Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Jag såg just galningen till president Biden bomba syriska armén i Syrien och demonisera vita.
Fy sjutton tar inget vaccin, har kommit en ny form av Covid som inget nuvarande vaccin hjälper mot. Finland ger 300 miljoner kr till dom som får svåra biverkningar av vaccin, Sverige "humanitära stormakten" 0 kr. Vaccinet mot svininfluensan gav många svåra biverkningar. En hel familj fick insomni.

Vaknat på krigsstigen idag eller? 🤣


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Jag såg just galningen till president Biden bomba syriska armén i Syrien.

De attackerade dock inte Syriska armén, utan en Iran-stödd milis, som för tillfället bosatt sig i Syrien. Samma milis som tidigare attackerat amerikanska mål i Irak. Öga för öga som sagt, inget galet med det.

För övrigt kombinerar jag skärmarbete med att kolla in FZ


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av matt76:

De attackerade dock inte Syriska armén, utan en Iran-stödd milis, som för tillfället bosatt sig i Syrien. Samma milis som tidigare attackerat amerikanska mål i Irak. Öga för öga som sagt, inget galet med det.

För övrigt kombinerar jag skärmarbete med att kolla in FZ

USA är ockupanter i Irak, dessutom har USA inte gjort något för att hindra folkmorden i Irak och Syrien på kristna. Biden bombade iransk milis trogen den syriska armén som bekämpar jihadister i Syrien. Assad och den syriska armén skyddar kristna i Syrien medan USA
struntar i dom.

Just nu tar jag det lugnt efter hektisk dag.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Vaknat på krigsstigen idag eller? 🤣

Trött på blinda av hat som bara vill spy galla, fanns ingen konstruktiv kritik mot Trump i den personens inlägg bara blint hat. Synd om dom som råkat ut för svåra biverkningar som killen i tråden mitt i natten fått feber och svåra svettningar av vaccinet mot covid.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Spenderar mina sista minuter på jobbet med att slöa. För lite tid efter fredagsfikat för att påbörja något nytt.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Trött på blinda av hat som bara vill spy galla, fanns ingen konstruktiv kritik mot Trump i den personens inlägg bara blint hat. Synd om dom som råkat ut för svåra biverkningar som killen i tråden mitt i natten fått feber och svåra svettningar av vaccinet mot covid.

Det var jag som skrev det, och jag bleknar i jämförelse med Trump när det kommer till att sprida hat och spy galla.
Så egentligen borde du rimligtvis kritisera honom mer isf.

Men sant, jag tillförde inget konstruktivt men detta är ju inte en tråd för diskussion heller.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Fy sjutton tar inget vaccin, har kommit en ny form av Covid som inget nuvarande vaccin hjälper mot. Finland ger 300 miljoner kr till dom som får svåra biverkningar av vaccin, Sverige "humanitära stormakten" 0 kr. Vaccinet mot svininfluensan gav många svåra biverkningar. En hel familj fick insomni.

Feber är en mycket vanlig biverkning till vaccinet och är snarare förväntat. Det må vara jobbigt men det är inte en svår biverkning.
Att strunta i att ta vaccinet när det erbjuds är bara vårdslöst, dels mot sig själv men även mot de runt omkring en. Vi är mitt uppe i en pandemi med belastade samhällsfunktioner där alla behöver hjälpas åt snarare än att alienera sig mot varandra och sprida information om att man inte vill ta, borde ta, eller tror på vaccinet. Vaccinet fungerar bra mot den stam som ansvarar för majoriteten av Sveriges inläggningsfall i vården. Både unga som gamla drabbas av Covid-19 i olika utsträckning, det är svårt att säga hur varje enskild individ påverkas. Vad som är klart är att alla kan drabbas av svår Covid samt långtids-Covid. Det kan jag lova er att det är något ni vill slippa.

Jag jobbar inom intensivvården så jag ser dagligen hur denna sjukdom förstör livet för patienter och familjer. Tänk större och skydda varandra.

Trevlig helg!

FM-guru
F.d. Sisyr

Känner ett smått desperat sug efter att spela Disco Elysium, men med tanke på att Director's Cut ska släppas nu i mars känns det dumt att påbörja en ny genomspelning nu. Så nu sitter jag istället och spanar efter något annat RPG att fylla luckan med. Problemet är att jag har spelat typ allt som fångat mitt intresse... Ska man ge Nioh 2 en chans?

