Vilka är era fula ankungespel?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag gillade (vissa bitar iaf) av det universiellt hatade och ökända "Too Human" (rättstvist med Epic, dödade utvecklaren Silicon Knights m.m. borttaget från marketplace och osålda kopior förstördes.)

Älskade lore:en och settingen. Vissa gameplaybeslut var.... tveksamma.

+1 på den. Synd att de i princip inte existerar och att 2:an aldrig kommer. Fanns en del att slipa på men gillade spelet.

Medlem

Minns att jag hade en rolig upplevelse när jag spelade co-op campaignen med 3 andra polare i Aliens: Colonial Marines från 2013 och det blev ju sågat med råge.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag tycker att Fallout76 är ett riktigt mysigt och bra spel och njuter oerhört i det!
Tillägger att jag började spela först när det släpptes till Steam för drygt ett år sedan och spelar endast solo.

Jag spelade från start och jag förstår absolut vad du menar med att det är känsla i spelet, tyvärr har jag sjukt svårt att förlåta hur man kan släppa ett spel så långt ifrån "färdigt" som F76 är, dels med alla buggar och glitchar men också helt befriat från endgame content, sen att dessutom krydda det med pay 2 win och andra microtransatctions, när man borde vägra detta spelet bara för att visa spel branschen att man inte tillåter sånt här beteende

Medlem

Ballistics (framtidsmotorcyklar i tunnlar med hinder)

Jag tyckte det var så sjukt coolt när man kom upp i höga hastigheter! Men nu har jag ärligt inte spelat det på lääänge.

Inaktiv

Spel är svårt, film som media blir det lite lättare. I synnerhet "Balls out: Gary the Tennis Coach". Sjukt briljant film, älskar den! Både jag och min fästmö tycker att "Mortdecai" med Johnny Depp är sjukt bra, inte heller i linje med vad gemene man tycker.

Jag får nog tänka och återkomma gällande spel, det var svårt!

Medlem
Medlem

Jag hade en del fina stunder med cyberpunk 2077.

Medlem

Race Track till Amiga 500. Fy fan vad kul det var att försöka optimera ens lopp, det bästa bilspelet jag nånsin spelat.
Hittar ingen info alls om det på internet, det var kanske bara med på nån sån där "50 spel i 1"-diskett. Antar det var svenskt eftersom man valde olika banor i Sverige och körde Volvo. Spelet var några pixlar som man såg uppifrån och ju längre man höll in styrspaken desto snabbare körde man, intill oändlighet, så att det alltså blev helt okontrollerbart efter en väldigt kort tryckning.

Medlem

Lost Planet 3. Aldrig direkt spelat något tidigare i serien och bara hört att LP3 skulle vara som en tråkig vaktmästare-Simulator på en isplanet. Eftersom jag älskar Dead Space 3 (den är väl också med på denna listan då haha) så gav jag Lost Planet 3 en chans förra våren och blev blåst ur stolen av hur mysigt och stämningsfullt det var!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Lost Dutchman Mine på Amiga 500.
Inget vidare egentligen, men hade riktigt kul med det, alldeles för länge
https://youtu.be/gyOpdNCfNwo

Om vi endå är inne på gamla klassiker så har jag denna:

https://www.youtube.com/watch?v=iXG5Bu_xmQU

Jag har tusentals timma i denna...och den var så liten att den fick plats i booten på en diskett. Men kul är det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mitt är nog Dead or Alive 6. Det blir alltid diskussion när man säger att man gillar det. Man måste hålla ett försvarstal.

Medlem

OverBlood
Deadly Premonition
The Nomad Soul
Cyberpunk 2077
Ghosthunter
SOS The Final Escape

Ojämna spel, men dom fascinerar mig, främst för deras unika atmosfär.

Medlem

Jag lägger också min röst på spelet Too Human, nötte sjukt mycket, tror inte det fanns något jag inte gillade då det begav sig

Medlem

Sherlock spelen, de har något jag bara sugs in i, ingen stress, inget tempo och känslan att storyn går vidare även om man råkar peka ut ”fel” person som skurken. Asmysigt!

Men styltigt, små områden, öjämn kvalitet.

