FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Medlem

Nice kameravinkel, hade gärna haft den möjligheten på xboxen. Hade blivit lite mer accurate.
Kör ni med abs på förresten eller av? Jag stängde ju av allt efter lite erfarenhet i forza.

Medlem
Skrivet av bogani:

Sådär ja, man fortsätter på inslagen bana. Halvsekund efter på SS1, ytterligare några få sekunder efter på SS2, sen kom den obligatoriska rullningen på SS3 som kostade mig 20 sekunder. SS4 gick bara allmänt för sakta, SS5 ganska jämnt skägg. SS6 slog jag av på takten helt då jag bara ville ta mig i mål.

Rullningen till trots så saknas det ett gäng sekunder per sträcka för att kunna utmana på riktigt

Jag laddade upp SS5 på JOOTOOB(som min kära mor skulle säga). Kanske hjälper det någon att se vart ni tappar tid? Ungefär halvvägs när man tar högern in i skogen så skiljer det ca 0,4 sekunder mellan mig och Borqqvist. Sen gör jag jag ett gäng små misstag där inne som kostar ett par sekunder.
https://youtu.be/_X6HBQKKLAs

Snyggt kört! Det märks varför man sackar efter, mycket renare linjer genom kurvorna nästan överallt.
Kör du alltid med den kameravinkeln?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Snyggt kört! Det märks varför man sackar efter, mycket renare linjer genom kurvorna nästan överallt.
Kör du alltid med den kameravinkeln?

Den används mest till replays om jag får för mig att spela in nåt men det händer att jag använder den också

Medlem
Skrivet av bogani:

Sådär ja, man fortsätter på inslagen bana. Halvsekund efter på SS1, ytterligare några få sekunder efter på SS2, sen kom den obligatoriska rullningen på SS3 som kostade mig 20 sekunder. SS4 gick bara allmänt för sakta, SS5 ganska jämnt skägg. SS6 slog jag av på takten helt då jag bara ville ta mig i mål.

Rullningen till trots så saknas det ett gäng sekunder per sträcka för att kunna utmana på riktigt

Jag laddade upp SS5 på JOOTOOB(som min kära mor skulle säga). Kanske hjälper det någon att se vart ni tappar tid? Ungefär halvvägs när man tar högern in i skogen så skiljer det ca 0,4 sekunder mellan mig och Borqqvist. Sen gör jag jag ett gäng små misstag där inne som kostar ett par sekunder.
https://youtu.be/_X6HBQKKLAs

Så kul att få se det här, ger bra input kring var man kan våga gasa på lite mer där jag mest fegkör 😆

Fortsätt gärna lägga upp lite klipp framöver om du vill 😊

Medlem
Skrivet av bogani:

Själva kamerapositionen är en mod. Övriga inställningar är två eller tre klick till vänster på FoV-slidern och camera shake är satt till Max.

Snyggt kört! Jag visste inte ens att det fanns mods till spelet. Finns det några du kan rekommendera?

Medlem
Skrivet av Zakor:

Snyggt kört! Jag visste inte ens att det fanns mods till spelet. Finns det några du kan rekommendera?

Är nog i princip bara kameramodden och skins jag använder. Svensk kartläsare finns ju också om man vill ha det, han vill dock gärna ha en liten donation då han lagt ned sinnessjuka mängder med timmar på den. Swedish Pacenotes heter gruppen på FB har jag för mig.

Medlem
Skrivet av bogani:

Är nog i princip bara kameramodden och skins jag använder. Svensk kartläsare finns ju också om man vill ha det, han vill dock gärna ha en liten donation då han lagt ned sinnessjuka mängder med timmar på den. Swedish Pacenotes heter gruppen på FB har jag för mig.

Svenska noter är ju skithäftigt. Har sett något klipp på Youtube av det i Dirt Rally 1. Om han gör det bra så är han helt klart värd en donation! Skulle gärna ha en svärande finsk kartläsare till de banor jag redan kan utantill också.

Medlem
Skrivet av bogani:

Sådär ja, man fortsätter på inslagen bana. Halvsekund efter på SS1, ytterligare några få sekunder efter på SS2, sen kom den obligatoriska rullningen på SS3 som kostade mig 20 sekunder. SS4 gick bara allmänt för sakta, SS5 ganska jämnt skägg. SS6 slog jag av på takten helt då jag bara ville ta mig i mål.