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Synd om dom som råkat ut för svåra biverkningar som killen i tråden mitt i natten fått feber och svåra svettningar av vaccinet mot covid.

Feber räknas som en ”mycket vanlig biverkning” för princip alla vaccin. Synd för dem som får det ja men inget att bli orolig eller irriterad över.

Medlem
Skrivet av Thane:

Feber räknas som en ”mycket vanlig biverkning” för princip alla vaccin. Synd för dem som får det ja men inget att bli orolig eller irriterad över.

Jag måste säga att jag inte hade väntat mig 39+ men det är skönt att vara vaccinerad.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Moderator | Testpilot

Kikar Allsvenskan i Hockey. Är Löven-fan genom arv, och det är inte så kul just nu. En period och de ligger under med 1-5.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av jbx:

Vilka andra? Antagligen väljer man bort vaccin och är då medveten att man kan bli smittad eller så är man vaccinerad, fungerar inte skiten eller?

Sen är det en sjukdom där mer än 99% överlever i åldrarna 0-70år vilket knappast motiverar till att vara försökskanin åt vinstdrivande läkemedelsbolag som stressar fram ett vaccin i vinstsyfte.
Dessutom är det inget vaccin i vanlig mening utan ett experiment på DNA-nivå. Andra vaccin tar många år att få igenom, med massor av tester detta gick snabbare än ett år. Varningsklocka!?

Jag försöker tänka själv och låter mig inte styras av media och en korrupt regering.

On topic:

Kom nyss hem från ett mycket givande demonstration i Stockholm, vi bröt mot ”8-regeln” med åtminstone tusen personer:)

Så du skryter om att du närvarade på en olaglig demonstration där 6 poliser blev skadade?

Wow...

Medlem
Skrivet av jbx:

Vilka andra? Antagligen väljer man bort vaccin och är då medveten att man kan bli smittad eller så är man vaccinerad, fungerar inte skiten eller?

Sen är det en sjukdom där mer än 99% överlever i åldrarna 0-70år vilket knappast motiverar till att vara försökskanin åt vinstdrivande läkemedelsbolag som stressar fram ett vaccin i vinstsyfte.
Dessutom är det inget vaccin i vanlig mening utan ett experiment på DNA-nivå. Andra vaccin tar många år att få igenom, med massor av tester detta gick snabbare än ett år. Varningsklocka!?

Jag försöker tänka själv och låter mig inte styras av media och en korrupt regering.

On topic:

Kom nyss hem från ett mycket givande demonstration i Stockholm, vi bröt mot ”8-regeln” med åtminstone tusen personer:)

Jag tror att det här var ungefär det dummaste jag någonsin läst på FZ. Antar att du trollar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av jbx:

Vilka andra? Antagligen väljer man bort vaccin och är då medveten att man kan bli smittad eller så är man vaccinerad, fungerar inte skiten eller?

Sen är det en sjukdom där mer än 99% överlever i åldrarna 0-70år vilket knappast motiverar till att vara försökskanin åt vinstdrivande läkemedelsbolag som stressar fram ett vaccin i vinstsyfte.
Dessutom är det inget vaccin i vanlig mening utan ett experiment på DNA-nivå. Andra vaccin tar många år att få igenom, med massor av tester detta gick snabbare än ett år. Varningsklocka!?

Jag försöker tänka själv och låter mig inte styras av media och en korrupt regering.

On topic:

Kom nyss hem från ett mycket givande demonstration i Stockholm, vi bröt mot ”8-regeln” med åtminstone tusen personer:)

Hej, tack för svar!

Med de "andra" syftar jag på människor i vår omgivning som av olika anledningar inte har fått vaccinet ännu. För att förhindra smittspridning och sjukdomsbörda i befolkningen så gäller det till att man gör vad man kan för att hjälpas åt. Det kan vara saker som att ta vaccinet och inte vistas i stora folkgrupper (t.ex. demonstrationer), osv. Det är extra viktigt att skydda våra äldre och sköra, immunosupprimerade och andra grupper med kroniska tillstånd som hjärt- och lungsjukdomar. Det finns även något som kallas för flockimmunitet, alltså om 92-95% av befolkningen är vaccinerade som kan man skydda de som inte har möjlighet att ta vaccin. Också en anledning till att så många som möjligt borde ta vaccinet.

