Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av smuts:

Är det några som är aktiva i Red Dead Online här? Eller syftar denna tråd mer till singelspelarna?
Kanske en ny RDO-exklusiv tråd, om inte annat? Hittade ingen när jag sökte.

Som @Mortaigne skrev, det går bra med både singleplayer och online här.

Jag spelade igenom storyn för länge sedan och numera spelar jag online ibland (som trader) när jag får Vilda västern-abstinens. 🤠 Fast senaste dagarna har det blivit Conan Exiles. Jag fick det via PS+ och provade PvE-varianten. Det har sin charm, särskilt om man spelar på svåraste nivån för det blir roligast då, men det är inget mot RDR2 förstås.

Medlem

Har tre vänner som spelat spelet online men alla slutade vid typ rank 20-30.

Har spelat typ 1h om dagen ungefär i online på PC senaste veckan, man har en period då och då, minns inte exakt men är typ rank 60 eller något sånt. Himla mysigt att bara rida runt och jaga lite vilt efter jobbet, och sedan kötta lite mot andra då och då. Bara koppla av och fiska efter det, kanske.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

RDR2 kan jag sakna ibland, jag vet inte om jag pallar att köra igång ett nytt save bara, för om man spelar med John Martson så tenderar i varje fall jag, att skapa en massaker i Saint Deniz eftersom det är kul att skjuta poliser...
Inte bara förstås. 2020 räddades lite av att jag kunde sitta och vara cowboy i nästan två månader i somras.

Den här tråden överlever nog Cyberpunk-tråden också, har inte sett till maken till en tråd med majoritet gnäll medans den här tråden visar att RDR2 ändå levde upp till sin hype. Jag såg i övrigt videon till den klassiska 2pack feat Dr Dre låten California Love och det kändes om något väldigt Cyberpnk. Egentligen borde det diskuteras där men ändå haha.

Medlem

Jag skulle skjuta ett rådjur häromdagen. Det gick ju sådär...

Edit: laddade upp bättre version i 1080P.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag skulle skjuta ett rådjur häromdagen. Det gick ju sådär...

https://youtu.be/QnLk8msb738

Haha snyggt...


signatur

Jump in.

Medlem

Apropå det Zantos är inne på.
RDR2 är väl det spel som lyckats bäst under sista 5 åren (jag har dålig koll på det totala utbudet så ta det inte som en pissa längst tävling) när det kommer till atmosfären, AI, omspelbarhet och grafisk miljö.
Jag har spelat igenom den helt 2 gånger, en som god en som ond och jag kommer spela om den igen när den dagen kommer att jag har en dator som klarar att köra på en högre upplösning än vad min nuvarande maskin orkar.

Man behöver ju inte ens följa storyn för att njuta av spelet det har inte hänt mig sedan Skyrim.

Onlinedelen har jag aldrig riktigt uppskattat. Den är för tunn och för tråkig, allt känns som uppbyggt för att man ska spendera riktiga pengar (vilket inte kommer hjälpa). Så himla synd för det finns sååå mycket potential i den världen. Det som kan göra onlinedelen rolig idag är väl om man har ett gäng typer att spela med som gör det roligt.....men alla spel är ju roliga om man spelar dem med roligt folk t.o.m Star Citizen

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Onlinedelen har jag aldrig riktigt uppskattat. Den är för tunn och för tråkig, allt känns som uppbyggt för att man ska spendera riktiga pengar (vilket inte kommer hjälpa). Så himla synd för det finns sååå mycket potential i den världen.

Jag håller med om att online är för tunn. Jämfört med singleplayer så är det mindre av allt. Det är inte lika många djur runt omkring, inte lika mycket som händer i städerna, osv. Det är väl en kompromiss Rockstar fått göra för prestandans skull när flera spelare är i samma instans samtidigt.

Men det finns några ljuspunkter ändå. Det finns en del välgjorda missions som bara går att spela online och de går utmärkt att spela ensam om man vill.

Sedan finns det olika roller man kan ägna sig åt. Jag har spelat som trader ett tag och i början var spelupplevelsen sådär men sedan blev det roligare när jag kunde uppgradera saker och ting, plus att jag kan spela i Defensive playstyle numera och då slipper jag i praktiken griefers. De kan fortfarande försöka hitta mig men det är mycket, mycket svårare plus att OM de får tag på mig så har jag en stor bonus i dueller eftersom jag har Defensive på. Den bonusen försvinner bara ifall jag skjuter först.

Griefers var annars ett stort problem i början tyckte jag när det inte fanns något bra sätt att undvika dem. Det hjälpte inte att smyga heller för de kunde ju se sig mig i deras minimap väldigt enkelt, men med Defensive playstyle är det inga problem längre som sagt så det är skönt att kunna spela i lugn och ro nu.

Avstängd

Var länge sedan man spelade detta nu. Kanske dags för en till omspelning haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Var länge sedan man spelade detta nu. Kanske dags för en till omspelning haha.

