En "Extended Edition" av Death Stranding ryktas lura i vassen

Robot
En "Extended Edition" av Death Stranding ryktas lura i vassen

Ska vattendelaren dela ännu mer vatten?

#death-stranding


Medlem

"Extended edition"? Kanske borde satsat på "reduced edition" istället för att locka fler

Men själv klagar jag inte...

Medlem

Oj lite spännande ändå.
Folk kan säga vad de vill om det här spelet. Personligen är jag överlycklig över att någon faktiskt gjorde något vi inte sett tidigare och de gjorde det sjukt bra. Passar inte alla, det är jag helt med på. Men jävlar alltså. Det var välgjort det här spelet. Attans bananas.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Grymt om det stämmer! Vore nice om det nya innehållet handlar om Fragile.

Medlem

Ett av de bästa spelen jag spelat men en vattendelare, helt klart. Väldigt kul om ryktet stämmer men jag hade nog föredragit om KP utannonserat ett helt nytt spel.

Medlem

Det känns väldigt Kojima att jobba länge och vidare på sina verk.

Exempelvis kom MGS 5 i två delar och Kojima fick aldrig chansen att skriva klart slutet på Phantom Pain.

Även de tidigare utgåvorna till MGS kom ju med ett egen encyklopedi. MGS4 släpptes exempelvis med en digital utgåva av encyklopedin.

https://metalgear.fandom.com/wiki/Metal_Gear_Solid_4_Database

Så ja, Kojima gillar att ta god tid på sig och skriva riktigt långt. Jag tror ryktet om en extended edition kan va sant.

Jag klarade ut Death Stranding förra sommaren. Magiskt bra spel! Körde ifrån det svåraste ifrån start dessutom. Funderar på att spela det igen till sommaren, och eventuellt ta platinumtrofen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Det ska bli intressant att spela igenom den nya vers. Såg en dokumentär om Death Stranding och Kojima himself, och vart riktigt inspirerad och fattade tycke för denna utvecklare. Han är verkligen orginell och en man som har ett eget sinne. Nytt innehåll låter ju fantastiskt. Vart är fysiska Limited Edition? Det måste väl ändå släppas. (Med en staty).


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Skribent

Oavsett om man gillar Death Stranding eller inte, måste nog de flesta i alla fall uppskatta att det finns spelutvecklare där ute som försöker något nytt.

Själv tycker jag Death Stranding är ett spel man måste prova. Det går varken förklara eller ens se en stream för att få en uppfattning om du gillar spelet eller inte. Du måste prova själv.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av B-itta:

"Extended edition"? Kanske borde satsat på "reduced edition" istället för att locka fler

Älskar spelet men jag håller med. Det hade nog varit ännu bättre om det skalat bort några uppdrag.

Medlem

Är det bättre än Big Rigs Racing?

Medlem

Hoppas självklart på en gratis next gen-patch. Köpte det för nåt halvår sen på en psn-rea men har knappt rört det. Längden på spelet samt ryktet om next gen-patchen har fått mig å vänta.
Känns även som rätt sinnesstämning krävs.

Medlem

Ett bra o väldigt annorlunda spel men personligen känner jag mig klar med spelet.

Önskar att Kojima och CO. börjar på något helt annat nu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Alltså den där bilden...

Medlem
Skrivet av Johlor:

Oavsett om man gillar Death Stranding eller inte, måste nog de flesta i alla fall uppskatta att det finns spelutvecklare där ute som försöker något nytt.

Ja, verkligen. Har bara spelat några timmar och det är redan mycket i spelet jag inte gillar, framförallt de långa mellansekvenserna utan interaktion etc. men jävlar vad vandrings-grejerna känns.. nytt. Det smärtar lite att det säkert inte kommer bli standard i vandrings-relaterade rollspel och annat för att den stora massan kommer ogilla det eller nåt men fan vad det hade passat bra i ett open world-RPG att behöva tänka så mycket på hur man tar sig fram genom naturen på sina utforskarturer och vandringar etc. och behöva tänka på hur mycket loot man trycker ner i ryggan för att det blir svårare att ta sig hemåt igen etc.9
Survival + Death Strandings vandringssystem + elder scrolls hade ju varit ett drömspel.