Idéerna bakom de vaccin som används mot Covid är ingenting nytt, det har forskats på sedan 90-talet men det är först nu det har kommit till stor användning. Jag tipsa om att läsa på lite om CRISPR/Cas9 som är tekniken bakom många av de Covid-vaccin som tas fram nu (upptäckten av detta tilldelades även Nobelpriset).

Där jag jobbar så ser vi även att inläggningsfallen kryper ned i åldrarna, så att hävda att det är en ofarlig sjukdom är bara helt verklighetsfrånvänt. Hade det inte varit besöksförbud och andra restriktioner så hade jag gärna tagit med dig på ett pass och visat dig min vardag, så kanske du hade förstått

Medlem
Skrivet av jbx:

Olagligt enligt en tillfällig hitte-på-lag som strider mot grundlagen, ja. Poliserna som blev skadade har du säkert hört om i media, vinklat så klart, någon hade snubblat och hade ont i knät, den som blev mest skadad hade fått ett knytnävsslag i ansiktet, stackarn. Bland demonstranterna var det fler skadade med bla pepparspray, för vad? Jo för de var på en offentlig plats med andra, de var slaskmedia helt tysta om. Försök att se en cm utanför din fyrkant, försök tänka själv. Hur hjärntvättad kan man bli av Aftonbladet och SVT? Om de säger att du ska äta bajs för att bli immun skulle du gladeligen gå och skita i näven och smaska i dig, eller hur?

Men de allra flesta har inte blivit erbjudna vaccin än och inte jag heller så de håller inte.
Har själv jobbat inom palliativ vård så sent som i somras, hade som vanligt folk som dig av grav njursvikt och cancer men som tidigare hade haft covid-19, dessa hamnade i registret för avlidna i covid-19, vilket är helt befängd, de dog av sin sjukdom inte covid. De tycker iallafall jag är att förvränga sanningen med falsk statistik.

Det blir svårt att komma vidare i diskussionen eftersom du är partisk, du är ju skolad till att lita på vaccin. Angående Nobelpris så betyder det ingenting, kolla bara på Otto Warburg som fick Nobelpris för att visa samband mellan cancerceller och socker? Hur etablerat blev de? Vad hände med den ”sanningen”?

Aja strunt samma, tack för svar.
Jag vet att det växer med hundratals personer varje dag som inte är som får och följer flocken utan kan tänka själv och se igenom medias propaganda och skräck-spridning.

Nej, de allra flesta har inte blivit erbjuda vaccin än men det är på väg. Det är en infrastruktur som behövs byggas upp men principen gäller fortfarande.
Nej, det är helt klart att man kan dö av sin grundsjukdom trots att man har Covid i kroppen, likväl som att man kan dö av enbart Covid. Register är något som är konstruerat av oss människor och det har sina för- och nackdelar. Det kommer att förfinas över tid. Du har jobbat inom palliativ vård där människor är förväntade att dö inom en snar framtid medan jag jobbar inom intensivvård där inte samma premisser gäller och där dör folk som annars inte hade dött om de inte haft Covid.

Jag är skolad inom vetenskap och folkbildning, något som baseras på seriös forskning och åratal av erfarenhet från experter inom diverse områden.

Tyvärr så har inte "livets hårda skola" eller "jag kan tänka själv men det frångår all seriös forskning" någon plats där, men whatever floats your goat, I guess

Och att du i princip hyllar polisbrutalitet visar bara vilken verklighetsfrånvänd människa du är. Lycka till med allt, handhjärta!

Skrivet av jbx:

Har själv jobbat inom palliativ vård så sent som i somras, hade som vanligt folk som dig av grav njursvikt och cancer men som tidigare hade haft covid-19, dessa hamnade i registret för avlidna i covid-19, vilket är helt befängd, de dog av sin sjukdom inte covid. De tycker iallafall jag är att förvränga sanningen med falsk statistik.

Statistiken säger inte döda i covid-19.. den säger med covid-19


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av jbx:

Alright, jag tror inte på de du kallar seriös forskning, hur seriöst är det att inte välja att forska på något som kan vara bra men inte beviljas medel då det ej går att ta patent på alltså inte tjäna pengar på. Så länge läkemedelsbolagen är vinstdrivande och väljer i vinstsyfte vad som ska forskas på så kan den inte vara seriös i min mening.