Jag spelar fortfarande lite då och då
Men jag har också börjat (hör och häpna - jag som ALDRIG tänkte göra det) spela ONLINE!!
Faktiskt rätt kul måste jag säga.....fast saknar förstås Arthur och de andra
Men personen jag skapade döpte jag till *fniss* Isac Morgan! Ha ha ha
Givetvis är han, i min fantasi, Arthurs son! Arthur berättade ju vid ett tillfälle för den där indianhövdingen att han hade haft en son som hette Isac som tyvärr blivit dödad av några som rånat modern till Isac samt pojken.
Men se Arthur hade fel - Isac lever ,är 26 år nu och ganska lik Arthur till utseendet - kämpade ganska länge med skapandet av den figuren
Så nu efter maten och kaffe ska jag ge mig ut in the wild west igen

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Givetvis är han, i min fantasi, Arthurs son! Arthur berättade ju vid ett tillfälle för den där indianhövdingen att han hade haft en son som hette Isac som tyvärr blivit dödad av några som rånat modern till Isac samt pojken.
Men se Arthur hade fel - Isac lever ,är 26 år nu och ganska lik Arthur till utseendet - kämpade ganska länge med skapandet av den figuren
Så nu efter maten och kaffe ska jag ge mig ut in the wild west igen

Jag har naturligtvis ingen bestämmanderätt över Isacs vägval här i livet men man bör nog råda honom att hålla sig borta från ockerlånsbusinessen. Jag har hört att den branschen har sina tillkortakommanden.
Är nog bättre som kolgruvearbetare uppe i Annesburg.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Jag har naturligtvis ingen bestämmanderätt över Isacs vägval här i livet men man bör nog råda honom att hålla sig borta från ockerlånsbusinessen. Jag har hört att den branschen har sina tillkortakommanden.
Är nog bättre som kolgruvearbetare uppe i Annesburg.

Ingen fara.... Isac är en snäll påg och skulle inte få för sig att suga ur de sista slantarna ur stackars fattiga satar 😉

Medlem

Jag lekte faktiskt lite med att skapa en onlinegubbe, tydligen så är det gratis att spela början men jag fastnade aldrig för det. Det var lite småkul att göra en outlaw men ändå inte tillräckligt lockande för att vilja börja betala för det. Jag vet inte varför jag är så kräsen med online, det kanske är jättekul att spela med kompisar och göra massa saker men allra helst vill jag ha DLC och köra det i singelplayer.

DLC verkar tyvärr vara utdött, i alla fall för rockstar... Det DLC man hittar är oftast bara några mindre uppdateringar och lite tillägg som man inte känner är värt pengarna, lite som paradox sysslar med.

Medlem
RDR2 online

Nybörjare på online-delen och har en fråga: Går det inte att stjäla en häst och/eller tämja en vildhäst och "bonda" med den?
Har förstås både snott en och tämjt men det verkar inte gå att lägga sadel på den eller sälja? När jag tämjt en vildhäst gick det inte heller att bonda med den....
Är det något som kommer senare? Traaaadigt

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bellafjella:

Nybörjare på online-delen och har en fråga: Går det inte att stjäla en häst och/eller tämja en vildhäst och "bonda" med den?
Har förstås både snott en och tämjt men det verkar inte gå att lägga sadel på den eller sälja? När jag tämjt en vildhäst gick det inte heller att bonda med den....
Är det något som kommer senare? Traaaadigt

Nope, det går inte. Går bara att köpa hästar.

Kefft, jag vet.

Avstängd

Jag ser om deadwood. Man blir alltid sugen på rdr 2 då haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag ser om deadwood. Man blir alltid sugen på rdr 2 då haha

Vilket lustigt sammanträffande! Jag tänkte häromdagen att det var väldigt länge sedan jag såg Deadwood, jag kanske skulle ta och se hela serien igen. Och så läste jag precis vad du skrivit idag, haha!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Vilket lustigt sammanträffande! Jag tänkte häromdagen att det var väldigt länge sedan jag såg Deadwood, jag kanske skulle ta och se hela serien igen. Och så läste jag precis vad du skrivit idag, haha!

Ja se om den! Den är riktigt bra. Jag är på rdr2 nu när man ska spränga bron.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag kunde äntligen hämta min PS5:a för ett par dagar sedan som jag bokade i höstas och jag ska installera RDR2 på den givetvis. Jag läste att det blir snabbare laddning på PS5 och grafiken är stabilare i städer utan några frame drops så det ska bli trevligt.

Spelet är fortfarande låst till 30 FPS på PS5 men vet vet, det kanske kommer en version till next-gen senare med 60 FPS och ännu bättre grafik. Jag läste lite om såna spekulationer här. Man kan ju hoppas.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag kunde äntligen hämta min PS5:a för ett par dagar sedan som jag bokade i höstas och jag ska installera RDR2 på den givetvis. Jag läste att det blir snabbare laddning på PS5 och grafiken är stabilare i städer utan några frame drops så det ska bli trevligt.