Ganska många spel man kanske inte skryter om för allmänheten direkt. Mest för att folk inte fattar varför man spelar vissa sorts spel och beter sig ganska nedvärderande av nån anledning. Typ Farming Simulator, Euro Truck Simulator, Sims, Cities Skylines. Vet inte varför spel med snabba bilar, bollar och massdöd är socialt accepterat men inte samhällsbyggnad och simulering.

Ful ankunge för min del skulle kunna va Cities In Motion 2 - har inga vidare recensioner men det var favoritspelet ett tag, 200+ timmar.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av superlim:

bloodrayne, känner man till spelet så är förklaring överflödig.

Jag fullkomligen älskade Bloodrayne 1 när det kom. Träskbanorna sög, men sen blev det bara bättre och bättre.
Jag minns med lycka när man saktade ner tiden och slaktade nazzarna i en korridor. Blod överallt. *mys*


signatur

I drank what?

Medlem

Svår fråga men jag vet att polarna i plugget skrattade när jag pratade om Super Monkey Ball till Gamecube.. I alla fall fram tills att dom själva testade spelet 😉 1an var King 🤟

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Ganska många spel man kanske inte skryter om för allmänheten direkt. Mest för att folk inte fattar varför man spelar vissa sorts spel och beter sig ganska nedvärderande av nån anledning. Typ Farming Simulator, Euro Truck Simulator, Sims, Cities Skylines. Vet inte varför spel med snabba bilar, bollar och massdöd är socialt accepterat men inte samhällsbyggnad och simulering.

Ful ankunge för min del skulle kunna va Cities In Motion 2 - har inga vidare recensioner men det var favoritspelet ett tag, 200+ timmar.

Tycker det är fel på allmänheten i allmänhet Det mesta jag spelar ligger utanför mainstream och jag skäms inte för det. Pratar till och med öppet om och visar öppet på steam etc att jag spelar japanska Visual Novels

Medlem

Legend Of Korra

Klarat igenom det fyra gånger och blir nog flera gånger till.
det ända negativt jag kan anmärka på är de enformiga miljöerna.
det jag gillar mest med LOF är stridssystemet som är väldigt djupt om man vill att det ska vara det eller så kan man välja att köra på ett Element om man föredrar det, gillar även grafikstilen och animationerna.
har försökt introdisera vänner men de dissar miljöerna och vägrar spela vidare.

AVATAR 4 LIFE

Medlem
Skrivet av Ruffles:

https://i.imgur.com/O2no6Qz.png

Många av oss har nog låtar och filmer som vi gillar men som vi kanske inte berättar för alla om. Själv gillar jag exempelvis Jönssonligan (de gamla filmerna). Det handlar inte bara om nostalgi utan jag tycker att de är underhållande och roliga på riktigt. Något de flesta i dag skulle fnysa åt, i alla fall personer under 40.

Samma är det rimligen med spel. Att säga att man gillar Assassin's Creed Valhalla eller GTA V är ganska riskfritt. Men så finns ju de där B-spelen som ibland förtjänar vår tid. Som vi faktiskt gillar på riktigt, även om de inte kan mäta sig med de bästa i genren har de något som fångar oss.

Jag har några stycken. Zombi U är ett. Det har rätt mycket som talar emot det. Striderna är ruskigt enahanda och spelet ser ut som något bara en mor kan älska. Men systemet med permadeath gör att jag sitter lite extra på spänn och atmosfären håller mig i ett järngrepp. Ja, till och med musiken är bitvis rätt medryckande.

Det senaste B-spelet jag hade överraskande roligt med var Terminator: Resistance. Jag var nyfiken på det men visste inte riktigt vad jag hade att vänta mer än att det inte direkt var ett nytt Titanfall. Så jag slog till i början av året. Spelet har emellanåt skrattretande röstskådespeleri och känns som en riktig B-filmsupplevelse. Men på ett bra sätt. Det märks att utvecklarna har gjort detta med kärlek, som Pågen skulle säga. Att de har respekt för originalmaterialet. Det hade tjänat på att innehålla mer utsatthet och mindre action, men för vad det är hade jag riktigt roligt med det. Det kan mycket väl bli en genomspelning till framöver.

Vilka är era fula ankungespel?

Jag gillar själv ZombiU (eller Zombi som det heter på PS4. Detta trots att det varken är särskilt snyggt eller har bra kontroller.

Ett annat spel jag gillar mycket är Max Payne 3. De flesta verkar dock anse att det är det klart sämsta spelet i serien. Själv tycker jag att det är det klart bästa och det är ett av få spel från Xbox 360 som jag verkligen saknar på PS4/PS5.