Hyllar polisbrutalitet? Okej, du har läst Aftonbladet och då är det sant, men vi som var där och såg ljuger såklart. Brutaliteten är att polisen pepparsprayar och slåss i fredlig demonstration där de enda ”problemet” var att det var fler än 8 personer i en grupp.....

Jag är en verklighetsfrånvarande person för dig ja, för din verklighet är långt ifrån min, din styrs av låtsas-forskning, media och socialdemokrater.

Så lycka till med ditt så lyckat jag till med mitt❤️

Jag läser varken Aftonbladet eller är socialdemokrat.

Haha ÄLSKAR att du svarade mig från ditt andra trollkonto "GamerFlag" (som du skapade idag) och insåg att du svarade från fel konto och tog bort inlägget. Visar verkligen hur begåvad du är

Jag tar gärna emot lite länkar från din "riktiga" forskning, kör på!

jbx
Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Statistiken säger inte döda i covid-19.. den säger med covid-19

Gäller de samma med vaccin då? Om jag tar en spruta idag och kör ihjäl mig på MC imorrn har jag då dött av vaccinet?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

CEO
Medlem
Skrivet av Tabula:

Nej, de allra flesta har inte blivit erbjuda vaccin än men det är på väg. Det är en infrastruktur som behövs byggas upp men principen gäller fortfarande.
Nej, det är helt klart att man kan dö av sin grundsjukdom trots att man har Covid i kroppen, likväl som att man kan dö av enbart Covid. Register är något som är konstruerat av oss människor och det har sina för- och nackdelar. Det kommer att förfinas över tid. Du har jobbat inom palliativ vård där människor är förväntade att dö inom en snar framtid medan jag jobbar inom intensivvård där inte samma premisser gäller och där dör folk som annars inte hade dött om de inte haft Covid.

Jag är skolad inom vetenskap och folkbildning, något som baseras på seriös forskning och åratal av erfarenhet från experter inom diverse områden.

Tyvärr så har inte "livets hårda skola" eller "jag kan tänka själv men det frångår all seriös forskning" någon plats där, men whatever floats your goat, I guess

Och att du i princip hyllar polisbrutalitet visar bara vilken verklighetsfrånvänd människa du är. Lycka till med allt, handhjärta!

Du säger att man forskat om Covid under ca 30 år. Kan du förklara för en idiot som mig, varför hade man då inte forskat för bättre förberedelser för en pandemi? Vi visste inte ens om vi skulle ha munskydd eller inte.

Glömde man att forska om den biten? Jag som knappt kan läsa har kunnat läsa mig till att världen nästintill ödelagts av pandemier.
Hur kunde västvärlden bli så tagna på sängen? Pandemier är troligen det farligaste hotet mot mänskligheten.
Varför hade våra regeringar med dessa läkare inte beordrat att vi måste ha klara och tydliga planer?

Kan du sedan förklara för mig hur en lekman ska tänka kring när experter säger att vi inte ska ha munskydd?
Att det till och med är VÄRRE än att inte ha på sig. Hur tycker du att en idiot som mig ska tolka det?
I andra länder blir man utslängda ur butiker om man inte bär masker. Var men en god medborgare om man gick emot Folkhälsomyndigheten i mars 2020 och hade på sig mask ändå?

Det är mitt största problem och gör mig otroligt skeptisk till regering, experter och läkemedelsindustrin.
Läkemedelsindustrin har jag störst problem med eftersom dom sålt anti-depressiva i ca 50 år nu utan att fortfarande har långtgående forskningsresultat samt fortfarande inga bevis för att vi har brist på serotonin i hjärnan. Ändå pumpar man ut det med grava biverkningar så som självmord och folk som hamnar i en limbo där dom sedan inte kan sluta ta det.

Vad säger du om det? Påstår du att vi har brist på serotonin i hjärnan utan att kunna mäta det?
I så fall, varför har vi brist på serotonin i hjärnan över hela världen helt plötsligt......?

Sista frågan, tror du att militärindustri komplexet som tjänar ca 2 triljoner dollar årligen på att göra bättre vapen för att döda fler och snabbare, vill ha fred på jorden?

Inaktiv
Skrivet av jbx:

Gäller de samma med vaccin då? Om jag tar en spruta idag och kör ihjäl mig på MC imorrn har jag då dött av vaccinet?