Spelet är fortfarande låst till 30 FPS på PS5 men vet vet, det kanske kommer en version till next-gen senare med 60 FPS och ännu bättre grafik. Jag läste lite om såna spekulationer här. Man kan ju hoppas.

Vill du spela online får du gärna slänga iväg ett PM

Medlem

John Marston kan simma trots allt? 🤔😄

KoP
Medlem
Skrivet av Zontos:

Den här tråden överlever nog Cyberpunk-tråden också, har inte sett till maken till en tråd med majoritet gnäll medans den här tråden visar att RDR2 ändå levde upp till sin hype. Jag såg i övrigt videon till den klassiska 2pack feat Dr Dre låten California Love och det kändes om något väldigt Cyberpnk. Egentligen borde det diskuteras där men ändå haha.

Och videon till California Love lät i sin tur sig inspireras utav filmen Mad Max Beyond Thunderdome ifrån 1985.

Medlem

Har precis dragit igång min tredje omspelning. Mysfaktor deluxe när man precis slagit sig ned i Horseshoe Overlook


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Avstängd
Skrivet av 4liv3:

Har precis dragit igång min tredje omspelning. Mysfaktor deluxe när man precis slagit sig ned i Horseshoe Overlook

Ja det är ju favorit stället helt klart! Funderade på att spela om med men var mitt i en save på kap 6. Så har strosat runt lite och jagat osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och videon till California Love lät i sin tur sig inspireras utav filmen Mad Max Beyond Thunderdome ifrån 1985.

https://images.amcnetworks.com/ifccenter.com/wp-content/uploa...

Coolt!

Medlem

Har nu spelat online ett tag ....men måste säga att det börjar kännas lite tråkigt faktiskt
Kanske dumt att jämföra med Arthur och gängets bravader men kan inte låta bli. Känns som man bara galopperar omkring i evigheter och utför en massa likadana små-uppdrag som där inte är mycket variation på. Huvud-"spåret" i spelet är avslutat för tillfället så nu händer det inte så mycket nytt. Kanske det dyker upp igen men just nu känns det som en öken.
Lite besviken är jag nog allt.

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

Har nu spelat online ett tag ....men måste säga att det börjar kännas lite tråkigt faktiskt
Kanske dumt att jämföra med Arthur och gängets bravader men kan inte låta bli. Känns som man bara galopperar omkring i evigheter och utför en massa likadana små-uppdrag som där inte är mycket variation på. Huvud-"spåret" i spelet är avslutat för tillfället så nu händer det inte så mycket nytt. Kanske det dyker upp igen men just nu känns det som en öken.
Lite besviken är jag nog allt.

Ja online är en riktig flopp. Synd att rockstar inte koncentrerar sig på det som var bra, dvs storyn. Dom hade lätt kunnat släppa ett par dlc som ubisoft alltid gör med assassins creed.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har startat igång RDR 2 på min nya PS5. Det är synd att dom inte uppgraderat det så grafiken blir som i andra PS5 spel. AC valhalla fick jag uppgradera till en PS5 version, samma med immortal fenyx rising och FIFA 21.

Men rockstar håller väl på med GTA 6 nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har startat igång RDR 2 på min nya PS5. Det är synd att dom inte uppgraderat det så grafiken blir som i andra PS5 spel. AC valhalla fick jag uppgradera till en PS5 version, samma med immortal fenyx rising och FIFA 21.

Men rockstar håller väl på med GTA 6 nu.

Förhoppningsvis jobbar de med GTA 6, men de har alltså inte gjort någon skillnad alls på grafiken?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Förhoppningsvis jobbar de med GTA 6, men de har alltså inte gjort någon skillnad alls på grafiken?

Nej, det är samma som PS4, dvs låst till 30 FPS och samma texturer. Enda skillnaden är att det flyter på bättre när man spelar på PS5. Till exempel i Saint Denis så är det stabila 30 FPS oavsett hur mycket som händer i stan samtidigt.

Sedan så laddar spelet klart snabbare på PS5 vilket är trevligt.

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Har nu spelat online ett tag ....men måste säga att det börjar kännas lite tråkigt faktiskt
Kanske dumt att jämföra med Arthur och gängets bravader men kan inte låta bli. Känns som man bara galopperar omkring i evigheter och utför en massa likadana små-uppdrag som där inte är mycket variation på. Huvud-"spåret" i spelet är avslutat för tillfället så nu händer det inte så mycket nytt. Kanske det dyker upp igen men just nu känns det som en öken.
Lite besviken är jag nog allt.

Jo, att spela online själv är ganska tråkigt i längden. Kör man med vänner man har kul med är det dock jäkligt mysigt att bara rida runt tillsammans och göra lite småuppdrag etc. eller bara stå och fiska och njuta av lugnet tillsammans. Spelade mycket med min sambo förra sommaren och även nu då och då. Har du skaffat något sånt där "yrke" i spelet? De ger ju lite mer att jobba med även om de inte heller har så mycket djup. Moonshiner-yrket har ju en egen liten storyline också.

Skriv svar