Rullningen till trots så saknas det ett gäng sekunder per sträcka för att kunna utmana på riktigt

Jag laddade upp SS5 på JOOTOOB(som min kära mor skulle säga). Kanske hjälper det någon att se vart ni tappar tid? Ungefär halvvägs när man tar högern in i skogen så skiljer det ca 0,4 sekunder mellan mig och Borqqvist. Sen gör jag jag ett gäng små misstag där inne som kostar ett par sekunder.
https://youtu.be/_X6HBQKKLAs

Oj vilken klasskillnad, snyggt! Det ser så lätt ut hur du tar alla kurvorna och håller bilen i balans hela tiden, en annan far omkring som fan och sladdar alldeles för mycket. Inte konstigt att ni drar ifrån.

Medlem

Var verkligen på håret att man kom i mål denna gången, på SS4 blev det först en avåkning som orsakade en punka som jag var tvungen att laga, senare på sträckan blev det rätt in i ett träd. radiator paj och motorn fick sig en bra smäll. Blev att krypa resterande del av sträckan. Fick bli quick fix på båda och en penalty på det för kunna köra vidare med en fungerande bil. Precis innan målgång på sista sträckan var det fan när att det gick åt skiten. Som tur var han jag bromsa tillräckligt mycket på sista högersvängen, körde in i trädet men utan kvadda bilen. puh.. mycket roligt rally, verkligen lätt att hamna utanför eller bara studsa som en pingisboll mellan bergskant och träd.


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Verkar som Australien skördade sina offer.

Bana 1 och 2, helt ok. Lite ovan med att köra i regn. Körde ganska segt för att vara på den säkra sidan. JAG SKA KLARA MIG IDAG!

Suck detta blir tufft. Fick mig ett par smällar dem första delarna, nåja inget allvarligt.
Kom i mål på bana 2, GÖTT!!

OK NU ÄR JAG REDO!! YES!! Bana 3.
Handskar på, check.
Hjälm på, check.
Kartläsare i passagerarsätet, check!

Då kör vi! Och jo...

PANG sade det. Smällde rakt in i ett mitträcke någonstans över ett krön jag INTE var beredd på. DNF.

Speed hit impact: 98 km/h. Nåja, bara att nya tag... Stackars golf...

Medlem

Australien avklarat med livet i behåll.

Enda större missen var nog en avåkning ut på en åker på SS2, och en snurr någon kilometer senare.
I övrigt gled det på bra och sladdade in på en femteplats.

Tråkigt att se MangeHizzle försvinna någonstans i mitten där, bitterljuvt att ta sig förbi någon som åker på en DNF. Hoppas du kommer igen i nästa event, för kampen om tredjeplatsen tror jag är för långt bort för min del

4liv3 / Charles


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Tänkte vara ute först för en gång skull.

Rull på SS1 med punka som följd. Check!

Jag är ett klantarsle

Medlem

Lite sen efter jobbet idag men uppdaterar op senare iafton!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hahaha wow, inte ens in på halva sträcka 1 innan jag klipper en stubbe som ligger lite väl nära körbanan och får terminal damage. Jag satt helt apatisk o bara glodde efteråt.

Jag som hade sett fram emot att få köra lite.

Medlem

OP uppdaterad!

Nu lämnar vi Australien bakom oss och drar vidare till New England, USA!

Australien var våldsam mot många av oss och flertalet förare tog sig aldrig hela vägen i mål.
Snabbast i rallyt var som väntat Borgqvist som gick i mål med en betryggande ledning på över minuten före Bogani. Dryga minuten därefter ser vi denna gång en ny förare i toppen, Pal 85, som med ca 10 sekunder snappar åt sig tredjeplatsen före Mortaliis.

Samtliga förare som avslutat rallyt gick imål inom ett ett drygt 9 minuter långt tidsspann och en totaltid som sträcker sig från 38-47 minuter.

Totalt var vi 11 utav 31 förare som avslutade rallyt som plåtskrot i naturen

Går vi över på poängtabellen så ser vi Borgqvist på förstaplatsen med 137 poäng, följt av Bogani på 122 och Mortaliis med 99.

Väl kört alla!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Hahaha wow, inte ens in på halva sträcka 1 innan jag klipper en stubbe som ligger lite väl nära körbanan och får terminal damage. Jag satt helt apatisk o bara glodde efteråt.

Jag som hade sett fram emot att få köra lite.