Kanske skulle ta och emigrera till Qanons hemland. Kan du och dina jämlikar dricka kaffe, klappa varandra på axlarna och må allmänt bra medan ingen säger emot er.

Så kan vi övriga leva kvar i vår fyrkant som de får vi är.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kikar Allsvenskan i Hockey. Är Löven-fan genom arv, och det är inte så kul just nu. En period och de ligger under med 1-5.

Den värsta katastrofmatchen i år, tveklöst...
Känns ju hemskt kul att slutspelet stundar och löven fortfarande inte hittat någon stabilitet i laget. Kommer bli ett väldigt kort slutspel iaf så man får säga upp cmore lite tidigare. Alltid nått antar jag :/

Nä det är inte kul i år...Och i skuggan av förra året blir det bara extra salt i såren.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av CEO:

Du säger att man forskat om Covid under ca 30 år. Kan du förklara för en idiot som mig, varför hade man då inte forskat för bättre förberedelser för en pandemi? Vi visste inte ens om vi skulle ha munskydd eller inte.

Glömde man att forska om den biten? Jag som knappt kan läsa har kunnat läsa mig till att världen nästintill ödelagts av pandemier.
Hur kunde västvärlden bli så tagna på sängen? Pandemier är troligen det farligaste hotet mot mänskligheten.
Varför hade våra regeringar med dessa läkare inte beordrat att vi måste ha klara och tydliga planer?

Kan du sedan förklara för mig hur en lekman ska tänka kring när experter säger att vi inte ska ha munskydd?
Att det till och med är VÄRRE än att inte ha på sig. Hur tycker du att en idiot som mig ska tolka det?
I andra länder blir man utslängda ur butiker om man inte bär masker. Var men en god medborgare om man gick emot Folkhälsomyndigheten i mars 2020 och hade på sig mask ändå?

Det är mitt största problem och gör mig otroligt skeptisk till regering, experter och läkemedelsindustrin.
Läkemedelsindustrin har jag störst problem med eftersom dom sålt anti-depressiva i ca 50 år nu utan att fortfarande har långtgående forskningsresultat samt fortfarande inga bevis för att vi har brist på serotonin i hjärnan. Ändå pumpar man ut det med grava biverkningar så som självmord och folk som hamnar i en limbo där dom sedan inte kan sluta ta det.

Vad säger du om det? Påstår du att vi har brist på serotonin i hjärnan utan att kunna mäta det?
I så fall, varför har vi brist på serotonin i hjärnan över hela världen helt plötsligt......?

Jag har inte sagt att man har forskat på Covid i 30 år. Tekniken bakom denna TYP av vaccin har man forskat på länge.

Börjar bli bra söndagsunderhållning nu med Vasaloppet och troll

CEO
Medlem
Skrivet av Tabula:

Jag har inte sagt att man har forskat på Covid i 30 år. Tekniken bakom denna TYP av vaccin har man forskat på länge.

Börjar bli bra söndagsunderhållning nu med Vasaloppet och troll

Okej mitt fel. Varför har man då inte forskat om hur vi kan skydda oss mot pandemier då? Varför var länderna runt om i världen inte förberedda?

På vilket sätt är jag troll? Tråkigt att du inte kan ha en civil diskussion men jag antar att jag ställde lite för svåra frågor för dig.

Medlem
Skrivet av CEO:

Okej mitt fel. Varför har man då inte forskat om hur vi kan skydda oss mot pandemier då? Varför var länderna runt om i världen inte förberedda?

På vilket sätt är jag troll? Tråkigt att du inte kan ha en civil diskussion men jag antar att jag ställde lite för svåra frågor för dig.

Nej, du ställer faktiskt lite för svåra frågor för mig. Kan du redogöra för ditt påstående om att man inte forskar på pandemier?

Återkom med en rimlig källa så ska du få ett rimligt svar

Medlem
Skrivet av jbx:

Olagligt enligt en tillfällig hitte-på-lag som strider mot grundlagen, ja. Poliserna som blev skadade har du säkert hört om i media, vinklat så klart, någon hade snubblat och hade ont i knät, den som blev mest skadad hade fått ett knytnävsslag i ansiktet, stackarn. Bland demonstranterna var det fler skadade med bla pepparspray, för vad? Jo för de var på en offentlig plats med andra, de var slaskmedia helt tysta om. Försök att se en cm utanför din fyrkant, försök tänka själv. Hur hjärntvättad kan man bli av Aftonbladet och SVT? Om de säger att du ska äta bajs för att bli immun skulle du gladeligen gå och skita i näven och smaska i dig, eller hur?

