Dags för ny kontroll till PC. Dualsense? Series X?

Medlem
Dags för ny kontroll till PC. Dualsense? Series X?

Tjo!

Jag står inför inköp av ny kontroll till min spelmaskin. Har kört 360-kontrollers under en längre tid men de är slitna och det har krånglat en hel del.

Under tiden har jag kört Switch pro controllern, den är bra men det fungerar inte alltid via blåtand.

Tänkte köpa en series x kontroll eftersom de förmodligen fungerar bäst men nu har ps5:ans dykt upp som bubblare. Har ni hört något/testat hur stödet på t.ex. steam för alla de nya funktioner som den erbjuder.

Kan vi förvänta oss att det blir vanligt att även pc-spel kommer erbjudas fullt stöd för t.ex haptic feedback?

Medlem

Ihop med PC definitivt en Xbox kontroll. Elite 2 om du har pengarna. Bästa kontrollen jag ägt.

Medlem

Tycker också att detta är en no-brainer. Xboxkontroll. Inte bara pga officiellt stöd, utan också komforten som är överlägsen.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Kör nyaste Xbox med tillhörande USB sändare. Sonys är inte 100% PC kompatibel.

Medlem

Värt att tänka på ska man köra flera spelare samtidigt med varsin kontroll så bör man ta Xbox kontroller med typ dedikerad usb-dongle.
Bluetooth funkar om man kör 1 men dåligt vid fler spelare samtidigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Siktar själv på denna då min gamla 360 kontroll börjar sjunga på sista versen.
länk


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Blev förstås jättesugen på en Elite 2 men jag kan inte riktigt motivera den extra kostnaden. Det blir inte så många timmar spelande så 2 papp känns overkill. Misstänker att det är en lyx som jag gör bäst i att inte vänja mig vid. Lär nog vara svårt att gå tillbaka till standard X)

Det fick bli en vanligt Series X med usb-sticka, trivs jag med den blir det nog en till.

Medlem

Nu har hunnit köra några timmar Series x kontrollen. Tyvärr är jag inte nöjd. Den är trevlig på många sätt men den blir tyvärr lite varm. Efter nån timme är det handsvett deluxe.
Sen har den hakat upp sig ett par gånger, det blir långa eftersläpningar som kräver att jag startar om kontrollen innan det funkar som det ska igen.
Den har också tappat kontakt med datorn vid några tillfällen. Antar att jag får skicka tillbaka den.

Edit
My bad. Hade glömt att uppdatera firmware. Nu får vi se hur den beter sig imorrn.

Medlem
Skrivet av boneless:

Nu har hunnit köra några timmar Series x kontrollen. Tyvärr är jag inte nöjd. Den är trevlig på många sätt men den blir tyvärr lite varm. Efter nån timme är det handsvett deluxe.
Sen har den hakat upp sig ett par gånger, det blir långa eftersläpningar som kräver att jag startar om kontrollen innan det funkar som det ska igen.
Den har också tappat kontakt med datorn vid några tillfällen. Antar att jag får skicka tillbaka den.

Edit
My bad. Hade glömt att uppdatera firmware. Nu får vi se hur den beter sig imorrn.

En handkontroll som blir varm? Nä du, du pratar lite i nattmössan just nu. Finns inget i som genererar värme utom batterierna men de ligger ju där man inte rör.

Jag hade likadana problem kring kontakten och jag löste det genom att använda förlängningskabeln (som medföljde) för adaptern och lät den stå relativt fritt under skrivbordet. Blev tydligen störningar eller något när adaptern satt direkt i USB-kontakten på baksidan av datorn.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

En handkontroll som blir varm? Nä du, du pratar lite i nattmössan just nu. Finns inget i som genererar värme utom batterierna men de ligger ju där man inte rör.

Jag hade likadana problem kring kontakten och jag löste det genom att använda förlängningskabeln (som medföljde) för adaptern och lät den stå relativt fritt under skrivbordet. Blev tydligen störningar eller något när adaptern satt direkt i USB-kontakten på baksidan av datorn.

Hehe. Nattmösan vet jag väl inte, det var så jag upplevde det. Vet inte om det var jag som blev svett av greppet eller om det var batteriet.

1
Skriv svar