skulle vilja se ett GTA 4 som är uppbyggt som GTA 5, där man kan växla mellan de tre olika huvudpersonerna med en enkel knapptryckning och att uppdragen är upplagda som i GTA 5 att när det är Nico inte har några fler uppdrag att göra innan Johnny så måste man göra Johnnys uppdrag innan man kan fortsätta spela som Nico

Inaktiv

Men jag valde GTA 3 eftersom jag skulle hellre vilja se en snyggare version av det spelet.

Medlem

sluta larva er och ta hit gta 6


signatur

//monster

Medlem

Vill inte ha nån remaster alls. Remake isf.

Medlem

Ser fram imot PC-remaster på PS5-versjonen någon gång sent i 2022!

//LD

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skulle gärna ha en remake av GTA 3, har inte kört det och grafiken är så ful med dagens mått mätt så vill inte spela det som det ser ut nu.

Jag kan fortfarande plocka upp GTAIII och spela lite då och då. Problemet som jag ser det är dock inte grafiken utan de värdelösa kontrollerna.

1
Skriv svar