Men de allra flesta har inte blivit erbjudna vaccin än och inte jag heller så de håller inte.
Har själv jobbat inom palliativ vård så sent som i somras, hade som vanligt folk som dig av grav njursvikt och cancer men som tidigare hade haft covid-19, dessa hamnade i registret för avlidna i covid-19, vilket är helt befängd, de dog av sin sjukdom inte covid. De tycker iallafall jag är att förvränga sanningen med falsk statistik.

Det blir svårt att komma vidare i diskussionen eftersom du är partisk, du är ju skolad till att lita på vaccin. Angående Nobelpris så betyder det ingenting, kolla bara på Otto Warburg som fick Nobelpris för att visa samband mellan cancerceller och socker? Hur etablerat blev de? Vad hände med den ”sanningen”?

Aja strunt samma, tack för svar.
Jag vet att det växer med hundratals personer varje dag som inte är som får och följer flocken utan kan tänka själv och se igenom medias propaganda och skräck-spridning.

Du är verkligen hjärntvättat. Och du kastar omkring dig en massa termer som rätt tydligt visar vart du verkar hämta din världsyn och dina "fakta".

Det vore bara underhållande och skrattretande om det inte vore för att du och sådana som dig är på väg att förstöra samhället i en rasande takt.

edit:
Inser att jag var onödigt otrevlig, skyller det på hockeymatchen igår, men jag lämnar posten oförändrad för transparens. Ber om ursäkt för det även om min åsikt står fast.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av lerb:

Hur kommer det sig att det alltid finns ett tydligt samband mellan "inte följa flocken, tänka själv, bilda sig en egen uppfattning" och "ignorera det vetenskapliga samfundet"?

Vad har du egentligen gjort för efterforskningar? Vad vet du egentligen om vaccinet? Vad bildar du egentligen dina åsikter på?

Kan det vara så att svaret på allt ovanstående är din känsla och det faktum att du hittat någon annan stackars krake som håller med dig? För jag hoppas verkligen att det inte är YouTube...

Enligt mig är folk som du den absolut största biverkningen av internet. Det är livsfarligt när folk som är för dumma för att ta hand om sig själva kan nätverka så lätt som på internet, för i slutändan påverkar ni oss allihop.

Grattis, du är verkligen en sann rebell bland oss övriga får..

Desto viktigare att man kan filtrera och tänka själv och inte ta allt man läser på internet som sanning.

Själv sitter jag o äter frukost.

Medlem

Äter två kokta ägg, sen tänkte jag plugga lite programmering och sen lira Control Ultimate Edition. Har varit duktig med städ, tvätt och långpromenad igår så idag tar jag det lugnt.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Vilken skön stämning i tråden.

Jag lyssnar på musik


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

Jag har precis moffat i mig en sån där klassisk söndagsfrukost med 2 ägg och 4 baconskivor, kaffe, en fralla och en kvarg. Passade även på att ta en D-vitamin och skölja ner en Magnesiumtablett med ett glas C-vitamin brus. På TVn rullar "Parks and Recreation" som jag fastnat i sedan jag fick upp ögonen för den på Netflix.

jbx
Medlem
Skrivet av Soulless:

Det vore bara underhållande och skrattretande om det inte vore för att du och sådana som dig är på väg att förstöra samhället i en rasande takt.
.

Okej en mer sansad ton.

De är ju de vill, vi anser att samhället är fucked up och endast styrs av pengar, människors frihet och lidande är sekundärt. Du har ett liv du väljer att jobba 40tim i veckan varav en 1/3 går till skatt. Men du är glad för du har 5 veckors semester och kan köpa vad du vill?

Ang corona så är lidandet enormt i samhället, sexualbrott har ökat, kvinnofridsbrott har ökat, självmord (säkert ökat), arbetslösheten ökat, pensionärer som dör i sin ensamhet utan att ha få träffat någon på ett år.
För en sjukdom som har typ 99% överlevnadschans! ( https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-r... )


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skriv svar