Nostalgidumpar på nygamla Monkey Island 2

Robot
Medlem
Nostalgidumpar på nygamla Monkey Island 2

Givet köp

Medlem
Medlem

Ska bli grymt kul att få sig en dos Guybrush igen, var ett tag sedan nu.

Medlem

ser helt fantastiskt ut.

Inaktiv

Mycket trevligt.

Medlem

Synd att sånna här spel inte kommer till Android

Medlem

Kunde inte låta bli att bli besviken på grafiken i remaken på 1'an, men detta ser faktiskt bra ut.

Medlem

Längtar som sjutton! Är en stor Monkey Island fan men av någon anledningen klarade jag aldrig 2an

Medlem

Är det bara jag som är tråkig eller är jag inte den enda med åsikten att Lucasarts slösar tid på att göra om redan bra spel och pumpar ut nya dåliga. Vore roligt om de kunde göra några nya spel med lite kvalitet.

Medlem

Garanterat köp! Har aldrig upplevt monkey island 2. Precis som jag inte hade spelat ettan. Trevligt med spelen i ny tappning. :). Jag ser gärna fler remakes som jag aldrig orkat köra eftersom dom har många år på nacken. The dig till exempel.

KoP
Medlem
Skrivet av Qorl:

Är det bara jag som är tråkig eller är jag inte den enda med åsikten att Lucasarts slösar tid på att göra om redan bra spel och pumpar ut nya dåliga. Vore roligt om de kunde göra några nya spel med lite kvalitet.

Jag håller inte med dig. Jag tycker det är kanon att Lucas "pumpar" ut dessa gamla klassiker i ny snitsig förpackning så att ungtuppar som inte fått uppleva dessa klassiska äventyr får upp ögonen för dem.

Inaktiv

Det ser klart värdigt ut, förbokar det på Steam så fort det syns. Synd bara att genren i princip är död idag. =/


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Underbart, ettan var en fröjd för ögonen!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

QRT
Medlem

Fint. Synd att man nyss körde ett MI race kommer ihåg alla pussel. Men blir nog att spela ändå.

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Det ser klart värdigt ut, förbokar det på Steam så fort det syns. Synd bara att genren i princip är död idag. =/

Det är just därför så många som möjligt ska köpa spelen för att återuppliva genren igen!

Inaktiv
Skrivet av mrburner:
Skrivet av DirtyAnders:

Det ser klart värdigt ut, förbokar det på Steam så fort det syns. Synd bara att genren i princip är död idag. =/

Det är just därför så många som möjligt ska köpa spelen för att återuppliva genren igen!

Agreed.
Jag har köpt allt som släppts på Steam i hopp om att till och med Lucasarts fattar att det fortfarande finns en marknad.

Men nej, vi får nog ett Lego Star Wars 978 istället... =/


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Qorl:

Är det bara jag som är tråkig eller är jag inte den enda med åsikten att Lucasarts slösar tid på att göra om redan bra spel och pumpar ut nya dåliga. Vore roligt om de kunde göra några nya spel med lite kvalitet.

Jag håller inte med dig. Jag tycker det är kanon att Lucas "pumpar" ut dessa gamla klassiker i ny snitsig förpackning så att ungtuppar som inte fått uppleva dessa klassiska äventyr får upp ögonen för dem.

KoP, jag antar att du har rätt egentligen, antar att skaran som verligen spelat ut alla lucasarts äventyrspel och nu väntar på fler är ganska liten. Däremot tror jag att de som köper dessa spel med förväntningen att lucasarts ska börja göra nya äventyrspel bedrar sig, de har ju inte så bra relationer med sina gamla anställda så jag tror att det hoppet ligger på Telltales.

PaZ
Medlem

Jag provade remaken av ettan, men insåg snabbt att jag inte längre har tålamod för den här typen av spel. De nya mer lättuggade episoderna är ungefär allt jag klarar av. Det är helt enkelt inte kul när det är för långsökta pussel.

Medlem

Monkey Island 2 är helt klart ett av de bästa äventyrspel jag spelat, få kan tävla mot dess härliga humor och svåra pussel. En remake av del två är en dröm som går i uppfyllelse, blir nog ett givet köp om drömmen inte även innehåller DRM som snarare gör den till en mardröm.

1
Skriv svar