Medlem
Skrivet av Nercis:

The Saboteur är ett spel jag återvänder till väldigt ofta. Jag gillar designen, även den svartvita funktionen som många klagade över och jag finner det väldigt rogivande att smyga runt och spränga grejer.

Skulle också nämna just The Saboteur! Spelet har faktiskt åldrats helt OK och håller än idag, gillar det verkligen. Skön setting, stil och gameplay. Fick ej den uppmärksamhet jag kan tycka att det förjtänade. Ligger iofs rätt högt på Metacritic: https://www.metacritic.com/game/pc/the-saboteur

Om nån vill spana in det eller spela om det kan jag varmt rekommendera GOG-versionen: https://www.gog.com/game/saboteur


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

The guild 2

Buggigt och dåligt UI, men har inte spelat nått i samma stil. Nån slags hybrid av godtyckligt rts, Anno, The sims, och Europa Universalis?

https://www.youtube.com/watch?v=xIXMoGJrDSI

Medlem
Skrivet av smuts:

Skulle också nämna just The Saboteur! Spelet har faktiskt åldrats helt OK och håller än idag, gillar det verkligen. Skön setting, stil och gameplay. Fick ej den uppmärksamhet jag kan tycka att det förjtänade. Ligger iofs rätt högt på Metacritic: https://www.metacritic.com/game/pc/the-saboteur

Om nån vill spana in det eller spela om det kan jag varmt rekommendera GOG-versionen: https://www.gog.com/game/saboteur

Absolut. Sean Devlin som man spelar som är baserad på en riktig sabotör från Frankrike som var raceförare. Har för mej att det var Pandemics sista spel, om jag mins rätt? Skulle väldigt gärna vilja se en uppföljare fast man är i Norge eller Polen.

Jajamen, har redan gog versionen.

Medlem

Jag hade ganska kul med Metal Gear Survive trots att många andra verkade hata det.
Har aldrig spelat några andra Metal Gear spel och är inget jättestort fan av Kojima så jag kände inte att Konami besudlade serien.
Inget mästerverk men ett helt ok spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv

Beavis & Butthead: Bunghole in One.
Jättemysigt minigolfspel att köra med en kompis på samma dator.

Medlem

Star Conflict. Hade mysigt i den arkad arena space shooter I 230 timmar trots mtx design.

Civilization revolutions(?) till Xbox. Simpelt men skoj.

Medlem

Legend of Dragoon till PS1. Minns det var nästan universellt hatat som en blek och kass kopia av FF7 men jag gillade det.

Medlem

Det finns säkert en del egentligen dåliga spel som jag ändå gillar mer än vad dom "förtjänar".

Men det första jag tänkte på var Zelda 2, och direkt efteråt Dark Souls 2. Jag tycker att dom spelen är helt överlägset de bästa i sina respektive spelserier med enormt stor marginal. Den åsikten är jag inte helt ensam om har jag förstått, men jag tillhör ändå en liten minoritet som får konstiga blickar när jag vidhåller att de två spelen är bäst i sina serier..

Medlem

Heroes of Might and Magic 4 är det bästa Heroes spelet.
Fight me!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag spelade från start och jag förstår absolut vad du menar med att det är känsla i spelet, tyvärr har jag sjukt svårt att förlåta hur man kan släppa ett spel så långt ifrån "färdigt" som F76 är, dels med alla buggar och glitchar men också helt befriat från endgame content, sen att dessutom krydda det med pay 2 win och andra microtransatctions, när man borde vägra detta spelet bara för att visa spel branschen att man inte tillåter sånt här beteende

Ja jag har förstått att spelet var riktigt risigt vid släpp, det jag såg från det då imponerade verkligen inte heller.
Men när jag väl började spela, drygt ett år efter släppet, så fanns/finns det mer att göra än jag i närheten har hunnit med. En story att följa, NPCer att prata med och kort och gott ett riktigt mysigt utforskarspel!
Men mycket av detta är tillagt i efterhand såvitt jag vet och är därför glad jag väntade tills det väl släpptes på Steam.

Så jag tycker nog de förtjänar kritiken spelet har fått men trots det har jag riktigt kul med det och är redan väl värt priset! Har dock inte lagt en krona på något extra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

123
Skriv svar