Äsch men smuts också!
Inte roligt när det slutar så :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det här var ett pisserally som konkurrerar med vallarteamets usla insats i dagens skidstafett!

SS1 - Rull och punka.
SS2 - Jag touchar ett staket ytterst lite och får en reset. WTF?
SS3 - Gick helt okej.
SS4 - Får backa i ett vägbyte.
SS5 - Helt okej.
SS6 - Helt okej utan incidenter. Dock kändes Goffen lite orkeslös av någon anledning.

Blir jag topp 5 så är jag glad.. Blä

Medlem

Kändes som det skulle bli ett bra rally men på ss5 så tog det abrupt slut då jag toucha i enligt min uppfattning ganska lätt och fick snurr på bilen rakt ut i stängslet och ser ”terminal damage” 😮
Tråkigt men så är det i racing bara samla ihop sig till nästa event 🙂

Medlem
Skrivet av bogani:

Det här var ett pisserally som konkurrerar med vallarteamets usla insats i dagens skidstafett!

SS1 - Rull och punka.
SS2 - Jag touchar ett staket ytterst lite och får en reset. WTF?
SS3 - Gick helt okej.
SS4 - Får backa i ett vägbyte.
SS5 - Helt okej.
SS6 - Helt okej utan incidenter. Dock kändes Goffen lite orkeslös av någon anledning.

Blir jag topp 5 så är jag glad.. Blä

Låter inte riktigt som det var din dag... 😬

Jag tänkte experimentera lite med att försöka spela in VR-bilden när jag kör. Vi får se om jag kan få till det utan att det påverkar prestandan för mycket. Isåfall lägger jag upp nån sträcka från USA här sen

Medlem
Skrivet av Stevenbivenh:

Kändes som det skulle bli ett bra rally men på ss5 så tog det abrupt slut då jag toucha i enligt min uppfattning ganska lätt och fick snurr på bilen rakt ut i stängslet och ser ”terminal damage” 😮
Tråkigt men så är det i racing bara samla ihop sig till nästa event 🙂

Fan va surt! Du hade ju riktigt bra tempo av det jag såg

Medlem
Skrivet av bogani:

Fan va surt! Du hade ju riktigt bra tempo av det jag såg

Måste vara nån bugg för jag kunde fortsätta köra SS6 dock så fick jag ju ingen tid på SS5 så har ju 15min plus där men finns inte med i resultatlistan. Om man får terminal damage är man väl ute genom återstående del tävlingen?

Har bara 16tim på spelet då jag köpte det när jag såg den här tråden så har lite dålig koll på alla spelmekanismer 😁

Medlem

Efter lite testande och fixande lyckades jag spela in lite VR-gameplay ikväll. Tror inte jag är redo att spela in hela tävlingen när jag kör den men här har ni åtminstone en sträcka från när jag tränade ikväll.

Inte det snabbaste jag gjort på sträckan men helt ok körning

https://www.youtube.com/watch?v=gFvTQgnORKw&feature=youtu.be

Tyvärr blir bilden betydligt "skakigare" än vad man upplever i headsetet, så varning till er som lätt blir åksjuka!

Edit: Om någon undrar så kör jag standardsetup och mjuka däck.

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Efter lite testande och fixande lyckades jag spela in lite VR-gameplay ikväll. Tror inte jag är redo att spela in hela tävlingen när jag kör den men här har ni åtminstone en sträcka från när jag tränade ikväll.

Inte det snabbaste jag gjort på sträckan men helt ok körning

https://www.youtube.com/watch?v=gFvTQgnORKw&feature=youtu.be

Tyvärr blir bilden betydligt "skakigare" än vad man upplever i headsetet, så varning till er som lätt blir åksjuka!

Edit: Om någon undrar så kör jag standardsetup och mjuka däck.

Hur står sig dina VR-tider mot när du åkte skärm?

Medlem
Skrivet av bogani:

Hur står sig dina VR-tider mot när du åkte skärm?

På sträckor/bilar jag kan riktigt bra är tiderna identiska, men när jag är lite mer osäker på bilen eller sträckan är jag ett par sekunder snabbare med VR.

Medlem
Skrivet av Soulless:

OP uppdaterad!

Nu lämnar vi Australien bakom oss och drar vidare till New England, USA!