Medlem

Jag spelade igenom det precis. Uppskattade det mycket. Känns lite trist att det kommer en ny version precis när jag är klar, kommer inte spela om igen. Det är lite av ett otyg det här när det kommer nya större versioner sent efter släpp. Jag väntar i regel ett år eller så för att få en så bra och billig upplevelse som möjligt. Väntar redan på nya versionen av Metro (hade 2h kvar på Metro 2 när den nyheten kom), DLC till Valhalla osv.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Öppnar gärna plånboken för mer innehåll helt fantastiskt spel 😊

Medlem

Death Stranding - Shower deluxe edition med dubbelt så långa duschscener?

Medlem

För mig tilltalade aldrig spelet, såg ut som väldigt mycket walking-simulator och att varenda karaktär är en kändis kändes weird av någon anledning. Kul för de som gillar spelet och vill ha mer dock.

Flakmonkey

Är i lägret som verkligen älskar det här spelet. Få spel som berört mig så mycket som Death Stranding. Jag skulle dock inte kalla det för roligt eller "underhållande" vilket många tycker ska vara ett krav för att något ska klassas som ett bra spel vilket jag tycker är lite konstigt. Annan media behöver inte vara rolig och underhållande för att anses vara bra och värt att konsumera så varför ska spel vara det? Nej för mig är Death Stranding magiskt bra, men samtidigt så är jag väl medveten om att det inte är för alla och det är många gamers i min bekantskapskrets som jag verkligen inte skulle rekommendera det till, förmodligen betydligt fler än som jag faktiskt skulle rekommendera det till. Bara "den typen av spel" precis som det finns "den typen av film", "den typen av musik" eller "den typen av bok".

Medlem

Jag har tänkt skaffa det här, men kanske värt att vänta nu. Tänkte köpa det till PC. Nån som har nått att tillägga ang den versionen? Jag har intalat mig själv att det är bästa versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har tänkt skaffa det här, men kanske värt att vänta nu. Tänkte köpa det till PC. Nån som har nått att tillägga ang den versionen? Jag har intalat mig själv att det är bästa versionen.

Jag skulle nog våga påstå att PC är bästa versionen så länge du har en handkontroll att tillgå. Körde igenom spelet på PS4 Pro och köpte senare till PC och jävlar vad snyggt det är på båda plattformar i 4K HDR. Däremot är PC, DLSS och högre framerate är pricken över i:et, har inte märkt något annat än förbättringar. Hade jag haft en 4K skärm med 120hz (och ett grafikkort som kunde driva spelet i det) hade jag varit i himmelriket.

Jag hoppas på att man kan fortsätta spela från en gammal sparfil, jag stödjer gärna Kojima & friends med en next-gen upgrade och får mer story så länge jag kan fortsätta där jag slutade på PS4-versionen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har tänkt skaffa det här, men kanske värt att vänta nu. Tänkte köpa det till PC. Nån som har nått att tillägga ang den versionen? Jag har intalat mig själv att det är bästa versionen.

Har inte sett de andra men PC versionen är sjukt fin och väldigt väloptimerad.

Skribent
Skrivet av Dergo218:

För mig tilltalade aldrig spelet, såg ut som väldigt mycket walking-simulator och att varenda karaktär är en kändis kändes weird av någon anledning. Kul för de som gillar spelet och vill ha mer dock.

Jag hade samma åsikt, sen fick jag prova spelet och även om det är en walking simulator är det något speciellt som drar i en att fortsätta, svårt stt sätta finger på vad dock. Tycker du ska testa om du får chansen. Spelet är annorlunda, men ett spel som i alla fall bör provas tycker jag.


signatur

"Writer and Fighter"

C64
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Alltså den där bilden...

hahahaha

1
Skriv svar