Australien var våldsam mot många av oss och flertalet förare tog sig aldrig hela vägen i mål.
Snabbast i rallyt var som väntat Borgqvist som gick i mål med en betryggande ledning på över minuten före Bogani. Dryga minuten därefter ser vi denna gång en ny förare i toppen, Pal 85, som med ca 10 sekunder snappar åt sig tredjeplatsen före Mortaliis.

Samtliga förare som avslutat rallyt gick imål inom ett ett drygt 9 minuter långt tidsspann och en totaltid som sträcker sig från 38-47 minuter.

Totalt var vi 11 utav 31 förare som avslutade rallyt som plåtskrot i naturen

Går vi över på poängtabellen så ser vi Borgqvist på förstaplatsen med 137 poäng, följt av Bogani på 122 och Mortaliis med 99.

Väl kört alla!

Kul med dina sammanfattningar efter varje deltävling, fortsätt gärna med det 😄

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Efter lite testande och fixande lyckades jag spela in lite VR-gameplay ikväll. Tror inte jag är redo att spela in hela tävlingen när jag kör den men här har ni åtminstone en sträcka från när jag tränade ikväll.

Inte det snabbaste jag gjort på sträckan men helt ok körning

https://www.youtube.com/watch?v=gFvTQgnORKw&feature=youtu.be

Tyvärr blir bilden betydligt "skakigare" än vad man upplever i headsetet, så varning till er som lätt blir åksjuka!

Edit: Om någon undrar så kör jag standardsetup och mjuka däck.

Nice!

Jag börjar sakna VR nu
Jag köpte ett Oculus CV1 när de kom ut i butik, främst för Elite Dangerous men det blev Dirt Rally 1 jag spelade absolut mest!
Det är verkligen en mycket speciell känsla och inlevelse med VR, svårt att riktigt beskriva men man känner sig verkligen närvarande i bilen på vägen.

Sålde det för något år sedan och bestämde mig att det blir inget nytt innan det släpps ett med fullt synfält. Får se vad som händer senare i år XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Babooshka:

Kul med dina sammanfattningar efter varje deltävling, fortsätt gärna med det 😄

Tack, ska göra mitt bästa! Kort och övergripande är valsen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nice!

Jag börjar sakna VR nu
Jag köpte ett Oculus CV1 när de kom ut i butik, främst för Elite Dangerous men det blev Dirt Rally 1 jag spelade absolut mest!
Det är verkligen en mycket speciell känsla och inlevelse med VR, svårt att riktigt beskriva men man känner sig verkligen närvarande i bilen på vägen.

Sålde det för något år sedan och bestämde mig att det blir inget nytt innan det släpps ett med fullt synfält. Får se vad som händer senare i år XD

Jag köpte också Oculus CV1 tidigt, körde mycket med det i början men gick sen tillbaka till skärm igen pga den låga upplösningen och ”krånglet” som VR ändå innebär.

Men varenda gång jag tog fram headsetet och körde så fastnade jag lite för det igen.

För nån månad sen uppgraderade jag till ett Reverb G2 och nu stör man sig ingenting på låg upplösning längre, sweetspoten är lite känslig men man vänjer sig fort.

Medlem
Skrivet av Stevenbivenh:

Måste vara nån bugg för jag kunde fortsätta köra SS6 dock så fick jag ju ingen tid på SS5 så har ju 15min plus där men finns inte med i resultatlistan. Om man får terminal damage är man väl ute genom återstående del tävlingen?

Har bara 16tim på spelet då jag köpte det när jag såg den här tråden så har lite dålig koll på alla spelmekanismer 😁

Jag vet inte om det är något som händer om det buggar ur, verkar nästan så. För mig frös spelet efter målgång i Argentina. Var tvungen att tvinga ner spelet. Kunde fortsätta resterande sträckor, fick ingen tid på sträckan som frös men 15min tillägg.

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Efter lite testande och fixande lyckades jag spela in lite VR-gameplay ikväll. Tror inte jag är redo att spela in hela tävlingen när jag kör den men här har ni åtminstone en sträcka från när jag tränade ikväll.

Inte det snabbaste jag gjort på sträckan men helt ok körning

https://www.youtube.com/watch?v=gFvTQgnORKw&feature=youtu.be

Tyvärr blir bilden betydligt "skakigare" än vad man upplever i headsetet, så varning till er som lätt blir åksjuka!

Edit: Om någon undrar så kör jag standardsetup och mjuka däck.

Vansinnigt va du kör, märks varför man är 20-30 sek efter på varje sträcka


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skriv svar